Millainen on tuntemasi lastensuojelun asiakas?
Onko heissä "kunnollisia"?
Itse tunnen vaan yhden, kävi turvakodilla kun erosi ja siitä tehtiin lasu. Tämä äiti on tosi huolimaton mm. lasten pukemisen suhteen vaikka mitään ongelmia hänellä ei ole ja on kokemusta ja ikääkin. Ei vaan osaa huolehtia. Sai perhetyöntekijän joka ohjaa ja neuvoo kädestä pitäen.
Kommentit (52)
Ei pysty oikeasti huolehtimaan lapsistaan. On jotan mt-ongelmia. Ei mitään rajoja, lapset voivat valvoa vaikka koko yön, kaupasta kannetaan sipsejä ja vanukkaita päivittäin.
Minä. Ihan tavallinen äiti mielestäni olen. Neuvolassa suositeltiin lastensuojelun järjestämää lapsiperheiden kotipalvelun apua, kun en saanut riittävästi nukuttua vauvan vuoksi. Kai tämän palvelun käytöstä silloin muutaman kuukauden ajan jokin merkintä lastensuojelun papereissa on.
Sijoitettu lapsi joka ei koti-ikävän takia jaksa käydä koulua ja kiukuttelee välillä kuten lapset tekee. Sossu ei kotiuta. Oravanpyörä on valmis. Ja lapsen elämä jatkuu laitoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Ihan tavallinen äiti mielestäni olen. Neuvolassa suositeltiin lastensuojelun järjestämää lapsiperheiden kotipalvelun apua, kun en saanut riittävästi nukuttua vauvan vuoksi. Kai tämän palvelun käytöstä silloin muutaman kuukauden ajan jokin merkintä lastensuojelun papereissa on.
Minä sain lapsiperheiden kotipalvelua kun olin lapsen kanssa kotona ja mursin vaikeasti jalkani. Ei tullut merkintöjä. t: lastensuojelun sossu
Lapseni. Minä heidän äiti, aivan tuiki tavallinen kykenevä aikuinen taustalla ei mitään masennusta mt-ongelmia tai päihteiden väärin käyttöä, lapseni ovat myös aivan tuiki tavallisia ihania normaaleja lapsia. Miksi sitten ollaan lastensuojelun asiakkaita? Siksi koska lapset ovat hyvin pieniä mies kyllästyi yllättäen perhe-elämään, ja jätti meidät kuin nallin kalliolle, minulla ei tukiverkostoja ja yksinkertaisesti olen täysin uupunut, tarvitsin apua arjen pyöritykseen, ja sainkin sitä mm. Tukiperheen.
Tiedän useammankin teini-ikäisen, joka on lastensuojelun asiakas huumeiden käytön takia. Perheet ovat aivan tavallisia, osassa kaksi vanhempaa, osassa yksi, hyvätuloisia tai keskipalkkaisia, vanhemmilla ei päihdeongelmia, lapsella sisaruksia joilla ei ongelmia. Ei ikinä kannata tuudittautua siihen, että pahat asiat sattuvat vain muille, eivätkä osu omalle kohdalle, että muka olisi niin hyvä ja täydellinen ihminen. Elämä ei mene niin.
Tuli vahingossa raskaaksi kesken parhaimman päihde-elämän. Ei kovin kummoisia kykyjä hoitaa edes itseään, mistään säännöllisestä päivärytmistä tai siivousrutiineista nyt puhumattakaan. Lasta ei kuitenkaan ihme kyllä otettu huostaan.
Narkomaani joka koittaa kyllä olla selvinpäin, mutta retkahtelee tasaisesti. Erittäin lapsellinen, epäkypsä ja oikukas persoona.
Korvaushoidossa oleva äiti, raskaus oli jo pitkällä kun se huomattiin ja tietysti äiti käytti niitä lääkkeitä koko raskauden ajan. Miten kaikki tällaiset saavat lapsia, mutta sellaiset jotka haluaisivat, eivät saa?
Kymmenet tuhannet lapset joiden elämä on mennyt vinksalleen oman tai vanhempiensa huonoista valinnoista ja näistä 15 000 lasta sijoitettuna joista iso osa tälläkin hetkellä arestissa sisällä laitoksessa lukkojen takana. Ei ulkoilua, ei koulua...
Kunpa lastensuojelu purettaisiin. En halua olla lastensuojelun asiakas. Vihaan sossua vaikken näe häntä kuin kerran vuodessa.
Olen laitoksessa ja haluaisin kotiin takaisin. Meillä on ihana koti.