Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapset saavat lähes parin tonnin edestä joululahjoja kummatkin, minulla ei ole varaa ostaa omalleni kun "vain" n.200€ lahjat

Vierailija
06.11.2018 |

Miehen tytöt 13- ja 16-vuotiaat, omani 14. Vietämme joulun nyt ensimmäistä kertaa yhdessä ja avaamme lahjat myös yhdessä. Tässä huolettaa se, miten oma tyttäreni ottaa tuon lahjojen eriarvoisuuden.

Nuo miehen tytöt saavat uudet puhelimet, tietokoneet, kalliita koruja ja muita toiveitaan siihen päälle. Omalleni pystyn ostamaan mm. hänen toivomansa talvitakin, polkupyörän ja muutaman pikkutoiveen. Mietin ja stressaan jo etukäteen miten aatto tulee sujumaan ja millä fiiliksillä oma tyttöni tulee olemaan kun hänen pakettinsa loppuvat auttamatta "kesken" ja toiset jatkavat pakettien availua.

Olen etukäteen sanonut että meillä ei ole varaa samanlaisiin lahjoihin ja tyttöni tietää sen kyllä. Sanoo ettei haittaa mutta luulen että sanoo sen vaan siksi, etten minä stressaisi turhaan. Miten järjestäisin aatosta mahdollisimman mukavan kaikille osapuolille? Mies ostaa kyllä minunkin tytölleni lahjan, muttei tietenkään mitään monen sadan hintaista enkä näin tietenkään oletakaan.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI lapset opetetaan siihen, että toisen onni on itseltä pois? Tai yleensäkään sitä, että onnea voi saada vain materiaalista? Eikö tärkeintä ihan oikeasti ole se, että lahja joka annetaan, on ajateltu juuri kyseistä henkilöä varten ja on jotain järkevää. Toisille se on se läppäri ja toiselle vaikka villasukat. Mua inhottaa ylipäätään tuon ikäisille opetettu kateus. Miksi ihmeessä ei voisi olla tyytyväinen omiin lahjoihin, jos toinen saa enemmän? Onneksi omille lapsilleni en ikinä ole opettanut sitä, että lahjan arvo merkitsee, vaan se, että saadaan olla yhdessä. 

Vierailija
62/62 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee kärpäsestä härkästä. 14-vuotias on varmasti jo moneen kertaan huomannut, ettei saa kaikkea samaa kuin ystävänsä tai luokkakaverinsa. Eri vanhemmat, erilaiset lahjat. Jollain voi olla iso suku ja myös sukulaisilta voi tulla paljon lahjoja. Jollain taas ei ole edes isovanhempia elossa. Uusperheissä myös lapsen toisen vanhemman tulot ja tavat vaikuttavat siihen, miten paljon ja millaisia lahjoja lapsi saa. Noin isoilta lapsilta tuskin voi salata saatuja lahjoja, vaikka ette avaisikaan kaikkia lahjapaketteja yhdessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän