Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun tarinani

Vierailija
06.11.2018 |

Kun tapasin mieheni olin heti myyty; kiltti, turvallinen, ahkera ja komea mies. Niin erilainen, kuin kuva jonka miehistä olin saanut. Lapsuudenkodissani oli julkisivu kunnossa, mutta seinien sisäpuolella pelko ja väkivalta läsnä. Olin lapsena myös koulukiusattu ja itsetuntoni oli huono. Siksi koin saaneeni lottovoiton, kun aloin seurustella mieheni kanssa.
Huomasin jo pian, että miehelleni on vaikeaa puhua tunteistaan, ongelmista yms, mutta tyhmänä kuvittelin voivani "parantaa" hänet. Miehen lapsuudessa äiti oli täydellinen auktoriteetti jota ei kyseenalaistettu. Jos niin teki selkäsauna oli taattu ja villinä lapsena miehelleni niitä satoi. Tästä huolimatta mieheni tahtoi viettää paljon aikaa lapsuuden perheensä kanssa, mikä ei minua haitannut. Huomasin heti alussa, että anoppi ei hyväksy minua. Sain jo tuolloin piikittelyä ja ilkeitä katseita, mutta luulin että ajan kanssa helpottaa kunhan oppii tuntemaan minut...

Nyt meillä on yhteiset lapset ja koti. Miehestä paljastui työnarkomaani, joka ei lomia ja vapaapäiviä suuremmin pidä. Koti ja lapset on täysin minun vastuullani. Jos yritän puhua ongelmista heittäytyy mykäksi. Iltaisin on niin väsynyt töistä, ettei seksi kiinnosta. Aloitteeni torjuu rumasti mm. Mikä sua vaivaa, lopeta nyt tuommoinen.. Anoppi on muuttunut ajan kanssa pahemmaksi. Kyseenalaistaa lastenhoitoni, puhuu yhteisestä talostamme miehen talona, vihjailee, ettei yksi lapsistamme ole mieheni, moraalinini on hänestä epäilyttävä, juoruaa sukulaisilleen minusta yms. Mies ei uskalla sanoa äidilleen vastaan. Siskoni näkevät vain kiltin, komean miehen, eivät ymmärrä kuinka yksin olen...
Tämän kaiken seurauksena olen ihan lopussa! Minulla on alkanut tulla fyysisiä ja psyykkisiä oireita voimakkaasta ahdistuksesta. Olen miehelle yrittänyt puhua, että olisiko parempi jos erotaan. Ei suostu kuuntelemaan vaan uhkailee tekevänsä itselleen jotain jos lähden! En usko, että oikeasti tekisi, mutta ahdistaa ajatuskin. Kaikesta huolimatta rakastan yhä miestäni, vaikka välillä haaveilen elämästä jonkun toisen miehen kanssa, joka arvostaisi minua ja haluaisi jakaa arjen kanssani...
Jos joku jaksoi lukea loppuun niin olisi kiva kuulla mitä ajatuksia heräsi ja mitä tekisit minun saappaissani.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinun mahdollista hakeutua terapiaan tai muuhun keskusteluapuun? Saisit ensi alkuun jonkun henkireiän. Ja sitten mietit rauhassa mitä tehdä. Kuulostaa raskaalta. Harmi ettei läheisistäkään ole tukea.

Vierailija
2/10 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mä olisin kirjoittanut tämän! Itse olen hakeutunut terapiaan, mutta kun tilanne kotona on niin mitätöivä, ei se paljon helpota. Terapiassa saa tietysti monenlaisia vinkkejä miten puolisolle puhua, mutta kun toinen leikkii mykkää ei niistäkään teorioista ole hyötyä. Ja kun toinen ei suostu eroamaan niin on seinä pystyssä. Nyt rynnätään tähän mulle kertomaan, että eroa voi hakea yksinkin. Joo tiedän, mutta te, ketkä ette ole eläneet traumaattista lapsuutta ja nuoruutta ettekä elä painostavassa suhteessa ette ymmärrä, ettei kaikista liitoista tosta vaan lähdetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sellasta elämä on.

Vierailija
4/10 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattomuus on kyllä pahinta! Sillon kun toinen ottaa sen pään ettei vastaa, on ihan sama aneleeko polvillaan vai huutaako vihasena! Yhtä paljon vaikuttaa siihen mykkään osapuoleen. Itseäni säästääkseni en enää jankkaa, jos toinen ei vastaa. En kyllä tiedä onko sekään hyvä kun ahdistus vaan kasvaa kun ei voi ilmasta itseään.

Terapiassa oon käynyt jo jonkin aikaa ja oon kyllä piristynyt paljon sen aikana. Oon ymmärtänyt, että elämä lipuu ohi jos elää puolison tahtiin... Terv. Ap

Vierailija
5/10 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/10 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuhlaa omaa ainutkertaista elämääsi tuollaisen miehen kanssa. Myös lapset ansaitsevat parempaa. Itseänsä kunnioittavan äidin. Sellaiseksi kasvaa kun pääsee vahingollisena suhteesta.

Vierailija
7/10 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan erota, etta voit rakentaa itsellesi sopivan elaman ja ihmisia ymparillesi joita haluat ja joista pidat. Ero on pelottava, mutta kylla se kannattaa. Myytte 'sen miehesi talon' kuten anoppi sanoo ja saat puolet omaisuudesta. Silla saat itsellesi ja lapsille ihan kivan tulevaisuuden. 

Vierailija
8/10 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hættu að kvarta, heimskur!

Vierailija
9/10 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/10 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaa suosittelen minäkin. Sun oma minuutesi on varmasti ihan hukassa kaiken kokemasi jälkeen ja tarvitsisit asiantuntijaa sen löytämisessä. Sen jälkeen voit tehdä sitten uusia ratkaisuja, joista suoraan sanottuna näin äkkiseltään kuulostaa että elämän jatkaminen ilman tuota miestä voisi olla yksi hyvä sellainen. Onnea ja menestystä sulle ap kaikkeen. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi