Miehen sisko sairaalassa psykoosin takia - menenkö mukaan katsomaan?
Ei olla miehen siskon kanssa kovin läheisiä. Mies sanoi, että saan itse päättää. Menenkö mukaan katsomaan vai onko se kiusallista miehen siskolle, jos minä olen mukana, koska ei olla kovin läheisiä? Mielipiteitä?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa hyvätaustaisen miehen löytänyt. 🙄
Kuka tahansa voi sairastua. Myös sinäkin täydellisine taustoinesi.
Hullujen huoneelle joutuneilla on se perimässä
Vierailija kirjoitti:
Mene ihmeessä. viesti oli monikossa, voihan sen tarkistaa siskolta.
Tästähän voi alkaa lähentyminen.
Ota suojavaatteet..vihreä lima ja ectoplasma lähtevät huonosti pesussa
En suosittele, jos et ole ennen nähnyt millaista tuollaisella osastolla on.
Pystyt myös tukemaan miestäsi paremmin, kun se tulee kotiin, kun et itse ole masentunut tuosta käynnistä.
Tuollainen käynti nimittäin ihan taatusti järkyttää teitä molempia, jos menette yhdessä.
manaaja kirjoitti:
Mene..joudut sitten kuitenkin lapsiasi osastolle katsomaan.
saat esimakua tulevasta
Miten ihminen voi olla näin ilkeä? Eihän psyykkiset sairaudet edes automaattisesti periydy. Ja voi puhjeta vaikka ei olisi mitään suurempaa geneettistä taipumusta. Mielummin katselen tulevia lapsiani osastolla kuin olisin kaltaisesi ilkeä ja ajattelematon ihminen. Ap
Vierailija kirjoitti:
No haluatko mennä? Jos haluat, niin viestiä vielä siskolle, että "Hei, halutaan varmistaa, että sopiiko sinulle, että tullaan molemmat käymään?".
Jos et halua mennä niin älä mene. Mikäli ihmetellään niin mies saa sanoa, ettet päässyt tällä kertaa valitettavasti.
Jos sisko on psykoosissa niin vältämättä hän ei pysty kommunikoimaan normaalisti. Ehkä "terveiden" ihmisten pitää tehdä se päätös.
Vierailija kirjoitti:
manaaja kirjoitti:
saat esimakua tulevasta
Miten ihminen voi olla näin ilkeä? Eihän psyykkiset sairaudet edes automaattisesti periydy. Ja voi puhjeta vaikka ei olisi mitään suurempaa geneettistä taipumusta. Mielummin katselen tulevia lapsiani osastolla kuin olisin kaltaisesi ilkeä ja ajattelematon ihminen. Ap
Ei noista trolleista tarvitse välittää.
Psykoosiin on eri syitä, eikä se ole periytyvää. Esim. joku lääkityskin voi laukaista psykoosin jne.
Ei se ole niin vakavaa loppujen lopuksi, ja onneksi miehesi sisko on sairaalassa, se saa varmaan estolääkityksen, ja tulee olemaan kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Pystyt myös tukemaan miestäsi paremmin, kun se tulee kotiin, kun et itse ole masentunut tuosta käynnistä.
Tuollainen käynti nimittäin ihan taatusti järkyttää teitä molempia, jos menette yhdessä.
Ei kai se nyt mikää helvetti ole? Siellä hoidetaan sairaita turvallisessa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä osastollakaan mitään erikoista ole ja varsinkaan siinä vierailuhuoneessa, jossa tapaaminen toteutuu. Pöytä, tuoleja, sohva, ilmoitustaulu, jossa esim. omaistentukiryhmien esitteitä noin pääsääntöisesti.
Psykiatrisissa sairaaloissa vierailijat eivät yleensä pääse osastolle vierailuhuonetta pidemmälle. Ja tosiaan siellä itse osastollakin on rauhallista ja leppoista. Porukka kutoo, pelaa skippoa ja unoa, lukee lehtiä ja katsoo telkkaa.
Itse toki ollut vain yhden harjoittelun ja yhden kesän erityisen huonokuntoisten, kroonisesti skitsofreenisten osastolla ja ehkä "järkyttävin" asia siellä vieraan silmään olisi ollut se, että osan potilaista suosimissa nojatuoleissa käytettiin suojana lehtivaippaa, jos inkontenenssi sattuisi iskemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se nyt mikää helvetti ole? Siellä hoidetaan sairaita turvallisessa paikassa.
Se on ihan sinänsä ok, mutta jos ei ole koskaan nähnyt tuollaista, se voi olla vaikeaa.
Olen siis omaa siskoani ollut katsomassa samassa tilanteessa.
Siellä on paljon ihmisiä rajulla lääkityksellä, ja painostava ilmapiiri, henkilökunta on "erikoista" jne. Tavallista ihmistä tuo voi järkyttää pahastikin.
Ei varmaan tuntuisi kivalta, kun on suojattomassa tilassa itseltäänkin. Sisarus voi mielestäni mennä.
Vierailija kirjoitti:
Itse toki ollut vain yhden harjoittelun ja yhden kesän erityisen huonokuntoisten, kroonisesti skitsofreenisten osastolla ja ehkä "järkyttävin" asia siellä vieraan silmään olisi ollut se, että osan potilaista suosimissa nojatuoleissa käytettiin suojana lehtivaippaa, jos inkontenenssi sattuisi iskemään.
Kroonikko-osasto on ihan eri asia kuin psyk.päivystys....siellä voi olla ihmisiä esim. lepositeissä, ikkunat verkotettu/kalterit, parveke verkotettu jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroonikko-osasto on ihan eri asia kuin psyk.päivystys....siellä voi olla ihmisiä esim. lepositeissä, ikkunat verkotettu/kalterit, parveke verkotettu jne.
Psyk. päivysty/kriisiosastolla on lähtökohtaisesti parempikuntoisia ihmisiä. Ja toki missä vain suljetulla osastolla voi olla ihmisiä eristyksessä tai lepareissa, mutta niitä ei todellakaan siellä vierailija näe. Tuo kroonikko-osasto oli ylivoimaisesti "järkyttävin" osasto tuossa sairaalassa, jossa olin harjoittelussa ja töissä ja siellä olivat sairaimmat ja väkivaltaisimmat potilaat (paljon esim. henkirikoksesta tuomitsematta jätettyjä, jotka olivat tulleet valtion mielisairaalasta jatkohoitoon), muilla osastoilla (joilla siis toki niilläkin erinäisistä syistä kävin aina välillä) oli tavallisemman näköisiä potilaita. Tai no, psykogeriatria ehkä olisi tottumattomasta voinut olla myös vähän kurja.
Psykiatriset osastot eivät ole sairaalaa kummempia ja niissä on hoitolaitoksiksi hyvin rauhallinen meno. Ja henkilökuntakin vastoin ennakkoluuloja ihan tavallista, tasapainoista populaa.
Vierailija kirjoitti:
No haluatko mennä? Jos haluat, niin viestiä vielä siskolle, että "Hei, halutaan varmistaa, että sopiiko sinulle, että tullaan molemmat käymään?".
Jos et halua mennä niin älä mene. Mikäli ihmetellään niin mies saa sanoa, ettet päässyt tällä kertaa valitettavasti.
No kuka tuollaisen viestin jälkeen haluaa olla niin tyly, että kieltäisi? Hienovaraisuutta vähän, ei tarvi tehdä toiselle inhottavaa oloa vain siksi, ettei itse tarvisi miettiä mennäkö vai ei.
Niin joo, kaikilla suljetuilla osastoilla ovat parvekkeet ja ikkunat sellaiset, että alas ei tulla ja rikki ei saa. Vanhoissa, korjaamattomissa rakennuksissa voi olla verkkoja ja kaltereitakin, yleensä ihan vain asianmukaista lasia. Ja pihalla on myös aidattu alue niille, jotka ovat niin hyväkuntoisia, että saavat ulkoilla itsenäisesti kameravalvottuna, mutta niin huonokuntoisia, että eivät saa poistua kauemmas, mutta ei se nyt teollisuusaitaa kummemmalta näytä.
Ihan oikeasti veitsiä, saksia yms. ei ole missään, mutta niiden puute ei vierailijoille ole silmiinpistävää, vaikka henkilökunta hysteerisesti piilotteleekin kahvihuoneensa veitsi/saksilaatikkoa.
Älä mene. Musta surma on levinnyt melkein kaikkiin sairaaloihin.
Tee livestreami hullujen huoneelta! sEkAsIn jEE
saat esimakua tulevasta