Onko muita ketä ahdistaa taksin käyttö nykyään?
Ei huvita enää ottaa taksia, kun pelkää tulevansa huijatuksi. Tutusta yrityksestä olen soittanut kotiin taksin, mutta muulta kotiin ei oikein enää huvita ottaa. Mielummin menen omalla autolla tai julkisilla, jos pääsee hyvin.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Käytän yhtä ja samaa taksia, jota ajaa kolme kuljettajaa vuoroissa. Sama auto ja tutut kuljettajat. Hinnasta viis.
Mitäs sit kun on ajossa? Odotatko vai tilaatko sen paljon aikaisemmin?
Juu, en kyllä käytä taksia enää. Eli saa baarissa käyminenkin jäädä. Miten sitä pilkun aikaan kotiin raahautuessa tajuaa neuvotella jotain hintaa...huomaan sitten seuraavana krapulapäivänä katsoa kuitista mikä kiskurisumma siellä lukee. Ja myöskään en jaksa niitä ulkkiskuskeja jotka ei osaa ajaa/ei löydä perille. Kyllä tästä lähtien käytän pelkkää bussia ja metroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niitä voi edes kilpailuttaa? Kuinka kiirelähdössä voi soitella ja kysellä hintoja tai neuvotella könttä-summaa? Kaikki pitää uudistaa ja kääntää päälaelleen ja aina kalliimmaksi ja huonommaksi.
Kokoomus.
Ei vaan Anne Berner Keskusta.
Minä olen kokoomuslainen ja lopettanut taksin käytön uudistuksen jälkeen. Hinnat nousivat.
Onkohan nämä päättäjät ollut ikinä taksijonossa. Odotat esim. tunnin jonossa ja sen jälkeen pitäis valita taksi, kun tarjolla on tasan yksi. Seuraavaa saa odottaa ja siitäkään ei tiedä mikä sattuu tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en enää edes tiedä, mistä numerosta taksin voi tilata. Siis sellaisen, joka varmasti tulee.
Täällä toimi ennen Lähitaksin mobiilisovellus mutta se poistui käytöstä uudistuksen jälkeen. Soittamalla saa ei oota tai ei tiedä milloin mahdollisesti taksin voi saada (jos saa). Pienemmistä firmoista harvemmin edes vastataan ja taksitolpalla ei ole ainuttakaan taksia näkynyt uudistuksen jälkeen. Facessa kaupungin ryhmässä kyllä kyyti tarjontaa riittää ja toimii mutta itse en uskalla ns. pimeetä taksia ottaa.
Ja sitäkin olen miettinyt että jos sattuu jotain mikä vaatisi pikaista sairaalahoitoa (esim. vaikka murtuma) mutta ei ole niin akuutti että ambulanssia saisi, niin millä ihmeellä menisin sairaalaan kun taksiakaan ei saa? Joutuisin menemään kolkuttelemaan naapurien ovia ja toivoa että joku hyväsydäminen veis mut. Ei ole sellaisia ystäviäkään kelle soittaa jos sattuisi jotain.
Onneksi on uber ☺. Hinta aina tiedossa etukäteen. Toimiiko se vieläkään suomessa?
Oliko uudistuksesta seurauksena tosiaan hintojen nousu? Kuvittelin jotain muuta, en ihan onnibussi-ilmiötä, mutta huojennusta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hep, ennen maksoi taksi meille max. 40€ nyt kaksi krt tultu ja maksanut +60€.
Tähän päälle vielä kuskien lisääntyvä "mita sina sanoa?" /"opastaks mut perille"-meininki, niin on kyllä saatu taas kerran sössittyä huolella.
Tää oli kyllä ihan kantasuomalainen ja isältä vielä. Keskustelimme koko matkan tästä uudistuksesta. Hänen mielestä se on oikein koska aikaisemmin kanssa on hinnan määrännyt ja puoli ilmaseksi joutunut ajamaan. Suomessahan taksilla ajo ei koskaan ole ollut halpaa. Kysyin hältä onko sitten hänestä tämä 20€ korotus kohtuullinen mikä mun matkaan tuli. Ei saanut sanotuksi mtn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ongelmia, eikä ole ollut aiemminkaan. Sama hinta aina. Tarvitsen yleensä kyydin keskustaan tai lentokentälle, keskimäärin kolme kertaa viikossa. Ja sieltä takaisin. Pitäisikö nyt jotain tarkentaa ja kysellä?
Mulla tuli kymppi lisää matkasta kentälle. Sama firma kuin ennen. Tosin firma maksaa, mutta silti ihmetyttää. 16 kilometriä 38€.
Kiitos tiedosta. Nyt pitää säätää tämänkin kanssa, jos vakikuski ei vastaa. Voi ...kele, kymppi lisää, ei käy. Sama matka, itse maksan, ei käy. Nyt ärsyttää.
Ei mikään yksityiskyyti, mutta Airport Taxi on 1-2 hengeltä yhteen suuntaan €19.50 ja menopaluu kentälle €30. Kotiovelta tai hotellilta on hakenut ajallaan, mitä sitä käytettiin. Kierteleehän se, on kuitenkin shuttle, mutta paljon lentokenttäkuljetuksia käyttävälle ja ja itse maksavalle, jos juna ei ole vaihtoehto, niin ihan ok.
Appikin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Äänestäkää nyt hyvät ihmiset keväällä vasemmistoa ettei tämä nykyinen porukka saa tuhottua enempää siitä mikä meillä on toiminut hyvin täällä maassa.
Vasemmistokin saa raha-asiansa tötöiltyä ihan kiitettävästi.
Jos soittaa auton kotiin, pitääkö sen taksikeskuksen kanssa tingata hinnoista vai kuskin kanssa? Että jos kuskin kanssa ei pääse yhteisymmärrykseen, niin soittaa uuden taksin? Kuinka monta taksia voi soittaa samaan osoitteeseen keskuksesta?
Pitääkö taksijonossa käydä kaikki autot läpi, että kuka heittää 20 eurolla keskustaan? Entä jos ei heitä kukaan, vaan kaikki sanoo, että on yli 80e? Pitääkö sitten kaikki taksit käydä uudestaan läpi, että entäs 30e? Entäs sitten kun lentokentältä yrittää ottaa taksia ja siinä on 50 muutakin ihmistä ja kaikki käyvät kysymässä kaikkien autojen hinnat? Kauanko kestää, että päästään matkaan?
Mulle on nyt vähän kyseenalaista tää "helppous". Kyllä kaupassakin on tuotteilla tietyt hinnat eikä jokaisesta tuotteesta aleta kyselemään, että mitäs se tähän vuorokauden aikaan maksaa.
Entäs jos on taksikuskin kanssa sovittu, että kotiin on parikymppiä ja asiakas on humalassa ja perillä kuski sanoo, että satasen? Maksamatta jättäminen on petos. Milläs todistat, mitä on sovittu?
Vierailija kirjoitti:
Jos soittaa auton kotiin, pitääkö sen taksikeskuksen kanssa tingata hinnoista vai kuskin kanssa? Että jos kuskin kanssa ei pääse yhteisymmärrykseen, niin soittaa uuden taksin? Kuinka monta taksia voi soittaa samaan osoitteeseen keskuksesta?
Pitääkö taksijonossa käydä kaikki autot läpi, että kuka heittää 20 eurolla keskustaan? Entä jos ei heitä kukaan, vaan kaikki sanoo, että on yli 80e? Pitääkö sitten kaikki taksit käydä uudestaan läpi, että entäs 30e? Entäs sitten kun lentokentältä yrittää ottaa taksia ja siinä on 50 muutakin ihmistä ja kaikki käyvät kysymässä kaikkien autojen hinnat? Kauanko kestää, että päästään matkaan?
Mulle on nyt vähän kyseenalaista tää "helppous". Kyllä kaupassakin on tuotteilla tietyt hinnat eikä jokaisesta tuotteesta aleta kyselemään, että mitäs se tähän vuorokauden aikaan maksaa.
Entäs jos on taksikuskin kanssa sovittu, että kotiin on parikymppiä ja asiakas on humalassa ja perillä kuski sanoo, että satasen? Maksamatta jättäminen on petos. Milläs todistat, mitä on sovittu?
Alkaa kuulostaa jo kehittyvien markkinoiden menolta. Avattiin markkinat kiskureille ja huijareille. Luulisi rehellisten, kunnollisten ja kohtuuhintaisten menestyvät tuon melskeen keskellä, kunhan sana vain kiirii.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun käytin taksia niin kysyin kuskilta et pääseekö alle 20e sinne ja sinne ja hän vastas kyllä pääsee. En ymmärrä mikä täs nyt on niin vaikeeta?
Oikea hinta saattoi olla 15 e.
Sua jymäytettiin.
Taxien yleensä takaikkunoissa on hinnasto. Jos otat taksin esim lähitaksin niin niissä on samat hinnat ja lähitaxi tarrat ja mittar raksuttaa hinnaston mukaisesti.
Ei ole vaikeeta ja ohessa myös trafin linkki
https://www.trafi.fi/tieliikenne/ammattiliikenne/liikenneluvat_trafiin/…
Ja vielä jatkan että käyttää sovellusta niin se näyttää mikä taksi tilauksen on ottanut ja koska auto tilatussa osoitteessa. Taksin sijainnin näkee myös missä se on niin ei tarvi ulkona odotella turhaan. Jossain sovelluksissa voi kydyä myöd hintaa vaikka etukäteen jos epäilee että rahat ei vaikka riitä tms
Miten joku voi taksista ahdistua? Kannattaisko vähän karaista itteään.
Kuulemma hinnasta voi neuvotella keskuksen kanssa ennen taksin tuloa, muuten ajetaan mittarilla ellei kuski suostu neuvottelemaan, ja sitten pitää maksaa kuskille kuitenkin lähtötaksa paikalletulosta, jollei otakaan kyytiä. Lähitaksista Helsingissä sanottiin näin.
Oma kotimatkani keskustasta on kallistunut lähes 100% tämän uudistuksen jälkeen ja olen vain kerran saanut sellaisen kuskin, joka ei koittanut huijata ajamalla ihme kiertoreittiä. Huijareiksi en tässä laske niitä onnettomia, jotka eivät osaa kirjoittaa suomenkielistä osoitetta oikein navigaattoriin, jotta löytäisivät perille... Ihan käsittämätön uudistus, taksin käyttö loppuu nyt. Viimeksi kuski yritti käyttää hiprakkaani hyväkseen ja lähtiessä sovittu hinta meni mittarissa yli kesken matkan. Huomautin asiasta ja sanoin, että sopimamme hinta löytyy kameralta, ja kuski alkoi tivaamaan, että eikö mulla ole rahaa maksaa vai halua. Ties mitä olisi sitten ehdottanut, jos olisin sanonut, että rahaa ei ole mutta halua löytyisi. :D
Miks muka ahdistaa ajan joka viikkko mukavia kuskeja aina
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma hinnasta voi neuvotella keskuksen kanssa ennen taksin tuloa, muuten ajetaan mittarilla ellei kuski suostu neuvottelemaan, ja sitten pitää maksaa kuskille kuitenkin lähtötaksa paikalletulosta, jollei otakaan kyytiä. Lähitaksista Helsingissä sanottiin näin.
Oma kotimatkani keskustasta on kallistunut lähes 100% tämän uudistuksen jälkeen ja olen vain kerran saanut sellaisen kuskin, joka ei koittanut huijata ajamalla ihme kiertoreittiä. Huijareiksi en tässä laske niitä onnettomia, jotka eivät osaa kirjoittaa suomenkielistä osoitetta oikein navigaattoriin, jotta löytäisivät perille... Ihan käsittämätön uudistus, taksin käyttö loppuu nyt. Viimeksi kuski yritti käyttää hiprakkaani hyväkseen ja lähtiessä sovittu hinta meni mittarissa yli kesken matkan. Huomautin asiasta ja sanoin, että sopimamme hinta löytyy kameralta, ja kuski alkoi tivaamaan, että eikö mulla ole rahaa maksaa vai halua. Ties mitä olisi sitten ehdottanut, jos olisin sanonut, että rahaa ei ole mutta halua löytyisi. :D
Miksi sä soitat jonnekkin keskukseen kun voit käyttäö sovellusta? Mikä matka on kallistunut lähes 100% ja mikä taxiyritys? Ja ainahan olet joutunut maksamaan jos olet tilannut taksin etä otakkaan sitä. Jos kuski ajaa pitempää reittiä voit ilmoittaa siitö taxitarkastajalle. Joten tuntuu keksityille nää sun asiat.
Täällä toimi ennen Lähitaksin mobiilisovellus mutta se poistui käytöstä uudistuksen jälkeen. Soittamalla saa ei oota tai ei tiedä milloin mahdollisesti taksin voi saada (jos saa). Pienemmistä firmoista harvemmin edes vastataan ja taksitolpalla ei ole ainuttakaan taksia näkynyt uudistuksen jälkeen. Facessa kaupungin ryhmässä kyllä kyyti tarjontaa riittää ja toimii mutta itse en uskalla ns. pimeetä taksia ottaa.