Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen sisko sairaalassa psykoosin takia - menenkö mukaan katsomaan?

Vierailija
07.11.2018 |

Ei olla miehen siskon kanssa kovin läheisiä. Mies sanoi, että saan itse päättää. Menenkö mukaan katsomaan vai onko se kiusallista miehen siskolle, jos minä olen mukana, koska ei olla kovin läheisiä? Mielipiteitä?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene. Tuskin sinäkään tahtoisit puolituttuja sairasvuoteesi äärelle pällistelemään.

Vierailija
2/37 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene. Tuskin sinäkään tahtoisit puolituttuja sairasvuoteesi äärelle pällistelemään.

Okei. Mietin vain, kun ollaan oltu yhdessä miehen kanssa 4 vuotta ja tietty kaikissa sukujuhlissa tätä siskoakin tavattu. Ei siis täysin tuntemattomia olla toisillemme. Mietin vaan, että osoittaisiko mukaan tuleminen tukea miehelleni, koska siskon psyykkinen sairastuminen on ollut hänelle kova pala. Tää sisko siis laittoi viestiä, että tulkaa/tule katsomaan häntä sairaalaan. En oo täysin varma tarkoittaako tuo monikko minua vai miehen veljeä. Siksi olen pohtinut tätä menenkö mukaan vai en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis kirjoitti ton ylemmän viestin.

Vierailija
4/37 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikko varmaan tarkoitti teitä molempia. Mene mukaan miehesi tueksi ja muutenkin. Ei siitä haittaa ole. Kuulostele tilannetta ja katso sitten, menetkö seuraavalla kerralla mukaan. Tsemppiä!

Vierailija
5/37 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haluatko mennä? Jos haluat, niin viestiä vielä siskolle, että "Hei, halutaan varmistaa, että sopiiko sinulle, että tullaan molemmat käymään?".

Jos et halua mennä niin älä mene. Mikäli ihmetellään niin mies saa sanoa, ettet päässyt tällä kertaa valitettavasti.

Vierailija
6/37 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Vaikee sanoa. Ehkä en menisi, jos ette ole läheisiä. Miestäsi voit tukea muutenkin.

Vierailija
7/37 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikko varmaan tarkoitti teitä molempia. Mene mukaan miehesi tueksi ja muutenkin. Ei siitä haittaa ole. Kuulostele tilannetta ja katso sitten, menetkö seuraavalla kerralla mukaan. Tsemppiä!

Kiitos! Yritän miettiä mikä siskon kannalta olisi paras. Ahdistaako, jos minä olen mukana? Toki viestissä oli myös monikossa tulkaa. Hmm. En halu aiheuttaa kiusallista tilannetta. Siskolla ollut harhoja ja vainoharhaisuutta. Eikä hän ole ensimmäistä kertaa sairaalassa. Hitsi, kun en tiedä mikä olisi parasta.

Vierailija
8/37 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm

Vierailija
9/37 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ainakin hävetti psykoosin jälkeen kaikki mitä olin sanonut ja tehnyt. Eli ehkä parempi ettet mene.

Vierailija
10/37 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene heti alkuun. Mene vasta esim. Muutaman päivän päästä, kun tilanne rauhoittuu.

Nyt veljet menköön keskenänsä.

Vierailija
11/37 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä itse, ei kukaan sua tuntematon netissä voi antaa oikeaa neuvoa. Tai kysykää suoraan siskolta, mitä hän itse toivoo.

Vierailija
12/37 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin jos kerran viestissä oli monikko. Mutta oma visiittisi voi olla lyhyempi, kuin hänen veljensä. Tunnustele tilannetta ja toimi sen mukaan. Jos siltä tuntuu, sanot vaan, että haluatte varmaan jutella vähän kahdestaankin, minä menen tuonne päivähuoneeseen odottamaan.

Vierailija
13/37 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä miehesi mukana suklaata tms, josta sisko tietää sinun olevan ajattelevainen, mutta ei tunkeileva.

Miehesi ollessa sairaalassa, kokkaa hänelle jotakin herkkua ja illalla pidät hyvänä.

Vierailija
14/37 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene jollei erikseen toivota sairastuneen puolelta. Tai jos miehesi haluaa sinut tueksi niin anna miehesi tavata siskonsa ja odota sinä vaikka käytävällä. Jos siinä tilanne muuttuu ja sisko ihmettelee että mikset tullut niin mies voi käydä huikkaamassa sut sinne huoneeseen tms.

Vierailija
15/37 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa hyvätaustaisen miehen löytänyt. 🙄

Vierailija
16/37 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene jos aidosti haluat tukea siskoa ja olla miehen mukana. Mutta älä mene jos tuntuu vain velvollisuudelta. Kun ihminen sairastuu, sitä on niin herkillä ja avutonkin, silloin ei kaipaa sellaisia lähelleen jotka siinä ei aio olla jatkossakin.

Vierailija
17/37 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään mene.

Eikö sulla ole järkeä yhtään päässä?

Mitä hyötyä kuvittelet siitä olevan, että menet töllistelemään sairasvuoteen äärelle? Et ole läheinen.

Vierailija
18/37 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene jollei erikseen toivota sairastuneen puolelta. Tai jos miehesi haluaa sinut tueksi niin anna miehesi tavata siskonsa ja odota sinä vaikka käytävällä. Jos siinä tilanne muuttuu ja sisko ihmettelee että mikset tullut niin mies voi käydä huikkaamassa sut sinne huoneeseen tms.

Tämä

Vierailija
19/37 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa hyvätaustaisen miehen löytänyt. 🙄

Kuka tahansa voi sairastua. Myös sinäkin täydellisine taustoinesi.

Vierailija
20/37 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä. viesti oli monikossa, voihan sen tarkistaa siskolta.

Tästähän voi alkaa lähentyminen.