en tajua niitä, jotka eron jälkeen ei poista somesta kuvia!
Esim. hääkuvia. Yleensä tähän syyllistyvät jätetyt ja petetyt ex-vaimot. Halutaan tehdä vielä se viineinenkin kiusa ja pitää ne luhistuneen avioliiton rauniot kaiken kansan nähtävillä.
Kommentit (191)
Mun yksi tuttu erosi vuosi sitten. Mies jätti hänet toisen naisen takia. Okei, pahasti tehty mutta sopivat silti, että yrittävät lapsen vuoksi hoitaa asiat fiksusti. No ex-vaimo on tehnyt siitä lähtien kaikkensa hankaloittaakseen ex-miehensä elämää. Kitissyt milloin mistäkin, muutellut lapsen tapaamisaikoja, perunut niitä, jättänyt kertomatta asioita jne. Tässä valossa kun katson tämän naisen facea, niin tuntuu oudolta että hääkuvat vielä ovat siellä. Tai ei oudolta, nyt kun olen nähnyt että nainen oikeasti haluaa kiusata.
Jos ne on sinne joskus edes laitettu, niin siellä on ja pysyy. Elettyä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Exmuijat on viheliästä sakkia!
Ja ulosmäärätyt ex-miehet ne vasta rasittavia ovatkin. Viikonloput itketään ja volistaan viesteinä, että miksi, voi miksi. Anellaan, että eikö voitaisi jatkaa. No ei voida, olen mennyt eteenpäin, eikä tule kuuloonkaan moisia itkupillejä taikaisin ottaa.
Mä en tajua ihmisiä, jotka laittavat kuviansa someen.
Olen ollut someaktiivi vuodesta 2007, yhtään tunnistettavaa henkilökuvaa en ole vielä nettiin laittanut.
Musta on tosi typerää ja noloa jättää esim vanhat hääkuvat edelleen roikkumaan faceen kun toisella (tai molemmilla) jo uudet kumppanit. Ei kai niitä kirjahyllyssäkään säilötä.
Minulla ei ole mitään tarvetta poistaa menneisyyttäni ja historiaani. Ne on osa minuna. Jos joku ei pysty elämään sen kanssa se ei ole minun ongelmani.
Haluaisit varmaan lähettää eksälle listan niistä kuvista jotka hänen on välittömästi poistettava, ettei herkkä sielunelämäsi vaurioitu. Eipä taida toimia niin, joten yritä nyt vaan kestää. Voi auttaa jos et käy eksän somessa stalkkaamassa ja hankkimassa haavoja egoosi.
Ai taas tämä aihe. Ei ole minulla avioeksän kanssa yhteiskuvia somessa, kun ei siihen aikaan somea edes ollut, mutta enpä todellakaan poistelisi nykyisiä kuvia, vaikka ero tulisi. Miksi häpeäisin menneisyyttäni?
Ilmeisesti nykyisen kumppanisi ex ei suostu poistamaan kuvia ja siksi teet näitä avauksia säännöllisin väliajoin. Ymmärrät kai kuitenkin, että me muut emme näe asiaa tuolla tavoin eikä meille ole ongelma, että puolisomme on ollut onnellisesti rakastunut jo ennen meidän tapaamistamme?
Jaa että näyttäisi väki olevan sellaista, että koko eletty elämä pyyhitään pois, kun erotaan.
Minusta se kertoo enemmän kypsyydestä se, ettei niitä poista. Osataan suhtautua siihen, että se elämä tuli ja meni. Jos omalle kohdalle sattuisi, niin en ehkä sitä enää profiilikuvana tai taustana, mutta hautautuu sitten muiden muistojen joukkoon.
Enemmän minua huolestuttavat sellaiset ihmiset, joiden exiä ei saa edes nimeltä mainita ja ajattelutapa, että tuolla toisella ei ole ollut elämää ennen minua.
Tunnrn yhden miehen, jolla on vielä edellisestä rouvasta hääkuva kehyksissä hyllyssä, siellä lasten ja muiden muistokuvien joukossa. Heillä oli todella riitaisa ero ja lapsista taistelivat varmaan kaksi vuotta. Kysyin, että miksi kuva on seinällä kaiken tuon jälkeen ja hän sanoi että ei koskaan unohtaisi, että oli sen naisen kanssa joskus onnellinen. Että joka kerta kun se pistää kapuloita rattaisiin, hän muistaa tehdyt virheet ja toimii nyt eri tavalla. Minusta ihan käypänen selitys.
En sitten tiedä, että mitä se nykyinen naisystävä asiasta tykkää, mutta kaipa se kuva ennemmin tai myöhemmin lähtee.
Mä en ymmärrä että niitä kuvia itsepintaisesti pidetään esillä vaikka eron toinen osapuoli pyytää että ne poistettaisiin. Itse poistin heti, kun tapasin nykyisen mieheni.
Vierailija kirjoitti:
Ai taas tämä aihe. Ei ole minulla avioeksän kanssa yhteiskuvia somessa, kun ei siihen aikaan somea edes ollut, mutta enpä todellakaan poistelisi nykyisiä kuvia, vaikka ero tulisi. Miksi häpeäisin menneisyyttäni?
Ilmeisesti nykyisen kumppanisi ex ei suostu poistamaan kuvia ja siksi teet näitä avauksia säännöllisin väliajoin. Ymmärrät kai kuitenkin, että me muut emme näe asiaa tuolla tavoin eikä meille ole ongelma, että puolisomme on ollut onnellisesti rakastunut jo ennen meidän tapaamistamme?
Enpä sanoisi onnellisesti....
Jämähtäneet ja katkerat säilöö kuvia. Itse en tajua, että jos eron.jälkeen on haukkunut ex-miestään kaikilla mahdollisilla kauheuksilla, vaikeuttanut elämää kaikilla keksimillään tavoilla, olisi kuvien esillä pitämisessä yhtään mitään vilpittömästi hyvää.
Ei se kuvien poistaminen mennyttä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mutta kertoo hitosti ihmisen asenteesta ja vmäisyydestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mutta kertoo hitosti ihmisen asenteesta ja vmäisyydestä
Itse en kyllä todellakaan näe asiaa näin. Minusta kuvien poistaminen kielii siitä että haluaa poistaa myös menneen.
Vierailija kirjoitti:
No on se musta tosi noloa jos niitä pitää jossain somessa esillä. Eihän se ole pois pyyhkimistä jos ne sieltä.poistaa. eiköhän ne itselle jää kuitenkin.
Yhtä noloja kuin ankkatörötys ja perkannikoiden esittely? Minusta on nolompaa se että uusikko jaksaa stalkata edellistä aviovaimoa.
Eikö tuo typerä fb ja somettaminen voisi jo painua unholaan. Se on jo niin tehty ja nähty.
Ehkä kaikki ei jaksa plärätä niitä vanhoja kuvia ja alkaa sieltä poistaa jotain.
Kyllä ne kuvat mun mielestä on hyvä esim. facesta poistaa, voihan niitä itse katsella