Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kehtaa hakea apua mt ongelmiin

Vierailija
08.11.2018 |

En pysty puhumaan mielenterveysongelmistani oikeastaan kenellekään, mutta tiedostan tilanteeni olevan aika vakava. Näen harhoja, kärsin pelkotiloista, olen väkivaltainen itseäni kohtaan ja itsem**ha koko ajan mielessä. Erityisesti epäonnistumisen hetkillä ne nousevat esiin. Jos saan kokeesta huonon numeron tai ikävää palautetta, hakkaan kotona itseni mustelmille ja suunnittelen miten voisin t*ppaa itseni. Mistä apua?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan pihalle naura noilla oireilla, todennäköisesti pääset tutkimuksiin jos menet.

Vierailija
22/30 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on paranoidi skitsofrenia ja jouduin muutama vuosi sitten pakkohoitoon, kun olin niin huonossa kunnossa. Olin elänyt harhaluulojen vallassa 10 vuotta. Sitten viimein kerroin psykiatrilleni näistä harhoista, silloin oli jo lääkitys ja aloin tajuta ne epätosiksi.

Kaiken kaikkiaan osastohoito, avohoito ja henkilöstö ovat olleet hyviä ja hyödyllisiä. Ainakin omalla alueellani. Lääkkeet myös ovat poistaneet harhakuvitelmat ja olen tehokkaampi: saan asioita aikaiseksi. Myös on esitelty 3. sektorin paikkoja; klubitalo, hyvä koti yms. Joissa mielenterveyskuntoutujat voivat käydä.

Mutta tosiaan hallusinaatiot viittaavat skitsofreniaan tai kai joissain kasvamissa voi tulla myös niitä, luulisin. Kuitenkin vakava asia ja hakeutuisin sinuna hoitoon heti.

Alkuun minuakin arvelutti kaikenmaailman diagnoosit ja leima niistä, mutta eipähän noita ulkopuoliset tiedä. Ja olen sopeutunut diagnoosiini. Lääkkeillä olen aivan normaali ihminen.

Itselläni on mielenterveyspalveluista vain hyviä kokemuksia.

Alkuun vierastin avohoidossa käymistäkin, mutta ihan hyvä kontakti tuo on ollut, Sitä kautta mietittiin jatkoa: työpajatoimintaa, eri koulutuksia, valmentavaa ja varsinaista ja nyt olen taas yhteiskunnassa kiinni ja opiskelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tosiaan hallusinaatiot viittaavat skitsofreniaan tai kai joissain kasvamissa voi tulla myös niitä, luulisin.

On tärkeää muistaa, ettei hallusinaatiot aina tarkoita, että olisi sairastumassa vakavasti. Lähes jokainen ihminen elämänsä aikana kokee jonkinlaisia hallusinaatioita; kuulee vääriin, näkee kangastuksia tms. Usein kovan stressin ja väsymyksen alla ihminen voi aivan hyvin hieman hallusinoida. Esim. epävakaassa persoonallisuushäiriössä stressikausina tämä voi olla hyvinkin normaali ilmiö. Jokaisen tilanne on niin kovin yksilöllinen, etten heti lähti Ap:n kohdalla veikkaamaan pahinta. Kuulostaa, että Ap olet hyvin stressaantunut ja tarvitsisit nyt ehdottomasti apua. Moni on sinua rohkaissut, joten nyt sinun täytyy vain itse ottaa ne ensimmäiset askeleet. Kukaan ei voi ottaa niitä puolestasi, mutta sinä pystyt siihen, usko itseesi.

Vierailija
24/30 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu kyllä stressaa kovasti, kun on vaikeaa. Kamalat paineet kun en pärjää ihan omien odotusten mukaisesti. Olen kaikesta vähän ahdistunut nyt.

Ap

Vierailija
25/30 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en ole lääkäri, mutta minusta vaikuttaa erittäin lupaavalta, että tunnistat itse oireesi. Tunnen mielenterveysongelmaisia, ja heillä yleisin ongelma on se, ettei itse tunnista sairautta. Siitä yleensä seuraa, ettei osaa hakeutua lääkärille silloin kun olisi aihetta, ja sitä kautta elämä menee muutenkin sotkuun. Koska tunnistat oireesi, sinulla on mielestäni hyvä tilanne ja lääkärin avulla voit pystyä jatkamaan elämää normaalisti lääkityksen turvin.

Mikä sitten onkin vaivasi, siihen on olemassa varmasti jokin lääke, joka auttaa oireisiin, ja saat reseptin hakeutumalla lääkärille. Ja vaikka ongelma olisi niin vakava kuin aivokasvain, niitäkin pystytään nykyään hoitamaan yllättävän hyvin.

Tiedät itsekin, että sinun pitää mennä lääkäriin. Nyt vain rohkaiset mielesi ja lähdet. Jos et halua mennä sinne yksin, kerro vanhemmillesi, että pelkäät sinulla sittenkin olevan aivokasvain, koska sinulla on outoja oireita.

Vierailija
26/30 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultapieni❤ Keskustele opon kanssa.

Vierailija
27/30 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ne itsem**ha ajatukset On?

Vierailija
28/30 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on SKITSOFRENIA! Game Over.

Vierailija
29/30 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa hakea apua tai puhua tästä kenellekään, kun pelkään miten se vaikuttaa myöhemmin jos nyt menen jollekin psykologille. Muutenkin tuntuu ihan äärimmäisen nololta. :(

Ap

Pelottaako niin paljon, että elät mieluiten elämääsi vuosikausia noin? Ihminen sopeutuu kyllä kaikenlaiseen paskaan, mutta ihan kannattaa kysyä itseltään tekisikö aloitteen muutokseen kuitenkin.

Vierailija
30/30 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki mies. Tota ne lääkärit ainakin mulle ovat ehdottaneet ja joka prkeleen sairaskertomuksessa muistavat mainita että ”potilas on 30-v nainen joka ei ole koskaan seurustellut.” Niinpä niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme