Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi on sinulle tärkeämpää ja isompi rahareikä: materia vai elämykset?

Vierailija
23.09.2023 |

Olen tajunnut, että minua ja parasta ystävääni erottaa eniten tapamme käyttää rahaa, ja ero kasvaa mitä vanhemmaksi tulemme (nyt 40). Kumpikin olemme pienituloisia.

Ystävällä kaikki ylimääräinen menee Vallilan verhoihin ja muuhun tavaran keräilyyn, kun taas itse satsaan matkustamiseen, reissuihin ja yleensäkin ulkona käymiseen.

Tästä syystä emme käy yhdessä missään, koska ystävä priorisoi kodintuotteisiin kuten astioihin eikä rahaa jää muuhun, kun taas minä lähtisin mieluusti yhdessä kakkukahville kahvilaan, eikä aina jomman kumman keittiön pöydän ääreen (yleensä hänen, koska hänellä on sattuneesta syystä kauniimpi ja viihtyisämpi koti).

Kumpaan sinä satsaat?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fifty-sixty. Mutta en olekaan pienituloinen.

Vierailija
2/41 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain oikeasti tarpeeseen ja käytän rahaa enemmän matkusteluun ja elämyksiin (tapahtumat, kahvilat, ravintolat jne), sekä lapsen harrastukseen (kilpalaji).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempiin. Reissaan miehen luo toiseen mahan lähes kuukausittain ja minulla pitää olla suht edustavia työvaatteita. Muuten en laita rahaa kotiin tai sisustukseen. Tuo reissaaminen vain ottaa päähän kun ärsyttää se rahanmeno. Se on joka kuukausi noin 600 euroa ylimääräistä.

Vierailija
4/41 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämyksiin haluaisin satsata enemmän. Koska rahaa on vähän, kodin sisustus on mitä on: ei ole varaa ns. vaihtaa sisustusta. Minulla on jo kalusteet ja astiat.

Raha menee asumiseen, ruokaan ja liikkumiseen. Jos jotain jää, käytän kulttuuriin.

Vierailija
5/41 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämyksiin. Vien taas kirppikselle ikivanhaa, tarpeetonta tavaraa. Rahat käytetään ensi vuoden kesälomaan.

Joulumatka on jo säästetty ja maksettu

Vierailija
6/41 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämyksiin ja harrastuksiin. Kotini on pieni, en tarvi koko ajan uutta. Harrastan mielelläni myös eri lajeja, saan siitä energiaa.

Vierailija
7/41 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materia (kirjat, blurayt, videopelit yms) koska se antaa minulle uusia elämyksiä siinä samalla

Vierailija
8/41 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös paljon elämyksiä, jotka ovat ilmaisia tai halpoja. Koti on tärkeä, ja nautin kaikesta kauniista/hauskasta, mutta siinäkin toimin melko pienin kustannuksin.

Vierailija
9/41 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan näistä, vaan ruoka! Haluan syödä hyvää ruokaa enkä ikimaailmassa tekisi jotain nakkikastiketta ö-luokan halvoista nakeista ja höystäisi sitä X-tra ketsupilla, jossa on tomaattia vain väriksi. Myös kaikki missä lukee "arki", on niin huonolaatuista roskaa, että jätän kauppaan. Tavaroista en ole kiinnostunut ja harvemmin tulee missään kulttuuririennoissakaan käytyä, ravintoloissa välillä.

Vierailija
10/41 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materia. Elämykset ovat kuin pieru tuulessa, niistä ei jää mitään käteen pitkällä aikavälillä.

Vierailija
11/41 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika köyhä on jos Vallilan verhoihin menee paljon rahaa😆

Tai vaihtoehtoisesti asuu talossa jossa on satoja metrejä ikkunaa.

Vierailija
12/41 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle materian syöminen, pitäminen kädessä, katsominen tai kuunteleminen ON elämys.

Vierailija
13/41 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan vain oikeasti tarpeeseen ja käytän rahaa enemmän matkusteluun ja elämyksiin (tapahtumat, kahvilat, ravintolat jne), sekä lapsen harrastukseen (kilpalaji).

Kilpalaji, kuten keppihevostelu😂😆🤣

Vierailija
14/41 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten sen nyt ottaa... Ajan tarpeettoman kalliilla autolla, koska haluan. Itse enemmän ajattelen sen elämyksenä tai nautintona, kuin materian haalimisena. Joku muu voi toki ajatella toisin. Muuten en koskaan osta mitään turhaa tai ns. ylimääräistä, mutta satsaan matkailuun, elämyksiin ja nautintoihin. Muistoja ja kokemuksia ei voi korvata millään, materian voi. Siksi minulle kokemukset ja elämykset ovat tärkeämpiä.

Vierailija
15/41 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edustaako Vallilan verhot joillekin ihmisille jotain hienoa????

Vierailija
16/41 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin rahareikä on asunto ja ruoka - ei jää rahaa materiaan ja maksullisiin elämyksiin. Onneksi elämyksiä saa myös ilmaiseksi.

Vierailija
17/41 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materia, men det är inte gardiner som det är frågan om. Att använda pengar på rätt materia kallas för att investera. Investeringarnas avkastning kan man sedan i någon mån använda på förnöjelser.

Vierailija
18/41 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan kiinnosta kumpikaan.

Vierailija
19/41 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin laitan elämyksiin. Sama kokemus ystävän kanssa. Emme voineet tavata, koska hän oli ostanut uuden huonekalun, jonka vuoksi ei ollut rahaa matkaan. Itse olisin valinnut toisin päin.

Vierailija
20/41 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämykset ovat tärkeämpiä, mutta ei minulla juuri kulu rahaa niihin. Hain aamiaissämpylät lähileipomosta kotiin, mutta muuten ei varmaan kulu rahaa mihinkään tänään.

Maksan e-kirjapalvelusta, museokortista ja ulkoiluvaatteista. Verhot on ne, mitkä on ikkunaan ripustettu tähän muuttaessa 15 vuotta sitten ja kahvit join lasitetulla parvekkeella myrskyä katsellen. Tulot ovat vähän keskitason yläpuolella, mutta jääpä sitten rahaa säästöön. Ystäviä tapaan mieluiten omassa kodissani, mutta en harrasta sisustamista.