Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovat Kristityt! Haluaisin uskoa, mutta minulla on ongelma

Vierailija
08.11.2018 |

Olen vilpitön ja oikeasti olinkin yhdessä vaiheessa sokeasti uskossa, kunnes aloin ihmettelemään toden teolla asioita.
Miten itse olette käsitelleet nämä asiat, jotka mieltäni vaivaavat?

- En voi mitenkään ymmärtää miten rakastava Jumala heittää Luciferin omaa luomustaan kiusaamaan, eikä vaikka heti kahlinnut häntä tms? Yleisen hyvän mukaisesti.
- Kuvottaa kuvitella miten Jumala on vaivaa nähden _ihan tosissaan_ valmistanut helvetin, jossa tälläkin hetkellä on miljoonia hänelle ilmeisesti rakkaita? Ihmisiä? Ja ikuisesti.
Millainen Jumala ihan tosissaan tekee tällaisia ratkaisuja?

- Pelastukseksi tähän, täytyy lähettää oma poika maan päälle, ja tapettavaksi tietenkin.

Ja se, miten ihmeessä raamattu on täynnä ristiriitoja, vaikka luulisi, että täydellinen ja puhdas rakastava Pyhä Henki osaisi miettiä tai vaikuttaa kirjoittavassa ihmisessä niin, että koko raamattu olisi yhdenmukainen ja selvä, ei jäisi tulkinnan varaa?

Miten suhtautua tähän?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jumala sallii Abrahamille orjat? Jokainen orja on kärsinyt varmasti enemmän kuin Jeesus, mutta silti melkein kaikki orjat joutunevat Helvettiin.

Kukaan ihminen ei missään ole ikinä kärsinyt niin paljon, kuin Jeesus - kun kaikki mahdolliset ihmisten tekemät synnit, entiset, nykyiset ja tulevat laskettiin yhdessä hetkessä Jeesuksen päälle ristillä ja samalla Isä käänsi hänelle selkänsä hetkeksi.

Silloin Jumala itse, Jeesus Kristus, ainoana viattomana uhrina kärsi kaikki maailman synnin tuskat ja Isän hylkäämisen ja huusi: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit"?

Niinpä jokaisella meistä on potentiaalinen mahdollisuus tulla uskoon, ottamalla vastaan Jeesuksen Kristuksen tarjoama ihmellinen elämä Kristuksessa, Hänen hoivassaan ja ilman synnintaakkoja. 

Tässä ei ole siis mitään järkeä. Ei alkuunkaan.

Jeesus, joka skitsofrenisesti kuvitteli olevansa yhtä aikaa jumala ja tämän poika, kuoli ristiinnaulitsemiseen ja parkui ennen henkensä heittämistä kuten kuka tahansa muukin. The end.

Kuulostaa niin pelottavalta, kun jengi tosissaan kirjoittelee tollaisia. Siis tuollaisiin höpöharhoihin tosissaan uskovia ihmisiä kulkee kaduilla vapaana tuolla psykoosissa?

Vierailija
42/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jumala sallii Abrahamille orjat? Jokainen orja on kärsinyt varmasti enemmän kuin Jeesus, mutta silti melkein kaikki orjat joutunevat Helvettiin.

Kukaan ihminen ei missään ole ikinä kärsinyt niin paljon, kuin Jeesus - kun kaikki mahdolliset ihmisten tekemät synnit, entiset, nykyiset ja tulevat laskettiin yhdessä hetkessä Jeesuksen päälle ristillä ja samalla Isä käänsi hänelle selkänsä hetkeksi.

Silloin Jumala itse, Jeesus Kristus, ainoana viattomana uhrina kärsi kaikki maailman synnin tuskat ja Isän hylkäämisen ja huusi: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit"?

Niinpä jokaisella meistä on potentiaalinen mahdollisuus tulla uskoon, ottamalla vastaan Jeesuksen Kristuksen tarjoama ihmellinen elämä Kristuksessa, Hänen hoivassaan ja ilman synnintaakkoja. 

Jeesus, joka skitsofrenisesti kuvitteli olevansa yhtä aikaa jumala ja tämän poika, kuoli ristiinnaulitsemiseen ja parkui ennen henkensä heittämistä kuten kuka tahansa muukin. The end.

Kuulostaa niin pelottavalta, kun jengi tosissaan kirjoittelee tollaisia. Siis tuollaisiin höpöharhoihin tosissaan uskovia ihmisiä kulkee kaduilla vapaana tuolla psykoosissa?

Sinä se olet melkoinen pelkuri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskoo kristinuskon jumalaan, uskoo taivaaseen ja helvettiin. Helvettiin joutumisestahan pääsee luikertelemaan pois ihan vaan sillä, ettei usko koko roskaan.

Vierailija
44/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä se olet melkoinen pelkuri

Mitenkäs niin? Mitä minä pelkään? Olen varsin reipas ja uskaltavainen ihminen kyllä. Oliko muita asiaan liittymättömiä herjoja?