Villasukkien hinnasta riitaa
Mä lupasin neuloa kaverille villasukat lankojen hinnalla kun hän on pitkään kärttänyt. Kyse on ohuella langalla tehdystä kirjoneuleesta, polven alle pituiset sukat, laadukas lanka ja tarvitaan kolmea väriä.
Noi langat maksaa 12€/kerä eli sukkien hinnaksi tulisi 36€. Kahdesta langasta jää jäljelle jonkin verran, kolmannesta enemmän. Kaverin mielestä en voi missään tapauksessa laskuttaa koko lankakerien hintaa koska kaikki lanka ei kulu sukkiin. Sukat pitäisi kuulemma punnita ja ottaa sitten hinta langan kilohinnan mukaan.
Sanoin hänelle että voi pitää itse langanloput mitä jää, mutta hän ei niillä mitään tee eikä rupea turhasta maksamaan. On nyt suuttunut ja pitää mua hirveänä kiskurina kun en suostu maksamaan osaa lankojen hinnasta.
Miten teidän mielestä menee tällaisissa tapauksissa; Kuuluuko sukkien tilaajan maksaa koko lankaostokset vai riittääkö että maksaa sen osan langoista mitä sukkiin kuluu?
Kommentit (276)
Maksaa kaikki langat tietysti. Olisko kannattanut keskustella asia heti alkuun.
Hän maksaa sen, mitä sä pyydät, suuttukoon, jos ei sitten sukkia saa. Vieköön oikeuteen vaikka.
1
Nyt siis tämä suuttunut kaveri on sitä mieltä että olen valehdellut hänelle kun lupasin neuloa sukat lankojen hinnalla ja olisinkin veloittamassa enemmän mitä sukkiin kuluu lankaa.
Sukkien saaja maksaa kaikki langat. Ei banaanistakaan jätetä kuoria maksamatta. Sitä paitsi kallein osuus tuossa on työ, josta hän ei maksa yhtään mitään.
Tietenkin maksaa kaikki langat, koska sä jouduit ne hänen sukkiinsa ostamaan . Piste.
1
Pitäisin sukat itse.
En tee enää koskaan tilauksesta mitään kenellekään, niin nihkeästi noista on maksettu ja juuri vastaavaa että aletaan punnitsemaan lankoja eikä työstä annettaisi senttiäkään on tapahtunut.
Lahjaksi voin antaa jos sille päälle satun mutta tilaussukkia never ever. Maksusta tulee aina riitaa.
Puhuitteko te yhtään lankojen hinnoista ennen sopimista? 36 euroa on huikea hinta villasukista.
Mutta eiköhän ole parasta, että pidat sukat ja puratte kaupat.
Kyllä mä ainakin veloittaisin koko lankojen hinnan, ellen lahjaksi tekisi.
Ärsyyntynyt neuloja kirjoitti:
Nyt siis tämä suuttunut kaveri on sitä mieltä että olen valehdellut hänelle kun lupasin neuloa sukat lankojen hinnalla ja olisinkin veloittamassa enemmän mitä sukkiin kuluu lankaa.
Niin, lankojen, jotka sä sitä varten jouduit ostamaan, hinnalla tietenkin. Jos on niin tyhmä, että kuvittelee sinun voivan palauttaa ylimäärän kauppaan, niin olkoot ilman sukkia.
1
Kannattaako tuollaista tyyppiä pitää kaveripiirissään?
Laskuta lisäksi 50€/h työstä, olisi ihan oikein noin kitsaalle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä v*ttua? Ei maksa työstä mitään? Miksi alat edes nuvottelemaan tilanteesta?
Mä ajattelin ensin että olisi kiva noin lahjana kaverille joka on sukkiani ihaillut ja puhunut pitkään että haluaisi ostaa sellaiset.
Tämän reaktion jälkeen en kyllä hänelle mitään neulokaan. Yllätyin tosissaan siitä miten hän asian otti.
Pidä sukat itse ja haistata kitupiikille paskat. Noi pitkät sukat maksaa normaalisti 50e.
Helvetin kalliit sukat! En ikinä maksaisi kenellekään tuollaista hintaa. Joulutoreilla saa mummoilta halvemmalla.
Kaveri pyysi kerran yksivärisistä nilkkapituisista sukista 15 €. Maksoin 20 € ja pyysin pitämään loput, vaikka hän olisi kovasti tahtonut antaa takaisin 5 €. En osaa itse tehdä villasukkia ja olin tyytyväinen, että joku osaa tehdä ja lupautui tekemään minulle.
Olen sitä mieltä, että pitää tehdä itse sukat, jos pyydetty hinta ei miellytä.
Ei hinta ole kova polveen asti ulottuvista kirjoneulesukista!
Ärsyyntynyt neuloja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä v*ttua? Ei maksa työstä mitään? Miksi alat edes nuvottelemaan tilanteesta?
Mä ajattelin ensin että olisi kiva noin lahjana kaverille joka on sukkiani ihaillut ja puhunut pitkään että haluaisi ostaa sellaiset.
Tämän reaktion jälkeen en kyllä hänelle mitään neulokaan. Yllätyin tosissaan siitä miten hän asian otti.
Sanot hänelle, että "kuvitteletko sä kaupan ottavan takaisin ylijäämälangat? Jos et, niin kumpikohan meistä ne nyt maksaa?" Alat surutta vähän tyhmemmäksi kuin oletkaan, että hän tajuaa itse olevansa idio otti. Joskin veikkaan, ettei tajua.
1
Vierailija kirjoitti:
Puhuitteko te yhtään lankojen hinnoista ennen sopimista? 36 euroa on huikea hinta villasukista.
Mutta eiköhän ole parasta, että pidat sukat ja puratte kaupat.
Ai huikea hinta käsinneulotuista, pitkistä kirjoneulesukista? Voi elämän kevät!
Ihmiset ei kyllä tajua ollenkaan mitä neulominen vaatii. Itse myyn vauvan sukkia 10, lasten 15 ja aikuisten 20 eurolla. Ihan muutaman parin vuodessa. Hirveä valitus potentiaalisilta ostajilta, kun on niin kallista, vaikka teen erittäin siistiä ja tasaista jälkeä sekä sommittelen värit jne. Usein vielä inistään että "kyllähän nyt kuka tahansa osaa sukkia tehdä". NO TEE SITTEN ITSE. Ei ole pakko ostaa.