Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä vihaan mun miestä.

Vierailija
06.11.2018 |

Ei vaan sovita toisillemme, olin nuori ja epävarma kun mentiin yhteen. Toisaalta haluaisin erota mutta lapset juuri teini-iässä. On narsisti, epäsiisti ym. käyttäytynyt uhkaavasti joskus minua kohtaan, lapsille aina huutaa jos eivät tottele. Lähipiiri haluaa että pysytään yhdessä. Tänään aika parisuhdeterapiaan ja vihaan sitä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä leimata narsistiksi, kun sitten ei tarvii omaa osaansa nähdä. Ymmärräthän sen että kielteisessä kehässä ihan yhtä paljon vaikuttaa se joka vaikenee!!

Että varaappa aika pariterapiaan!

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/tietoa_parisu…

Terapiassa usein esiin tulevassa kehässä nainen on vaativan takaa-ajajan (hyökkääjän) asemassa ja mies puolustautujan ja vetäytyjän asemassa. Joskus molemmat asiakkaat ovat hyökkääjän asemassa. Tällainen tilanne voi olla lähtöasemaltaan hyökkääjä-vetäytyjä tilanne, jossa vetäytyjä on joutunut niin selkä seinää vasten niin, että myös hän on siirtynyt hyökkääjän asemaan. Jos molemmat ovat vetäytyjän asemassa, se voi olla tulosta hyökkääjä-vetäytyjä asetelmasta, jossa hyökkääjän luovuttamisen jälkeen vetäytyjä ahdistuu ja ehdottaa pariterapiaan menemistä. Naisen esiintyminen miestä useammin takaa-ajajan roolissa näyttäisi johtuvan siitä, että naiset kokevat enemmän muutoksen tarvetta suhteessa ja ottavat miestä useammin parisuhdeasioita esiin.

3. Vuorovaikutusasemien takana olevien kiintymystarpeiden esiintuominen

Asiakkaita autetaan hahmottamaan omia piilossa olevia tarpeitaan ja tuomaan niitä esille tavalla, joka luo mahdollisuuden avautumiseen ja läheisyyteen. Asiakkaiden ilmaisemien sekundaaritunteiden kautta siirrytään primaaritunteiden tasolle. Tässä vaiheessa terapeutin pitää olla varautunut ”pysäyttämään toisen ampumat luodit”. Jos toinen sanoo vaikka: ”En minä ole sinun äitisi!”, terapeutti voi todeta: ”Sinusta tuntuu oudolta kuulla hänen sanovan noin, et ole tottunut sellaiseen.”

4. Ongelman uudelleen määrittely negatiivisen kehän, sen takana olevien tunteiden ja kiintymystarpeiden avulla

Asiakkaita autetaan tunnistamaan ja ilmaisemaan kielteisen kehän takana olevia piilotettuja tunteitaan, tarpeitaan ja niissä kokemiaan loukkauksia. Negatiivinen vuorovaikutuskehä nähdään parin ongelmana ja stressin ja tunnetasolla etääntymisen aiheuttajana. Tämä vähentää keskinäistä syyttelyä ja vihamielisyyttä, negatiivinen kehä pysähtyy ja terapiassa on tässä vaiheessa päästy ensimmäisen asteen muutokseen. Ensimmäisen asteen muutokselle on ominaista se, että siinä parisuhteen vuorovaikutuksessa ei tapahdu vielä rakenteellista muutosta.

II Vuorovaikutusasemien muuttaminen

1. Piilotettujen tunteiden integroiminen

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan sovita toisillemme, olin nuori ja epävarma kun mentiin yhteen. Toisaalta haluaisin erota mutta lapset juuri teini-iässä. On narsisti, epäsiisti ym. käyttäytynyt uhkaavasti joskus minua kohtaan, lapsille aina huutaa jos eivät tottele. Lähipiiri haluaa että pysytään yhdessä. Tänään aika parisuhdeterapiaan ja vihaan sitä.

Vierailija
22/27 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen avioeroa.

Erota ehtii myöhemminkin, olisi epäreilua ja väärin sekoittaa lasten elämää näin herkässä kehitysvaiheessa. Kerta ovat jo teinejä niin eihän tässä ole enää kuin muutama vuosi jäljellä.

Sinuna, ap, yrittäisin terapiassa sopia jotain yhteisiä sääntöjä jotta yhteiselo saataisiin pidettyä mahdollisemman harmonisena seuraavat vuodet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähipiiri haluaa että pysytään yhdessä". Voi jeesus. Turha itkeä ku et osaa erota, teet vaan niinku muut haluaa. Millaista esimerkkiä haluat lapsillesi näyttää? Että on ok olla suhteessa jossa mikään ei toimi eikä ole onnellinen?

Vierailija
24/27 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen avioeroa.

Erota ehtii myöhemminkin, olisi epäreilua ja väärin sekoittaa lasten elämää näin herkässä kehitysvaiheessa. Kerta ovat jo teinejä niin eihän tässä ole enää kuin muutama vuosi jäljellä.

Sinuna, ap, yrittäisin terapiassa sopia jotain yhteisiä sääntöjä jotta yhteiselo saataisiin pidettyä mahdollisemman harmonisena seuraavat vuodet.

Lasten takia ei pidä koskaan pysyä yhdessä. Lapset ja teinit ei ole tyhmiä ja tajuavat kyllä että kaikki ei oo ok.

Vierailija
25/27 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, minulla sama tilanne kuin sinulla, paitsi lapset vasta varhaisteinejä. En kyllä miestä vihaa, minulla ei ole enää oikein minkäänlaisia tunteita häntä kohtaan, ainakaan silloin, kun hän on hiljaa eikä huuda tai hauku. Eikä asuta omakotitalossa, se olisikin ihanaa, kun pääsisi omaan rauhaan lasten kanssa edes eri kerrokseen.

meilläkin varhaisteinejä. Otan osaa tilanteeseesi! Toivottavasti kummankin asiat järjestyy.

ap

Kiitos samoin, minulla myös oli masennusta joitakin vuosia sitten muutenkin vaikeassa (miehen lisäksi)  elämäntilanteessa. Olen pohtinut tuota samaa, mitä tapahtuisi lapsille eron jälkeen. Ei mies heistä välitä, mutta ei halua elatusmaksuja maksella, joten tulisi vaatimaan lapsia itselleen. Ja ihan tietysti minua kiusatakseen, koska tietää, että haluaisin lapset itselleni. En voisi kuvitellakaan, että asuisivat isänsä kanssa, koska ei todellakaan nytkään lapsista huolehdi. On kuitenkin niin hyvä puhumaan ja esittämään vieraille ihmisille, että pelkään olevan mahdollista, että hän onnistuisi lapset saamaan.

Eikös teineiltä vain kysytä kumman luona haluavat asua ja jos ko. vanhemman elämänhallinnassa ei ole mitään lapsen hyvinvointia vaarantavia puutteita niin sillä mennään?

Vierailija
26/27 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa valittamasta, nainen! Ei ole Miehen tehtävä hoitaa lapsiasi, saatika kotitöitäsi. Jos yhdessäolo ei miellytä aina voi lähteä. Mutta et kyllä 40+ enää miestä itsellesi saa. Kukaan ei rupea toisten kakaroita kasvattamaan se on varmaa.

Vierailija
27/27 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioittakaa ja kohdelkaa miehiä paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme