Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten ja nuorten nykyajan sosiaaliset paineet "Reppu pitää olla Kånken ja pyörä Jopo, melkoisen kalliiksi tulee"

Vierailija
06.11.2018 |

Luin jotain perhe/lapsi-lehteä odotellessani lääkärille pääsyä. Siinä oli juttu lasten ja nuorten "kilpavarustelusta" ja miten joutuu kiusatuksi jos ei ole tietyn merkkistä pyörää, reppua tai vaatteita.

Miten kuvottavaa on, että vanhemmat tosiaan antavat tuon kilpavarustelun toteutua ja pahentua ostamalla nuo "in" tavarat ja lisäksi uusimmat puhelimet.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin lapset kotikouluun, jos tuo olisi totta. Että kiusattaisiin, jos olisi Prisman reppu. Mitä helvettiä, en varmaan pitäisi mun lasta sellaisten idioottien parissa kahdeksaa tuntia päivässä yhdeksän vuoden ajan.

Vierailija
2/78 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopo ja känken on itse asiassa aika halpoja. Meidän koulussa pitää olla iphonet ja canada goosen takit, ja ne alkaa jo vähän maksamaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tota on ollut maailmansivu. Ei ole mikään tän ajan ilmiö. 

Vierailija
4/78 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai jopo? Eiköhän nykyään puhuta mopoautoista ja köyhemmät sitten mopoilee. Jopoahan joutuis ite polkemaankin!

Vierailija
5/78 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mu naine katkestas mu peenise! Mida ma peaksin tegema? Kas ma peaksin selle tagasi liimima?

Viska lihtsalt minema. Keegi ei igatse selle järele.

Vierailija
6/78 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jotain perhe/lapsi-lehteä odotellessani lääkärille pääsyä. Siinä oli juttu lasten ja nuorten "kilpavarustelusta" ja miten joutuu kiusatuksi jos ei ole tietyn merkkistä pyörää, reppua tai vaatteita.

Miten kuvottavaa on, että vanhemmat tosiaan antavat tuon kilpavarustelun toteutua ja pahentua ostamalla nuo "in" tavarat ja lisäksi uusimmat puhelimet.

Miten niin nykyään?

Ihan yhtä lailla oli kilpavarustelua vuosia (vuosikymmeniä) sitten, ja välillä jopa samoista kamoista.

Kuten esim nämä karmeat Känkkenit jotka ovat taas jostain käsittämättömästä syystä trendikkäitä.

Vierailija
7/78 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut onneks paljas nilkka on ilmainen. Senkun käärii lahkeen ylös.

Vierailija
8/78 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sekä Jopo että Kånken on mun mielestä melko tarpeellisia hankintoja lapselle. En nää mitään syytä ostaa jotain toista merkkiä jos noi tekee lapsen onnelliseksi ja tulevat hyötykäyttöön.

Vierailija
9/78 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just! Että opetetaan mahdollisimman ankeeseen elämään tarhasta asti. Meneehän ne kirjat vaikka muovipussissa ja lelut voi tehä kävyistä.

Vierailija
10/78 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun haaveilin aina käyräsarvisesta pyörästä. En ole vieläkään saanut sitä...

Vierailija
11/78 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sekä Jopo että Kånken on mun mielestä melko tarpeellisia hankintoja lapselle. En nää mitään syytä ostaa jotain toista merkkiä jos noi tekee lapsen onnelliseksi ja tulevat hyötykäyttöön.

Tarpeellisia? Joku tietyn merkkinen ylihinnoiteltu tuote on sinusta _tarpeellinen_ lapselle sen merkin takia?

Vierailija
12/78 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi meidän lasten koulussa olla känkkkeniä eikä jopoja, vaan pojilla pitää olla kolmiraitaiset addun verkkarit, sekin on niin helkkarin vanha juttu... Mutta joo, piti ne sitten lopuksi ostaa, tarjouksesta, ja muita vaatteita olen ostellut kirppiksiltä pojille, nyt on merkkivaatteita sitten, ja ovat tyytyväisiä.

Vierailija
13/78 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nuo ovat kalliita?

Odotas kun ostoslistalle tulee joku hiilikuituinen Colnago tai Spessun S-Works.

Sama juttu repulla, tuo kestää (liian) monta vuotta ehjänä ja maksaa 80? Kenellä naisella ei ole käsilaukkua joka on maksanut enemmän.

Vierailija
14/78 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo kalliita ole. Kerran kun ostaa niin moneksi vuodeksi on käyttöä. Kaikkea muotia ei tietenkään pidä ostaa, mutta aika kurjaa, jos lapsi ei mitään toivomaa saa. Kuitenkin pyörävja rwppu on oltava niin miksi toinen noista ei voisi olla se lapaen valitsema.

Vierailija
15/78 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummopyörämuoti on tainnut jäädä. Sääli, se oli terve ilmiö.

Vierailija
16/78 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varakas mutta ostan kyllä mielelläni lapsilleni laadukkaita ja kivannäköisiä vaatteita ja tarvikkeita. Karsin mieluummin omista menoistani, jotta lapsilla on vähän paremmat vermeet.

Mitään Kånkeneita tai Jopoja ei kyllä meidän keskustakoulussa näy.

Vierailija
17/78 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi meidän lasten koulussa olla känkkkeniä eikä jopoja, vaan pojilla pitää olla kolmiraitaiset addun verkkarit, sekin on niin helkkarin vanha juttu... Mutta joo, piti ne sitten lopuksi ostaa, tarjouksesta, ja muita vaatteita olen ostellut kirppiksiltä pojille, nyt on merkkivaatteita sitten, ja ovat tyytyväisiä.

Meilä myös nuo adidakset tärkeät. Pojalla 13v onkin kahdet verkkarit ja kaksi hupparia. Sitten on lisäksi jotain halvempaa siltä varalta kun nuo lempparit on pesussa. Edullista ja järkevää vaatehankintaa tuo, että ostaa mieluista eikä mitä sattuu.

Vierailija
18/78 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nuo ovat kalliita?

Odotas kun ostoslistalle tulee joku hiilikuituinen Colnago tai Spessun S-Works.

Sama juttu repulla, tuo kestää (liian) monta vuotta ehjänä ja maksaa 80? Kenellä naisella ei ole käsilaukkua joka on maksanut enemmän.

Minulla!

Vierailija
19/78 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin lapset kotikouluun, jos tuo olisi totta. Että kiusattaisiin, jos olisi Prisman reppu. Mitä helvettiä, en varmaan pitäisi mun lasta sellaisten idioottien parissa kahdeksaa tuntia päivässä yhdeksän vuoden ajan.

Kånkeneita ja Jopoja myydään Prismoissa ja asiakasomistajapäivillä saa alennustakin. Eivät nuo mitään ihmeellisiä, erikoisia tai mitään varakkaamman väen merkkejä ole.

Vierailija
20/78 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nuo kalliita ole. Kerran kun ostaa niin moneksi vuodeksi on käyttöä. Kaikkea muotia ei tietenkään pidä ostaa, mutta aika kurjaa, jos lapsi ei mitään toivomaa saa. Kuitenkin pyörävja rwppu on oltava niin miksi toinen noista ei voisi olla se lapaen valitsema.

Koska saimme siistin ja ehjän repun marketista 15 eurolla ja lähes käyttämättömän vaihdepyörän tytölle kirpparilta hintaan 40€. En edes ottaisi riskiä että tyttöni kaatuisi autotielle hoiperrellen jollain jopolla. Niin huteraa niillä ajelu näkyy olevan jopa yläkoulu-ikäisillä. 

Miksi maksaisin käyttöominaisuuksiltaan huonommista tavaroista monta sataa? Siksi, koska niillä kuuluisilla "kaikilla muillakin" on?