Miesten ulkonäköpaineet?
Tästä keskustellaan tosi harvoin.
Onko miehillä ulkonäköpaineita? (Minä uskon että on, mutta jostain syystä miehet vaikenevat niistä...)
Millaisia? Vai olenko väärässä?
Kommentit (150)
Muehelle tämä on monesti myös hankalaa, koska epäkohtia ei voida hyväksytysti piilottaa meikillä. Enkä tarkoita että vertailisin mitenkään naisten ulkonäköpaineisiin, tarkoitan vain ,että miehellä ei ole keinojakaan piilottaa tai muokata naamaansa. Se on parraton, ruma ja finninen. Jos tähän yhdistää vielä huonot remontointitaidot ja alhaisen tulotason, et ole mitään.
No lyhyenä miehenä ei tavallaan ole paineita, kun se lyhyys on niin iso asia, että muilla seikoilla ei ole enää väliä.
Pituus, munanpituus, munanpaksuus, lihaksikkuus, leuka, hiukset, silmät, suu, sormet, perse.
On, mutta eri tavalla.
Minä luulin olevani normaali mies, ja ihmettelin parikymppisenä miksi olen kaikille hyvä ja hauska kaveri, mutta kemiat puuttuvat.
Sitten tajusin kuvista että minussa on kaikki pientä. Olen lyhyehkö, siro, minulla on pieni pää, pyöreät silmät ja epämaskuliiniset kasvojenpiirteet.
Se oli kova paikka. Kävelin tunteja ympäri katuja, oikeastaan hautasin toiveet seurustelusta lopullisesti. Tunnetta voisi verrata siihen kun muutamia vuosia myöhemmin odottelin diagnoosia...vaihtoehtoina kaikki ok tai muutama kk elinaikaa. Olihan se huonompi tilanne, mutta ei tuntunut yhtä pahalta.
Ei siinä auta kuin yrittää pitää pää pystyssä...jos ei ole ulkonäköä, pitää olla reipas ja rohkea. Helpommin sanottu kuin tehty.
Vierailija kirjoitti:
No lyhyenä miehenä ei tavallaan ole paineita, kun se lyhyys on niin iso asia, että muilla seikoilla ei ole enää väliä.
Sama juttu. 177cm miehenä en ole kelvannut niin annoin olla. Olen lukittautunut pienen asunnnon sisälle.
Tietokone ja tekopillu. Ruokaa tuo ruokakuljetus supermarketista. Kiitti naiset kun särjitte mun sydämmen muutaman sentin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti on.
Niistä ei puhuta koska se katsotaan epämiehekkääksi. Tosimies ei valita. Ihan sama onko kuuntelija 50-luvun talon emäntä tai feministi, reaktio on sama. Mies hoitaa, mies pärjää, sellainen miehen kuuluu olla.
Toinen syy on että naisia kiinnostaa 99% geenit. Et saa lisää pituutta, et jykevämpiä piirteitä, et matalampaa ääntä, eikä kaljuuntumisellekaan ole paljoa tehtävissä.
Siksi miehellä ei ole samalla tavalla ulkonäköpaineita kuin naisilla, kyse on lähinnä karun totuuden hyväksymisestä. Ei se helppoa ole, miehetkin ovat ihmisiä eikä koneita. Mutta tämä on niitä asioita joita ei myönnetä. Ei ikinä.
Korjaisin näin naisena, että itselleni on ainakin selvästi ratkaisevampaa persoona kuin geenit. Ei nimittäin auta mitkään geenit, jos persoona on vastenmielinen. Ja kun en lapsia halua, niin ei ole niin väliä niillä geeneilläkään, kunhan on suunnilleen yhtä terve ja kropaltaan eri harrastuksiin ja asioihin kykenevä kuin minäkin. Uskon, että en ole ainoa nainen joka ajattelee näin.
Muuten olen kyllä samaa mieltä tuosta että on olemassa vahvoja ennakkokäsityksiä joiden mukaan pitäisi miehen (ja naisen) mennä ja elää. Mutta ei onneksi ole pakko, näin 2000-luvulla yksilöllisyys on kovempi sana kuin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Juu kuten tuossa joku sanoikin, kyse ei ehkä ole paineista vaan siitä että monesti pitää vaan hyväksyä että ei ole olemassa naista jonka mielestä olisi ulkoisesti haluttava. Hetki siihen itselläkin meni ja kun sen hyväksyi ja alkoi keskittymään muihin asioihin elämässä niin helpotti jonkin verran. Nuorempana se oli kuitenkin vaikeaa.
Pitäisi olla riittävän pitkä, lihaksikas ja vähärasvainen. Hieno auto ja hyvä ammatti. Kaikenlisäksi fiksu ja filmaattinen, kohtelias, mutta jännä supliikki seura/herrasmies. Rakastaa lapsia, kunnioittaa kaikkia naisia, miehiä ja pitää eläimistä. Nykyään vielä homoistakin täytyy tykätä. Ei tässä miehenä yhtään sen vähemmällä päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs vaikka parrankasvu? Koetteko miehet, että pitää olla tuuhea parta tai viikset? Mikä teidän kokemus paineista naamakarvojen suhteen?
Entä kaljuus? Onko hävettävä asia?
(Ymmärtänette, että kenellekään oikeasti järkevälle ihmiselle nuo eivät ole deal breakereita.)
Kyllä parrankasvu on monelle arka aihe. Kaljua häpeillään se on selvää.
No, niin on ohuet hiuksetkin arka aihe monelle, naisellekin. Jännä että tuuheaa karvoitusta ihannoidaan päässä, mutta kaulasta alaspäin sen kanssa on vähän niin ja näin.
Kaljuuteen naisnäkökulma: leikatkaa vaan ne hiukset veke siinä vaiheessa kokonaan, niin se on sillä kuitattu. Se on todennäköisesti isompi juttu miehelle kuin naiselle, ja tottakai, miksei olisi, koska hänen päässänhän se kalju on. Kaljut miehet voivat olla hyvinkin komeita, älkää huolestuko. :)
The Hobit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. 177cm miehenä en ole kelvannut niin annoin olla. Olen lukittautunut pienen asunnnon sisälle.
Tietokone ja tekopillu. Ruokaa tuo ruokakuljetus supermarketista. Kiitti naiset kun särjitte mun sydämmen muutaman sentin vuoksi.
Olet keskipitkä, et mikään hobitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti on.
Niistä ei puhuta koska se katsotaan epämiehekkääksi. Tosimies ei valita. Ihan sama onko kuuntelija 50-luvun talon emäntä tai feministi, reaktio on sama. Mies hoitaa, mies pärjää, sellainen miehen kuuluu olla.
Toinen syy on että naisia kiinnostaa 99% geenit. Et saa lisää pituutta, et jykevämpiä piirteitä, et matalampaa ääntä, eikä kaljuuntumisellekaan ole paljoa tehtävissä.
Siksi miehellä ei ole samalla tavalla ulkonäköpaineita kuin naisilla, kyse on lähinnä karun totuuden hyväksymisestä. Ei se helppoa ole, miehetkin ovat ihmisiä eikä koneita. Mutta tämä on niitä asioita joita ei myönnetä. Ei ikinä.Korjaisin näin naisena, että itselleni on ainakin selvästi ratkaisevampaa persoona kuin geenit. Ei nimittäin auta mitkään geenit, jos persoona on vastenmielinen. Ja kun en lapsia halua, niin ei ole niin väliä niillä geeneilläkään, kunhan on suunnilleen yhtä terve ja kropaltaan eri harrastuksiin ja asioihin kykenevä kuin minäkin. Uskon, että en ole ainoa nainen joka ajattelee näin.
Muuten olen kyllä samaa mieltä tuosta että on olemassa vahvoja ennakkokäsityksiä joiden mukaan pitäisi miehen (ja naisen) mennä ja elää. Mutta ei onneksi ole pakko, näin 2000-luvulla yksilöllisyys on kovempi sana kuin koskaan.
Nythän puhuttiin siis ulkonäöstä, ei persoonasta. Kaikkien mielestähän loppujen lopuksi se persoona merkkaa, kukapa pelkän ulkokuoren kanssa yhdessä olisi?
Ja mitä persoonaan tulee, jos ei ole itsevarmuutta ja älykkyyttä niin kyllä sitä ollaan aika heikoilla jäillä. Mutta tämä off topic
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti on.
Siksi miehellä ei ole samalla tavalla ulkonäköpaineita kuin naisilla, kyse on lähinnä karun totuuden hyväksymisestä. Ei se helppoa ole, miehetkin ovat ihmisiä eikä koneita. Mutta tämä on niitä asioita joita ei myönnetä. Ei ikinä.Korjaisin näin naisena, että itselleni on ainakin selvästi ratkaisevampaa persoona kuin geenit. Ei nimittäin auta mitkään geenit, jos persoona on vastenmielinen. Ja kun en lapsia halua, niin ei ole niin väliä niillä geeneilläkään, kunhan on suunnilleen yhtä terve ja kropaltaan eri harrastuksiin ja asioihin kykenevä kuin minäkin. Uskon, että en ole ainoa nainen joka ajattelee näin.
Et ole ainoa, mutta minun otannalla harvinainen. Lisäksi on monia asioita joita miehen tulee olla, ennen kuin kelpaa keskivertonaiselle. Onneksi kuulemma vanhempana helpottaa, se on mukavaa kun on toivoa. t:eri
Vierailija kirjoitti:
Muehelle tämä on monesti myös hankalaa, koska epäkohtia ei voida hyväksytysti piilottaa meikillä. Enkä tarkoita että vertailisin mitenkään naisten ulkonäköpaineisiin, tarkoitan vain ,että miehellä ei ole keinojakaan piilottaa tai muokata naamaansa. Se on parraton, ruma ja finninen. Jos tähän yhdistää vielä huonot remontointitaidot ja alhaisen tulotason, et ole mitään.
Kyllä nykyään tuolla maailmalla monet miehet käyttävät esim. peitevoiteita tai mitä nämä nyt on, millä maalataan ihoa tasaisemmaksi. Ja muinaisiin entiaikoihinhan ne oli miehetkin ketkä meikkasivat, esim. viikingit. Mun mielestä siitä vaan, samat aseet käyttöön vaan.
olen ruma ja lihava.
En usko että voisin saada tyttöystävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kuten tuossa joku sanoikin, kyse ei ehkä ole paineista vaan siitä että monesti pitää vaan hyväksyä että ei ole olemassa naista jonka mielestä olisi ulkoisesti haluttava. Hetki siihen itselläkin meni ja kun sen hyväksyi ja alkoi keskittymään muihin asioihin elämässä niin helpotti jonkin verran. Nuorempana se oli kuitenkin vaikeaa.
Itse en niinkään ole pystynyt sitä hyväksymään. Tuntuu niin väärältä ja kohtuuttomalta, että oma ainutkertainen elämä ja yhden seikan vuoksi olen miehenä pilassa. Jollekin se huono arpa vain lankeaa ja mim6un kohtaloni oli olla sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta helvetissä on. Voin ainakin sanoa omalla kohdalla, että kun on tällainen naamaltaan ja kropaltaan (tämän sentään voisi korjata) ruma paska, niin kyllä on paineita. Ei edes huvita alkaa yrittämään ketään naisia kun kaikenmaailman Fabioita on tinderit pullollaan, senkun naiset vain valkkaavat mieleisensä.
Mä meen aina vähän rikki sisältä, kun kuulen että joku mies heittää hanskat tiskiin TINDERIN vuoksi. Ei se ole mikään mallinnus reaalimaailmasta. Ja jos kokee olevansa ruma, niin ei varmaan muutenkaan kannata yrittää hommata ulkonäöstä kiinnostunutta kumppania, vaan sellaista, jolle se ulkonäkö ei ole kaikki kaikessa. Ja niitä ei varmaan helpolla sieltä Tinderistä löydä.
No enpä minä niitä naisia muualtakaan löytäisi. Baareissa en käy ja harrastuksissani en naisia tapaa. Joten jos naisen aikoisin "hankkia" niin tinder on se vaihtoehto numero yksi. Ja kuten totesit niin rumalla miehellä ei ole siellä mitään saumaa.
The Hobit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oon 183/85 ei ne naiset muakaan tunnu haluavan. Mikälie, treffeille saatan päästä, mut sit on kipinät hukuksissa.
Partaakin on ja vielä toistaiseksi hiuksiakin...ja karvoja :'D
Hahhah, itse aion ihan kiusallani olla leikkaamatta kokonaan kaljuksi, vaikka olenkin jo selvästi kaljuuntuva 36-vuotias. Tämä on keskisormi yleisille odotuksille, kasvatan vaikka Juice-letin jos niin haluan!
Okei, mulla on kumppani jo valmiiksi. Se helpottaa tätä projektia hyvin paljon.
Aika hurjaa on ollut päästä sinkkunaisporukan sisäisiin keskusteluihin, samat naiset jotka puhuvat yleisesti että "persoona on tärkeää" niin naisporukoissa vasta missä keskustelu keskittyy miesten ulkonäköön. Ja jos persoonasta puhutaan niin se on lähinnä itsevarmuudesta.
On eri asia mitä sanoo kun tuntemattomille keskustelee kuin mitä lähimmille naisille.
Mä meen aina vähän rikki sisältä, kun kuulen että joku mies heittää hanskat tiskiin TINDERIN vuoksi. Ei se ole mikään mallinnus reaalimaailmasta. Ja jos kokee olevansa ruma, niin ei varmaan muutenkaan kannata yrittää hommata ulkonäöstä kiinnostunutta kumppania, vaan sellaista, jolle se ulkonäkö ei ole kaikki kaikessa. Ja niitä ei varmaan helpolla sieltä Tinderistä löydä.