Miesten ulkonäköpaineet?
Tästä keskustellaan tosi harvoin.
Onko miehillä ulkonäköpaineita? (Minä uskon että on, mutta jostain syystä miehet vaikenevat niistä...)
Millaisia? Vai olenko väärässä?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauneusoperaatioista vielä, että osalla ne tosiaan elämänlaatua parantavat. Mutta sitten on monia, jotka lataavat niihin liikaa odotuksia ja pettyvät kun huomaavat ettei se flaksi ollutkaan siitä kiinni, millainen nenä tai rinnat/rintalihakset.
Erityismaininta eräällekin nimenomaan miesten foorumille. Sieltähän lähes savustetaan ulos naiset, koska naisilla ei kuulemma ole oikeutta kärsiä lyhyydestä. Vastaavaan en ole ikinä törmännyt naisten vastaavilla, eli että silikoneja suunnitteleva c-kuppinen komennettaisiin ulos sillä muka perusteella, että ihan hyvän kokoiset sulla jo on!
Siellä pidennysmestalla on myös se juttu, että johtuen todella kalliista hinnasta, moni mies on jopa todella hyvätuloinen. Uralle pituus siis ei ole ollut este. Yleensä siis haetaan naismarkkinoilla menestystä. Aidosti surullista, varsinkin kun monesta huomaa, ettei se sillä kyllä parane koska yleinen asenne. Lisäksi riskit ovat kauheat, jopa hyvin menneissä operaatiossa monella jää aiempi liikuntakyky täysin toteutumatta.
No ehkö naisilla ei flaksi muutu rintojen koon muuttuessa mutta kyllä todellakin ainakin oma "flaksi" muuttui kun lihakset kasvoivat treenin jälkeen. Ja ei, kyse ei ollut treenauksesta seuranneesta itseluottamuksesta, se oli edelleen yhtä heikko. Lähinnä jopa ärsytti se että kas kun nyt alkaa kiinnostamaan.
Oikeastiko huomasit muutoksen?
Ihmettelen koska itse olen jo pitkään ollut lihaksikas mutta naisia vaikea saada kiinnostumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauneusoperaatioista vielä, että osalla ne tosiaan elämänlaatua parantavat. Mutta sitten on monia, jotka lataavat niihin liikaa odotuksia ja pettyvät kun huomaavat ettei se flaksi ollutkaan siitä kiinni, millainen nenä tai rinnat/rintalihakset.
Erityismaininta eräällekin nimenomaan miesten foorumille. Sieltähän lähes savustetaan ulos naiset, koska naisilla ei kuulemma ole oikeutta kärsiä lyhyydestä. Vastaavaan en ole ikinä törmännyt naisten vastaavilla, eli että silikoneja suunnitteleva c-kuppinen komennettaisiin ulos sillä muka perusteella, että ihan hyvän kokoiset sulla jo on!
Siellä pidennysmestalla on myös se juttu, että johtuen todella kalliista hinnasta, moni mies on jopa todella hyvätuloinen. Uralle pituus siis ei ole ollut este. Yleensä siis haetaan naismarkkinoilla menestystä. Aidosti surullista, varsinkin kun monesta huomaa, ettei se sillä kyllä parane koska yleinen asenne. Lisäksi riskit ovat kauheat, jopa hyvin menneissä operaatiossa monella jää aiempi liikuntakyky täysin toteutumatta.
No ehkö naisilla ei flaksi muutu rintojen koon muuttuessa mutta kyllä todellakin ainakin oma "flaksi" muuttui kun lihakset kasvoivat treenin jälkeen. Ja ei, kyse ei ollut treenauksesta seuranneesta itseluottamuksesta, se oli edelleen yhtä heikko. Lähinnä jopa ärsytti se että kas kun nyt alkaa kiinnostamaan.
Ihmettelen koska itse olen jo pitkään ollut lihaksikas mutta naisia vaikea saada kiinnostumaan.
Huomasin positiivisten kommenttien määrässä, en ollut tähän ikään (24 v.) mennessä kertaakaan naiselta ulkonäöstä positiivista kuullut, ja myös baarissa sen että saa silmäkontaktia, jota en kyllä aikaisemmin ollut ikinä saanut. :D En tiedä susta mutta kiinnostumista helpottaa se että mulle ei oo mitään ongelmaa keskustella ylipäätään. Juttua tulee liiankin kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin positiivisten kommenttien määrässä, en ollut tähän ikään (24 v.) mennessä kertaakaan naiselta ulkonäöstä positiivista kuullut, ja myös baarissa sen että saa silmäkontaktia, jota en kyllä aikaisemmin ollut ikinä saanut. :D En tiedä susta mutta kiinnostumista helpottaa se että mulle ei oo mitään ongelmaa keskustella ylipäätään. Juttua tulee liiankin kanssa...
Ongelmaasi on vaikea hahmottaa. Olet siis heikkoitsetuntoinen mies, jolla ei ole mitään ongemaa sosiaalisissa tilanteissa. Olit aiemmin lihakseton eivätkä naiset sinusta kiinnostuneet, ja nyt kun olet lihaksikas, sinua ärsyttää naisten kiinnostus. Et siis treenannut herättääksesi naisten kiinnostuksen - mistä sitten tulivat nuo ulkonäköpaineet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmaasi on vaikea hahmottaa. Olet siis heikkoitsetuntoinen mies, jolla ei ole mitään ongemaa sosiaalisissa tilanteissa. Olit aiemmin lihakseton eivätkä naiset sinusta kiinnostuneet, ja nyt kun olet lihaksikas, sinua ärsyttää naisten kiinnostus. Et siis treenannut herättääksesi naisten kiinnostuksen - mistä sitten tulivat nuo ulkonäköpaineet?
Tämä. Plus sitten oheen, että miksi moinen reaktio, että alkoi lähinnä ärsyttää?
Olen duunissa yleensä hupparissa tai vastaavassa. Yhtenä aamuna sitten bongasin neuleen, jota en ole aikoihin käyttänyt, ja laitoin duuniin päälle. Kaula-aukosta melko avonainen, ja tuo hyvin vyötärön jne. esiin. Noh, lounasruokalassa (monen duunin yhteinen) normaalin 'näkymättömyyden' sijaan avattiinkin ovia, servettiä ojennettiin, ei tarvinnut edes kaffetta itse kuppiinsa kaataa :D
Muistin siinä samassa, miksi kyseinen neule oli päätynyt arkivaatehyllyn perimmäiseksi. Kun koitan olla duunissa tosiaan ennemminkin naamioituneena ihmiseksi, kuin kivat muodot omaavaksi naiseksi.
Mutta en minä tuosta ärtynyt, lähinnä nauratti. Semmoista se nyt vaan on.
Jos ne nykyiset lihakset liikaa harmittaa, niin niistä pääsee kyllä eroon aika helposti.
Minusta tässä ketjussa on hyvin kuvattu se ero. Jos yleistetään oikein kunnolla:
naiset stressaavat kaikesta siitä mitä pitää tehdä ulkonäön eteen, miehet siitä ettei mitään ole tehtävissä. Se on pitkälti pituus, luuston malli (hartiat, leuka), ääni, silmät, jne.
Vierailija kirjoitti:
Joo moni tosimiesajatus tulee miesten keskeisistä suhteista, osa näistä "miehen pitää olla mies" toiveista naisilta.
Mutta, ketjun aiheisiin, ulkonäköpaineisiin ei toksinen maskuliinisuus ole syypäänä. Naiset keskenään asettavat ulkonäköpaineita toisilleen mutta miehet juurikaan eivät.
Kyllä tuotakin on, että vähän "jätkien kesken" haukutaan jotain rumaksi ja sanotaan, että et tule koskaan saamaan naista jne. Sitäkin tapahtuu. Miehet ovat jossain mielessä menossa naisellisempaan suuntaan tässä suhteessa, että oma ja muidenkin miesten ulkonäkö kiinnostaa entistä enemmän.
Ei ole, peiliin jos katsoo on kaikki ihan ok. Naiset eivät silti ole olleet ikinä kiinnostuneita?
Jostain muusta täytyy johtua.
Kyllä tämä vaan on historian aikaansaamaa. Kautta aikojen on ollut "normaalia", että miehet saavat arvostella jokaisen näkemänsä naisen ulkonäköä ihan missä vaan, työpaikalla, kadulla, ravintolassa, ja naisten on vain pitänyt kestää se vähin äänin. Aikojen kuluessa naiset ovatkin saaneet tasa-arvonsa ja nykyään voidaan vaatia ja kommentoida miehiä ihan vastaavalla tavalla. Yksi esimerkki asiasta: olin 17-vuotias (v.-85), kun amiksen valvoja (n. 50-v. hemmetin ruma ja läski äijä) useaan otteeseen kommentoi rintojani ja ulkonäköni ääneen. Olin jo vanhemman, sovinistisen isäni kautta oppinut, että tää nyt vaan on näin, tavallista... Oman iltatähteni, teinityttären kasvatan niin, että hän vastaavassa iässä & tilanteessa sanoisi suoraan, että pidä sinä läski pervo turpasi kiinni, ettei tarvii tehdä rikosilmoitusta! Maailma on muuttunut, nykyään miehet eivät ole automaattisesti luomakunnan kruunuja, joita naisten pitää vain kaikin tavoin miellyttää, onhan se toki kovaa.
Lohdutuksena miehille: kaikki naiset ei oo pinnallisia. Monet tykkää: kaljuuntuneista, hoikista, vatsakkaista, pienempi mun.....a, jne... Kemiat ratkaisee eniten.
Sulla meni hieman pointti ohi. Ja joka oli että se, että pituusforumilla moni näköjään kokee oikeuden sanella toisen puolesta, onko niitä kriisejä vai ei. Ja itseasiassa sinäkin juuri hieman väheksyit. Tyyliin no mutta ei se kuitenkaan ole sama..