Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka eivät pysty rauhoittumaan ja elämään tavallista arkea

Vierailija
05.11.2018 |

Tunnetteko tällaisia?

Itselläni on muutamia tuttuja, jotka tekevät mielestäni hirveästi isoja "siirtoja" elämässään.

Ensin opiskellaan jotakin, sitten valmistuttua vaihdetaan suunnitelmaa, saadaan ehkä lapsi, ollaan loputtoman väsyneitä, mutta halutaan lisää lapsia, puoliso jo kyllästyttää, mutta halutaan isot häät, ollaan lähes vararikossa, mutta päätetään ostaa talo, ehkä jopa rakentaa se itse, kun talo on valmis, alkaa tympiä ja opiskellaan lisää, vaihdetaan työpaikkaa, petetään, sovitaan, saadaan taas lapsi, toinen haluaa omaa aikaa, valitetaan poissaolevasta puolisosta, aloitetaan extreme-harrastus, joka syö aikaa, erotaan, löydetään uusi puoliso, ehkä koko rumba alusta...ja tähän tietysti kaikkia pienempiä siirtoja joukkoon.

En todella tarkoita, että ihmisen pitäisi elää tyylillä puoliso, naimisiin, koti, lapset, opiskelu ja sitten työtä koko loppuelämän. Itse olen elämäni kyllä kulkenut tuolla tavalla, löydän iloa elämääni kivoista harrastuksista ja ihan arjesta vaan. Välillä arki voi olla vähän tylsää, MUTTA sitä kivemmalta tuntuu kun on jotain luksusta välillä, vaikka ravintolassa syöminen tai vapaa-ilta puolison kanssa.

Toivottavasti kukaan ei loukkaantunut tästä, jotkut isot elämänmuutokset tulevat pyytämättä, tiedän sen.

Itse jotenkin väsyn kuuntelemaan ja seuraamaan vierestä tällaista "riehumista", en oikein ymmärrä miksi jotkut ihmiset oikein hakemalla hakevat elämäänsä draamaa.

Erityisesti väsyttää seurata ihmisiä, joilla on vaikkapa parisuhteessa ongelmia ja silti hankitaan lisää henkistä kuormaa vaikkapa muuttamalla useasti paikkakunnalta toiselle.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennen kuin joku ehtii kommentoida, että mitä tämä minulle kuuluu niin se kuuluu juuri siitä syystä, että minä kuuntelen usein näiden ihmisten valitusta, koska olen itse ns. rauhallinen ja vakaa. En jaksa kuunnella enää. Ap

Vierailija
2/6 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden naisen, jolla adhd. On juuri tuollainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kurjaa kun kaikki eivät halua tuhlata elämäänsä kulissi liitossa....

Vierailija
4/6 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ennen kuin joku ehtii kommentoida, että mitä tämä minulle kuuluu niin se kuuluu juuri siitä syystä, että minä kuuntelen usein näiden ihmisten valitusta, koska olen itse ns. rauhallinen ja vakaa. En jaksa kuunnella enää. Ap

Lopeta sitten kuunteleminen äläkä mussuta täällä.

Vierailija
5/6 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta sitten kuunteleminen äläkä mussuta täällä.

Oi, auts. Osuiko kohdilleen?

Vierailija
6/6 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa muuta. Mutta toiset kai ovat mielen mustalaisia, eivät voi hetkeksikään jäädä paikoilleen elämässä. Olen miettinyt, että he pelkäävät jotakin ja eivät siksi uskalla pysähtyä olemaan ihan rauhassa, mutta ei se välttämättä sitäkään ole. Ehkä he ovat vain sen luontoisia, että he tarvitsevat sitä muutosta koko ajan. Nauttivat muutoksesta ja nauttivat siitä stressistäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan