Onko muita ketä ahdistaa taksin käyttö nykyään?
Ei huvita enää ottaa taksia, kun pelkää tulevansa huijatuksi. Tutusta yrityksestä olen soittanut kotiin taksin, mutta muulta kotiin ei oikein enää huvita ottaa. Mielummin menen omalla autolla tai julkisilla, jos pääsee hyvin.
Kommentit (74)
Minun taksin käyttö loppui uudistukseen.
Taksi on ollut turvallinen kulkuväline mutta ei enää uudistuksen jälkeen.
Koskaan ei tiedä mitä reittejä kuski löytää ja mistä asti kiertää ennen perille pääsyä.
Valinnanvapaus käytännössä:
Ennenwanhaanhan uskalsi naisihminenkin vaikka yksin hypätä taksiin ja pääsi turvallisesti perille. Lapsetkin uskalsi laittaa kyytiin yksinään. Nyt en tiedä kuka noilla uskaltaa matkustaa.
Ahdistavaa voi olla jäädä taksilla ratikan ja liikenteenjakajan väliin
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cea8ac63-eef3-4e85-9c54-461ce58886ab
selkee ammattimies
Olen aina pelännyt takseja. En ikinä uskaltaisi mennä yksin taksiin. Yleensä kuskit ovat ulkomaalaisia eivätkä osaa edes kirjoittaa osoitetta oikein.
Ei todellakaan kiinnosta ajaa taksilla ellei ole aivan absoluuttinen pakko. Yhtäkkiä tullut bussit tutuksi. Ja myös käveleminen, pidemmältäkin matkalta. Kiitos Berner!
Vierailija kirjoitti:
Ei ongelmia, eikä ole ollut aiemminkaan. Sama hinta aina. Tarvitsen yleensä kyydin keskustaan tai lentokentälle, keskimäärin kolme kertaa viikossa. Ja sieltä takaisin. Pitäisikö nyt jotain tarkentaa ja kysellä?
Hinnoittelu on vapaata ja ensi kerralla kyyti voi maksaa vaikka 486 euroa. Siinä on sitten enää turha purnata, olisit kysynyt hinnan etukäteen.
Mutta ihmettelen kyllä sitä miten hintavertailut ja neuvottelut onnistuvat esimerkiksi lentoasemalla jossa jonottajat ohjataan takseihin.
Tilatessa sovin hinnan enkä taatusti maksa mitään muuta.
Puhelut nauhoitetaan ja sieltä tarkistetaan, jos kuski yrittää mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun käytin taksia niin kysyin kuskilta et pääseekö alle 20e sinne ja sinne ja hän vastas kyllä pääsee. En ymmärrä mikä täs nyt on niin vaikeeta?
Sitten joku kerta käykin niin että se ajaa sopivan syrjäiseen kohtaan jossa ryöstää sinut puukolla uhaten.
Onko tämä taksiongelma vain Helsingissä vai onko sitä muuallakin.
Vuosi sitten kävin viimeksi Helsingissä ja siellä ajoin 2 taksimatkaa.
Ensimmäinen valitti minulle koko matkan siitä kun oli ajanut ensin väärään osoitteeseen. Minun olisi hänen mukaansa pitänyt erikseen mainita tilaamisen yhteydessä että olen juuri siinä mihin taksin tilasin.
Toinen yritti veloittaa matkasta
tuplahinnan. Ensin maksoin kortilla, mutta taksihenkilö sanoi ettei maksu onnistunut ja pyysi käyttämään toista korttia. Kun sanoin että ei ole niin alkoi vaatimaan käteistä. Aikamme siinä Ihmeteltiin maksua ja huomasin siinä vänkäämisen aikana että korttimaksupääte tulostaa kuittia suorittamastani maksusta.
Se tilanne oli outo siitäkin syystä, että kyyti piti maksaa ennenkuin oltiin edes perillä. Kuljettaja myös yritti piilottaa maksupäätteen siinä vaiheessa kun alkoi vaatimaan käteismaksua.
Missään muualla en ole törmännyt tuommoiseen.
Joo, kolmen kilsan matka maksaa nykyään yli 20 helsingissä! Ei muita tolpalla ja raskaat kantamukset, minkäs teet... Kiitti berneri
En käytä enään taksia. Yritän löytää muun vaihtoehdon. Ajan itse, soitan kaverille, menen julkisilla tai vaikka uberillä mieluummin.
Taksi on minulle AINA ollut se viimeinen vaihtoehto muutenkin, ensisijaisesti tulee mietittyä, että saisiko oman auton jonnekkin turvalliseen parkkiin odottamaan, jos ei (esim. junalla lähdössä useamman päivän reissuun), niin sitten yrittää saada joku tuttu kuskaamaan, jos ei onnistu sillä, niin sitte voi yrittää jonkun autottoman nakittaa hommaan sillä, että saa palkaksi autoni käyttöönsä reissuni ajaksi. Sitten jos ei nuo onnistu, niin pitää katsoa pääseekö bussilla (kyllä, vasta sitten) ja jos ei , niin sitten pakko selvitellä sitä taksia, ensisijainen valinta on fixutaxi, missä sen hinnan tietää sentilleen oikein jo tilatessa ja taksin voi tilata sovelluksen kautta.
Onpa kyllä surkeaa jos taksien hinnat nousseet entisestään, minusta ne on aina olleet niin älyttömän kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kolmen kilsan matka maksaa nykyään yli 20 helsingissä! Ei muita tolpalla ja raskaat kantamukset, minkäs teet... Kiitti berneri
Luottamus takseihin meni
up