Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ottaa yhteyttä työpaikkaan, kun hakemukseeni ei ole tullut muuta vastausta kuin että se on vastaanotettu?

Vierailija
06.11.2018 |

Aikaa mennyt kolmisen viikkoa, eikä mitään. Paikka on edelleen avoinna, mutta kutsua haastatteluun ei ole tullut.
Miten voisin kysyä tyylikkäästi, miksei?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siis hakuaika ole vielä päättynyt vai onko uusi ilmoitus samasta paikasta?

Vierailija
2/25 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut määritelty hakuaikaa. "Paikka täytetään kun sopiva tyyppi löytyy."

Olisin mielelläni mennyt haastatteluun, jotta näkisivät, millainen tyyppi olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, HR-sankarien mielestä et ole oikeanlainen. Ikävää, mutta tätähän tämä Suomessa nykyään on.

Vierailija
4/25 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, HR-sankarien mielestä et ole oikeanlainen. Ikävää, mutta tätähän tämä Suomessa nykyään on.

Niinpä. On vissiin vääränlaiset pissavehkeet.

Eivätpä vaan tunnu oikeanlaista löytävän ihan helpolla, kun paikka edelleen auki on.

Varmaan valittavat työvoimapulaa, kun ei työttömille työ kelpaa.

Vierailija
5/25 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitko omasta mielestäsi ollut sopiva tyyppi ko työtehtävään?

Vierailija
6/25 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen...

Kesäkuussa hain yhtä paikkaa eikä sieltä ole kuulunut mitään tähän päivään mennessä.

Olen ruvennut laittamaan negaa palautetta näille firmoille ja pidän myös kirjaa niistä enkä hae niille enää töihin.

Vierailija
7/25 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksihän minä sitä hain. Tietenkään en pelkän lyhyen työpaikkailmoituksen perusteella voi tietää työtehtävän yksityiskohtia. Siksipä mielelläni olisin mennyt haastatteluun.

Vierailija
8/25 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti eivät sitten sinua hakemuksen perusteella halunneet edes haastatteluun. Kyllä yleensä voi hakuajan päätyttyä odottaa yhteydenottoa noin viikon verran ja jos on tuollainen ilmo, että paikka on edelleen auki niin tuskin pääsit, mutta voithan soittaa ja kysyä, että mikä homman nimi.

Vierailija
9/25 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mihinkään. Tuo on nykyään ihan standardi tapa että mitään ei ilmoiteta niille jotka ei tule valituksi. 

Osassa isoja firmoja muuten kukaan ihminen ei edes koskaan lue kaikkia hakemuksia. Hain jossain vaiheessa it-taloon (yksi Suomen suurimmista) ja sieltä tuli jo 5 minuutin kuluttua ilmoitus, että hakemukseni on käsitelty ja  valitettavasti valinta ei tällä kertaa osunut minuun. Lähetin piruuttani firmaan palautetta, että voisitteko edes säätää sen ohjelmistorobottinne lähettämään hylkäämiskirjeen vaikka parin päivän päästä, että meille hakijoille tulisi edes lohdullinen illuusio siitä, että joku ihminen on oikeasti katsonut hakemukseni. Nykyään siellä kuulemma tulee aina tasan 2 päivän päästä se sama automaatti-ilmoitus.

Vierailija
10/25 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksihän minä sitä hain. Tietenkään en pelkän lyhyen työpaikkailmoituksen perusteella voi tietää työtehtävän yksityiskohtia. Siksipä mielelläni olisin mennyt haastatteluun.

Täytit siis kutenkin ne vaatimukset, joita työpaikkailmoituksessa oli? Omasta mielestäsi vastasit täysin sitä, mitä työnantaja haki? Jos näin, niin mun mielestä voisit ihan hyvin soittaa ja kysyä vaikka jotenkin niin, että kannattaako sun enää odotella työhaastattelua vai onko mahdollista, että haastattelukutsu vielä kuitenkin tulee. 

Vierailija
11/25 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan tee niin kuin yksi nuori, joka kauan sitten haki meille töihin. Hän kyseli hakemuksensa perään ja puhutteli meitä sähköpostissaan kauniilla fraasilla "Vitun homot!"

Vierailija
12/25 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan tee niin kuin yksi nuori, joka kauan sitten haki meille töihin. Hän kyseli hakemuksensa perään ja puhutteli meitä sähköpostissaan kauniilla fraasilla "V:n hom ot!" (Kirjoitin ensin fraasin oikein, mutta meni "hyväksyttäväksi".)

Vierailija
13/25 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytit siis kutenkin ne vaatimukset, joita työpaikkailmoituksessa oli? Omasta mielestäsi vastasit täysin sitä, mitä työnantaja haki? Jos näin, niin mun mielestä voisit ihan hyvin soittaa ja kysyä vaikka jotenkin niin, että kannattaako sun enää odotella työhaastattelua vai onko mahdollista, että haastattelukutsu vielä kuitenkin tulee. 

Mitään vaatimuksia ei ilmoituksessa ollut. Etsivät vain "sopivaa tyyppiä".

Työtehtävät sellaisia, että varmasti pärjäisin vaikka työpaikka onkin varmasti äijävaltainen. Läheltä liippaavaa kokemustakin on, ja koulutusta myös, vaikkei sitä edellytettykään.

Vierailija
14/25 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtehtävät sellaisia, että varmasti pärjäisin vaikka työpaikka onkin varmasti äijävaltainen. Läheltä liippaavaa kokemustakin on, ja koulutusta myös, vaikkei sitä edellytettykään.

Sitten sinuna soittaisin ja kysyisin. Turha nimittäin odotella, jos ovat jo päättäneet, että sinä et ole sopiva tyyppi. 

Vierailija
15/25 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain tuossa työpaikkaa (osa-aikatyö), joka sijaitsee 80 km päässä. Paikkaan on hyvät julkiset kulkuyhteydet ja matkaan menee vähän päälle tunti per suunta. HR:ltä tuli omituinen sähköpostitiedustelu, että kauankohan ajattelin tekeväni osa-aikatyötä. Posti jatkui että "sitäpaitsi työpaikka sijaitsee kaupungissa X, ajattelitko muuttaa tänne? Työpaikan ja asuinpaikkasi välillä sukkulointi ei kestävää pidemmän päälle".

Tuli vähän sellainen olo, että minua pidettiin jotenkin tyhmänä. En olisi työpaikkaa hakenut, jos en olisi jo etukäteen miettinyt sinne kulkemista. Koska en kristallipalloa omista, en osaa sanoa tarkalleen, että kauanko ajattelin tekeväni osa-aikatöitä. 

Vierailija
16/25 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sinuna soittaisin ja kysyisin. Turha nimittäin odotella, jos ovat jo päättäneet, että sinä et ole sopiva tyyppi. 

Jos ovat jo tapaamatta sen päättäneet, niin mitäpä se soittelu sitten auttaa?

Vierailija
17/25 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ovat jo tapaamatta sen päättäneet, niin mitäpä se soittelu sitten auttaa?

Se hyöty, ettei enää turhaan odottele tietämättömänä.

Vierailija
18/25 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä työn hakemisessa on niin vaikeaa? hyvin yksinkertainen prosessi, tee yleispätevä cv, kirjoita yksinkertainen cover letter jonka hieman muokkaat kohdeyrityksen mukaan (max parilla lauseella), kasaat liidilistan (yritykset/ paikat mihin haluat joko niin että laitat kylmiltään tia etisit monsterin/mollin/tms sivuilta hakupaikkoja) laitat sellaset parikyt hakemusta menee suoraan putkeen. Odotat MAKSIMISSAAN päivän ja soitat kohdeyritykseen/ lafkaan jolle on ulkoistettu rekry. Ei tolla tavalla että odottaa kolmeviikkoa saa mitään aikaan.

Puhelimessa sitten myyt itsesi, eli kerrot kuka olet, mitä haluat ja miksi juuri sinä olet se oikea henkilä hommaan. 

hommaan voi ottaa mielellään vielä follow up viestin esim. kolme-neljä päivää ekan viestin ja soiton jälkeen, jos ei pysy pallo hallussa kaikkien yhteyksien kanssa niin ota esim trello käyttöön niin pysyt stepeissä mukana. 

Vierailija
19/25 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kestänyt yksi homma hakemuksesta neljä kuukautta, ennen kuin kutsutaan haastatteluun. Kyseessä oli hankkeen viivästyminen rahoituksen vuoksi, palkkaus ei ollut kiinni siis rahoituksesta, vaan koko hanke. Toisessa paikassa oli taas tilanne, että viikon sisällä hakemuksen lähettämisestä olin jo töissä. 

Vierailija
20/25 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä työn hakemisessa on niin vaikeaa? hyvin yksinkertainen prosessi, tee yleispätevä cv, kirjoita yksinkertainen cover letter jonka hieman muokkaat kohdeyrityksen mukaan (max parilla lauseella), kasaat liidilistan (yritykset/ paikat mihin haluat joko niin että laitat kylmiltään tia etisit monsterin/mollin/tms sivuilta hakupaikkoja) laitat sellaset parikyt hakemusta menee suoraan putkeen. Odotat MAKSIMISSAAN päivän ja soitat kohdeyritykseen/ lafkaan jolle on ulkoistettu rekry. Ei tolla tavalla että odottaa kolmeviikkoa saa mitään aikaan.

Puhelimessa sitten myyt itsesi, eli kerrot kuka olet, mitä haluat ja miksi juuri sinä olet se oikea henkilä hommaan. 

hommaan voi ottaa mielellään vielä follow up viestin esim. kolme-neljä päivää ekan viestin ja soiton jälkeen, jos ei pysy pallo hallussa kaikkien yhteyksien kanssa niin ota esim trello käyttöön niin pysyt stepeissä mukana. 

Sinä taidat olla yksi niistä monista rekrytoijista, jotka ottavat tehtävään kuin tehtävään sen p*skaa jauhavan itsensä markkinoijan. Sitten ihmetellään, kun väki ei osaa mitään muuta kuin juoruta ja räpeltää puhelinta