Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekstiviesti TE-toimistolta

Vierailija
05.11.2018 |

" Hyvä tyänhakija, yritin tavoittaa sinua puhelimitse, soitan sinukle huomenna uudelleen. Soitan sinulle huomenna uudelleen 0295-alkuisesta numerosta , terveisin Uudenmaan Te-toimisto.

Merkillistä ettei puhelintiedoissani ole mitään ei-vastatut osiossa, eli koska minulle on soitettu.
"Huomenna" tulee siis soitto johonkin random-aikaan, joten oltava tarkkana koska mahdoton tietää etukäteen tai varautua koska soittoaikaa ei jostain kumman syystä mainita. Huomenna.
Lisäksi olemme näköjään tehneet sinunkaupat tekstiviestin perusteella.
Soittajaa ei puolestaan ole mitenkään yksilöity, kuka Te-toimiston sinunkaupat kanssani tehneestä ihmisistä on minua yrittänyt tavoittaa.
Ihan yimalkaista kohtelua työnhakijaa kohtaan. Asiantuntijan nimi vähintään tulee olla tekstiviestissä kuka tavoittelee ja miksi ja mihin aikaan ottaa uudelleen yhteyttä.

Kommentit (202)

Vierailija
101/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä valitat, huomennahan se soittaa ja saat sitä "yksilökohtaista asiantuntijuutta". Kerta oot työtön, niin sulla on varmasti koko pitkä päivä aikaa päivystää puhelimen luona.

Kyllä taas kitistään ihan tyhjästä ihan vaan kitisemisen ilosta.

Niin että sitten mennään puhelimen kanssa vessaankin eikä käydä suihkussa lainkaan.

En ole itse työtön, mutta ymmärrän kyllä että tuommoinen on työttömälle hankalaa.

Kuka meistä käy työaikana suihkussa? Ja kuka viettää vessassa enemmän aikaa kuin 3 min kerrallaan? Tiedän, kohta tähän vastataan, että tietenkin vessassa kuluu enemmän aikaa, koska sitä ja tätä, mutta ei me työssäkäyvät voida työaikana kymmeniä minuutteja verrallaan eriössä viettää.

PS. Teen vuorotyötä, saan kirjoittaa tänne päivälläkin eikä työnantaja siitä kärsi

No jos sä olet kaksi minuuttia vessassa paskalla ja puhelu tulee silloin, niin sit sä missasit sen.

Joku järkevä voisi ajatella, että otanpa nyt kerran elämässäni tällaisena poikkeuspäivänä sen puhelimen mukaan sinne paskalle. Ovat kätevästi langattomiakin nuo puhelimet nykyään!

Tämähän menee nyt ihan naurettavuuksiin. Kukaan ei vaadi työssäkäyvää ottamaan puhelinta vessaan mukaan työpuhelun varalta, miksi työttömänkään pitäisi?

Oletko koskaan ollut töissä? Et sinä siellä jätä puhelintasi vartiksi pöydälle siksi, että ns. luonto kutsuu. Joko työkaveri päivystää sitä tai sitten otat puhelimen mukaan.

Kyllä useimmissa työpaikoissa on ihan lakisääteiset kahvi- ja ruokatauot. Sekä ei todellakaan tarvitse vastata puhelimeen ja keskustella fiksusti

asiakkaan kanssa samalla kuin vääntää torttua ähisten. Sitä kutsutaan sivistyneeksi työpaikaksi. Sinulla ehkä toisenlainen työpaikka missä puhelu hoiduttava vaikka peruna suussa ruokiksella.

Lakisääteisiä kahvitaukoja ei taida oikeastaan edes olla, lakiin on kirjattu vain päivittäisiä lepoaikoja. Ruokatauko on pääosin palkatonta aikaa, joten silloin ei puhelimeen tarvitse vastata, mutta nuo kahvitauot ovat palkallisia eivätkä oikeuta sulkemaan puhelinta.

Vierailija
102/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On joitain pieniä hetkiä päivässä jolloin ei pysty vastata, jos ei tiedä puhelun kellonaikaa.

Voi sentään. Ota se puhelin mukaan sinne vessaan.

Työtön työnhakija voi olla myös uimahallissa, elokuvissa tai kaupungilla jossa soitto ei kuulu.

Vai, onko kaikki työttömät vaan koko ajan paikallaan. Oma vika sitten jos elämä on tylsää, jos ei itse tee mitään.

No on kyllä vi tun idi oo tti työtön jos menee keskellä päivää leffaan silloin, kun on tieto että joku saattaa soittaa ja iskeä sulle karenssia jos et vastaa.

Kysehän on koko ajan siitä että on etukäteistieto siitä puhelusta. Silloinhan tuo on ymmärrettävää, jos ei ole tällaista tietoa saatu ja puhelu tulee yllättäen. Ei sitä aina taskusta kuule. Mutta jos sulle sanotaan että mä soitan huomenna, niin idi oo tti saa olla jo menee uimahalliin juuri silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitto tulee klo 8-16 välillä

Tuohan tieto helpotti. Siis asiantuntijat eivät osaa aikatauluttaa soittojaan asiakkaille? Automaatti hoitaa homman?

Miten ne voi aikatauluttaa, kun osa asiakkaista ei vastaa, osa sanoo, että juuri nyt ei ehdi puhumaan ja osan kanssa menee 45 minuuttia.

Tietty aika per asiakas. Tämä ilmoitetaan heti puheun alussa.

Karsitaan suoralta kädeltä pois soittolistalta työnhakijat jotka eivät kaipaa erityistukea tai" kontrollia".

Käytetään puhelinmyyjien oppeja puhelinkeskustelujen kokemusasiantuntijoina.

Lainsäätäjä edellyttää yhteydenottoa tietyin välein eli ketään ei voi karsia. Jokainen 3 kk työttömänä ollut tarvitsee erityistä tukea, vaikka itse olisi eri mieltä.

Aikamäärää ei voi ilmoittaa, koska osa asiakkaista ei kykene tekemään päätöksiä, osa taas kieltäytyy vastaamasta vastaamasta ja osalle pitää vääntää rautalangasta moneen kertaan samat asiat. Onneksi tulevaisuudessa nämä tehtävät siirtyvät ostopalveluina tehtäviksi, joten puhelut todella voidaan aikatauluttaa ja jokaisen puhelun päätteeksi asiakas on sitoutunut 3-4 tehtävään seuraavien viikkojen ajaksi, ei enää 3 kk ajaksi.

"Onneksi työvoimatoimiston tehtävät siirtyvät ostopalvelun tehtäviksi"

Kenen onneksi.

Vierailija
104/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä valitat, huomennahan se soittaa ja saat sitä "yksilökohtaista asiantuntijuutta". Kerta oot työtön, niin sulla on varmasti koko pitkä päivä aikaa päivystää puhelimen luona.

Niin että sitten mennään puhelimen kanssa vessaankin eikä käydä suihkussa lainkaan.

En ole itse työtön, mutta ymmärrän kyllä että tuommoinen on työttömälle hankalaa.

Kuka meistä käy työaikana suihkussa? Ja kuka viettää vessassa enemmän aikaa kuin 3 min kerrallaan? Tiedän, kohta tähän vastataan, että tietenkin vessassa kuluu enemmän aikaa, koska sitä ja tätä, mutta ei me työssäkäyvät voida työaikana kymmeniä minuutteja verrallaan eriössä viettää.

PS. Teen vuorotyötä, saan kirjoittaa tänne päivälläkin eikä työnantaja siitä kärsi

No jos sä olet kaksi minuuttia vessassa paskalla ja puhelu tulee silloin, niin sit sä missasit sen.

Joku järkevä voisi ajatella, että otanpa nyt kerran elämässäni tällaisena poikkeuspäivänä sen puhelimen mukaan sinne paskalle. Ovat kätevästi langattomiakin nuo puhelimet nykyään!

???

Toinen järkevä puolestaan vosi ajatella että laitanpa kerran elämässäni tällaisena poikkeuspäivä selkeän tekstiviestin asiakkaalle oikein ajankohdalla. 

Tässä ketjussa on jo moneen kertaan selitetty se, että miksi he eivät voi laittaa täsmällistä soittoaikaa niihin tekstareihin. Mutta sulla ei pitäis työttömänä olla parempaakaan tekemistä, paitsi työhakemusten täyttely, joten varmasti voinet vastata mihin aikaan päivästä tahansa. Ei ne illalla enää kuitenkaan soittele.

Ihan mielenkiinnosta :Missä kohtaa kyseisestä kommentista luit että kommentin esittäjä on työtön työnhakija?

Suo anteeksi, käytin englannista ja ruotsista lainattua sinä-passiivia. Onhan se varmasti vaikea ymmärtää.

Vierailija
105/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän menee nyt ihan naurettavuuksiin. Kukaan ei vaadi työssäkäyvää ottamaan puhelinta vessaan mukaan työpuhelun varalta, miksi työttömänkään pitäisi?

Oletko koskaan ollut töissä? Et sinä siellä jätä puhelintasi vartiksi pöydälle siksi, että ns. luonto kutsuu. Joko työkaveri päivystää sitä tai sitten otat puhelimen mukaan.

Kyllä, ja eräällä työpaikalla toimisto oli välillä tunninkin vailla puhelimeen vastaajaa. Tai edes luukulla olevaa henkilöä, jos hänellä oli lounastauko. Sellaisissa paikoissa, joissa on kyseessä henki ja elämä on joka tapauksessa useita päivystäjiä.

Vierailija
106/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hankalaa ottaa puhelin vessaan. Ihan kamala ajatus. Harva meistä sitä ottaa muutenkaan mukaan...

Ja on tosi ikävää, kun ei voi käydä suihkussa klo 8-16 välillä. Siis tosi ikävää. Mä oisin niin halunnut.

Tyhmä työkkäri kun mun pitää tehdä jotain!

Haluatko esimerkin ihan normaalin työssä käyvän ihmisen aikatauluista.

Tässä tulee.

Tänään hoidin aamupäivällä lapsen kouluun liittyviä asioita. Töihin lähdin lounaan jälkeen ja työpäivä päättyy neljältä.

Loppuviikon teen 5-6 tunnin työpäiviä.

Ensi viikon teen etätyötä, sillä en ehdi toimistolle muiden kiireiden takia.

Suihkuun en mene edes työpäivinä ennen kahdeksaa.

Teen mielenkiintoista asiantuntijatyötä ja palkkani on sellainen ettei minulla ole mitään tarvetta tehdä kokopäivätyötä. Siksi teen lyhyttä työpäivää. Ja ymmärrän oikein hyvin jos työtöntä ahdistaa tuommoiset epämääräiset soittoilmoitukset.

Itse koen hankalaksi senkin jos lääkäri soittaa iltapäivällä kahden ja neljän välisenä aikana.

Siinä käy yleensä niiy, että puhelinta kyttää pienessä stressissä koko sen kaksi tuntia. Todennäköisesti stressin takia suoli päättää sinä päivänä tyhjentyä juuri kello kaksi, ja sitten joudun vastaamaan lääkärin puheluun siinä pöntöllä istuessani. Kyllähän se aika epämiellyttävää on.

Mutta kiva jos täydelliselle mammoille ei tule mitään stressiä ja pystyvät suhtautumaan rennosti tällaisiin asioihin.

Olisin varmaan ihan sairaan kehno työtön 🤪

Miten nuo sun jorinat sun työelämästä tai stressisuolesta liittyy tähän, kun kyse on siitä että joku on työtön kotona kaiket päivät eikä pysty vastaamaan puhelimeen?

Eli kun olet työtön tulee sinun pysyä kotona arkipäivät klo 8-16 puhelin kädessä? En mä ainakaan istu kotona. Olen usein salilla, kaupassa, lenkillä, yms. ihan joka hetki en ole tavoitettavissa.

Vierailija
107/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On joitain pieniä hetkiä päivässä jolloin ei pysty vastata, jos ei tiedä puhelun kellonaikaa.

Työtön työnhakija voi olla myös uimahallissa, elokuvissa tai kaupungilla jossa soitto ei kuulu.

Vai, onko kaikki työttömät vaan koko ajan paikallaan. Oma vika sitten jos elämä on tylsää, jos ei itse tee mitään.

No on kyllä vi tun idi oo tti työtön jos menee keskellä päivää leffaan silloin, kun on tieto että joku saattaa soittaa ja iskeä sulle karenssia jos et vastaa.

Kysehän on koko ajan siitä että on etukäteistieto siitä puhelusta. Silloinhan tuo on ymmärrettävää, jos ei ole tällaista tietoa saatu ja puhelu tulee yllättäen. Ei sitä aina taskusta kuule. Mutta jos sulle sanotaan että mä soitan huomenna, niin idi oo tti saa olla jo menee uimahalliin juuri silloin.

Aikuisia ihmisiä tulee mielestäsi ennenkaikkea kontrolloida kuin idi oot teja? Nih. Siitäs saitte ja siitä tyh mät työn haki jat !

Vierailija
108/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hankalaa ottaa puhelin vessaan. Ihan kamala ajatus. Harva meistä sitä ottaa muutenkaan mukaan...

Ja on tosi ikävää, kun ei voi käydä suihkussa klo 8-16 välillä. Siis tosi ikävää. Mä oisin niin halunnut.

Tässä tulee.

Tänään hoidin aamupäivällä lapsen kouluun liittyviä asioita. Töihin lähdin lounaan jälkeen ja työpäivä päättyy neljältä.

Teen mielenkiintoista asiantuntijatyötä ja palkkani on sellainen ettei minulla ole mitään tarvetta tehdä kokopäivätyötä. Siksi teen lyhyttä työpäivää. Ja ymmärrän oikein hyvin jos työtöntä ahdistaa tuommoiset epämääräiset soittoilmoitukset.

Itse koen hankalaksi senkin jos lääkäri soittaa iltapäivällä kahden ja neljän välisenä aikana.

Siinä käy yleensä niiy, että puhelinta kyttää pienessä stressissä koko sen kaksi tuntia. Todennäköisesti stressin takia suoli päättää sinä päivänä tyhjentyä juuri kello kaksi, ja sitten joudun vastaamaan lääkärin puheluun siinä pöntöllä istuessani. Kyllähän se aika epämiellyttävää on.

Mutta kiva jos täydelliselle mammoille ei tule mitään stressiä ja pystyvät suhtautumaan rennosti tällaisiin asioihin.

Miten nuo sun jorinat sun työelämästä tai stressisuolesta liittyy tähän, kun kyse on siitä että joku on työtön kotona kaiket päivät eikä pysty vastaamaan puhelimeen?

Eli kun olet työtön tulee sinun pysyä kotona arkipäivät klo 8-16 puhelin kädessä? En mä ainakaan istu kotona. Olen usein salilla, kaupassa, lenkillä, yms. ihan joka hetki en ole tavoitettavissa.

Katsos kun vielä nykypäivänäki on olmeja jotka ihan tosissansa kuvittelevat että työnhakija "makoilee" kotona!

Vierailija
109/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työttömälläkin on oikeus käydä virka-aikana esim. hammaslääkärissä, gynekologilla, psykiatrilla jne jolloin EI voi vastata puhelimeen tai ainakaan puhua siinä. Ilman että hän ei te-asiantuntijan silmissä ole työmarkkinoiden käytettävissä. Saati ulkopuolisten katkerien työssäkäyjien.

Vierailija
110/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä voin ottaa puhelimen vessaan, mutta en kyllä mielelläni siihen vastaa.

Enkä itsekään haluaisi, että minulle vastataan kesken vessa-asioinnin.

En minäkään. Ihmettelen sellaisia joiden mielestä tuollainen (vielä vaatimuksena) on ookoo.

Omituista.

Kannattaa sitten tuollaisena spessupäivänä varmaan äkistää se paska jo ennen kello kasia tai sitten pidätellä kurkkivaa oravaa iltapäivä neljän jälkeen saakka.

Ja entä sitten jos missaa sen puhelun paskantamisen vuoksi? Soittaa sitten itse heti takaisin.

Vierailija
111/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tulee.

Eihän tässä ole siitä ollutkaan kysymys missään vaiheessa! Vaan siitä, että tulee viesti että huomenna tulee puhelua. Meinaatko, että sullekin olisi ylitsepääsemätön asia, jos sulle tulisi tuollainen tilanne?

Vierailija
112/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista, onko puhelinnumerosi oikein TE-toimiston tiedoissa.

Tai ehkä virkailija on näppäillyt numerosi väärin.

Vierailija
113/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa täällä on jotku avohoitopotilaiden kokoontumisajot taas menossa. Toisaalta ollaan niin omanarvontuntoisia, että pitää päästä väkisin etukäteen ilmoitettuna soittoajankohtana uimahalliin/konserttiin, mutta sitten taas pelätään hysteerisesti karenssia ja discorahan menetystä jos missaa puhelun. Vaikea tilanne.

Tossa vielä pelkistetyt ohjeet, miten elämä muuttuu paremmaksi.

Vierailija
114/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työttömälläkin on oikeus käydä virka-aikana esim. hammaslääkärissä, gynekologilla, psykiatrilla jne jolloin EI voi vastata puhelimeen tai ainakaan puhua siinä. Ilman että hän ei te-asiantuntijan silmissä ole työmarkkinoiden käytettävissä. Saati ulkopuolisten katkerien työssäkäyjien.

Olet oikeassa. Mutta työkkärillä on vastaavasti lupa todeta, että on syytä laittaa selvityspyyntö ja prosessin ajaksi lykätä tukien maksamista. Kunhan selvityspyynnössä on mukana todistus lääkäriajasta tms. niin asia OK. Ei kai sinua haittaa, jos et saa kuukauteen euroakaan?

Vierailija
115/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitto tulee klo 8-16 välillä

Tuohan tieto helpotti. Siis asiantuntijat eivät osaa aikatauluttaa soittojaan asiakkaille? Automaatti hoitaa homman?

Miten ne voi aikatauluttaa, kun osa asiakkaista ei vastaa, osa sanoo, että juuri nyt ei ehdi puhumaan ja osan kanssa menee 45 minuuttia.

Tietty aika per asiakas. Tämä ilmoitetaan heti puheun alussa.

Karsitaan suoralta kädeltä pois soittolistalta työnhakijat jotka eivät kaipaa erityistukea tai" kontrollia".

Käytetään puhelinmyyjien oppeja puhelinkeskustelujen kokemusasiantuntijoina.

Lainsäätäjä edellyttää yhteydenottoa tietyin välein eli ketään ei voi karsia. Jokainen 3 kk työttömänä ollut tarvitsee erityistä tukea, vaikka itse olisi eri mieltä.

Aikamäärää ei voi ilmoittaa, koska osa asiakkaista ei kykene tekemään päätöksiä, osa taas kieltäytyy vastaamasta vastaamasta ja osalle pitää vääntää rautalangasta moneen kertaan samat asiat. Onneksi tulevaisuudessa nämä tehtävät siirtyvät ostopalveluina tehtäviksi, joten puhelut todella voidaan aikatauluttaa ja jokaisen puhelun päätteeksi asiakas on sitoutunut 3-4 tehtävään seuraavien viikkojen ajaksi, ei enää 3 kk ajaksi.

"Onneksi työvoimatoimiston tehtävät siirtyvät ostopalvelun tehtäviksi"

Kenen onneksi.

Työttömien tietenkin. Homma tehostuu ja työttömät saavat muutakin puuhaa kuin pakottavat wc-käynnit.

Vierailija
116/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten?

Esimerkiksi suihku, autolla ajo, kaupan kassalla tms asioiminen, lääkärikäynti jne. Eikö työtön saa tehdä tällaisia asioita?

Ainoastaan etukäteen varattu lääkäriaika on noista validi syy huolestua puhelun soittoajasta. Sielläkin voi nopeasti vastata puhelimeen ja sanoa että olet lääkärissä, ja pyytää soittamaan hetken päästä uudelleen. Kaikki nuo muut hommat voi hoitaa virka-ajan ulkopuolellakin. Ongelma ratkaistu.

Ihmeen vaikeaa elämä ihmisillä.

Ai että esimerkiksi lasta kuskataan kouluun virka-ajan ulkopuolella?

Voi hellanlettas taas. Joko käytät hands freetä ja hoidat homman sillä, tai pysähdyt tienlaitaan, kun puhelin soi. Joko puhut sen puhelun siinä tienposkessa tai sitten sovitte, että nakkaat ensin kakarat kouluun/kotiin ja puhutte sitten. Oliko vielä muita ongelmia?

En tarkoittanutkaan, että olisi ylitsepääsemätön ongelma, mutta tuossa nyt satuttiin kysymään, millaisissa tilanteissa ei voi vastata puhelimeen virka-aikana ja minä sellaisen kerroin. En minä autolla ajaessa kyllä edes kuule puhelimen soimista enkä monessa muussakaan ihan tavallisessa tilanteessa. Siksi ihmettelen vain käytäntöä, jossa pitää olla valmis vastaamaan puhelimeen, mutta siihen samaan numeroon takaisin soittaminen viiden minuutin kuluttua on tehty täysin mahdottomaksi.

Vierailija
117/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi niin että tuli kirje että minua on yritetty tavoitella ja jos haluan että työmarkkinatukea ei lakkauteta niin pitäisi ottaa pikaisesti yhteyttä. Mielenkiintoisen asiasta teki sen että minulle ei kukaan ollut soittanut ja en työmarkkinatukeakaan ollut tuolloin saanut moneen vuoteen.

Mitä väliä. Älä selitä.  Olet nyt virallisesti lusmu ja et ole vastannut yhteydenottoihin kerran niin sanotaan. Ja karenssi tipahtaa siitä hyvästä, olet työnhakijana tai et ---ellet ota pikaisesti yhteyttä ja vastaa kirjalliseen selvityspyyntöön. Näin suomi työllistyy.

Vierailija
118/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mitä nämä työkkärin yritykset tavoittaa on, kun niistä puheluista ei jää merkintää vastaanottajan puhelimeen. Miten saisi omaan puhelimeen sellaisen ominaisuuden, että se vastaamaton puhelu ei näkyisi vastaanottajan puhelimessa?

Vierailija
119/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tulee.

Eihän tässä ole siitä ollutkaan kysymys missään vaiheessa! Vaan siitä, että tulee viesti että huomenna tulee puhelua. Meinaatko, että sullekin olisi ylitsepääsemätön asia, jos sulle tulisi tuollainen tilanne?

Ei pitäisi olla yhdellekkään työttömälle mahdotonta "päivystää" yhtä päivää. Oma kokemukseni on se, että yhteydenottoja on tullut randomisti. Puhelimitse, tekstiviestillä, sähköpostilla ja kirjeitse. Eli pitää olla koko ajan valmiudessa!

Tuohan on oikein ihanne, että ilmoitetaan et huomenna soitetaan!

Vierailija
120/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkista, onko puhelinnumerosi oikein TE-toimiston tiedoissa.

Tai ehkä virkailija on näppäillyt numerosi väärin.

Mitenkäs se tekstiviesti tuli perille? Eihän se ole työttömän syy, jos virkailija näppäilee väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi