Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en tajua niitä, jotka eron jälkeen ei poista somesta kuvia!

Vierailija
10.11.2018 |

Esim. hääkuvia. Yleensä tähän syyllistyvät jätetyt ja petetyt ex-vaimot. Halutaan tehdä vielä se viineinenkin kiusa ja pitää ne luhistuneen avioliiton rauniot kaiken kansan nähtävillä.

Kommentit (191)

Vierailija
81/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on eksän kuvia mun fb yhä. Hänellä on uusi ja minulla on uusi parisuhde mutta meidän menneisyys on kuitenkin ollut olemassa. Miksi pyyhkisin sitä pois? Eksän kanssa ollaan yhä hyvissä väleissä.

Koko ajan teen kuitenkin uusia muistoja. Ei menneisyydestä saa olla mustasukkainen. Elettyä elämää kuitenkin.

Ei menneisyydessä tarvitse myöskään roikkua. Mä ainakin kuulen paljon kommentteja " onko ne eronneet ollenkaan kun yhteisiä kuvia vielä somessa". Mua ainakin häiritsisi itseäni. Siksi oon poistanut.

Minä ainakin mielelläni katson joskus vanhoja valokuvia ja muistelen menneitä ihan hyvillä mielin. Katson jopa iän vanhoja paperivalokuvia lapsuudestani ja jopa ensimmäisestä poikaystävästä. Ne ovat oikein mukavia muistoja enkä koe roikkuvani menneisyydessä. 

Voi katsella omalla ajallaan ja tallentaa ne vaikka jollekin omalle koneelleen, ei tarvitse ehkä koko kansalle olla kaiken näkyvissä?

Miksi ne kuvat muita ihmisiä häiritsisi? Ei minua ainakaan häiritse kenenkään toisen facebookkuvat. Miksi tehdä tuollainen vaiva toisten ihmisten takia? Mulla on paljon kuvia, joita ei ole omalla koneella vaan ne on vain facebookissa sattuneesta syystä. 

Eikä ne ole koko kansalle näkyvissä vaan vain ystäville ja sukulaisille. 

Vierailija
82/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen ex piti kaikennäköisiä heidän ihkuja kimppakuvia vielä näkösällä kun oltiin jo muutama kuukausi tapailtu (ja pitää kyllä edelleen). Lopulta sanoin miehelle aiheesta ja hän ei ollut tiennyt että voi poistaa merkinnät ihan itse, poisti samantien kun tajusi ettei itse tarvitse roikottaa vanhoja kuvia someissaan mukana.

Tavallaan ei haittaa jos se vikapää niitä pitää siellä omana cockblockinaan, mutta onhan se nyt aika naurettavaa.

Siis muutaman kuukauden tapailun jälkeen huomauttelet jo kuvista facebookissa? Itse en olisi kehdannut. Jokainen poistaa kuvat aikanaan tai on poistamatta. Ne on vain kuvia. 

Niin no, kaikkihan täällä on vain asioita ja lopulta kuollaan kaikki. :) Koin lääppimiskuvat häiritsevänä ja häiritsevistä asioista pitää mielestäni osata/uskaltaa sanoa. Mies halusi niistä muutenkin eroon, mutta ei ollut tiennyt että voi poistaa ne omalta tililtään vaikka ex ei niitä poistaisi.

Vai onko se joku tavoitteellinen parisuhdemalli, että alussa on pelkkää ilotulitusta ja kuherrusta, eikä mikään saa haitata, myöhemmin ehtii sitten avautumaan kaikesta matkan varrella patoamastaan? Meillä osataan puhua kaikesta kuittailematta ja triggeröitymättä, niin ei tule tuommoisistakaan ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen poistanut yhteiskuvat eksästä. En todellakaan haluaisi uuden mieheni niitä katselevan. Niistä kuvista ei ole mitään hyötyä uudelle suhteelle tai minulle eron jälkeen.

Somesta kuvan poistaminenhan ei tarkoita sen lopullista tuhoamista, jos ne jostain syystä haluaa säilyttää. Tallennus pilveen tms.

Ihan sama asia kuin että yhteiskuvat poistetaan kotoa esiltä eron jälkeen.

Vierailija
84/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta taas tuntuu aivan luontevalta, että instassani on kuvia elämäni eri vaiheista ja tapahtumista. Exän kanssa erottiin ihan yhteisestä päätöksestä ja molemmilla on uudet kumppanit, ja nykyään ollaan hyviä ystäviä. Tuntuisi oudolta käydä vartavasten poistelemassa meidän yhteiskuvat. Ne on mukavia muistoja eikä mulla ole mitään tarvetta yrittää pyyhkiä meidän yhteistä historiaa pois, vaikka päätettiinkin ettei haluta yhteistä tulevaisuutta, eikä kumpikaan haikaile mennyttä.

Vierailija
85/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen ex piti kaikennäköisiä heidän ihkuja kimppakuvia vielä näkösällä kun oltiin jo muutama kuukausi tapailtu (ja pitää kyllä edelleen). Lopulta sanoin miehelle aiheesta ja hän ei ollut tiennyt että voi poistaa merkinnät ihan itse, poisti samantien kun tajusi ettei itse tarvitse roikottaa vanhoja kuvia someissaan mukana.

Tavallaan ei haittaa jos se vikapää niitä pitää siellä omana cockblockinaan, mutta onhan se nyt aika naurettavaa.

Siis muutaman kuukauden tapailun jälkeen huomauttelet jo kuvista facebookissa? Itse en olisi kehdannut. Jokainen poistaa kuvat aikanaan tai on poistamatta. Ne on vain kuvia. 

Niin no, kaikkihan täällä on vain asioita ja lopulta kuollaan kaikki. :) Koin lääppimiskuvat häiritsevänä ja häiritsevistä asioista pitää mielestäni osata/uskaltaa sanoa. Mies halusi niistä muutenkin eroon, mutta ei ollut tiennyt että voi poistaa ne omalta tililtään vaikka ex ei niitä poistaisi.

Vai onko se joku tavoitteellinen parisuhdemalli, että alussa on pelkkää ilotulitusta ja kuherrusta, eikä mikään saa haitata, myöhemmin ehtii sitten avautumaan kaikesta matkan varrella patoamastaan? Meillä osataan puhua kaikesta kuittailematta ja triggeröitymättä, niin ei tule tuommoisistakaan ongelmia.

Miksi sinulla oli tarve mennä katselemaan niitä lääppimiskuvia? Oma FB:ni (instani, twitterini ja linkedinini) ei näytä kumppanini lääppimiskuvia ellen varta vasten niitä lähde etsimään. Näen vain uudet päivitykset.

Vierailija
86/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti olisin vain ihmetellyt, miten te tuollaisia lääppimiskuvia olette laittaneet. Itse on kuitenkin tottunut ihan asiallisiin kuviin. 

Vierailija
87/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin katselen vanhoja kuvia ja muistelen, mut ei mulla tulis mieleenikään säilöä niitä johonkin faceen! Kyllä mulla on sen verran kunnioitusta exääni ja hänen nyksäänsä kohtaan etten niitä enää siellä pidä. Muistot on minun ja exäni, ei kaikkien niiden avulla tarvitse muisteloida.

Vierailija
88/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin katselen vanhoja kuvia ja muistelen, mut ei mulla tulis mieleenikään säilöä niitä johonkin faceen! Kyllä mulla on sen verran kunnioitusta exääni ja hänen nyksäänsä kohtaan etten niitä enää siellä pidä. Muistot on minun ja exäni, ei kaikkien niiden avulla tarvitse muisteloida.

Eksällä ei ole mitään vastaan kuvia. Siellä on paljon matkustustuskuvia, joissa aika monessa mukana, koska itse olin kameran takana. En kyllä viitsisi kaikkia kuvia poistaa. Hänen uusi naisystävä ei kuvia tietenkään näe, joten ei pitäisi haitata. Ja eksän kanssa ollaan hyvissä väleissä. Varmaan ihmettelisi, onko kaikki hyvin, jos kuvat poistaisin. Luulisi varmaan, että olen jostain suuttunut. 

Vierailija
89/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on eri asia jos näkyy vaan esim. tietyille ihmisille. Mun miehen exä poisti kaikkein siisteimmät hääkuvat mut jätti just ne pusukuvat. Ja näkyvät kaikille, koska profiilikuvia. Ei mua haittaa, mut ihmetyttää kyllä

Vierailija
90/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on eri asia jos näkyy vaan esim. tietyille ihmisille. Mun miehen exä poisti kaikkein siisteimmät hääkuvat mut jätti just ne pusukuvat. Ja näkyvät kaikille, koska profiilikuvia. Ei mua haittaa, mut ihmetyttää kyllä

Profiilikuvia? Itse ymmärrän profiilikuvalla sen kuvan, joka on FB-profiilissa juuri sillä hetkellä. Eli profiilikuvia voi olla vain yksi kerrallaan. En ihan heti taida uskoa, että joku pitää profiilikuvanaan pusuttelukuvaa eksänsä kanssa.

Vierailija
91/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Profiilikuvia? Itse ymmärrän profiilikuvalla sen kuvan, joka on FB-profiilissa juuri sillä hetkellä. Eli profiilikuvia voi olla vain yksi kerrallaan. En ihan heti taida uskoa, että joku pitää profiilikuvanaan pusuttelukuvaa eksänsä kanssa.

Profiilikuvakansio, joissa myös vanhoja kuvia. Julkinen kansio

Vierailija
92/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku menisi selailemaan toisen ystävän profiilikuvakansiota?

Vierailija
93/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eihän facessa kukaan niin tee :D :D omia ystäviä vaan stalkataan muttei koskaan tutun tuttuja :D ;D

94/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua tuollaista muistoihin tarrautumista. Itse olen ihan hysteerisenä aina poistanut kaikki kuvat koneeltani, ja repinyt paperiset kuvat (mun nuoruudessa oli vain niitä). Ihan hirveä ajatus, että niitä olisi jossain ollut tallella, saati julkisesti!

Ihmettelen todella ihmisiä, jotka säilyttävät exien kuvia. Itse olen aina pyyhkinyt menneisyyden puhtaaksi. Mitä nopeammin, sitä parempi. Poissa silmistä, poissa mielestä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
95/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai pitäisikö ne vanhatkin profiiikuvat poistaa? Miksi ihmeessä, eihän ne näy nykyisessä profiilikuvassa? 

Kuka niitä vanhoja kuvia selaa?

Vierailija
96/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eihän facessa kukaan niin tee :D :D omia ystäviä vaan stalkataan muttei koskaan tutun tuttuja :D ;D

No miksi ihmeessä menisi nyksän eksän profiilikuvia katsomaan? MItä iloa siitä olisi? 

Vierailija
97/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on pieni elämä eräillä.

Vierailija
98/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne vanhat hääkuvat minnekään näy, jos niitä ei varta vasten mene toisen profiilista kaivelemaan?

Vierailija
99/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ihmeessä menisi nyksän eksän profiilikuvia katsomaan? MItä iloa siitä olisi? 

Älä nyt viitsi...:Dsehän faceb idea just on... stallkaaminen😀😀😀

Vierailija
100/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne vanhat hääkuvat minnekään näy, jos niitä ei varta vasten mene toisen profiilista kaivelemaan?

Kyllä on puhtoista väkeä av-mammat 😀😀😀

Eihän nyt kukaan tuntemattomien profiileja stalkkaa 😀😀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme