Influenssa-rokote, otatko vai jätätkö, miksi?
Kommentit (87)
Odottelen vielä muutaman vuoden rokotemäärien kasvua ja sitä, auttaako se oikeasti. Mieheni otti tänä vuonna ja oli viikon kipeänä. Tietty ei niin kipeä, kuin voisi influenssassa olla. Mutta toistaiseksi olen ennemmin ilman, kuin viikon varmalla sairaslomalla rokotteen takia.
Niukasti yli puolet vastaajista eivät ota ilmaista influenssarokotetta. Kuitenkin influenssaan sairastutaan jälleen. Kivaa sairastella kotona??
En ota, koska en kuulu riskiryhmään enkä ole ennenkään sairastunut.
Otan koska lapseni kuuluu riskiryhmään.
Moni ottaa rokotteen vasta sitten kun on sairastanut kerran influenssan. Ne jotka eivät ole sitä sairastaneet luulevat että se on kuin flunssa. No ei ole.
Toista kertaa en sitä tautia ota, joten tietysti otan rokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Moni ottaa rokotteen vasta sitten kun on sairastanut kerran influenssan. Ne jotka eivät ole sitä sairastaneet luulevat että se on kuin flunssa. No ei ole.
Taalla sotketaan flunssa (nuhakuume) ja influenssa.
Influenssassa luulee ensin kuolevansa ja loppujen lopuksi toivoo kuolevansa. Sellainen tauti.
Tavalliseen "flunssaan" rokote ei anna suojaa joten sen voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taalla sotketaan flunssa (nuhakuume) ja influenssa.
Influenssassa luulee ensin kuolevansa ja loppujen lopuksi toivoo kuolevansa. Sellainen tauti.
Tavalliseen "flunssaan" rokote ei anna suojaa joten sen voi saada.
Influenssa voi olla lieväkin, eikä sitä aina edes erota flunssasta. Mulla on kyllä ollut useita kertoja ihan tyypillinen influenssa ja onhan se ikävä tauti, muttei nyt sen kummempaa. En ota rokotusta.
Otan, koska työantaja pakottaa. Itse en oo koskaan sairastanut, mut lapsi sairasti viime talvena. Kamala tauti... myös lapsi saa rokotuksen tänä vuonna!!
.[/quote]
Influenssa voi olla lieväkin, eikä sitä aina edes erota flunssasta. Mulla on kyllä ollut useita kertoja ihan tyypillinen influenssa ja onhan se ikävä tauti, muttei nyt sen kummempaa. En ota rokotusta.[/quote]
Eli MINÄ olen sairastunut monta kertaa, mutta kun MINÄ olen selvinnyt vähäisin oirein niin MINÄ en ota rokotusta, vaikka sairastuessani voin jo pari päivää ennen MINULLE tulevia lieviä oireita voin tartuttaa lukuisia muita, jotka saavat helposti vakavia oireita tai huonolla onnella menehtyvät. Mutta mitä se MINUA haittaa. Koska minä minä minä!
Vierailija kirjoitti:
.
Influenssa voi olla lieväkin, eikä sitä aina edes erota flunssasta. Mulla on kyllä ollut useita kertoja ihan tyypillinen influenssa ja onhan se ikävä tauti, muttei nyt sen kummempaa. En ota rokotusta.
Eli MINÄ olen sairastunut monta kertaa, mutta kun MINÄ olen selvinnyt vähäisin oirein niin MINÄ en ota rokotusta, vaikka sairastuessani voin jo pari päivää ennen MINULLE tulevia lieviä oireita voin tartuttaa lukuisia muita, jotka saavat helposti vakavia oireita tai huonolla onnella menehtyvät. Mutta mitä se MINUA haittaa. Koska minä minä minä!
En ole tuo, jota lainasit, mutta kutakuinkin näin. Rokotteen teho heittelee ja ailahtelee vielä niin paljon, etten koe tarpeen ottaa sitä. Kun se opitaan rakentamaan tarpeeksi kattavaksi, niin harkitsen uudelleen. Ja olen kerran sairastanut influenssan. En siis koe, että olen sen riskialttiimpi rokotettuna, kuin rokottamattomana. Viimeisestä flunssasta taitaa olla nyt kolme vuotta. Ei ole ollut edes nuhaa sen jälkeen, kun aloin säännöllisesti käyttämään sinkkisuihketta. Käytän kuitenkin paljon julkista liikennettä ja teen töitä asiakasrajapinnassa, joten pöpöjä leijailee ympärilläni oikein tehokkaasti. En tiedä, johtuuko sinkistä, mutta sen jälkeen ei ole tarvinnut sairastella talvisin.
Otan, koska kuulun autoimmuunisairauteni ja siihen käytetyn ja immuunipuolustusta heikentävän lääkityksen vuoksi riskiryhmään, joille rokotusta suositellaan.
Otan, koska hoitoalalla on pakko.
Otan, koska minulla on pieni lapsi ja koska olen influenssan muutamaan kertaan sairastanut (ennen kuin rupesin ottamaan rokotteen joka vuosi) ja tiedän, miten paha tauti se on. Ei sitä ehdoin tahdoin halua olla petipotilas yli viikkoa ja kahta viikkoa poissa töistä.
Jos mulla olis joku autoimmuunisairaus en kyllä ottaisi rokotetta.
En ota, enkä ole koskaan ottanut enkä aio koskaan ottaakaan. Ikää jo on ja olen todella terve, en pahemmin ole lääkäreissä ravannut. Lääkkeet ovat pahoja myrkkyjä, eikä niihin tule turvautua kuin hengenhädässä, eikä vanhana sittenkään. Parempi kuolla pois saappaat jalassa kuin lääkkeiden orjana vaipoissa vuosikausia maaten. Rokotteet on samaa myrkkyä ja influenssapiikki aivan huuhaata. Typerysten touhua ja lääketehtailla menee huonommin kuin ennen niin pitää keksiä kaikenmaailman puoskarointeja. Hyvää ruokaa, hyvä hygienia, suolisto kuntoon, reipasta liikuntaa ja paljon ulkoilua ja iloista mieltä niin pysyy terveenä ja elää sen kun elää. Jos jotain pikkuremppaa tulee sen saa kuntoon hieronnalla, kuppauksella, jäsenkorjaajalla, yrteillä. Ja turha tulla joittenki nuorten lääkisnulikoitten höpöttelemään omiaan, nämä opit piti omat isovanhempani ja vanhempani terveenä koko ikänsä ja elivät sen 80 v. Sitten joutaa jo kuollakin,mitä täällä kituu iänkaiken.
Pistoksissa kirjoitti:
Mikä on sinun perustelusi??
Te, jotka vastaisitte : En ota rokotusta, koska se häiritsee/ saastuttaa oman immuunipuolustuksen.
Kertokaa, kuka niin on sanonut, vai onko kysessä ennemminkin tunne?
Otan koska mulla on pienet lapset, omat vanhemmat kuuluu riskiryhmiin ja koska en halua sairastaa influenssaa enää koskaan.
Jos rokotus pienentäisi sairastumisriskiä vaikka vain kymmenelläkin prosentilla niin ottaisin silti, koska haluan minimoida mahdollisuuden sairastua. Sairastaminen oli kamalaa nuorena ja lapsettomana, en halua edes kuvitella miten kamalaa se nyt olisi.
Kovaa on lobbaus aaveellä, on vissiin otollista pohjaa hömppämaakareille :DD
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olis joku autoimmuunisairaus en kyllä ottaisi rokotetta.
Mulla on ja juuri siksi minulle rokotetta suositellaan.
Otan, koska olen monisairas ja ikääntyväkin. En ole huomannut haittoja.