Ottaakohan työssä käyvät äidin huomioon...
sitä seikkaa, että pienen kotihoidon tuen maksaminen kotiäideille on yhteiskunnalle paljon edullisempi ratkaisu kuin päiväkotien ja niiden henkilöstön ylläpito. Edes kalleimman hoitomaksun maksavat eivät maksa todellisia kuluja lapsensa päivähoidosta. Joten kunnallinen päivähoito syö verovaroja ihan mukavasti!
Kommentit (65)
Hän kertoi palanneensa töihin aina, kun lapsi oli 9kk ja sanoi, että heidän perheelleen se sopi todella hyvin.
Meidänkin perheemme on käyttänyt Lastenlinnan palveluita, kun lapsemme sairastui epilepsiaan. Olen kyllä kiitollinen, että siellä on osaava henkilökunta paikalla ja juuri tämä lääkäri oli myös lastamme hoitamassa ja hoitopäätöksiä tekemässä. Lapsemme on nyt parantunut. Jokainen lastamme hoitaneista lääkäreistä oli nainen.
Miettikää nyt miten tärkeää on myös meidän naisten ammattitaito.
Vierailija:
ja maksan veroja joka bensalitrasta kun käyn töissä, työllistän silläkin huoltamohenkilökuntaa, sekä huoltoliikkeitä, autoliikkeistä puhumattakaan. Työllistän myös oman työpaikkani ruokalan henkilökuntaa, jne.
Ei kaikki ole niin yksisilmäistä.
Alle kolmevuotiaitten päivähoidossa olevien tulee nyt turvata keittäjäparan työpaikka, huoltamoliikkeen henkilökunta, autoliikkeitten henkilökunta ja vielä se päiväkodin henkilökunta.
Kyllä siinä on työsarkaa niille kahdenkymmenen prosentin vanhemmille, joista tuolla mainittiin.
3 v vanhemmat..... vaan eläkeläiset, yritykset, yksinhuoltajat, lapsettomat, yli 3 v vanhemmat.........!;)
Kaikilla ei se ostovoima pahemmin kasvaisi vaikka äitikin olisi normaalissa ansiotyössä. Tarkoitan sitä mistä Halonennkin puhui ennen vaaleja että maassamme on huomattavan paljon työssäkäyviä suht köyhiä lapsiperheitä. Johtuu ihan siitä että asumiskulut kasvaneet niin hurjasti vuosien aikana ja lapsiperheiden etuisuuksia taas ei ole nostettu esim indeksien mukaan, kotihtuki, kuntalisät, lapsilisät yms junnaavat paikoillaan ja niistä jopa säästetään pienentämällä niitä.
Ja siitä että ei tarvitse olla kuin matalapalkka-alan työntekijä sekä keskipalkkainen puoliso kun jo menee se maksimimaksu kuukaudessa päivähoitomaksuja aivan kuten heilläkin joillakin bruttotulot vaikka 10 000e->/kk. Se on älytön porsaanreikä ja mätäpaise sekin seikka.
Olen päivähoitotoimistosta kaupunkimme päivähoitovastaavalta kysellyt noita todellisia kuluja ja 10kk-3v lapsen päivähoito kunnallisessa pkssa maksaa lähemmäs 1000e/kk ja 3-6v lapsenkin 750e/kk.
Ainiin, kyllä mulla meni kotihoidontuestakin 22% veroa, ansiotuloistani 24% kiitos suurehkon=pkseudun asuntolainan.
aina ja itse asiassa useinkaan suutarin lapsilla ei ole kenkiä!
Vierailija:
3 v vanhemmat..... vaan eläkeläiset, yritykset, yksinhuoltajat, lapsettomat, yli 3 v vanhemmat.........!;)
Mä ainakin olen onnellinen. Ihan sama mitä muut ajattelee tai kenen rahoilla elän. Minulla ja lapsillani on hyvä olla. Tänään paistaa aurinko ja kohta menemme paistaa ulos muurinpohja lettuja. NAM NAM. :D
Kotona olen niin kauan kun tuntuu hyvältä. Varmasti sinne asti kun lapset menee kouluun. Mies tekee töitä ja tullaan sillä ihan hyvin toimeen. Mikäs tässä, minä nautin ainakin. Nauttisitte tekin.
Annatteko miehillenne mahdollisuuden olla oloneuvoksena muutaman vuoden?
Perheenisä
Vierailija:
sitä seikkaa, että pienen kotihoidon tuen maksaminen kotiäideille on yhteiskunnalle paljon edullisempi ratkaisu kuin päiväkotien ja niiden henkilöstön ylläpito. Edes kalleimman hoitomaksun maksavat eivät maksa todellisia kuluja lapsensa päivähoidosta. Joten kunnallinen päivähoito syö verovaroja ihan mukavasti!
Pitäisikö työssäkäyvien (niin, myös sinun miehesi) tuntea nyt vielä SYYLLISYYTTÄ työssäkäynnistään ja siitä, että elättävät itse perheensä? Sorry, mutta huono yritys.
Tuskin yksikään kotiäiti on kotona siksi että se tulee yhteiskunnalle halvaksi, vaan ihan puhtaasti itsestä ja omasta perheestä lähtevistä, siis sanalla sanoen itsekkäistä syistä: MINÄ haluan, tämä on MEIDÄN perheen ratkaisu, MINÄ en viihdy töissä, MINUN lapseni... näinhän sen siis kuuluukin mennä, mutta turha vedota yhteiskunnallisiin seikkoihin, kun se ei vaikuta pätkän vertaa kotiäidin valintoihin.
mieheni sijasta työhön. Varsinkin jos saisin samanlaista palkkaa kuin hän. Mutta mieheni on " työnarkomaani" ja tekee ylitöitä, vaikka on asemassa, jossa ei makseta ylityökorvauksia. Palkka on hyvä, mutta pysyy samana vaikka olisi töissä kellon ympäri. Hän on tunnollinen ja lisäksi nauttiin työstään suuresti. Lomaileekin vain pakon edessä.
Koska hän on paljon poissa työmatkoilla jne, on parempi että minä olen kotona ja hoidan tämän kotirintaman kunnialla, lapsiakin on jo viisi. Puolisoni ei siis edes tahdo jäädä kotiin....:(
Minä menen töihin, minä laitan lapsen hoitoon, minun mielestä lapselle on parasta olla hoidossa jne. jne. Ihan yhtä itsekästä!
Me ainakin tullaan sitten toimeen miehen palkoilla. En minä saa mitään rahaa lapsista enää siinä vaiheessa.
Epäiletkö sinä, ettei vaimosi antaisi sinun jäädä kotiin hoitamaan lapsiaan? Vai etkö vain halunnut? Jos kyse on jälkimmäisestä, en ymmärrä kuinka edes vihjailet mahdollisuudesta, että miehet jäisivät kotiin hoitamaan lapsiaan.
Vierailija:
Annatteko miehillenne mahdollisuuden olla oloneuvoksena muutaman vuoden?Perheenisä
koeta nyt vain ymmärtää että joillekin miehille ja perheenisille se on ihan omaKIN halu ja tahto että lapset saavat pieninä olla kotihoidossa, he tiedostavat kehityspsykologian yms vaikutuksen mitä tulee pieneen lapseen ja hänen hyvinvointiinsa.
Toisekseen monille se on myös arkielämän realiteetti ettei mies voi jäädä koti-isäksi, naisilla kun on usein se palkkataso aivan liian pieni että se riittäisi elämiseen asuntolainoineen yms.
-26-
Pitäisikö työssäkäyvien (niin, myös sinun miehesi) tuntea nyt vielä SYYLLISYYTTÄ työssäkäynnistään ja siitä, että elättävät itse perheensä? Sorry, mutta huono yritys.
Tuskin yksikään kotiäiti on kotona siksi että se tulee yhteiskunnalle halvaksi, vaan ihan puhtaasti itsestä ja omasta perheestä lähtevistä, siis sanalla sanoen itsekkäistä syistä: MINÄ haluan, tämä on MEIDÄN perheen ratkaisu, MINÄ en viihdy töissä, MINUN lapseni... näinhän sen siis kuuluukin mennä, mutta turha vedota yhteiskunnallisiin seikkoihin, kun se ei vaikuta pätkän vertaa kotiäidin valintoihin.
[/quote]
Ei tarvitse tuntea syyllisyyttä, mutta ei pidä myöskään syyllistää niitä äitejä, jotka kokevat paremmaksi kotihoidon...!
Ja tosiaan: sehän ei ole itsekästä jos MINÄ tahdon edetä uralla ja tienata miljoonia.....! Ei varmaan moni käy työssäkään siksi vaan että saisi maksaa veroja ja pitää yhteiskuntaa pystyssä. Kyllä se taitaa olla se oma tilipussi mikä siinä painaa;)
Pesetkö itse pyykkisi, viikkaatko ne kaappiisi, teetkö itse ruokasi, laitatko astiat itse tiskiin, siivoatko, hoidatko pihasi? Jos et niin ole sitten ihan hiljaa... Jos kaiken teet itse niin katso peiliin ja sen jälkeen vaimoasi ja kysy missä mättää??
Mutta maksan myös veroja ja sillä kannan korteni kekoon myös oman lapseni päivähoidon suhteen, kuten koulutuksen, terveydenhuollon, vanhustenhuollon jne. suhteen.
Onko kotiäiti miettinyt, että hän vain OTTAA yhteiskunnalta? Minä sentään annan jotain takaisinkin.
miten halvaksi pph tulee kunnalle? T. yksi joka säästää noita veromarkkoja neljän hoidettavan verran kuussa. (n. 3000e)
Siis jos tyyli on se, että töihin ei voi mennä kirveelläkään vaikka lapset kasvaisi
vaikka ne melkein aina käsittelee lasten päivähoitoa ja meillä on kuitenkin lapset kotona hoidossa eikä keskustelu koske mua. Ois kiva oikeesti joskus lukea jotain joka liittyis työssäkäymiseen ja lapsiin...