en tajua niitä, jotka eron jälkeen ei poista somesta kuvia!
Esim. hääkuvia. Yleensä tähän syyllistyvät jätetyt ja petetyt ex-vaimot. Halutaan tehdä vielä se viineinenkin kiusa ja pitää ne luhistuneen avioliiton rauniot kaiken kansan nähtävillä.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee lähinnä mieleen, että nimenomaan ex-muijat yrittävät saada nykyiset kihisemään kiukusta ja mustasukkaisuudesta säilömällä niitä kuvia profiileissaan.
Se, joka väittää ettei ikinä ole kumppaninsa exän profiilia katsonut, valehtelee :D
Minä en ole koskaan käynyt katsomassa kumppanini exän profiilia. En keksi yhtään syytä, miksi kävisin sitä katsomassa. En käy katsomassa omien exienikään profiileja, joten miksi ihmeessä kävisin katsomassa minulle täysin tuntemattoman naisen profiilia.
Niinpä niin. Ei mee läpi....😆😆
Ukko36 kirjoitti:
Mä en tajua ihmisiä, jotka laittavat kuviansa someen.
Olen ollut someaktiivi vuodesta 2007, yhtään tunnistettavaa henkilökuvaa en ole vielä nettiin laittanut.
Okey. Miksi sä sitten olet somessa? Keskustelupalstat on erikseen.
Varmaan olisi kivaa, ja kohteliasta ja mukavaa, ja reipasta, ja tervettä ja kaikkia muita kivoja asioita se, että eksä poistaisi kuvat somesta. Olisi myös ihanaa, kivaa ja mukavaa, ja muuta kivaa, että nyksä ei pahoittaisi miletään näistä kuvista. Olisi myös tosi kohteliasta ja suoraselkäistä ja rehtiä toimintaa että mies ei pettäisi ja jättäisi vaimoa, vaan asiat keskusteltaisiin avoimesti, hyvässä hengessä, ja sulassa sovussa päädyttäisiin kaikkia miellyttävään lopputulokseen.
Mutta teidättekö mitä?
Me ollaan jokainen inhimillisiä ihmisiä, jotka katselevat eiten sitä omaa napaa, ja sitten seuraavaksi niiden napoja, jotka mahdollistavat meille sen mitä itse haluamme. Häntäpäässä varmasti sillä uudella kumppanilla on se miehen/naisen eksä, jonka toivoisi vain häviävän olemattomiin. Olisi kivaa kun ei olisi sitä historiaa, ei menneisyyttä, vain puhdas ja aito rakkaus mitä ny tunnetaan, eikä sitä haluaisi jakaa, eikä tahria millään menneillä. Ollaanhan vain me kaksi, maailmaa vastaan rakkaani?
Entäs miltä tuntuu jätetystä ja petetystä eksästä? Voi vain arvailla, tai ehkäpä monella on tuokin kokemus takataskussaan? Mitäpä voisi ajatella? Yhtäkkiä ei ole enää kumppania jakamassa arkea, johon yhdessä valat vannottiin. Mitä törkeimmällä tavalla on viety pohja elämältä..
No mites tämä petturi ja uuteen suhteeseen juoksia? Eipä mahda häntäkään moni kadehtia. Ei ole vielä kerennyt prosessoida mitään, ja nyt on jo kahden tulen välissä selviämässä. Eksälle täytyy selittää nyksän käytöstä, ja kuunnella haukkuja,yrittää pehmitellä törkeää eroa. Nyksälle ei saa eksästä puhua mitään, mutta haukut tulee nyksältäkin, kun on eksän kanssa missään tekemisissä.
Ei tiedä vielä mitä tuli tehtyä, ja vielä vähemmän hänen saappaissaan haluaisin olla sitten kun kaikki iskee päin pläsiä. Nyt ollaan vasta tilanteessa jolla huono ja ahdistava suhde on painettu pois uuden ihanan onnen tieltä, mutta vähänpä tietää vielä elämästään hän.
Oikeastaan aina ihanan inhimillistä!
Onkohan tää joku ikäjuttu. Mä en todellakaan jaksa nähdä vaivaa ja piilotella kuvia omasta elämästäni facessa tai muuallakaan, jos ne olen sinne jo laittanut. Ei se ole häpeä, että mulla on ex. Ja kiva se on muistella kuvien kautta hyviäkin juttuja.
Mun mies erosi reilu vuosi sitten. Oli ollut jo pitkään onneton liitossaan ja miettinyt eroa jo pitkään. En ajatellut ensiksi, että välillemme voisi kehkeytyä mitään vakavaa mutta toisin kävi. Aloimme tapailla samaan aikaan kun hän kävi vaimonsa kanssa pariterapiassa. Mies oli terapiaan mennessä varma erosta ja toivoi terapian antavan vaimolle keinoja selvitä jatkosta. Vaimo halusi vielä yrittää pelastaa avioliiton. Mies päätti etsiä oman asunnon, vaimo toivoi vieläkin liiton jatkoa. Mies kärsi kotona ja toivoi pääsevänsä pois. Sitten vaimo sai tietää minusta, mies tunnusti rakastuneensa minuun. Asunto löytyi vauhdilla ja vaimo jäi lapsen kanssa asumaan heidän entiseen kotiinsa. Tästä on nyt vuosi, vaimolla ollut kuulemma todella vaikeaa välillä, mutta lapsen takia ovat yrittäneet pysyä.väleissä. Vaimo välillä kiukuttelee ja muuttelee sovittuja tapaamisia, mutta mielestäni se on ymmärrettävää. Hänellä on hääkuvia vielä somessa esillä, mutta mitä sitten? Minuako ne pitäisi häiritä, minua, joka olen osasyyllinen siihen, että hänen elämäsä mullistui. Olen tavannut muutamia kertoja heidän lapsen, en tiedä mitä mieltä vaimo on tästä. Olen kovin pahoillani kaikesta, pahoillani että rakastuin ja teidän liittonne loppui. Elämä on julmaa, raadollista, inhimillistä. Kummallista.
Mulla ei vissiin ole julkisena muita kuin profiilikuvat eikä niissä esiinny muut kuin itse, ei edes lapset.
Erosta on nyt 3v aikaa. Yhteiselämää ex:n kanssa oli takana liki 15v, 10v avioliitto ja neljä lasta. Hääkuvia en koskaan esille laittanut mutta muuten oli perhekuvia, joitain kuvia pelkästään ex:stä tai meistä kaksin. Halauskuvia oli, mutta ei suutelukuvia.
Yhtään kuvaa en poistanut eikä poistanut käsittääkseni ex sen puoleen, vaikka hän alkoi uuteen suhteeseen heti täältä muutettuaan. Eletty elämä sai jäädä kuviin sellaisenaan Enkä näe tuossa mitään pahaa. Ei näe ex:n nyxä myöskään sen enempää kuin oma miesystäväni. Myöskään miesystävän vanhat perhekuvat joissa lapsensa äiti on mukana ei häiritse minua.
Tietty riippuu myös siitä millaisista kuvista on kysymys. Jos näkee että kuvilla yritetään väkisin roikkua jo loppuneessa suhteessa, nostellaan hää- ja suutelukuvia yms muistoista tai ”löydetään” jatkuvasti noita vanhoja kuvia julkaistaviksi niin se herättää jo myötähäpeää. Mutta muuten menneisyys saa olla niin kuin on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta ois noloa, jos mun aikajanalla olis kaikki mun exät 😀😀😀 vaikka ois kuinka mennyttä elämää
minustakin olisi noloa, jos niitä olisi monta.
Eiköhän jokaisella ole useampi mutta NE ON ÄLYTTY POISTAA SIELTÄ
Mä en tiedä mikä lasketaan moneksi tai miten ex edes määritellään tässä.
Mulla on ikää jo 40+. Takana 15v kestänyt suhde lasteni isään, tämä suhde päättyi 3v sitten. Tästä ex:stä on yhä kuvia fb:ssa vaikka molemmat on menneet elämässä eteenpäin.
Häntä edeltävistä ex:istä ei löydy kuvia somessa koska heidän aikanaan en mistään somesta ollut kuullutkaan.
Avioeron jälkeen kerkesin tapailla paria miestä ennen kuin vuosi sitten törmäsin nykyiseeni. Näistä miehistä joita tapailin en laittanut kuvia someen koska koin ettei juttu ole niin vahvalla pohjalla ja molemmat suhteet loppuivatkin siinä puolen vuoden tienoilla. Nykyisestäni olen nyt vasta alkanut julkaista kuvia kun suhde tuntuu vakavalta ja yhteistä tulevaisuutta luodaan.
Eli mulla ei ole ollut tarvetta poistella yhtään kuvaa ja kuvia tosissaan löytyy vain kahdesta miesystävästä/miehestä.
Sitä en sitten tiedä miten olisin toiminut jos olisin someaikakautena kasvanut ja nuoruuttani elänyt. Kuinka helposti olisi uuden poikaystävän kuvia julkaistu. Toisaalta, ei noita nuoruuden poikaystäviäkään kerennyt olka kuin se 3 kpl ennen kuin törmäsin lasteni isään.
Riippuu vähän erostakin... jos on kitkerissä ja katkerissa merkeissä erottu, niin sit kuvien pitäminen tuntuu jokseenkin oudolta.
KUINKA SAIN EXIN AVIOMEEHENI TAKAISIN LOITSUJEN LAUTAJAN {PAPPI ADU} AVULLA JA HÄNEN JÄLLEENYTTÄMISRAKKAUDEN LOITSUNSA VOIMANA 7 PÄIVÄN SISÄLLÄ. LÄHETÄ HÄNELLE SÄHKÖPOSTIA OSOITTEESEEN (PRIESTADU@GMAIL.COM)
Minä en ole koskaan käynyt katsomassa kumppanini exän profiilia. En keksi yhtään syytä, miksi kävisin sitä katsomassa. En käy katsomassa omien exienikään profiileja, joten miksi ihmeessä kävisin katsomassa minulle täysin tuntemattoman naisen profiilia.