Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en tajua niitä, jotka eron jälkeen ei poista somesta kuvia!

Vierailija
10.11.2018 |

Esim. hääkuvia. Yleensä tähän syyllistyvät jätetyt ja petetyt ex-vaimot. Halutaan tehdä vielä se viineinenkin kiusa ja pitää ne luhistuneen avioliiton rauniot kaiken kansan nähtävillä.

Kommentit (191)

Vierailija
41/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jämähtäneet ja katkerat säilöö kuvia. Itse en tajua, että jos eron.jälkeen on haukkunut ex-miestään kaikilla mahdollisilla kauheuksilla, vaikeuttanut elämää kaikilla keksimillään tavoilla, olisi kuvien esillä pitämisessä yhtään mitään vilpittömästi hyvää.

Niin no minulla on tapana valita elämänkumppanini paremmin. En valitse sellaisia, joita on tarpeen eron jälkeen haukkua.

Luuletko muuten, ettei sitä huomaa, että 80 % tämän ketjun kommenteista on sinun näppikseltäsi?

Vierailija
42/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, aikuinen lapseni meni kesällä naimisiin. Hänen aikajanallaan on paljon kuvia, joista osassa olemme puolisoni kanssa onnellisina ja rakastuneina. Jos eroaisimme, pitäisikö lapseni poistaa kuvat aikajanaltaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jämähtäneet ja katkerat säilöö kuvia. Itse en tajua, että jos eron.jälkeen on haukkunut ex-miestään kaikilla mahdollisilla kauheuksilla, vaikeuttanut elämää kaikilla keksimillään tavoilla, olisi kuvien esillä pitämisessä yhtään mitään vilpittömästi hyvää.

Niin no minulla on tapana valita elämänkumppanini paremmin. En valitse sellaisia, joita on tarpeen eron jälkeen haukkua.

Luuletko muuten, ettei sitä huomaa, että 80 % tämän ketjun kommenteista on sinun näppikseltäsi?

Luuletko muuten ettei sitä huomaa, että olet pelokas ja katkera perheenäiti, joka kuollakseen pelkää että mies löytää uuden. On se kumma, että vaimot katsovat oikeudekseen käyttäytyä vmäisesti avioliitossa, mutta auta armias kun mies jättää ja löytää uuden, on mies se hirviö.

Vierailija
44/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko muuten ettei sitä huomaa, että olet pelokas ja katkera perheenäiti, joka kuollakseen pelkää että mies löytää uuden. On se kumma, että vaimot katsovat oikeudekseen käyttäytyä vmäisesti avioliitossa, mutta auta armias kun mies jättää ja löytää uuden, on mies se hirviö.

Luulen, että sinulla on erittäin paha olla. Puolisoni on kanssani täysin vapaaehtoisesti kuten minäkin hänen kanssaan. Lähden loppuviikoksi ulkomaille, joten hänellä on kyllä runsaasti tilaisuuksia löytää uusi. Eikä se olisi edes vaikeaa, tummana ja komeana hän on kovasti naisten mieleen. Kuten oli avioeksänikin, hyvä mies, mutta kasvoimme erilleen.

Vierailija
45/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen miksi niitä yhteiskuvia on yleensä pakko laittaa omalle henkkoht sometilille, varsinkaan profiilikuvaksi? Hemmetin hassun näköistä minusta. Eikös siihen lupakin pidä olla kaikilta asianosaisilta? Itsellä ei ole ollut ikinä kuvaa puolisosta somessa, ei myöskään mainintaa siitä kenen kanssa olen parisuhteessa. Ne tietää kyllä, kenen tarvii. Muutenkin olen jokaisen kuvan julkaisua harkinnut tarkoin eikä kuunaan ole tarvinnut poistaa kuvia. Profiilikuvan vaihdoin viimeksi 8 vuotta sitten.

Vierailija
46/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on se musta tosi noloa jos niitä pitää jossain somessa esillä. Eihän se ole pois pyyhkimistä jos ne sieltä.poistaa. eiköhän ne itselle jää kuitenkin.

Kukapa niitä vanhoja juttuja sieltä somesta toisaalta erityisesti kaivelee.

Vierailija
47/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi olevan itsestäänkin kiusallista kun monesti miehellä jo kuvia uudesta naisesta niin exä pitää julkisena vanhoja hääkuvia 😀

Niin ja mitä väliä jos ex vaimo haluu pitää niitä kuvia kaiken nähtävillä. Yleensä ne exät on myös poistettu kavereista ja estot on päällä sitä tulevaa kyttäilyä varten. Eihän niitä kuvia näe kuin ex vaimon kaverit ja nekin saattaa ihmetellä.

Vierailija
48/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. hääkuvia. Yleensä tähän syyllistyvät jätetyt ja petetyt ex-vaimot. Halutaan tehdä vielä se viineinenkin kiusa ja pitää ne luhistuneen avioliiton rauniot kaiken kansan nähtävillä.

No sitten et tajua, mikäpäs siinä. Mutta turha sinun on yrittää kaikkia saada toimimaan sinun tajuamistesi mukaan.

Vierailija
49/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen miksi niitä yhteiskuvia on yleensä pakko laittaa omalle henkkoht sometilille, varsinkaan profiilikuvaksi? Hemmetin hassun näköistä minusta. Eikös siihen lupakin pidä olla kaikilta asianosaisilta? Itsellä ei ole ollut ikinä kuvaa puolisosta somessa, ei myöskään mainintaa siitä kenen kanssa olen parisuhteessa. Ne tietää kyllä, kenen tarvii. Muutenkin olen jokaisen kuvan julkaisua harkinnut tarkoin eikä kuunaan ole tarvinnut poistaa kuvia. Profiilikuvan vaihdoin viimeksi 8 vuotta sitten.

Näin juuri. Ja sit vielä pidetään exän kuvaa kaiken kansan nähtävillä vaikka toinen ei aivan varmasti halua sen olevan siellä.

Vierailija
50/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan älä putsaamaan vanhoja kuvia pois. Se on elettyä elämää.

Vierailija
51/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään voisi kuvitella laittavani profiilikuvaksi kenenkään muun kuvaa kuin omaani eikä somesta liioin löydy yhtään minun laittamaani yhteiskuvaa itsestäni ja puolisostani (juhlissa otettuja kuvia ja videoita kyllä). Silti tämä aloittajan vouhkaaminen ärsyttää. Hän tehtailee näitä ketjuja ja käyttää aivan samoja ilmaisuja sekä spämmää ketjun täyteen omia kommenttejaan esiintyen eri henkilöinä. Jostain käsittämättömästä syystä hän pitää tarpeellisena käydä katselemassa kuvia puolisostaan eksänsä kanssa ja saa sitten näitä kohtauksiaan.

Vierailija
52/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni avioerosta oli 4 vuotta kun aloimme seurustelemaan. Mikäli olisi ollut sellainen tilanne, että exällä olisi tuon 6 v jälkeen ollut hääkuvia profiilikuvana, niin en olisi kelpuuttanut miestä itselleni. En pidä ihan niin erikoisesta touhusta ettei mies muka saisi sanottua eksälle että voitko poistaa kuvani fasestasi näkyviltä. Ja mikäli eksä ei olisi tästä pyynnöstä huolimatta niitä poistanut, niin en olisi lähtenyt sellaiseen kelkkaan kuitenkaan, jos nimittäin olisi noin pösilö eksä, niin siitä olisi varmaan sitten muutakin kiusaa, varsinkin kun heillä on yhteiset lapsetkin.

Vierailija
53/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan poistaisi aikajanaa elämästäni enkä sosiaalisesta mediasta. Blokkaisin lyllä ex-mieheni ystävistäni.

Vierailija
54/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään tarvetta poistaa menneisyyttäni ja historiaani. Ne on osa minuna. Jos joku ei pysty elämään sen kanssa se ei ole minun ongelmani.

Näin voi vanoa vain ihminen jonka koko elämä on jossain facessa.

Jos face räjähtäisi, niin sinun koko menneisyytesi poistuisi. Olisi varmaan rankkaa kun ei tietäisi historiastaan yhtään mitään.

Vierailija
55/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään voisi kuvitella laittavani profiilikuvaksi kenenkään muun kuvaa kuin omaani eikä somesta liioin löydy yhtään minun laittamaani yhteiskuvaa itsestäni ja puolisostani (juhlissa otettuja kuvia ja videoita kyllä). Silti tämä aloittajan vouhkaaminen ärsyttää. Hän tehtailee näitä ketjuja ja käyttää aivan samoja ilmaisuja sekä spämmää ketjun täyteen omia kommenttejaan esiintyen eri henkilöinä. Jostain käsittämättömästä syystä hän pitää tarpeellisena käydä katselemassa kuvia puolisostaan eksänsä kanssa ja saa sitten näitä kohtauksiaan.

Voi voi, kyllä meitä ap:n tavoin samoin ajattelevia (miehiäkin) on paljon. Mutta minkäs teet, ero tilanteessa isän on muutenkin oltava varpaisillaan jos haluaa lastaan tavata. Maksettava ex-vaimon eläminen, toimittava ilmaisena talkkarina, autonlainauspalveluna ties minä. Ei siihen väliin todellakaan uskalla ehdottaa kuvien poistoa vaikka haluaisinkin. Siitä olisi seurauksena että lapseni tuotaisiin minulle "myöhässä" kuinkas sattuikaan :/

Vierailija
56/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni avioerosta oli 4 vuotta kun aloimme seurustelemaan. Mikäli olisi ollut sellainen tilanne, että exällä olisi tuon 6 v jälkeen ollut hääkuvia profiilikuvana, niin en olisi kelpuuttanut miestä itselleni. En pidä ihan niin erikoisesta touhusta ettei mies muka saisi sanottua eksälle että voitko poistaa kuvani fasestasi näkyviltä. Ja mikäli eksä ei olisi tästä pyynnöstä huolimatta niitä poistanut, niin en olisi lähtenyt sellaiseen kelkkaan kuitenkaan, jos nimittäin olisi noin pösilö eksä, niin siitä olisi varmaan sitten muutakin kiusaa, varsinkin kun heillä on yhteiset lapsetkin.

Järjen ääniäkin täällä...

Vierailija
57/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa että näyttäisi väki olevan sellaista, että koko eletty elämä pyyhitään pois, kun erotaan.

Minusta se kertoo enemmän kypsyydestä se, ettei niitä poista. Osataan suhtautua siihen, että se elämä tuli ja meni. Jos omalle kohdalle sattuisi, niin en ehkä sitä enää profiilikuvana tai taustana, mutta hautautuu sitten muiden muistojen joukkoon.

Enemmän minua huolestuttavat sellaiset ihmiset, joiden exiä ei saa edes nimeltä mainita ja ajattelutapa, että tuolla toisella ei ole ollut elämää ennen minua.

Tunnrn yhden miehen, jolla on vielä edellisestä rouvasta hääkuva kehyksissä hyllyssä, siellä lasten ja muiden muistokuvien joukossa. Heillä oli todella riitaisa ero ja lapsista taistelivat varmaan kaksi vuotta. Kysyin, että miksi kuva on seinällä kaiken tuon jälkeen ja  hän sanoi että ei koskaan unohtaisi, että oli sen naisen kanssa joskus onnellinen. Että joka kerta kun se pistää kapuloita rattaisiin, hän muistaa tehdyt virheet ja toimii nyt eri tavalla. Minusta ihan käypänen selitys.

En sitten tiedä, että mitä se nykyinen naisystävä asiasta tykkää, mutta kaipa se kuva ennemmin tai myöhemmin lähtee.

Enpä itse seurusteisi ikinä miehen kanssa jolle face on oko elämä, ja jos sieltä joskus jonkun jutun poistaa, niin se on koko elämän pyyhkimistä pois. Mitenhän sitten jos face kaatuisi lopullisesti? Olisiko koko elämä pyyhitty pois?

Vierailija
58/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään tarvetta poistaa menneisyyttäni ja historiaani. Ne on osa minuna. Jos joku ei pysty elämään sen kanssa se ei ole minun ongelmani.

Jos face räjähtäisi, niin sinun koko menneisyytesi poistuisi. Olisi varmaan rankkaa kun ei tietäisi historiastaan yhtään mitään.

Näin juuri... minäminäminä... minun kuvat, minun historiani.... entäs sen exän, joka ei tosissaan halua katsella rakkaudettoman liittonsa todisteita julkisena somesta.

Vierailija
59/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kuvien poistaminen mennyttä muuta.

Ei mutta kertoo hitosti ihmisen asenteesta ja vmäisyydestä

Itse en kyllä todellakaan näe asiaa näin. Minusta kuvien poistaminen kielii siitä että haluaa poistaa myös menneen.

Varmasti myös tulee sitten säilytettyä exältä jäänyt hammasharja alttaan reunalla hamaan tappiin asti. Jos sen poistaa, poistuu kaikki mennyt. Jokaisella on ne omat muistot, vaikka toinen ei sitä hääkuvaa enää fb:ssä haluaisi pitää. 

Vierailija
60/191 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri... minäminäminä... minun kuvat, minun historiani.... entäs sen exän, joka ei tosissaan halua katsella rakkaudettoman liittonsa todisteita julkisena somesta.

Ex on varmaankin ilmaissut, että toivoisi poistettavaksi sellaiset kuvat, joissa hän näkyy. Jos toinen ei sitä tee, niin sille ei voi mitään. Sinnehän ne kuvat joka tapauksessa hautautuvat, historiaan, ei niitä monikaan näe. Nähdäkseen pitäisi mennä varta vasten etsimään ja katsomaan. Miksi joku niin tekisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän