Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaakohan työssä käyvät äidin huomioon...

Vierailija
09.05.2006 |

sitä seikkaa, että pienen kotihoidon tuen maksaminen kotiäideille on yhteiskunnalle paljon edullisempi ratkaisu kuin päiväkotien ja niiden henkilöstön ylläpito. Edes kalleimman hoitomaksun maksavat eivät maksa todellisia kuluja lapsensa päivähoidosta. Joten kunnallinen päivähoito syö verovaroja ihan mukavasti!

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä ei miehen kanssa tarvitse näistä asioista väitellä (kumpi on raskaampaa, töissä käynti vai kotona olo), koska molemmat ovat kokeilleet molempia ja tietää tasan, että usein se kotona olo imaisee mehut paljon tehokkaammin kuin työpäivä. Ja tietysti tämä riippuu myös lasten määrästä ja iästä, mutta näin kahden pienen vanhempina me koemme näin.

Vierailija
62/65 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai työpaikalla joku muu homma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on KOTIHOIDONTUKI EI kodinhoidontuki!!! kodin hoitamista ei sentään tueta vaan lasten kotihoitamista.

Ja jos siellä ulkomailla on elo noin kurjaa (todnäk parempine palkkoine, pienempine veroprossine etc) niin tervetuloa takaisin tänne auvoiseen kotisuomeen nauttimaan suurista rahoista ja rikastumaan!

Vierailija
64/65 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhevapaat ovat meillä lomia. Työssäkäynti ja sen jälkeen kakkostyöpäivä kotona on rankempaa kuin jatkuva kotonaolo. Kokemusta löytyy. Ihmettelen vuosia kotona olleita naisia, jotka jaksavat urputtaa puistossa, kuinka rankkaa kodin ylläpito on. Hengittäminenkin on varmaan rankkaa, jos niin haluaa ajatella. Nyt lasten kanssa kotona ollessa elämäni on mukavan löysää. Mies aloittaa huilivuoron syksyllä. Edellisen hoitovapaajaksonsa (6 kk) mies koki rentouttavana irtiottona kiivastahtisesta työelämästä. Kuinka ihmeessä oman perheen kanssa oleminen voi jonkun mielestä olla työntekoon rinnastettavaa? Jos näin on, työssäkäyvillä vanhemmilla ei ilmeisesti koskaan lomaa olekaan.

Vierailija
65/65 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa että kotona olo on rankkaa, mutta ei se mitään lomaakaan ole.

Meillä noudatetaan samantapaista rytmiä kun päiväkodissa. Pyrin siis tarjoamaan lapsilleni samat asiat/opit kun muut lapset saa päiväkodissa. Erona on ainoastaan se että minulla on aikaa lapsilleni enemmän ja minä olen se tuttu turvallinen äiti, lähellä koko ajan.

Meillä siis on tarkka päivärytmi lasteni kanssa. Eli syödään, nukutaan, ulkoillaan, askarrellaan jne. aina samaan aikaa joka päivä. Pieniä poikkeuksia tulee viikoittain kun teemme retkiä, käymme kerhoissa ja puistoissa jne. jne. Tämän lisäksi teen ruoat, pyykkään, siivoan, hoidan itseni ja eläimet joka päivä. Ei tämä todellakaan ole mitään " lomaa" vaikka mieluista onkin. Haluan tarjota lapsilleni mahd. monipuolisen lapsuuden, mutta niin että olen itse mukana heidän kasvussaan.

Vk-loput on sitten niitä " vapaa päiviä" kun on mies auttamassa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä