Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesten ulkonäköpaineet?

Vierailija
06.11.2018 |

Tästä keskustellaan tosi harvoin.

Onko miehillä ulkonäköpaineita? (Minä uskon että on, mutta jostain syystä miehet vaikenevat niistä...)

Millaisia? Vai olenko väärässä?

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muehelle tämä on monesti myös hankalaa, koska epäkohtia ei voida hyväksytysti piilottaa meikillä. Enkä tarkoita että vertailisin mitenkään naisten ulkonäköpaineisiin, tarkoitan vain ,että miehellä ei ole keinojakaan piilottaa tai muokata naamaansa. Se on parraton, ruma ja finninen. Jos tähän yhdistää vielä huonot remontointitaidot ja alhaisen tulotason, et ole mitään.

Kyllä nykyään tuolla maailmalla monet miehet käyttävät esim. peitevoiteita tai mitä nämä nyt on, millä maalataan ihoa tasaisemmaksi. Ja muinaisiin entiaikoihinhan ne oli miehetkin ketkä meikkasivat, esim. viikingit. Mun mielestä siitä vaan, samat aseet käyttöön vaan.

Voi kun se olisikin noin. Myyntityön vuoksi pelkään että tuo vaikuttaisi negatiivisesti tulokseen. Kyllä valtaosin eletään käsityksessä että miehen tulee olla mies, jos tiedät mitä tarkoitan.

Tiedän kyllä mitä tarkoitat. Mutta kuka muu ne käsitykset murtaa, jos ei mies? Tuskin nainen ainakaan.

No siis JOS menisi niin että naiset oikeasti pitäisivät enemmän nk. ei-miehekkäistä naisista niin totta mooses se muuttuisi. Poikatyttöhän on tosi ok, mutta toisinpäin ei niinkään. Mutta, se on totta että naisella on oikeus tykät siitä mistä haluaa. Eli hankalapa tätä on muuttaa.

Vierailija
62/150 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Hobit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lyhyenä miehenä ei tavallaan ole paineita, kun se lyhyys on niin iso asia, että muilla seikoilla ei ole enää väliä.

Sama juttu. 177cm miehenä en ole kelvannut niin annoin olla. Olen lukittautunut pienen asunnnon sisälle.

Tietokone ja tekopillu. Ruokaa tuo ruokakuljetus supermarketista. Kiitti naiset kun särjitte mun sydämmen muutaman sentin vuoksi.

Pyhpyh veljelläni 175cm on todella kaunis vaimo. Monella tutulla jotka ovat alle tuon 175cm on muija. Ei se pituus kyllä yksin tuota aiheuta.

Onpa sitä tullut itsekin deittailtua paria miestä jotka oli alle 170cm..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiä koskevat monet monet samat yhteiskunnalliset ongelmat ja paineet, mitä naisiakin, näistä ei vain puhuta. Menee vielä pitkän aikaa ennen kuin nämä asiat muuttuvat. Asiaa ei auta keskustelun vähäisyys ja onglmien vähättely.

Miesten kohdalla ongelma tulee myös siitä että näistä asioista puhuminen "ei ole miehekästä" koska "mies ei valita" ja asiasta puhuminen tekee naisten silmissä entistä vähemmän haluttavaksi.

Minä olen ystävieni kanssa keskustellut ja pohtinut, miksi näin on, eikä juuri toisinpäin. Eikä naisetkin juuri tahdo tunteistaan puhuvan miehen, mutta onko se vain tietyt tunteet mistä saa puhua. Jos et ole miehenä tyytyväinen ulkonäköösi ja kerrot sen naiselle, se katsotaan säälin kerjäämiseksi tai muuksi vastaavaksi. Toivottavasti tämä muuttuu joskus.

Vierailija
64/150 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Hobit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lyhyenä miehenä ei tavallaan ole paineita, kun se lyhyys on niin iso asia, että muilla seikoilla ei ole enää väliä.

Sama juttu. 177cm miehenä en ole kelvannut niin annoin olla. Olen lukittautunut pienen asunnnon sisälle.

Tietokone ja tekopillu. Ruokaa tuo ruokakuljetus supermarketista. Kiitti naiset kun särjitte mun sydämmen muutaman sentin vuoksi.

Pyhpyh veljelläni 175cm on todella kaunis vaimo. Monella tutulla jotka ovat alle tuon 175cm on muija. Ei se pituus kyllä yksin tuota aiheuta.

Onpa sitä tullut itsekin deittailtua paria miestä jotka oli alle 170cm..

Ei tietenkään ainoa asia. :D Mutta hyvin merkittåvä kuitenkin. Hyvin harva nainen haluaa miehen olevan lyhyempi. Se voi osalle olla ok, mutta enpä ole kuullut että oikeasti preferoisi sitä. Osat taasen miehistä haluavat mahdollisimman pitkän, vaikka sitten olisi itseä pidempi.

Vierailija
65/150 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiä koskevat monet monet samat yhteiskunnalliset ongelmat ja paineet, mitä naisiakin, näistä ei vain puhuta. Menee vielä pitkän aikaa ennen kuin nämä asiat muuttuvat. Asiaa ei auta keskustelun vähäisyys ja onglmien vähättely.

Miesten kohdalla ongelma tulee myös siitä että näistä asioista puhuminen "ei ole miehekästä" koska "mies ei valita" ja asiasta puhuminen tekee naisten silmissä entistä vähemmän haluttavaksi.

Tässähän me juuri näistä puhutaan, eikä minusta kukaan fiksusti näkemyksensä perustellut mies täällä vaikuta mielipiteensä vuoksi yhtään vähemmän haluttavalta minun silmissä. Hyvä vaan että puhutte, minulle tulee sellainen olo että olette itsevarmoja kun voitte puhua asioista, mitkä itsekin tunnustatte vaikeiksi aiheiksi.

Ymmärrän, että tosielämässä ei ole yhtä helppoa. Mutta kannustan silti miehiä ottamaan asian kiihkottomasti esille aina kun on tilaisuus. Sillä lailla sitä tietoisuutta lisätään ja asenneilmapiiriä muutetaan. Aktiivisilla teoilla. Ja niiden teoille etenkin, ketkä asian kohteena ovat. Tässä siis miehet. Voitte joskus yllättyäkin, että saatte positiivista vastakaikua.

Vierailija
66/150 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ystävieni kanssa keskustellut ja pohtinut, miksi näin on, eikä juuri toisinpäin. Eikä naisetkin juuri tahdo tunteistaan puhuvan miehen, mutta onko se vain tietyt tunteet mistä saa puhua. Jos et ole miehenä tyytyväinen ulkonäköösi ja kerrot sen naiselle, se katsotaan säälin kerjäämiseksi tai muuksi vastaavaksi. Toivottavasti tämä muuttuu joskus.

Juu tai ylipäätään vaan turn offina, koska silloin katsotaan että ei ole itsevarma.

Vierailija
67/150 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailen itseäni paljon lyhyempää miestä. Pari lausetta siitä alkuun vaihdettiin, että haittaako, ei haitannut kumpaakaan. Hän on kiva, komea ja haluttava, ei siinä pituus mitään merkitse. 

Vierailija
68/150 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän me juuri näistä puhutaan, eikä minusta kukaan fiksusti näkemyksensä perustellut mies täällä vaikuta mielipiteensä vuoksi yhtään vähemmän haluttavalta minun silmissä. Hyvä vaan että puhutte, minulle tulee sellainen olo että olette itsevarmoja kun voitte puhua asioista, mitkä itsekin tunnustatte vaikeiksi aiheiksi.

Ymmärrän, että tosielämässä ei ole yhtä helppoa. Mutta kannustan silti miehiä ottamaan asian kiihkottomasti esille aina kun on tilaisuus. Sillä lailla sitä tietoisuutta lisätään ja asenneilmapiiriä muutetaan. Aktiivisilla teoilla. Ja niiden teoille etenkin, ketkä asian kohteena ovat. Tässä siis miehet. Voitte joskus yllättyäkin, että saatte positiivista vastakaikua.

Hieno vastaus! Itse olen sen ottanut puheeksi mutta tosiaan itsellä sitä itsevarmuutta kyllä on, eli se vetoaa ja reaktio positiivinen. Silloin kun sitä itsevarmuutta ei ollut, ja mainitsi asiasta, vastaanotto oli toisenlainen. Mutta siinä olet oikeassa että tästä pitäisi pystyä puhumaan.

Vierailija
69/150 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muehelle tämä on monesti myös hankalaa, koska epäkohtia ei voida hyväksytysti piilottaa meikillä. Enkä tarkoita että vertailisin mitenkään naisten ulkonäköpaineisiin, tarkoitan vain ,että miehellä ei ole keinojakaan piilottaa tai muokata naamaansa. Se on parraton, ruma ja finninen. Jos tähän yhdistää vielä huonot remontointitaidot ja alhaisen tulotason, et ole mitään.

Kyllä nykyään tuolla maailmalla monet miehet käyttävät esim. peitevoiteita tai mitä nämä nyt on, millä maalataan ihoa tasaisemmaksi. Ja muinaisiin entiaikoihinhan ne oli miehetkin ketkä meikkasivat, esim. viikingit. Mun mielestä siitä vaan, samat aseet käyttöön vaan.

Voi kun se olisikin noin. Myyntityön vuoksi pelkään että tuo vaikuttaisi negatiivisesti tulokseen. Kyllä valtaosin eletään käsityksessä että miehen tulee olla mies, jos tiedät mitä tarkoitan.

Tiedän kyllä mitä tarkoitat. Mutta kuka muu ne käsitykset murtaa, jos ei mies? Tuskin nainen ainakaan.

No siis JOS menisi niin että naiset oikeasti pitäisivät enemmän nk. ei-miehekkäistä naisista niin totta mooses se muuttuisi. Poikatyttöhän on tosi ok, mutta toisinpäin ei niinkään. Mutta, se on totta että naisella on oikeus tykät siitä mistä haluaa. Eli hankalapa tätä on muuttaa.

Tarkoitin tässä sitä, että jos kukaan mies ei koskaan murra tuota käsitystä, eikä käyttäydy ns. toisin, niin mikäänhän ei silloin koskaan muutu. Ja kun tulee yksi ns. toisinajattelija/käyttäytyjä, niin tulee muitakin esimerkin rohkaisemana. En uskokaan, että yleinen mielipide koskaan muuttuisi ns. epämiehekkäitä miehiä suosivaksi, mutta kunhan tulisi edes suotuisammaksi jokaiselle olla oma itsensä ilman että tarvitsee hävetä tai kärsiä siitä. Ja heilläkin olisi sitten helpompi löytää kumppani, joka tuntee vetoa juuri häneen. Saitko ajatuksen päästä kiinni?

Vierailija
70/150 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailen itseäni paljon lyhyempää miestä. Pari lausetta siitä alkuun vaihdettiin, että haittaako, ei haitannut kumpaakaan. Hän on kiva, komea ja haluttava, ei siinä pituus mitään merkitse. 

Eli muut ulkoiset seikat tukivat? Ei tietenkään pituus ainoa asia ole, kuten täällä jo on todettukin, mutta aivan valtavan merkittävä useimlille.

Ja veikkaan että tapailusi oli lihaksikas ja itsevarma. ;)

Vierailija
71/150 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno vastaus! Itse olen sen ottanut puheeksi mutta tosiaan itsellä sitä itsevarmuutta kyllä on, eli se vetoaa ja reaktio positiivinen. Silloin kun sitä itsevarmuutta ei ollut, ja mainitsi asiasta, vastaanotto oli toisenlainen. Mutta siinä olet oikeassa että tästä pitäisi pystyä puhumaan.

Kukapa sen kissan hännän nostaa, jos ei kissa itse. :)

Vierailija
72/150 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään paineita. Melko naismaista kitistä jostain ulkonäöstä.

Vierailija
73/150 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin tässä sitä, että jos kukaan mies ei koskaan murra tuota käsitystä, eikä käyttäydy ns. toisin, niin mikäänhän ei silloin koskaan muutu. Ja kun tulee yksi ns. toisinajattelija/käyttäytyjä, niin tulee muitakin esimerkin rohkaisemana. En uskokaan, että yleinen mielipide koskaan muuttuisi ns. epämiehekkäitä miehiä suosivaksi, mutta kunhan tulisi edes suotuisammaksi jokaiselle olla oma itsensä ilman että tarvitsee hävetä tai kärsiä siitä. Ja heilläkin olisi sitten helpompi löytää kumppani, joka tuntee vetoa juuri häneen. Saitko ajatuksen päästä kiinni?

Sain kyllä, hienosti perustelet. Harmi kyllä useimmiten nämä miehet ovat jo lähtökohtaisesti epävarmoja juuri tästä ulkonäkösyystä, eli on todella hankala mennä entisestään yksin alkaa tekemään asioita jotka ainakaan lyhyellä tähtäimellä eivät mitään hyvää tuota.

Vierailija
74/150 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvata pallit äläkä vikise kirjoitti:

No niin, tulihan se sieltä! "Tosimies" argumentti. Hienosti todistit sen mikä meidän miesten pitää muuttaa toisiimme suhtautumisessa.

Vierailija
75/150 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kasvata pallit äläkä vikise kirjoitti:

No niin, tulihan se sieltä! "Tosimies" argumentti. Hienosti todistit sen mikä meidän miesten pitää muuttaa toisiimme suhtautumisessa.

Hukkaa sinä aikasi murehtimiseen. Minä en sellaiseen pelleilyyn ala.

Vierailija
76/150 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksessa ei sinänsä ollut mitään vikaa mutta kun niin usein aina sanotaan että miesten on itse korjattava miesten haasteet niin näetkö että naiset voisivat tehdä mitään tälle asialle?

Vierailija
77/150 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain kyllä, hienosti perustelet. Harmi kyllä useimmiten nämä miehet ovat jo lähtökohtaisesti epävarmoja juuri tästä ulkonäkösyystä, eli on todella hankala mennä entisestään yksin alkaa tekemään asioita jotka ainakaan lyhyellä tähtäimellä eivät mitään hyvää tuota.

Totta, on varmasti hankala asetelma. Mutta ei mahdoton. Esimerkkejä voi katsoa taaksepäin historiaan ja tarkastella, miten kaikenlaiset "sorsitut" ihmisryhmät ovat itse teoillaan nousseet vastustamaan yleistä asenneilmapiirejä ja kokonaista lainsäädäntöäkin. On se mahdollista, ei missään nimessä helppoa, mutta mahdollista.

Ehkäpä olisi hedelmällisempää/tehokkaampaa/hyödyllisempää vaikuttaa nyt tähän seuraavaan polveen? Nuorethan ovat tunnetusti hullunrohkeitakin. Vai tuleeko mieleen jotain muita hyviä ehdotuksia?

Vierailija
78/150 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille voisi melkein sanoa, että sitä saa mitä tilaa.

Olisivat armahtaneet naisia silloin, kun naiset vielä kehuivat susiruman vanhenevan miehenkin taivaisiin.

Miehet ovat aina arvostelleet naisia ulkonäön perusteella, eivätkä ajoissa ymmärtäneet, että olisi kannattanut ottaa naisista mallia ja olla hiukan empaattisempi.

Naiset ovat ottaneet nyt miehistä mallia ja vaativat miehetkin näyttämään komeammilta.

Millä sitten saa niitä komeita miehiä tulee? No lisääntymällä komean kanssa :)

Ei saa jos nainen on ruma...

Vierailija
79/150 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman ulkonäön kritisointi ääneen omalle kumppanille/kumppaniehdokkaalle ei nyt vaan toimi, oli mitä sukupuolta tahansa.

Täällä voi siitä ulkonäöstä puhua, kavereille voi siitä puhua. Kumppanille ei, syyt jo itse toitkin esiin :)

Vierailija
80/150 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu kuten tuossa joku sanoikin, kyse ei ehkä ole paineista vaan siitä että monesti pitää vaan hyväksyä että ei ole olemassa naista jonka mielestä olisi ulkoisesti haluttava. Hetki siihen itselläkin meni ja kun sen hyväksyi ja alkoi keskittymään muihin asioihin elämässä niin helpotti jonkin verran. Nuorempana se oli kuitenkin vaikeaa.

Musta lyhyet miehet on kuumia.

Mutta niiden pitää olla pidempiä kuin sinä? Taidat sattumoisin olla lyhyt itsekin?

Oon 164, aviomieheni ja lapseni isä 160.