Saanko avautua? Muut kanssamatkustajat julkisissa liikennevälineissä...
Ai että kun taas sapettaa joidenkin ihmisten käytös julkisilla liikkuessa. Tässäpä muutama kohta:
- Metro tulee laiturille ja sisään tunkee porukkaa ennen kuin muut ovat päässeet ulos. En tiedä mitään ärsyttävämpää! Juuri tänään ohjeistin about 30 v naista että ensin päästetään muut ulos, sitten mennään itse sisään. Hymähti vain jotain. Itse olen 23v nainen.
- Metrossa, bussissa meikkaajat. En halua saada muiden puuteri- tai ripsarijämiä vaatteilleni. Eikö sitä voi hoitaa kotona? Kyllä huulipunaa saa laittaa tai meikkiä kohentaa. Mutta eräs nainen laittoi kerran kaiken meikin mitä ihminen voi naamaansa laittaa. Huvitti pikkasen ku hän suu ammollaan laittaa kajaalia ja ripsaria.
- Laukut vieressä penkillä. Kun kulkuvälineeseen tulee enemmän porukkaa, on kohteliasta ja normi käytöstapoihin kuuluvaa että se laukku tai reppu otetaan syliin että muutkin pääsevät istumaan.
- Älämölö. Kuuntele musiikkia kuulokkeilla. Kukaan ei jaksa kuunnella paskaa suomiräppiä matkansa aikana. Äläkä kälätä puhelimeen koko elämäntarinaasi.
- Sottainen syöminen. Minua ällöttää ihmiset jotka vetelee jotain bicmac ateriaa tai voileipää metrossa vastapäätä. Älkää syökö mieluiten mitään.
- Jos tönäiset toista vahingossa mm. laukullasi, pyydä anteeksi. Ihmiset ovat välillä niin helvetin "kiireisiä" ja itsekkäitä.
Kiitos että sain avautua. Ärsyttää vaan niin helvetin paljon tällaiset kusipäät jotka ei ota muita ihmisiä lainkaan huomioon. Mukavaa päivänjatkoa!
Kommentit (10)
En koskaan käytä julkisia kulkuvälineitä, koska niissä voi olla alemman luokan yleisöä.
Lisään listalle kaakattavat ja juoruavat naiset. Miten vaikeas voi olla hetki HILJAA? Onko se joku naisten oma käytöskoodi, että missä tahansa kaksi tai useampi nainen kokoontuu, niin siellä pitää aina olla jonkun äänessä taukoamatta? Koskee etenkin parhaan lisääntymisikänsä jo ohittaneita tai jo kauan sitten ohittaneita mammoja, ne ovat pahimpia.
Kuulokkeet päässä kulkijatkin voi huomioida muut. Kävellään päin, ei väistetä, vaikka nätisti on pyydetty...
Vierailija kirjoitti:
Asiaa. Joskus olen kysynyt tällaiselta reppu-omalla-paikalla- tyypiltä, että onko tuo sun reppusi ostanut oman matkalipun.. tajusi pointin ja kiireen vilkkaa otti repun jalkoihinsa.
Lähijunassa nuorukainen viskaa ison urheilukassinsa keskelle penkkiä, istuu itse keskelle vastapäistä penkkiä ja nostaa jalkansa 48-lenkkareissa kassin molemmin puolin. Sitten luurit päässä kännykän kimppuun, eivätkä muiden matkustajien istumiset voisi vähempää kiinnostaa.
Bussissa ruuhka-aikana ne valopäät, jotka jäävät keskioven kohdalle seisomaan ja tukkivat koko käytävän. Bussin etuosa on tupaten täynnä, eikä käytävällekään enää mahdu kuskin vierelle seisomaan, ja parhaimmillaan bussin takaosassa on useita istumapaikkoja vapaana.
Joo ja sekin kun yrität metrosta ulos ja metroon tulijat muodostavat ihmismuurin eteesi laiturille -.- Mutta minä siinä reippaana tyttönä kävelen päin kun en muualtakaan pääse saatana :D
Ja näillä keleillä kun nostetaan jalat vastapäiselle istuimelle niin kiva... Tätä harrastaa teinit
Vierailija kirjoitti:
Joo ja sekin kun yrität metrosta ulos ja metroon tulijat muodostavat ihmismuurin eteesi laiturille -.- Mutta minä siinä reippaana tyttönä kävelen päin kun en muualtakaan pääse saatana :D
Tämä! Itse kävelen nykyään vaan päin.
Kouluihin tapakasvatusta kun sitä ei kotona anneta monellekaan. Pätee ihan helvetin moneen asiaan nykypäivänä.
Asiaa. Joskus olen kysynyt tällaiselta reppu-omalla-paikalla- tyypiltä, että onko tuo sun reppusi ostanut oman matkalipun.. tajusi pointin ja kiireen vilkkaa otti repun jalkoihinsa.