Ensitreffit Rosa on sinkku ja ei oo tullut treffipyyntöjä
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/d8dcb7f2-0ea8-45a1-a157-9033fb93a…
Ihana mies on haaveissa
Kommentit (236)
Kyllä Rosalle ottajia löytyy. ehkäpä joku lääkärimies työpaikalta
En katsonut sitä sarjaa, mutta mitä nyt olen niitä juttuja välillä lueskellut, tämä Rosa taisi antaa itsestään sellaisen kuvan, että ei ihmekään, että treffipyyntöjä ei satele. Vai? Juttujen perusteella ainakin hän taitaa olla aika ikävä ihminen.
Olen tosi iloinen Eetun puolesta. Ihanaa, että hän on löytänyt jonkun.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan kohtuutonta 26-vuotiasta, tietynpersoonaista tyyppiä kohtaan... 26-vuotias voi olla aika lapsi vielä ja ehkä tosiaan Eetun pehmeys toi Rosassa vielä huonompia puolia esiin. Ehkä Rosa on ahdistuneisuuteen ja temperamenttisuuteen taipuvainen, mutta kovin moni pehmenee jokaisen ikävuoden myötä, paljon esim 30 vuotta täytettyään.
Minkähänlainen esim 'ihana' Heikki oli 26-vuotiaana?
Muuten joo, mutta ei voida puhua "taipuvainen temperamenttisuuteen", meillä kaikilla kun on synnynnäinen temperamentti, jolla tarkoitetaan kullekin luontaista taipumusta reagoida asioihin. Rosan temperamentti vaikutti olevan todella reaktiivinen, reagoi nopeasti ja aktiivisesti ärsykkeisiin.
Ihmisen temperamentti on suhteellisen pysyvä ja synnynnäinen taipumus reagoida asioihin. Omaa käyttäytymistään, eli sitä miten sitä temperamenttiaan ilmaisee ulos päin, ihminen voi kuitenkin muokata. Eli vaikka olisi luonnostaan helposti ärtyvä (pysyvä piirre), sitä, kuinka käyttäytyy tämän piirteen kanssa (raivoaako toiselle vai oppiiko keskittämään energiansa vaikka johonkin muuhun tai rakentavampaan raivon hetkellä), voi harjoitella ja muokata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antakaa nyt helvetti sen Rosan olla rauhassa. Jokaisella on oma luonteensa ja semmoista se on. Rosa varmasti pärjäilee omillaan oikein hyvin ja mitä olen kuullut, niin hän on hyvä työntekijä ammatissaan ja se on hyvä se. Eiköhän se oikeakin osu hänelle kohdalle joku päivä.
Todella ihan luonne tuolla narsistilla. Hah hah hah, LOL.
Jos "naiset" ovat tuollaisia, niin käytän ihan mielellään ja täysin vapaaehtoisesti seksuaalienergian purkamiseni tekopimppiin.
Sulla ei ilmeisesti ole sitten naisista kokemusta kun kirjoitat "jos naiset ovat tuollaisia...".
Halusin jotenkin uskoa viimeiseen asti Roosasta hyvää. Uskon että jokainen löytää hänestä itsensä jollakin tavalla itsensä. Varmasti Rosassa on hyviäkin puolia vaikka vaikka nyt tulikin ne varjot esiin.
Vaikea kyllä uskoa että hän on mihinkään parisuhteeseen kykenevä kun itsereflektio on täysin ameeban tasolla. Kylmän, itsekkään ja koppavan oloinen. Jotenkin vieläkin hyytää kun olivat siellä pyöräradalle ja nainen kilahti kun Eetu neuvoi. Tai kun olivat viimeisillä treffeillä ja Eetu varmisteli jotain Rosan sanomaa ja siitäkin kilahti, jäätävän katseen ja kommentin kera. Huhhuh. En haluaisi olla edes hänen ystävä.
'
On kokemusta. Nuorempana sitä vaan naitiin ja pidettiin hauskaa. Ensimmäinen parisuhde päättyi 7-vuoden jälkeen eroon. Edellisessä suhteessa olin taas Rosan kaltaisen perfektionistisen suorittajan ja stressaajan kanssa, josta paljastui "yllättäen" 2-vuoden jälkeen narsisti.
Hänen halveksuntansa minua kohtaan oli jotain aivan järkyttävää. Minä olin hänelle täysin merkityksetön ihminen, kun en alistunut hänen kynnysmatokseen, vaan ilmaisin aivan suoraan että nyt muuten riittää. Ole hyvä ja poistu.
Hyvin menee itsekseenkin, tai on ainakin jo kolme vuotta mennyt ja varhaiskeski-ikä lähestyy. En stressaa yhtään mistään, ainakaan tällä hetkellä.
Jos en saa tasa-arvoista- ja vastavuoroista suhdetta, niin olkoon. Aivan sama.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan kohtuutonta 26-vuotiasta, tietynpersoonaista tyyppiä kohtaan... 26-vuotias voi olla aika lapsi vielä ja ehkä tosiaan Eetun pehmeys toi Rosassa vielä huonompia puolia esiin. Ehkä Rosa on ahdistuneisuuteen ja temperamenttisuuteen taipuvainen, mutta kovin moni pehmenee jokaisen ikävuoden myötä, paljon esim 30 vuotta täytettyään.
Minkähänlainen esim 'ihana' Heikki oli 26-vuotiaana?
Aivan oikein. Tässä pari pääpointtia itseltäni:
Ruokakauppa-episodi: Eetu teki virheen kun ei ottanut huomioon Rosan väsymystä yövuorosta johtuen, on täysin loogista, normaalia ja ymmärrettävää että jos oma kumppani on väsynyt ja löytyy vain "x" tuntia luppoaikaa ennen seuraavan vuoron alkua niin EI jäädä sinne lihatiskille ihmettelemään että "mitäköhän nyt tekis mieli?". Olisin itse ärähtänyt paljon pahemmin jos oma tyttöystävä hidastelis tolla tavalla.
Illallis-väittely episodi: Ymmärrän täysin kuinka nopeatempoista (tai nopeasti ajattelevaa) Rosaa ärsytti Eetun mukahauska "hehe ei kannata sit mun kanssa alkaa väittelee koska mä aina voitan ne... hehe" - Rosa on aivan liian fiksu tähän! oikea responssi Rosan toteamukseen siihen että hän tykkää väitellä koska se myös avartaa omaa ajattelumallia kun saa kuulla eri näkökulmia jne. olisi ollut esim: Ai! luuletko että ihmisten henkilökohtainen bias muokkaa ja ohjaa niitten mielipiteitä? oletko sitä mieltä että me kaikki periaatteessa eletään aika pienissä kuplissa, jota ohjaa "ulkoa" tietty laumaeläin-mentaliteetti?
Rosan kaltaista fiksua tyttöä pitää haastaa älyllisesti! Eetu ei pystynyt tähän koska häntä ei ehkä kiinnosta filosofiset pohdinnat samalla tasolla, joka on tietenkin okei, mutta parinvalintaa ajatellen he eivät sovi hyvin yhteen.
Rosa on keskenkasvuinen, itsekeskeinen ja täysin kykenemätön näkemään omaa toimintaansa ja rooliaan suhteen epäonnistumisessa. Kaikki mitä asiantuntijoiden aikana ja inserteissä puhui, oli ihan fiksua settiä, mutta heti kun oli Eetun kanssa, muuttui ihan toisenlaiseksi. Rosa varmaan kuvitteli olevansa hyväkin ihminen, mutta kaikkea muuta. Se, että Eetu ei ollut ehkä hänen tyyppiään ja mahdollisesti liian kiltti sytyttämään Rosaa ei silti oikeuta häntä tiuskimaan ja tylyttämään. Kohtelias voi olla, ja fiksumpi olisikin tätä edes yrittänyt kameroiden edessä puolen Suomen seuratessa, mutta ei Rosa. Ja mitä tulee Rosan ammatilliseen osaamiseen, niin eihän kykenemättömyys parisuhteeseen automaattisesti huonoa hoitajaa tee, kuten ei hyvä ammattitaito tee kenestäkään hyvää puolisoehdokasta. Rosana menisin pitkäksi toviksi peilin eteen ja lähtisin sieltä etsimään vastauksia siihen, miksi kesä meni niin kuin meni, eikä treffikutsuja ole putoillut. Harvinaisen vastenmielinen persoona, mutta hän on 26v ja toivottavasti valmis ja kykenevä kasvamaan ihmisenä. Kaikkea hyvää siis sekä Rosalle, että Eetulle ja uudelle kumppanilleen.
Rosan olisi kannattanut ottaa kalenteri esiin, ennekuin edes haki ohjelmaan. Ei olisi alkanut ahdistamaan jo häämatkalla.
Päässä takoi varmaan koko ajan se, kuinka juuri silloin häämatkalla pitäisi olla treenaamassa siihen kisaan. Se oli ykkösenä hänen asteikolla.
Ja tiesi, että kun palaa takaisin häämatkalta, Eetu ei sovi hänen rutiineihinsa ja muutenkaan hän ei ollutkaan valmis erilaiseen, rennompaan elämään. Eikä hänelle tullut mieleenkään, että hänen pitäisi tutustua Eetuun.
Rosa on ”yhden liikkeen nainen”. Ruokailu minuutissa, mitä siitä ruuasta enempää nauttimaan. Jos kauppareissu venyy kahteen minuuttiin, rutiini kärsii.
Rosan kaltaiset ihmiset ovat luoneet itselleen tiukat rutiinit ja niistä poikkeaminen on
henkinen katastrofi. Ei joustoa mihinkään suuntaan.
Minulla on mies, joka töistä tullessaan söi ja oli menossa suihkuun. Olinkin lämmittänyt saunan ja pitikin saunoa. Hänen rutiininsa meni sekaisin. Ei oltu koskaan saunottu tiistaisin.
Loppu iltakin meni sekaisin rutiinien osalta kun saunassa meni se puoli tuntia, 20 minuuttia pitempään, kuin suihkussa olisi mennyt. Olisko aspegren hänellä.. ainakin lievä. Rutiinit ensin, työ ja sitten vasta minä.
Rosalle sopii joku tosi jämpti mies joka pistää sen ruotuun. Eikö sieltä päivystyksestä löytyisi joku lääkäri Rosalle? Olen ollut päivystyksessä harjoittelussa ja ainakin siellä oli hyvännäköisiä ja vieläpä hauskoja lääkäreitä :D
Olis kyllä rankkaa osallistua tollaseen ohjelmaan ja tulla koko Suomen tyrmäämäksi. Ei kateeksi käy, voisin antaa Rosalle säälistä.
Vierailija kirjoitti:
Rosan olisi kannattanut ottaa kalenteri esiin, ennekuin edes haki ohjelmaan. Ei olisi alkanut ahdistamaan jo häämatkalla.
Päässä takoi varmaan koko ajan se, kuinka juuri silloin häämatkalla pitäisi olla treenaamassa siihen kisaan. Se oli ykkösenä hänen asteikolla.
Ja tiesi, että kun palaa takaisin häämatkalta, Eetu ei sovi hänen rutiineihinsa ja muutenkaan hän ei ollutkaan valmis erilaiseen, rennompaan elämään. Eikä hänelle tullut mieleenkään, että hänen pitäisi tutustua Eetuun.Rosa on ”yhden liikkeen nainen”. Ruokailu minuutissa, mitä siitä ruuasta enempää nauttimaan. Jos kauppareissu venyy kahteen minuuttiin, rutiini kärsii.
Rosan kaltaiset ihmiset ovat luoneet itselleen tiukat rutiinit ja niistä poikkeaminen on
henkinen katastrofi. Ei joustoa mihinkään suuntaan.Minulla on mies, joka töistä tullessaan söi ja oli menossa suihkuun. Olinkin lämmittänyt saunan ja pitikin saunoa. Hänen rutiininsa meni sekaisin. Ei oltu koskaan saunottu tiistaisin.
Loppu iltakin meni sekaisin rutiinien osalta kun saunassa meni se puoli tuntia, 20 minuuttia pitempään, kuin suihkussa olisi mennyt. Olisko aspegren hänellä.. ainakin lievä. Rutiinit ensin, työ ja sitten vasta minä.
Valitettavasti (en tiedä miksi, mistä ja miten) suurin osa ihmisistä ei elä, vaan ne suorittaa. En halua kyllä oman elämäni olevan tuollaista, en ikinä.
Rosalle sopis joku rahvas isokokoinen kalju tatuoitu mies. Lipuntarkastaja tai poliisi.
Turhaan te siitä Rosaa lisää hakkaatte. Ku ei vaan suju niin ei suju. Tosi usein tähän ohjelmaan tulee ihmisiä jotka haveilee häistä ja ihanasta parisuhteesta, mutta sitten ku se on edessä tajutaan et hei emmä oo valmis. Jotenkin nää madot aina pääsee seulan läpi.
Ohis.. mut jostain syystä mun gaydar lyö kovaa Rosan kohdalla. Ehkä sen takia suht ei onnistu ku ei vaan kiinnosta niinkin ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Turhaan te siitä Rosaa lisää hakkaatte. Ku ei vaan suju niin ei suju. Tosi usein tähän ohjelmaan tulee ihmisiä jotka haveilee häistä ja ihanasta parisuhteesta, mutta sitten ku se on edessä tajutaan et hei emmä oo valmis. Jotenkin nää madot aina pääsee seulan läpi.
Ohis.. mut jostain syystä mun gaydar lyö kovaa Rosan kohdalla. Ehkä sen takia suht ei onnistu ku ei vaan kiinnosta niinkin ollenkaan.
Minulla oli lyhyt suhde naisen kanssa joka harrasti urheilulajia jossa on tunnetusti paljon lepakoita. Koko ajan oli sellainen tunne, että en sitä oikeasti kiinnosta. Lähes kymmenen vuotta tuon jälkeen nainen on yhä sinkku.
mies33
Vierailija kirjoitti:
Hieman oli pettymys tuo Rosan kommentointi. Olisin toivonut, että hän olisi ohjelman katsottuaan sanonut vaikka, että sen lisäksi että tietää nyt, millaisen suhteen haluaa, on myös oppinut uutta itsestään ja siitä, millainen puoliso itse haluaa olla. Ei olisi edes sen enempää tarvinnut tuhkaa päälleen ripotella. Mutta ilmeisesti ei ollut kanttia sitten nähdä omaa käytöstään tai edes rivien välissä tunnustaa, että olisi joissain tilanteissa voinut toimia toisinkin.
se kasvatus, se kasvatus. Mä luulen että lapsi on kuten vanhempansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä antasin mieheni Rosalle viikoks lainaan, niin se oppis arvostaan mua.
Ihminen on yleensä sokea omalle käytökselleen. Miksi olet kumppanin kanssa joka ei arvosta? Ja se kunnioitus on ansaittava.
Että saa kohdella kuin halpaa makkaraa, jos ei ole muuta ”ansainnut”? Kerropas miten se sun kunnioitus oikein ansaitaan?
Mulle ei tullut Rosasta mitään älykköviboja, lateli vain peruslatteuksia pridestä, ja asiantuntijoille oppikirjakliseitä ilman omaa sisältöä. Joten ei yhtään ylempänä valittua kumppaniaan, vaikkakin toisin luulee olevansa. Surku juttu ettei treffikutsuja ole tullut. Mutta lopulta kuitenkin... :D
Tunnustan, että olen joskus parisuhteessa samanlainen kuin Rosa. En kuitenkaan tekisi sitä kameroiden edessä, hävettäisi liikaa koska tiedän itsekin tekeväni väärin.
En ole se jolle vastaat, mutta itse suhtaudun varauksella näihin kommentteihin, jossa syyllistetään Eetua niin, että hän olisi toiminut jonkinlaisena triggerinä Rosan käytökselle. Rauhallinen, ystävällinen ja myötäilevä käytös ei oikeuta huonolle käytökselle. Eri asia on se, että Rosa ei syttynyt Eetun persoonalle. Sen voi ilmaista toisinkin kuin nyt Rosa teki.