Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lastenkirjasta, -laulusta, hahmosta tmv. olet saanut lapsena traumoja?

Vierailija
05.11.2018 |

Eli nimenomaan lapsille suunnatusta viihteestä. Saa perustella.

Aloitan Morsolla, ei tarvinne perustella.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sentään traumoja saanut mutta Liisa Ihmemaassa oli jotenkin outo ja pelottava.

Vierailija
2/96 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trauma on ehkä turhan voimakas sana, mutta Pikku Kakkosen "Varokaa heikkoa jäätä" on syy sille, miksen mieluusti mene minkäänlaiselle jäälle :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjasta Lentonoidan poika. Siellä tosi pelottava Sildin kuva. Oli jonkinlainen noita tai velho Lapissa. Kirja muistaakseni koostuu saamelaisista saduista ja tarinoista.

Vierailija
4/96 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelle Hermanni, varsinkin se kohta siinä alkutunnarissa missä se nenä vierii pois, HYI.

Vierailija
5/96 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aave-Aukusti keltaisine torahampaineen kirjassa "Pekka Töpöhäntä ja kummitus."

Vierailija
6/96 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pökö-IIvarin ihmeelliset seikkailut

Ei varsinaisesti sentään traumaa tullut tuosta, mutta kun olen niin herkkä... ja eihän tuossa kirjassa tietenkään mitään pahaa tapahtunut. mutta siinä oli sellaista piinaavaa odotusta, ainakin 4-vuotiaan lapsen mielestä.

Vierailija
7/96 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jörö-Jukasta. Kuva oli kauhea, pitkät kynnet ja hiukset. 1950-luvulla.

Vierailija
8/96 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumikin paha äitipuoli/noita-akka. Sellainen viha ja nuoreen tyttöön (satuhahmoon) kohdistuva tappamisvimma olivat vähän liikaa. Mun herkkä mieli joutui koetukselle.

Vierailija
9/96 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Latvalan "Pikku-Marjan eläinkirjassa" on runo Otto-pojasta, jolla oli kolme kania. Hän menetti ne kaikki, ja yksi tukehtui nuhaan. Aivan kaameaa. "Nyt ei ole Otto-pojalla yhtään kania." se loppui. Miten kukaan voi laittaa muuten niin kauniiseen ja mukavaan kirjaan tuollaisen kammotuksen? Totta kai sain trauman siitä.

Sieltä on kotoisin esim. Ihhahhaa, ihhahhaa jossa hepo kantaa Siljaa ym mukavia.

Vierailija
10/96 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turmiolan Tommista. Joi ja ryyppäsi ja menetti kaiken! Raittiuskilpakirjoituksen pahis.

Vierailija
11/96 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni Leijonamieli, ensimmäinen muisto korkean paikan pelosta. Asuttiin kuudennessa kerroksessa. Vieläkin on täyttä tuskaa käydä jossain ylemmissä kerroksissa esim. sairaaloissa.

Vierailija
12/96 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtori Sykerö.

Vierailija
13/96 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumikin paha äitipuoli/noita-akka. Sellainen viha ja nuoreen tyttöön (satuhahmoon) kohdistuva tappamisvimma olivat vähän liikaa. Mun herkkä mieli joutui koetukselle.

Minua puolestaan kammotti hänen lopullinen kohtalonsa. Jalkoihin sidottiin rautakengät jotka kuumennettiin punahehkuisiksi, ja hän tanssi hirvittävissä tuskissa rotkoon.

Lumikki ja prinssi olivat vielä olevinaan hyviä ihmisiä. Huh.

Vierailija
14/96 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mistään sentään traumaa, mutta pienestä lapsesta asti olen säännöllisesti muutamien vuosien välein nähnyt unta, jossa on kaksi ranteesta poikki olevaa kättä, tai siis kämmentä, jotka repii minut hitaasti kappaleiksi. Tämä tulee siitä Aladdinissa olleessa kohtauksessa jossa se henki pistää kätensä itsekseen  tanssimaan laulunsa mukana. Tavallaan hassua että uneni on aina aiheesta näin raju, kun leffassahan ne käet vaan iloisesti tanssivat.

Ja muumien mörköä pelkäsin.

Vierailija
15/96 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä koura. Voi jeesus mä pelkäsin sitä 30 vuotiaaks asti. Sit sain lapset ja univelka alko olee niin kova että tollasten asioiden pelkäämiseen ei oo ollu aikaa.

Vierailija
16/96 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulu Maan korvessa kulkevi lapsosen tie, ja siihen yhdistettynä se taulu, jossa kaksi pikkulasta ylittää puroa enkeli perässään. Mulle se enkeli ei ollut mikään ihana enkeli, vaan pelkäsin sitä ihan sikana kun olin pieni. Kammoksun edelleenkin hartaita lauluja.

Vierailija
17/96 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jöröjukka

Vierailija
18/96 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenlaulukasetilla oli kauhea jollotus joka jätti ikuiset traumat. En tiedä laulun nimeä, mutta epävireisellä,  pikkumyy äänellä laulettiin että "humppati rallallaa, humppati ralla, miinää ollen *jotain* siinää olet *jotain* ja yhdessä ollaan * taas jotain epäselvää* " ja päästeltiin pieruääniä päälle. Kukaan ei varmaan tästä selityksestä tunnista tätä kipaletta, mutta kyllä oli karmiva. 

Vierailija
19/96 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gommi ja Pommi pelottaa vielä aikuisenakin

Vierailija
20/96 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään. Se Pikku-kakkosen jääjuttu toimi hyvin kyllä lapsena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän