Ensitreffit Rosa on sinkku ja ei oo tullut treffipyyntöjä
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/d8dcb7f2-0ea8-45a1-a157-9033fb93a…
Ihana mies on haaveissa
Kommentit (236)
Mitäs jos Rosa tajusi kuvausten aikana olevansa "lepakko" ja siitä tuo jatkuva miesviha kumpuaa niin voimakkaasti Eetua kohi ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosan olisi kannattanut ottaa kalenteri esiin, ennekuin edes haki ohjelmaan. Ei olisi alkanut ahdistamaan jo häämatkalla.
Päässä takoi varmaan koko ajan se, kuinka juuri silloin häämatkalla pitäisi olla treenaamassa siihen kisaan. Se oli ykkösenä hänen asteikolla.
Ja tiesi, että kun palaa takaisin häämatkalta, Eetu ei sovi hänen rutiineihinsa ja muutenkaan hän ei ollutkaan valmis erilaiseen, rennompaan elämään. Eikä hänelle tullut mieleenkään, että hänen pitäisi tutustua Eetuun.Rosa on ”yhden liikkeen nainen”. Ruokailu minuutissa, mitä siitä ruuasta enempää nauttimaan. Jos kauppareissu venyy kahteen minuuttiin, rutiini kärsii.
Rosan kaltaiset ihmiset ovat luoneet itselleen tiukat rutiinit ja niistä poikkeaminen on
henkinen katastrofi. Ei joustoa mihinkään suuntaan.Minulla on mies, joka töistä tullessaan söi ja oli menossa suihkuun. Olinkin lämmittänyt saunan ja pitikin saunoa. Hänen rutiininsa meni sekaisin. Ei oltu koskaan saunottu tiistaisin.
Loppu iltakin meni sekaisin rutiinien osalta kun saunassa meni se puoli tuntia, 20 minuuttia pitempään, kuin suihkussa olisi mennyt. Olisko aspegren hänellä.. ainakin lievä. Rutiinit ensin, työ ja sitten vasta minä.Minulla on työkaverina juuri tuollainen tyyppi, joka ikinen päivä samat eväät, kauheaa kiukuttelua jos joutuu jotain muuta syömään. Ruokatauko = eväät juoksun kanssa nokan eteen, suu aukeaa kuin Mr. PacMan :illa eli pää halkeaa kahtia ja koko annos YHDELLÄ nielaisulla alas. Ei sitä kuulema tarvi maistella. Ja heti päikkärit päälle. Nopeimmillaan on unessa ennen kuin on saanut nielaistua. Rutiineista _ei_voi_poiketa_ koska rytmi menee sekaisin ja sitä myöten kaikki muukin.
Mun ukkoni on juuri tuollainen, ei ole todellakaan mikään helppo asuinkumppani yms. Sen kanssa joutuu vääntämään JOKA ASIASTA ja sietämään noita ärsyttäviä rutiineja, joista se ei suostu poikkeamaan millään ilveellä (tai jos joskus suostuu vähän poikkeamaan, niin kiukuttelua kestää sitten ties miten kauan)... Ja ukkoni on jopa itsekin joskus sanonut, että on epäillyt itsellään olevan lievän asbergerin syndrooman... Rosasta en tietenkään tiedä, mutta mistäs sitä tietää, vaikka olisi hänelläkin.
Vierailija kirjoitti:
Miehet kasvattakaa tekin selkäranka. Kamalaa törmätä pariskuntiin joissa hul lu ak ka kyykyttää miestään ihan sen mukaan miten päivän tuulenpuuska ohjaa.
Minä rakastuin nelikymppisenä mieheen joka on elämäni rakkaus. Mutta mikä parisuhde hänellä onkaan takanaan. Siis Rosan kiukut on vain kevyt ohimenevä tuulahdus verrattuna siihen millainen ex miehelläni on. Saan maistiaisia hänen luonteestaan yhä säännöllisesti koska heillä on yhteinen lapsi.
Erotkaa hyvät miehet noista määräilevistä a koistanne ennenku oma terveys menee.
Mieheni on aivan hulluna muhun ja ihmeissään kun en harrasta kontrollointia, määräilyä, kiukuttelua, mykkäkoulua. Ihmeissään miten mukavaa elämä voikin olla. Rakkautta, lämpöä, intohimoa, lisää intohimoa, kunnioitusta.
No kyllä miehissäkin on tuollaisia hirmuja; oma mieheni on hyvä esimerkki. Ei vielä tällä hetkellä ole ex, mutta en tiedä kuinka kauan jaksan.
Vierailija kirjoitti:
Miehet kasvattakaa tekin selkäranka. Kamalaa törmätä pariskuntiin joissa hul lu ak ka kyykyttää miestään ihan sen mukaan miten päivän tuulenpuuska ohjaa.
Minä rakastuin nelikymppisenä mieheen joka on elämäni rakkaus. Mutta mikä parisuhde hänellä onkaan takanaan. Siis Rosan kiukut on vain kevyt ohimenevä tuulahdus verrattuna siihen millainen ex miehelläni on. Saan maistiaisia hänen luonteestaan yhä säännöllisesti koska heillä on yhteinen lapsi.
Erotkaa hyvät miehet noista määräilevistä a koistanne ennenku oma terveys menee.
Mieheni on aivan hulluna muhun ja ihmeissään kun en harrasta kontrollointia, määräilyä, kiukuttelua, mykkäkoulua. Ihmeissään miten mukavaa elämä voikin olla. Rakkautta, lämpöä, intohimoa, lisää intohimoa, kunnioitusta.
Sama homma täällä, yhteisiä lapsia noilla ei luojan kiitos ole, mutta yhteisten tuttujen kautta joudutaan joskus törmäämään. Kerran tuo vuosien takainen nainen kehtasi myös kertoa minulle, kuinka hänellä on etuoikeus ja tavallaan ”omistussuhde” mieheen, kun he ovat ”kasvaneet aikojen saatossa yhteen”.
Varmaan ihan mukava ihminen kaverina, mutta tältä kantilta katsottuna pimeä miestennielijä.
Vierailija kirjoitti:
Tuli gay wibat hänestä.
Juuri tämä!
Onkohan Rosa antanut minkäänlaista haastattelua/lausuntoa missään mediassa, kuten nuo muut? Enpä ole ainakaan huomannut.
Eetustahan varsinainen kolli paljastui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pelottavaa, että nyt HÄN näkee mitä haluaa parisuhteelta. Kannattais miettiä varmaan mitä se toinen haluaisi kanssa. Tai Rosan tapauksessa mitä ei halua.
Rosalla voisi olla hyväkin suhde toisentyyppisen miehen kanssa.
Ehkä Eetun temperamentti vain nosti vahvasti esiin Rosan huonoimmat piirteet.
Kummassakaan ei ole vikaa, mutta he eivät vain sovi toisilleen.
Minkälainen tuo mies mahtaisi olla? Kun toisen mielialat on koko ajan heilahtelevia, naama nurinpäin, jokainen sana, minkä kaveri sanoo on väärä jne. Olen itse tehnyt sairaalassa vuorotyötä, enkä koko ajan ollut perheelleni kuin peppuun ammuttu karhu ja valittanut sitä työntekoa ja väsymystä. Niinhän se on, että ihmiset tekevät töitä, se on rankkaa ja vuorotyö väsyttää. Ihan kuin Rosa olisi ollut maailman ainoa ja hänellä kaikkein rankin homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosan olisi kannattanut ottaa kalenteri esiin, ennekuin edes haki ohjelmaan. Ei olisi alkanut ahdistamaan jo häämatkalla.
Päässä takoi varmaan koko ajan se, kuinka juuri silloin häämatkalla pitäisi olla treenaamassa siihen kisaan. Se oli ykkösenä hänen asteikolla.
Ja tiesi, että kun palaa takaisin häämatkalta, Eetu ei sovi hänen rutiineihinsa ja muutenkaan hän ei ollutkaan valmis erilaiseen, rennompaan elämään. Eikä hänelle tullut mieleenkään, että hänen pitäisi tutustua Eetuun.Rosa on ”yhden liikkeen nainen”. Ruokailu minuutissa, mitä siitä ruuasta enempää nauttimaan. Jos kauppareissu venyy kahteen minuuttiin, rutiini kärsii.
Rosan kaltaiset ihmiset ovat luoneet itselleen tiukat rutiinit ja niistä poikkeaminen on
henkinen katastrofi. Ei joustoa mihinkään suuntaan.Minulla on mies, joka töistä tullessaan söi ja oli menossa suihkuun. Olinkin lämmittänyt saunan ja pitikin saunoa. Hänen rutiininsa meni sekaisin. Ei oltu koskaan saunottu tiistaisin.
Loppu iltakin meni sekaisin rutiinien osalta kun saunassa meni se puoli tuntia, 20 minuuttia pitempään, kuin suihkussa olisi mennyt. Olisko aspegren hänellä.. ainakin lievä. Rutiinit ensin, työ ja sitten vasta minä.Minulla on työkaverina juuri tuollainen tyyppi, joka ikinen päivä samat eväät, kauheaa kiukuttelua jos joutuu jotain muuta syömään. Ruokatauko = eväät juoksun kanssa nokan eteen, suu aukeaa kuin Mr. PacMan :illa eli pää halkeaa kahtia ja koko annos YHDELLÄ nielaisulla alas. Ei sitä kuulema tarvi maistella. Ja heti päikkärit päälle. Nopeimmillaan on unessa ennen kuin on saanut nielaistua. Rutiineista _ei_voi_poiketa_ koska rytmi menee sekaisin ja sitä myöten kaikki muukin.
Mun ukkoni on juuri tuollainen, ei ole todellakaan mikään helppo asuinkumppani yms. Sen kanssa joutuu vääntämään JOKA ASIASTA ja sietämään noita ärsyttäviä rutiineja, joista se ei suostu poikkeamaan millään ilveellä (tai jos joskus suostuu vähän poikkeamaan, niin kiukuttelua kestää sitten ties miten kauan)... Ja ukkoni on jopa itsekin joskus sanonut, että on epäillyt itsellään olevan lievän asbergerin syndrooman... Rosasta en tietenkään tiedä, mutta mistäs sitä tietää, vaikka olisi hänelläkin.
Se on Aspergerin syndrooma. Nuo ihmiset eivät itse tee niitä rutiineita itselleen. Ne ovat heille itselleenkin hankalia, kun on sisäinen pakko toimia niin. He eivät ole myöskään erityisen sosiaalisia, heiltä puuttuvat sosiaaliset taidot, eivät osaa myöskään lukea toisten ilmeitä ja eleitä.
Siksi he vaikuttavat itse töksähtelevitlät ja tulevat usein väärin ymmärretyiksi, koska he eivät myöskään ole kovin empaattisia. He vain töksäyttävät sanoa asian suoraan, eivät ymmärrä vivahteista tai vihjailuista, mitä sosiaaliseen kanssakäymiseen usein liittyy.
Rosa oli hääpäivänä tosi iloisen ja vapautuneen oloinen, ihan eri ihminen. Mitä ihmettä tuossa tapahtui että hänestä tuli niin äkkiä ahdistunut kiukuttelija? Hän huomasi varmaan ihan alkumetreillä että he eivät Eetun kanssa sovi ollenkaan yhteen. Tuon tilanteen on täytynyt olla todella ahdistava, että suostuu julkisesti näyttämään tuollaisen puolen itsestään. Miksihän tuo pari edes laitettiin yhteen? He ovat ihan ääripäitä, toinen tuollainen sähikäinen ja toinen niinkuin jostain hidastetusta filmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pelottavaa, että nyt HÄN näkee mitä haluaa parisuhteelta. Kannattais miettiä varmaan mitä se toinen haluaisi kanssa. Tai Rosan tapauksessa mitä ei halua.
Rosalla voisi olla hyväkin suhde toisentyyppisen miehen kanssa.
Ehkä Eetun temperamentti vain nosti vahvasti esiin Rosan huonoimmat piirteet.
Kummassakaan ei ole vikaa, mutta he eivät vain sovi toisilleen.Minkälainen tuo mies mahtaisi olla? Kun toisen mielialat on koko ajan heilahtelevia, naama nurinpäin, jokainen sana, minkä kaveri sanoo on väärä jne. Olen itse tehnyt sairaalassa vuorotyötä, enkä koko ajan ollut perheelleni kuin peppuun ammuttu karhu ja valittanut sitä työntekoa ja väsymystä. Niinhän se on, että ihmiset tekevät töitä, se on rankkaa ja vuorotyö väsyttää. Ihan kuin Rosa olisi ollut maailman ainoa ja hänellä kaikkein rankin homma.
Tuossahan tuo tilanne oli aivan eri kuin kotona oman perheen kanssa. Rosalle varmaan aiheutti mielialan heilahteluja juuri se, että olisi pitänyt elää yhdessä täysin itselleen sopimattoman ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Rosa oli hääpäivänä tosi iloisen ja vapautuneen oloinen, ihan eri ihminen. Mitä ihmettä tuossa tapahtui että hänestä tuli niin äkkiä ahdistunut kiukuttelija? Hän huomasi varmaan ihan alkumetreillä että he eivät Eetun kanssa sovi ollenkaan yhteen. Tuon tilanteen on täytynyt olla todella ahdistava, että suostuu julkisesti näyttämään tuollaisen puolen itsestään. Miksihän tuo pari edes laitettiin yhteen? He ovat ihan ääripäitä, toinen tuollainen sähikäinen ja toinen niinkuin jostain hidastetusta filmistä.
Huono seksi syynä, uskoisin. Eetu ei pystynyt tyydyttämään kipakkaa leidiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eetu oli ihan liian hyvännäköinen Rosalle. Onneksi Eetu löytänyt paremman...kaikinpuolin.
Täytyy sanoa, että minusta Rosa oli huomattavasti Eetua paremman näköinen. Niin ne on mielipideasioita nämä ulkonäköjutut, onneksi.
Rosan kroppa ei ollut hyvännäköinen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen täytyy olla hiukan vajaa jos menee tähän Ensitreffit alttarilla- ohjelmaan. Jokainen järkevä tajuaa, ettei onnistunutta avioliittoa noin solmita. Huhhuh.
Suhteellisen kovalla prosentillahan tuosta on syntynyt pysyviä liittoja. Väittäisin että hakkaa tavallisten ihmisten parinhakupyörimiset hyvinkin todennäköisyyksissä. Toki pariutumisessa on aina elementtejä, joita ei voi mihinkään paperille pistää ja nähdä etukäteen, mutta jos on ryhmä eksperttejä kartoittamassa kaikki ne muut asiat etukäteen, niin ei siitä haittaakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jatkaisin tähän vielä tästä minun suihku - miehestäni. Olen monta kertaa miettinyt, että hyvä, että tulee töistä. Ettei ole työtön. Hyvä, että menee saunaan eikä baariin. Hyvä, että huolehtii hyvin minusta oman taitonsa ja tietämyksensä mukaisesti ja mikä parasta: maailman paras isä lapsille. Jos joku näistä tai useampi näistä olisi rempallaan, en olisi enää naimisissa hänen kanssaan. Hän suorittaa elämänsä tietyllä plaanilla ja varmaan sitten hyvä niin. Olen tottunut ja hyväksynyt hänen rutiininsa. Kyllä se siitä ...:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eetu oli ihan liian hyvännäköinen Rosalle. Onneksi Eetu löytänyt paremman...kaikinpuolin.
Täytyy sanoa, että minusta Rosa oli huomattavasti Eetua paremman näköinen. Niin ne on mielipideasioita nämä ulkonäköjutut, onneksi.
Todellakin, oli melko pyylevän näköinen, kun taas Eetu oli pitkä ja atleettinen ja hyvän näköinen naamastaankin. Minunkin mielestäni melkein liian hyvän näköinen Rosalle. Nythän Eetulla näyttää olevan joku pitkähiuksinen, hoikka ja kaunissäärinen nainen (naamaahan ei siinä lehtikuvassa näkynyt).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin, oli melko pyylevän näköinen, kun taas Eetu oli pitkä ja atleettinen ja hyvän näköinen naamastaankin. Minunkin mielestäni melkein liian hyvän näköinen Rosalle. Nythän Eetulla näyttää olevan joku pitkähiuksinen, hoikka ja kaunissäärinen nainen (naamaahan ei siinä lehtikuvassa näkynyt).
Atleettisuus ei kauheeesti auta, kun Eetu avaa suunsa: "heheh, helposti". Moni kakku päältä kaunis, mutta...
Jos tuommonen poika nyt jonkun silmää miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että Rosa käyttäytyi ajoittain huonosti Eetua kohtaan, mutta so what? Paljon pahempaa nähdään arjessa koko ajan. Rosa ei kaikkia miellyttänyt, mutta tuskinpa hän mikään paha ihminen on. Kommenttipalstalla Rosa on saanut osakseen panettelua, kiusaamista, ivailua - sanalla sanoen potenssiin kymmenen huonompaa kohtelua kuin mitä hän missään vaiheessa osoitti Eetua kohtaan. En voi ajatella, että kukaan näistä dissaajista olisi Rosaa parempi ihminen. Toivottavasti nainen saa ammattiapua kestääkseen tämän ryöpytyksen.
Olen mies, eikä Rosa millään tavalla viehätä minua henkisesti eikä fyysisesti. Mutta, olen myös täysin varma, että osa meistä miehistä on kiinnostunut juurikin hänen kaltaisistaan ns. haastavista naisista. Rosa löytää kyllä kumppanin, kunhan ensin selviäisi tästä julkisesta ryöpytyksestä.
O'ou kylläpä vitsin murjaisit. Jätkäporukalla ollaan naurettu, että vain täysmasokisti lähtisi tuon Rosan elämänkumppaniksi. Helvettikin kiehtoo enemmän.
jätkäporukalla.. vauvapalstalla. Hei älä ny naurata emäntä.
Jumaliste niin täällä käy äijätkin. Miksei kävisi? Yksinkö sä kersat( vauvat) oot alulle laittanu saatana. Miksei saisi äijät käydä tällä palstalla. Kuonos umpeen.
Kuonos umpeen? Sairas oot.
Luulen että Rosa ei koskaan työstänyt henkistä puolta. Johan hän on ollut ahkera työssään ja harrastaa triathlonia kovin tuloksin. Tuskin siinä on liikaa aikaa jäänyt murehtimaan asioita, ja kun sitä on ollut, hän on tehnyt jotain ihan muuta. Joskus näin voi käydä. Itsetuntemuksen kustannuksella siis tämä. Silloin tällöin on ihan ok miettiä miksi on sellainen kuin on. Rosa on jäänyt sinne lapsen tasolle. Nyt sitten olisi aika kasvaa.
Hei Rosa. Mitäs muuta kuuluu sulle?