Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, voisitko seurustella ja rakastua fyysisesti sairaaseen mieheen?

M33
09.11.2018 |

Netissä juttu luistaa mutta kun tapaan naisen kasvotusten niin ei enää haluta edes yrittää. Naiset järkyttyvät kun näkevät pyörätuolissa istuvan miehen.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörätuoli ei todellakaan olisi minulla este rakastumiselle. Eikä mitkään muutkaan fyysiset asiat.

Psyykkiset vaivat sen sijaan olisivat. Siis vakavat psyykkeen ongelmat.

Tutustuin netin kautta pyörätuolissa istuvaan (koko ikänsä ollut) mieheen ja suunnittelimme tapaamista, mutta en sitten halunnutkaan tavata, mutta tämä ei todellakaan johtunut pyörätuolista vaan siitä, että selvisi, että hänellä on alkoholiongelma ja se oli syy miksen halunnut jatkaa tutustumista.

Vierailija
22/46 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M33 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko kykeneväni moiseen, valitettavasti. Jos oma mies vammautuisi ja joutuisi pyörätuoliin, en tietenkään jättäisi häntä. Mutta kyllä se pyörätuoli veis mun kiinnostuksen alkuunsa.

Miksi pyörätuoli vie kiinnostuksen??

En ole varma veisikö mutta syy miksi ehkä veisi on koska se rajoittaa yhteistä tekemistä hyvin paljon.

t. eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista ja ikäistä naista etsit? Haluatko esimerkiksi lapsia? Onko tilasi synnynäinen vai tapaturman seuraus?

Vierailija
24/46 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M33 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko kykeneväni moiseen, valitettavasti. Jos oma mies vammautuisi ja joutuisi pyörätuoliin, en tietenkään jättäisi häntä. Mutta kyllä se pyörätuoli veis mun kiinnostuksen alkuunsa.

En ole varma veisikö mutta syy miksi ehkä veisi on koska se rajoittaa yhteistä tekemistä hyvin paljon.

t. eri

en ole ap, mutta kysyn sinulta, että minkä takia sitten pitäisi kaikki asiat tehdä yhdessä? Voihan toinen harrastaa vuorikiipeilyä ja toinen shakin pelaamista. Ja jos kuntoasi haluat hoitaa niin kyllähän pyörätuolissa olevatkin hoitavat kuntoaan - tai nimenomaan heidän täytyykin panostaa siihen paljon.

Vierailija
25/46 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M33 kirjoitti:

Netissä juttu luistaa mutta kun tapaan naisen kasvotusten niin ei enää haluta edes yrittää. Naiset järkyttyvät kun näkevät pyörätuolissa istuvan miehen.

Eivätkö naiset muka tiedä, että ainakin hiljattain vammautuneille pidetään erillinen seksuaaliterapeutin kurssi? Olikos sen nimi Vammainen ja seksi? Itse hoitohenkilökuntaan kuuluvana otin ilouutisena kun miespuolinen asiakas kertoi harrastaneensa i t s e t y y d y t y s t ä samana päivänä. En tietenkään häkeltynyt vaan totesin, että hyvä että pikkuvelikin toipuu onnettomuudesta.

Erään miehen vaimo puolestaan kehaisi salaa miehensä muuttuneen petipuuhissa 180-astetta ja olevan nyt varsinainen naisenhemmottelija sängyssä eikä haluaisi ikinä antaa uudelleensyntynyttä miestä pois vaan odottaa jo kotiuttamispäivää innokkaana lasten kanssa kukin omasta syystään johtuen. Ennen onnettomuutta nainen kertoi jopa pohtineensa eroa koska seksi oli liian miespainotteista.

Vierailija
26/46 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Tosin saattaisin hämmentyä pahasti itsekin jos treffikumppanini olisi jättänyt moisen asian mainitsematta. Kysyisin varmaan miksi ei ollut kertonut ja samaa ihmettelen sultakin...miksi et kertoisi asiasta ennen ekoja treffejä?

Näin asiaa kevyesti sivuten olin muuten tosi ihastunut pinnallisena ja lapsellisena teininä Dark Angel-tv sarjassa olevaan Logan nimiseen hahmoon, joka oli pyörätuolissa :)

Vierailija
27/46 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M33 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelin minäkin. Eihän pyörätuoli ole persoonallisuus tai edes tunteva olio.

Vierailija
28/46 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

en ole ap, mutta kysyn sinulta, että minkä takia sitten pitäisi kaikki asiat tehdä yhdessä? Voihan toinen harrastaa vuorikiipeilyä ja toinen shakin pelaamista. Ja jos kuntoasi haluat hoitaa niin kyllähän pyörätuolissa olevatkin hoitavat kuntoaan - tai nimenomaan heidän täytyykin panostaa siihen paljon.

Kuka kaikesta on puhunut? Kysehän on nimenomaan niistä asioista joita puolison kanssa haluaa tehdä jotka taas vaihtelee ihmisten välillä ja on jokaisen itse päätettävissä.

Vierailija
29/46 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

Kuka kaikesta on puhunut? Kysehän on nimenomaan niistä asioista joita puolison kanssa haluaa tehdä jotka taas vaihtelee ihmisten välillä ja on jokaisen itse päätettävissä.

Nimenomaan. Itselläni kaikki harrastukset ovat enemmän tai vähemmän liikunnallisia, tai ainakin sellaista missä esteettömyys ei onnistu. Ei kaikkea tarvi tehdä yhdessä, mutta eipä itsellä olisi tarjota omista harrastuksista yhteiseksi kuin lukeminen. Automaattisesti jäisi pois myös vaihtoehdoista yhdessäoloon kotini ja landepaikka. Voisimme siis aina nähdä oletuksena vain hänen luonaan tai jossain ulkosalla. Ja kun lemmikinkin omistan, yökyläily ei ole vain meiningillä kunhan lähden.

Lisäksi oman sairauteni takia, minä en voisi nostella toista edes tuolista autoon ja takaisin. Eli jossei mies pysty moisiin itse, niin ohessa tarvittaisiin aina avustaja. Ja sekään ei lähtökohtaisesti kovin yksinkertainen asia ole suhtautua ihan vasta alkumetreillä.

Vierailija
30/46 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kiinnostus lopahtaa voi olla ihan perusbiologiaakin; ihmiset on kuitenkin alitajuisesti koodattu etsimään mahdollisimman tervettä puolisoa.

Ja jos tuommoinen asia tulee yllätyksenä, niin se nyt on kurjaa koska vaikuttaa yhteiseen tekemiseen niin paljon. Esimerkiksi oma taloni ei pyörätuolissa olevan oleskeluun sopisi ollenkaan (vanhempi okt jossa hyvin pienet vessat, lisäksi pesutilat kellarissa). Kyse ei ole pelkästään siitä, että jotkut yhteiset polkujuoksulenkit tippuu ohjelmistosta, vaan siitä että yhtäkkiä olisikin jonkun henkilökohtainen avustaja.

Vierailija
31/46 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä jollain pyörätuolilla? Siinähän vaan istutaan ja liikutaan eteenpäin. Ei olisi millään tavalla este.

Vierailija
32/46 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei fyysinen sairaus varmaan rakastumista estäisi.

Käytännön asiat tietysti pohdituttaisi. Joutuisiko siinä tosiaan henkilökohtaiseksi avustajaksi ja miten seksi sujuisi. Harrastusten sen sijaan ei mielestäni tarvi olla samat.

Mutta jos treffikumppani ei mainitse pyörätuolista etukäteen, shokkivaikutus voi täysin estää ihastumisen. Kannattaa siis kertoa. Vastaava kokemus lie se, kun mies mainosti deitti-ilmoituksessa olevansa melkein 190-senttinen ja livenä osoittautuikin itseäni puoli päätä lyhemmäksi.

Vierailija
33/46 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä jollain pyörätuolilla? Siinähän vaan istutaan ja liikutaan eteenpäin. Ei olisi millään tavalla este.

Et viitsisi yhtään enemmän vielä naiivi olla?

Ei kyseessä ole mikään tsygä. Asian noin ilmaisten väheksyt mahdollisesti jopa Ap:n sairautta. Kyseessä kun on apuväline, jonka joutuu ottamaan huomioon kyllä joka päivä, lähes kaikissa toimissa. Ja vaikka nykyrakentamisessa on standardit, sekin yhä koskee vain osaa tiloja tai on huonosti järjestetty/ erillisen säätämisen tai etukäteissopimisen takana.

Toki jos on sen verran onnekas, että pystyy osittain myös kävelemään, niin sitten lienee vähän helpompaa. Mutta jos ei, niin oletuksena lähes kaikkeen tarvitaan apuvälineitä ja avustaja.

Että ei, ei se kyllä nyt ihan vaan ole vain joku tuoli.

Vierailija
34/46 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voisin

Vierailija
35/46 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voisi, mutta onneksi noin moni voisi. Saat varmaan seuraa.

Vierailija
36/46 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin rakastua, mutta yhteinen arki olisikin jo eri juttu. Asun hissittömän kerrostalon kolmannessa kerroksessa ja en ole muuttamassa kodistani pois ihan heti nyt kun se on ihan ikioma. Ja niin kuin joku aikaisemmin aihetta sivusikin, niin vaikka lukeminen, telkkarin tuijottelu ja ruoan yhdessä tekeminen ovat ihan ok jonkun aikaa ja arki-iltaisin, mutta haluan tehdä tulevan mieheni kanssa kaikkea muutakin ja niihin puuhiin ei pyörätuolilla ole asiaa.

Mitä yhteisestä olosta tulisi, jos jäisit aina kotiin kun lähden maastopyöräilemään tai hiihtämään? Yritän reissata Lapissa ainakin kerran vuodessa, tänä vuonna olen käynyt jo kaksi kertaa ja siellä vaeltaminen ja tuntureille patikoiminen on minun juttuni. Koirani on reissuilla nykyään kaverini, exän kanssa ennen niitä reissuja harrastimme. Tykkään myös oleilla vanhempieni mökillä paljon ja siellä et pääsisi edes rannan lähelle pyörätuolilla, saati mahtuisi kulkemaan mökin ovista, koska mökki on 100 vuotias ihana mummonmökki.

Et olisi siis oikea ihminen minulle. Neuvoisin kuitenkin ottamaan sen pyörätuolin puheeksi ennen treffejä, se ehkä karsii osan naisista jo heti alkuun, mutta parempi silloin kuin naamatusten ollessa.

Vierailija
37/46 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on mielestäni hyvä esimerkki siitä, miten lähtökohtaisen epäonnistunut on se täälläkin päivittäin toistuva yleistys 'kaikki naiset'.

Kun siis jo tässäkin asiassa näin nopeasti vastauksia tuli kolme: kyllä, ehkä ja ei.

Ja ihan turha myöskään koittaa niputtaa niitä ei:tä jonkun pinnallisuuden syyksi. Meistä useampi kun toi esiin myös ihan niitä rationaalisia perusteluja siihen, miksi yhteiselo ei todennäköisesti kovin hyvin yksiin menisi.

Ap:n ei kannata ajatella asiaa myöskään siltä kantilta, ettei itse kelpaisi.

Kun esimerkiksi omalla kohdalla voin myöntää, että se olisi minä itse, joka on erittäin huono kumppaniehdokas pyörätuolissa istuvalle. Ihan siis jo siksikin, että jos on yksi absoluuttisen varma asia, mitä omalla selällä ei vaan tehdä, niin se on juurikin ilman kunnon lämmittelyä, epäergonomisissa olosuhteissa tehtävä isomman painon nosto sisältäen kiertoliikkeen. Tai siis voinhan tuon tehdä, mutta siinä on hyvin iso riski, että sieltä parkkikselta tms. suunnataankin suoraan traumapäivystykseen. Voisin kuvitella, että Ap:lla on noita terveydenhuoltokäyntejä tarpeeksi jo muutenkin.

Vierailija
38/46 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/46 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on yli miljoona, ja max 10 vuotta jäljellä. Pinpille ei pääsisi.

Vierailija
40/46 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska en etsi sellaista kumppania enkä halua omaishoitajaksi. Kumppanini pitää pystyä kävelemään kanssani caminito del rey.