Miehen sisko sairaalassa psykoosin takia - menenkö mukaan katsomaan?
Ei olla miehen siskon kanssa kovin läheisiä. Mies sanoi, että saan itse päättää. Menenkö mukaan katsomaan vai onko se kiusallista miehen siskolle, jos minä olen mukana, koska ei olla kovin läheisiä? Mielipiteitä?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Älä mene. Tuskin sinäkään tahtoisit puolituttuja sairasvuoteesi äärelle pällistelemään.
Okei. Mietin vain, kun ollaan oltu yhdessä miehen kanssa 4 vuotta ja tietty kaikissa sukujuhlissa tätä siskoakin tavattu. Ei siis täysin tuntemattomia olla toisillemme. Mietin vaan, että osoittaisiko mukaan tuleminen tukea miehelleni, koska siskon psyykkinen sairastuminen on ollut hänelle kova pala. Tää sisko siis laittoi viestiä, että tulkaa/tule katsomaan häntä sairaalaan. En oo täysin varma tarkoittaako tuo monikko minua vai miehen veljeä. Siksi olen pohtinut tätä menenkö mukaan vai en.
Ap siis kirjoitti ton ylemmän viestin.
Monikko varmaan tarkoitti teitä molempia. Mene mukaan miehesi tueksi ja muutenkin. Ei siitä haittaa ole. Kuulostele tilannetta ja katso sitten, menetkö seuraavalla kerralla mukaan. Tsemppiä!
No haluatko mennä? Jos haluat, niin viestiä vielä siskolle, että "Hei, halutaan varmistaa, että sopiiko sinulle, että tullaan molemmat käymään?".
Jos et halua mennä niin älä mene. Mikäli ihmetellään niin mies saa sanoa, ettet päässyt tällä kertaa valitettavasti.
Hmm. Vaikee sanoa. Ehkä en menisi, jos ette ole läheisiä. Miestäsi voit tukea muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Monikko varmaan tarkoitti teitä molempia. Mene mukaan miehesi tueksi ja muutenkin. Ei siitä haittaa ole. Kuulostele tilannetta ja katso sitten, menetkö seuraavalla kerralla mukaan. Tsemppiä!
Kiitos! Yritän miettiä mikä siskon kannalta olisi paras. Ahdistaako, jos minä olen mukana? Toki viestissä oli myös monikossa tulkaa. Hmm. En halu aiheuttaa kiusallista tilannetta. Siskolla ollut harhoja ja vainoharhaisuutta. Eikä hän ole ensimmäistä kertaa sairaalassa. Hitsi, kun en tiedä mikä olisi parasta.
Itseäni ainakin hävetti psykoosin jälkeen kaikki mitä olin sanonut ja tehnyt. Eli ehkä parempi ettet mene.
Älä mene heti alkuun. Mene vasta esim. Muutaman päivän päästä, kun tilanne rauhoittuu.
Nyt veljet menköön keskenänsä.
Päätä itse, ei kukaan sua tuntematon netissä voi antaa oikeaa neuvoa. Tai kysykää suoraan siskolta, mitä hän itse toivoo.
Minä menisin jos kerran viestissä oli monikko. Mutta oma visiittisi voi olla lyhyempi, kuin hänen veljensä. Tunnustele tilannetta ja toimi sen mukaan. Jos siltä tuntuu, sanot vaan, että haluatte varmaan jutella vähän kahdestaankin, minä menen tuonne päivähuoneeseen odottamaan.
Lähetä miehesi mukana suklaata tms, josta sisko tietää sinun olevan ajattelevainen, mutta ei tunkeileva.
Miehesi ollessa sairaalassa, kokkaa hänelle jotakin herkkua ja illalla pidät hyvänä.
Älä mene jollei erikseen toivota sairastuneen puolelta. Tai jos miehesi haluaa sinut tueksi niin anna miehesi tavata siskonsa ja odota sinä vaikka käytävällä. Jos siinä tilanne muuttuu ja sisko ihmettelee että mikset tullut niin mies voi käydä huikkaamassa sut sinne huoneeseen tms.
Oletpa hyvätaustaisen miehen löytänyt. 🙄
Mene jos aidosti haluat tukea siskoa ja olla miehen mukana. Mutta älä mene jos tuntuu vain velvollisuudelta. Kun ihminen sairastuu, sitä on niin herkillä ja avutonkin, silloin ei kaipaa sellaisia lähelleen jotka siinä ei aio olla jatkossakin.
Et tietenkään mene.
Eikö sulla ole järkeä yhtään päässä?
Mitä hyötyä kuvittelet siitä olevan, että menet töllistelemään sairasvuoteen äärelle? Et ole läheinen.
Vierailija kirjoitti:
Älä mene jollei erikseen toivota sairastuneen puolelta. Tai jos miehesi haluaa sinut tueksi niin anna miehesi tavata siskonsa ja odota sinä vaikka käytävällä. Jos siinä tilanne muuttuu ja sisko ihmettelee että mikset tullut niin mies voi käydä huikkaamassa sut sinne huoneeseen tms.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Oletpa hyvätaustaisen miehen löytänyt. 🙄
Kuka tahansa voi sairastua. Myös sinäkin täydellisine taustoinesi.
Mene ihmeessä. viesti oli monikossa, voihan sen tarkistaa siskolta.
Tästähän voi alkaa lähentyminen.
Älä mene. Tuskin sinäkään tahtoisit puolituttuja sairasvuoteesi äärelle pällistelemään.