Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten määrittelet uskosi ja miksi se usko on juuri oikea?

Teokreisi
08.11.2018 |

Puhutaan hengellisestä uskosta mielummin kuin uskonnollisesta sääntöjärjestelmästä, jotta keskustelu olisi paranormaalimpi.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä silmät ei nää. =)

Vierailija
2/25 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon sen mitä Jumala Raamatussa sanoo, Jumalan ilmoituksen siis, ja koska uskon Jumalan omaan Sanaan niin myös usko on silloin oikea kun kohde on oikea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on seuraava: Raamatun Jumala on olemassa. Hänestä on lähtöisin rakkaus. Olen myös kokenut paljon yliluonnollisia rukousvastauksia ja ennen kaikkea loogista johdatusta, jota en olisi osannut selittää. Olen saanut lohdutusta, tietoa, rakkautta, monia hyviä asioita. Mutta Hän on ehdoton, Hän ei ole meidän nukkemme. Elämässä on myös vaikeuksia, mutta koen Hänen tukevan minua. Hän on elämäni perusta - kukapa tällaisen Jumalan hylkäisi.

Vierailija
4/25 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristötekijät. Jos olisin syntynyt islamilaiseen perheeseen, olisin muslimi. Jos hindulaiseen, uskoisin niihin jumaliin jne... Oikea se on siksi, että lapsesta asti minulle on niin kerrottu ja muut uskonnot pidetty pimennossa ja varsinkin se, että voi olla myös uskomatta.

Vierailija
5/25 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko jumaliin, koska se on järjenvastaista.

Vierailija
6/25 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko mihinkään yliluonnolliseen.

Minua kiinnostaa oikeat, todelliset asiat.

Jokainen minuutti mitä käyttää yliluonnollisen palvomiseen on pois tästä ainoasta elämästäni mitä koskaan tulen elämään.

Vierailija
7/25 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan ja että Jeesus on ainoa tie Jumalan yhteyteen. Taustani on perus luterilainen, vanhemmat ehkä lähinnä tapakristittyjä. Olen kokenut että ihmisellä on elämän varrella yhdestä muutamaan etsikkoaikaa, jolloin tulee tarve hakea yhteyttä Jumalaan ja jolloin voi tulla uskoon tai syventyä uskossaan. Ensimmäinen etsikkoaikani tuli parikymppisenä, mutten kuitenkaan ollut ihan valmis uskonratkaisuun ja muut asiat tuntuivat houkuttelemammilta...Olin tavallaan uskossa, mutta omalla tavallani, eikä Jeesus ollut tärkeimmällä sijalla elämässä. Tapasin mieheni, menimme naimisiin ja vaikka yhteinen elämämme elämä on ollut onnellista, niin koin muutaman vuoden päästä tarvetta etsiä taas Jumalaa. Jotenkin sillä kertaa kaikki loksahti paikoilleen, kun aloin lähes päivittäin rukoilla, lukea Raamattua ja laulaa yksin hengellisiä lauluja, viettää aikaa päivittäin Jumalan kanssa. Tein tietoisen päätöksen että seuraan Jeesusta. Koen että uskonratkaisun ja katumuksen jälkeen Pyhä Henki avasi yhteyden Jumalaan. Yhteyttä ei ole ihan helppo ylläpitää. Lapsiperhearki on haastavaa kodin ulkopuolisen seurakuntaelämän kannalta, mutta uskon että Hän ymmärtää tilanteeni.

Vierailija
8/25 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon sen mitä Jumala Raamatussa sanoo, Jumalan ilmoituksen siis, ja koska uskon Jumalan omaan Sanaan niin myös usko on silloin oikea kun kohde on oikea.

Entäpä Koraani joka on saman Jumalan sana?

Vaikuttaa epäloogiselta uskoa noista 3 isosta uskonnosta siihen keskimmäiseen.

Eka tai vika ois loogisimmat.

Vierailija
9/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutalaisten kanssa meillä kristityillä on erityinen suhde, se voi olla joskus yksipuolinen, mutta meidän tulee silti siunata Israelia ja rukoilla myös että he ottaisivat Jeesuksen vastaan. Muslimienkin parissa teemme lähetystyötä ja toivomme että he löytävät rakastavan Taivaan Isän, Jeesuksen ja Pyhän Hengen avulla.

Vierailija
10/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itseäni kristittynä, vaikka en uskokaan persoonallisen jumalan olemassaoloon minkäänlaisena yliluonnollisena entiteettinä.

Uskon Jumalan olevan inhimillistetty mielikuva, jossa yhdistyvät hyviksi koetut arvot kuten rakkaus, hyvyys, ihmisen vastuu, kehittyminen jne. Samoin kuin Joulupukki-hahmossa yhdistyy joulunajan tunnelma, antamisen ilo, perinteiden jatkuvuus jne. 

Uskon siis noihin asioihin Jumala- (ja Joulupukki-)mielikuvan kautta. Se antaa arvoille kasvot ja nimen, hahmon joka tekee abstraktit käsitteet ymmärrettäviksi.

Vierailija
11/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan, jota eri nimillä kutsutaan, esim. Korkeammaksi voimaksi tai universumiksi, tai miksi haluaa kutsua. Se ei ole hahmo, vaan energiaa ja tietoisuutta.

Miksi se on oikea? Koska usko ei voi olla kulttuurisidonnaista tai sellaista, että jonkun pitää tulla kertomaan siitä, jotta siitä voi tietää. Jumala on läsnä niin Suomessa kuin Tyynenmeren autiolla saarella.

Vierailija
12/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakanauskonnot. Oon lähinnä eklektinen pakana, eli otan vaikutteita monesta eri pakanauskonnosta, mm. satanismi (muistakaa, ei ole sama kuin saatananpalvonta enkä polta lapsia taikka syö niitä. satanismissa olet itse itsesi jumala ja tällöin sinä olet keskiössä), wiccalaisuus (vaikka olen mies). Uskon myös skandinaavisiin jumaliin ja luonnonjumaliin, jota uuspakanuus pitää sisällä.

Vierailija
13/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan. Raamatussa sanotaan, että Jumala on henki. Meissä kaikissa on se henki, mutta kun uskoo tähän Jumalaan, henki alkaa toimia. Tommy Helsten kirjoittaa: kun löysin Jumalan. Löysin itseni. Raamatussa sanotaan, että hius ei putoa päästämme Jumalan tietämättä. Ei tietenkään, kun Jumala on joka solun hiukkasessakin. Etsi Jumalaa sisimmästäsi. Siellä hän on. Ei missään itsesi ulkopuolella.

Vierailija
14/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon armolliseen jumalaan. Se on minulle sopiva, koska olen epätäydellinen ja siksi tarvitsen armoa.

Joku muu voi tarvita toisenlaista jumalaa, eikä se ole minulta pois.

Vierailija
15/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sitä määritellä, enkä ajattele että se on ainoa oikea, se on vaan se mihin uskon. Eli uskon että rajan takana on jotain, koska olen kokenut yliluonnollisia tapahtumiakin.

Uskon jonkinlaiseen "jumalaan", johonkin suurempaan voimaan. Luonnossa sen voiman voi tuntea, ja sen että on itse vain pieni osa kaikkea, mutta kuuluu kaiken kanssa yhteen.

Uskon myös jotenkin jälleensyntymään, että synnymme tänne monta kertaa, siinä olisi paljon järkeä, se selittäisi monta selittämätöntä asiaa.

Vierailija
16/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että Jeesus on Tie Isä luokse. Olen päätynyt siihen, että tämä on totta. Jumala on antanut minulle uskon.

Vierailija
18/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että Jeesus on Tie Isä luokse. Olen päätynyt siihen, että tämä on totta. Jumala on antanut minulle uskon.

Isän luokse (korjaus)

Vierailija
19/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko, että on yhtä jumalaa tai useita jumalia, mutta uskon, että on olemassa asioita joita ei vielä ole voitu tieteellä tai järjellä selittää. Uskon, että hengellisyyttä on kaikkialla, myös siellä missä sitä vähiten uskoisi olevan. Syy miksi en usko jumaluuteen on se, etten usko "suurempiin" voimiin mitkä pyörittäisi maailmaa vaan kaikki kivistä ihmisiin on samanarvoisia. (tätä muuten kirjoittaessani päässäni soi pocahontaksen color of the wind 😅)

Miksi uskon, että tämä on oikein? Koska se asettaa meidät kaikki samalle viivalle, eikä ole mitään "suosikkilapsia" eikä kukaan ole parempi kuin toinen.

Vierailija
20/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Raamatun Jumalaan, Jeesukseen Kristukseen ja Pyhään Henkeen. Tämä ei välttämättä musta mitenkään näy. Ja omin voimin en pystyisi uskomaan, mutta olen saanut uskon.

Tämän takia on niin vaikea selittää joillekin uskoa, miksi uskoo juuri näin. Kun se usko tosiaan saadaan Jumalalta, ei kukaan voi yks kaks päättää jotta minäpä nyt valitten kaikista miljoonista vaihtoehdoista just tuon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi