Tekstiviesti TE-toimistolta
" Hyvä tyänhakija, yritin tavoittaa sinua puhelimitse, soitan sinukle huomenna uudelleen. Soitan sinulle huomenna uudelleen 0295-alkuisesta numerosta , terveisin Uudenmaan Te-toimisto.
Merkillistä ettei puhelintiedoissani ole mitään ei-vastatut osiossa, eli koska minulle on soitettu.
"Huomenna" tulee siis soitto johonkin random-aikaan, joten oltava tarkkana koska mahdoton tietää etukäteen tai varautua koska soittoaikaa ei jostain kumman syystä mainita. Huomenna.
Lisäksi olemme näköjään tehneet sinunkaupat tekstiviestin perusteella.
Soittajaa ei puolestaan ole mitenkään yksilöity, kuka Te-toimiston sinunkaupat kanssani tehneestä ihmisistä on minua yrittänyt tavoittaa.
Ihan yimalkaista kohtelua työnhakijaa kohtaan. Asiantuntijan nimi vähintään tulee olla tekstiviestissä kuka tavoittelee ja miksi ja mihin aikaan ottaa uudelleen yhteyttä.
Kommentit (202)
Kirjoitatteko te näitä juttujanne työajalla. eli saatte palkkaa tältä ajalta kun näitä luette ja kirjoittelette.
Pomonne täytyy kyllä olla sokeita tai tyhmiä.
Missä näitä suojatyöpaikkoja on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä valitat, huomennahan se soittaa ja saat sitä "yksilökohtaista asiantuntijuutta". Kerta oot työtön, niin sulla on varmasti koko pitkä päivä aikaa päivystää puhelimen luona.
Kyllä taas kitistään ihan tyhjästä ihan vaan kitisemisen ilosta.
Niin että sitten mennään puhelimen kanssa vessaankin eikä käydä suihkussa lainkaan.
En ole itse työtön, mutta ymmärrän kyllä että tuommoinen on työttömälle hankalaa.Onhan se hankalaa ottaa puhelin vessaan. Ihan kamala ajatus. Harva meistä sitä ottaa muutenkaan mukaan...
Ja on tosi ikävää, kun ei voi käydä suihkussa klo 8-16 välillä. Siis tosi ikävää. Mä oisin niin halunnut.
Tyhmä työkkäri kun mun pitää tehdä jotain!
Haluatko esimerkin ihan normaalin työssä käyvän ihmisen aikatauluista.
Tässä tulee.
Tänään hoidin aamupäivällä lapsen kouluun liittyviä asioita. Töihin lähdin lounaan jälkeen ja työpäivä päättyy neljältä.
Loppuviikon teen 5-6 tunnin työpäiviä.
Ensi viikon teen etätyötä, sillä en ehdi toimistolle muiden kiireiden takia.
Suihkuun en mene edes työpäivinä ennen kahdeksaa.
Teen mielenkiintoista asiantuntijatyötä ja palkkani on sellainen ettei minulla ole mitään tarvetta tehdä kokopäivätyötä. Siksi teen lyhyttä työpäivää. Ja ymmärrän oikein hyvin jos työtöntä ahdistaa tuommoiset epämääräiset soittoilmoitukset.
Itse koen hankalaksi senkin jos lääkäri soittaa iltapäivällä kahden ja neljän välisenä aikana.
Siinä käy yleensä niiy, että puhelinta kyttää pienessä stressissä koko sen kaksi tuntia. Todennäköisesti stressin takia suoli päättää sinä päivänä tyhjentyä juuri kello kaksi, ja sitten joudun vastaamaan lääkärin puheluun siinä pöntöllä istuessani. Kyllähän se aika epämiellyttävää on.
Mutta kiva jos täydelliselle mammoille ei tule mitään stressiä ja pystyvät suhtautumaan rennosti tällaisiin asioihin.
Olisin varmaan ihan sairaan kehno työtön 🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä valitat, huomennahan se soittaa ja saat sitä "yksilökohtaista asiantuntijuutta". Kerta oot työtön, niin sulla on varmasti koko pitkä päivä aikaa päivystää puhelimen luona.
Niin että sitten mennään puhelimen kanssa vessaankin eikä käydä suihkussa lainkaan.
En ole itse työtön, mutta ymmärrän kyllä että tuommoinen on työttömälle hankalaa.tä
Kuka meistä käy työaikana suihkussa? Ja kuka viettää vessassa enemmän aikaa kuin 3 min kerrallaan? Tiedän, kohta tähän vastataan, että tietenkin vessassa kuluu enemmän aikaa, koska sitä ja tätä, mutta ei me työssäkäyvät voida työaikana kymmeniä minuutteja verrallaan eriössä viettää.
PS. Teen vuorotyötä, saan kirjoittaa tänne päivälläkin eikä työnantaja siitä kärsi
No jos sä olet kaksi minuuttia vessassa paskalla ja puhelu tulee silloin, niin sit sä missasit sen.
Joku järkevä voisi ajatella, että otanpa nyt kerran elämässäni tällaisena poikkeuspäivänä sen puhelimen mukaan sinne paskalle. Ovat kätevästi langattomiakin nuo puhelimet nykyään!
Tämähän menee nyt ihan naurettavuuksiin. Kukaan ei vaadi työssäkäyvää ottamaan puhelinta vessaan mukaan työpuhelun varalta, miksi työttömänkään pitäisi?
Siksi, koska saat työkkärin valvomana jostain ilmaista rahaa tekemättä yhtään työtä sen eteen. Sitten kun yhden kerran pyydetään, että sun homma ois ottaa huomenna puhelin mukaan vessaan, niin onko liikaa vaadittu? Muuten voit vetää lonkkaa vaikka koko loppukuun etkä tehdä yhtään mitään, mutta jos nyt tuona yhtenä päivänä puhelimeen vastaisit.
Kukaan ei vaadi työssäkävijää ottamaan puhelinta vessaan, koska työssäkävijä saa rahaa vessan ulkopuolella tekemästään työstä. Mutta ottaa nekin sen puhelimen joskus sinne vessaan mukaan, jos odottavat soittoa vaikkapa lääkäriltä tai lastenhoitajalta.
Ei tosiaan ihme että jengi on työttömiä eivätkä saa töitä, kun on näin avutonta porukkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On joitain pieniä hetkiä päivässä jolloin ei pysty vastata, jos ei tiedä puhelun kellonaikaa.
Voi sentään. Ota se puhelin mukaan sinne vessaan.
Työtön työnhakija voi olla myös uimahallissa, elokuvissa tai kaupungilla jossa soitto ei kuulu.
Vai, onko kaikki työttömät vaan koko ajan paikallaan. Oma vika sitten jos elämä on tylsää, jos ei itse tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse työtön, mutta ymmärrän kyllä että tuommoinen on työttömälle hankalaa.tä
Kuka meistä käy työaikana suihkussa? Ja kuka viettää vessassa enemmän aikaa kuin 3 min kerrallaan? Tiedän, kohta tähän vastataan, että tietenkin vessassa kuluu enemmän aikaa, koska sitä ja tätä, mutta ei me työssäkäyvät voida työaikana kymmeniä minuutteja verrallaan eriössä viettää.
PS. Teen vuorotyötä, saan kirjoittaa tänne päivälläkin eikä työnantaja siitä kärsi
No jos sä olet kaksi minuuttia vessassa paskalla ja puhelu tulee silloin, niin sit sä missasit sen.
Joku järkevä voisi ajatella, että otanpa nyt kerran elämässäni tällaisena poikkeuspäivänä sen puhelimen mukaan sinne paskalle. Ovat kätevästi langattomiakin nuo puhelimet nykyään!
Tämähän menee nyt ihan naurettavuuksiin. Kukaan ei vaadi työssäkäyvää ottamaan puhelinta vessaan mukaan työpuhelun varalta, miksi työttömänkään pitäisi?
Oletko koskaan ollut töissä? Et sinä siellä jätä puhelintasi vartiksi pöydälle siksi, että ns. luonto kutsuu. Joko työkaveri päivystää sitä tai sitten otat puhelimen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse työtön, mutta ymmärrän kyllä että tuommoinen on työttömälle hankalaa.Kuka meistä käy työaikana suihkussa? Ja kuka viettää vessassa enemmän aikaa kuin 3 min kerrallaan? Tiedän, kohta tähän vastataan, että tietenkin vessassa kuluu enemmän aikaa, koska sitä ja tätä, mutta ei me työssäkäyvät voida työaikana kymmeniä minuutteja verrallaan eriössä viettää.
???
Toinen järkevä puolestaan vosi ajatella että laitanpa kerran elämässäni tällaisena poikkeuspäivä selkeän tekstiviestin asiakkaalle oikein ajankohdalla.
Tässä ketjussa on jo moneen kertaan selitetty se, että miksi he eivät voi laittaa täsmällistä soittoaikaa niihin tekstareihin. Mutta sulla ei pitäis työttömänä olla parempaakaan tekemistä, paitsi työhakemusten täyttely, joten varmasti voinet vastata mihin aikaan päivästä tahansa. Ei ne illalla enää kuitenkaan soittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitto tulee klo 8-16 välillä
Tuohan tieto helpotti. Siis asiantuntijat eivät osaa aikatauluttaa soittojaan asiakkaille? Automaatti hoitaa homman?
Miten ne voi aikatauluttaa, kun osa asiakkaista ei vastaa, osa sanoo, että juuri nyt ei ehdi puhumaan ja osan kanssa menee 45 minuuttia.
Tietty aika per asiakas. Tämä ilmoitetaan heti puheun alussa.
Karsitaan suoralta kädeltä pois soittolistalta työnhakijat jotka eivät kaipaa erityistukea tai" kontrollia".
Käytetään puhelinmyyjien oppeja puhelinkeskustelujen kokemusasiantuntijoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse työtön, mutta ymmärrän kyllä että tuommoinen on työttömälle hankalaa.Kuka meistä käy työaikana suihkussa? Ja kuka viettää vessassa enemmän aikaa kuin 3 min kerrallaan? Tiedän, kohta tähän vastataan, että tietenkin vessassa kuluu enemmän aikaa, koska sitä ja tätä, mutta ei me työssäkäyvät voida työaikana kymmeniä minuutteja verrallaan eriössä viettää.
???
Toinen järkevä puolestaan vosi ajatella että laitanpa kerran elämässäni tällaisena poikkeuspäivä selkeän tekstiviestin asiakkaalle oikein ajankohdalla.
Tässä ketjussa on jo moneen kertaan selitetty se, että miksi he eivät voi laittaa täsmällistä soittoaikaa niihin tekstareihin. Mutta sulla ei pitäis työttömänä olla parempaakaan tekemistä, paitsi työhakemusten täyttely, joten varmasti voinet vastata mihin aikaan päivästä tahansa. Ei ne illalla enää kuitenkaan soittele.
Ihan mielenkiinnosta :Missä kohtaa kyseisestä kommentista luit että kommentin esittäjä on työtön työnhakija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On joitain pieniä hetkiä päivässä jolloin ei pysty vastata, jos ei tiedä puhelun kellonaikaa.
Työtön työnhakija voi olla myös uimahallissa, elokuvissa tai kaupungilla jossa soitto ei kuulu.
Vai, onko kaikki työttömät vaan koko ajan paikallaan. Oma vika sitten jos elämä on tylsää, jos ei itse tee mitään.
Kun työnantaja soittaa, olet silloinkin päivällä elokuvissa etkä saa tietoa siitä, että seuraavalla viikolla olisi haastattelu. Toteat vain, että hyvä juttu, että elämäni ei ole tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten?
Esimerkiksi suihku, autolla ajo, kaupan kassalla tms asioiminen, lääkärikäynti jne. Eikö työtön saa tehdä tällaisia asioita?
Ainoastaan etukäteen varattu lääkäriaika on noista validi syy huolestua puhelun soittoajasta. Sielläkin voi nopeasti vastata puhelimeen ja sanoa että olet lääkärissä, ja pyytää soittamaan hetken päästä uudelleen. Kaikki nuo muut hommat voi hoitaa virka-ajan ulkopuolellakin. Ongelma ratkaistu.
Ihmeen vaikeaa elämä ihmisillä.
Ai että esimerkiksi lasta kuskataan kouluun virka-ajan ulkopuolella?
Voi hellanlettas taas. Joko käytät hands freetä ja hoidat homman sillä, tai pysähdyt tienlaitaan, kun puhelin soi. Joko puhut sen puhelun siinä tienposkessa tai sitten sovitte, että nakkaat ensin kakarat kouluun/kotiin ja puhutte sitten. Oliko vielä muita ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kait täällä jo trollataan vai mitä taunoja tänne kirjoittelee? :D
Joo ei kuule tarvi koko elämää järjestää niiden soittojen takia. Riittää, että ihan yhtenä päivänä mahdollisuuksien mukaan vastaat puhelimeen. Se tarkoittaa, että et silloin soittopäivänä mene sinne uimahalliin ja jos kuljet kaupungilla niin varmistat, että kuulet sen puhelimen.
Tää on vähän niinku ekaluokkalaista opastaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse työtön, mutta ymmärrän kyllä että tuommoinen on työttömälle hankalaa.Onhan se hankalaa ottaa puhelin vessaan. Ihan kamala ajatus. Harva meistä sitä ottaa muutenkaan mukaan...
Ja on tosi ikävää, kun ei voi käydä suihkussa klo 8-16 välillä. Siis tosi ikävää. Mä oisin niin halunnut.
Kyllä minä voin ottaa puhelimen vessaan, mutta en kyllä mielelläni siihen vastaa. Enkä itsekään haluaisi, että minulle vastataan kesken vessa-asioinnin.
Puhelin ei kannata työllistymisen aikoihin.
Sano että sinulla puuttuu kommunikaatioväline.
Toki hanki ladattava puh.kortti ärrältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä käy koko päivänä suihkussa mikäli on ilmoitettu että soitto tulee "huomenna".
Suihkussa et välttämättä kuule puhelimen hälyttävän.
Tai hierot kahta aivosolua yhteen ja päättelet, että kannattaa varmaan käydä suihkussa ja hoitaa ne asiat virka-aikana. Sun tehtävä työttömänä on tuollaisen viestin saatuasi olla päivystysvalmiudessa, jos rahanjakelun valvoja sattuu soittamaan. Ei luulisi olevan liikaa vaadittu.
ps. työtön itsekin enjä näe asiassa minkään valtakunnan ongelmaa
Päivystysvalmius?
Rahanjakelun valvoja?
Ei ristus.
Päivystysvalmius, jos on tullut viesti että huomenna soitetaan. Ei joka päivä koko ajan.
Rahanjakelun valvoja. No onhan se. Valvoo, että työnhakuun liittyvät asiat ovat kunnossa ja näyttää vihreää valoa sille, joka sitä rahaa jakaa.
Mitä ristustelua tässä nyt oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan ollut töissä? Et sinä siellä jätä puhelintasi vartiksi pöydälle siksi, että ns. luonto kutsuu. Joko työkaveri päivystää sitä tai sitten otat puhelimen mukaan.
Kyllä useimmissa työpaikoissa on ihan lakisääteiset kahvi- ja ruokatauot. Sekä ei todellakaan tarvitse vastata puhelimeen ja keskustella fiksusti
asiakkaan kanssa samalla kuin vääntää torttua ähisten. Sitä kutsutaan sivistyneeksi työpaikaksi. Sinulla ehkä toisenlainen työpaikka missä puhelu hoiduttava vaikka peruna suussa ruokiksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitto tulee klo 8-16 välillä
Tuohan tieto helpotti. Siis asiantuntijat eivät osaa aikatauluttaa soittojaan asiakkaille? Automaatti hoitaa homman?
Miten ne voi aikatauluttaa, kun osa asiakkaista ei vastaa, osa sanoo, että juuri nyt ei ehdi puhumaan ja osan kanssa menee 45 minuuttia.
Tietty aika per asiakas. Tämä ilmoitetaan heti puheun alussa.
Karsitaan suoralta kädeltä pois soittolistalta työnhakijat jotka eivät kaipaa erityistukea tai" kontrollia".
Käytetään puhelinmyyjien oppeja puhelinkeskustelujen kokemusasiantuntijoina.
Lainsäätäjä edellyttää yhteydenottoa tietyin välein eli ketään ei voi karsia. Jokainen 3 kk työttömänä ollut tarvitsee erityistä tukea, vaikka itse olisi eri mieltä.
Aikamäärää ei voi ilmoittaa, koska osa asiakkaista ei kykene tekemään päätöksiä, osa taas kieltäytyy vastaamasta vastaamasta ja osalle pitää vääntää rautalangasta moneen kertaan samat asiat. Onneksi tulevaisuudessa nämä tehtävät siirtyvät ostopalveluina tehtäviksi, joten puhelut todella voidaan aikatauluttaa ja jokaisen puhelun päätteeksi asiakas on sitoutunut 3-4 tehtävään seuraavien viikkojen ajaksi, ei enää 3 kk ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko esimerkin ihan normaalin työssä käyvän ihmisen aikatauluista.
Tässä tulee.
Tänään hoidin aamupäivällä lapsen kouluun liittyviä asioita. Töihin lähdin lounaan jälkeen ja työpäivä päättyy neljältä.
Loppuviikon teen 5-6 tunnin työpäiviä.
Ensi viikon teen etätyötä, sillä en ehdi toimistolle muiden kiireiden takia.
Suihkuun en mene edes työpäivinä ennen kahdeksaa.Teen mielenkiintoista asiantuntijatyötä ja palkkani on sellainen ettei minulla ole mitään tarvetta tehdä kokopäivätyötä. Siksi teen lyhyttä työpäivää. Ja ymmärrän oikein hyvin jos työtöntä ahdistaa tuommoiset epämääräiset soittoilmoitukset.
Itse koen hankalaksi senkin jos lääkäri soittaa iltapäivällä kahden ja neljän välisenä aikana.
Siinä käy yleensä niiy, että puhelinta kyttää pienessä stressissä koko sen kaksi tuntia. Todennäköisesti stressin takia suoli päättää sinä päivänä tyhjentyä juuri kello kaksi, ja sitten joudun vastaamaan lääkärin puheluun siinä pöntöllä istuessani. Kyllähän se aika epämiellyttävää on.Mutta kiva jos täydelliselle mammoille ei tule mitään stressiä ja pystyvät suhtautumaan rennosti tällaisiin asioihin.
Olisin varmaan ihan sairaan kehno työtön 🤪
Miten nuo sun jorinat sun työelämästä tai stressisuolesta liittyy tähän, kun kyse on siitä että joku on työtön kotona kaiket päivät eikä pysty vastaamaan puhelimeen?
Näinhän se menee. Koska olet työtön tulee sinun olla jatkuvasti tavoitettavissa. Ei työttömällä voi olla muuta elämää, kuin varautua mahdolliseen soittoon jopa kirjeeseen.
Missasin kerran soiton, tuli tekstari sinulla on 2 päivää aikaa päivittää työllisyyssuunnitelmasi.
Työttömyyden alussa olin unohtanut "täpätä yhden ruudun" Tuli kirjeellä heinäkuun puolessa välissä kirje. 5 päivää aikaa antaa selitys tai karensille menee. Onneksi olin kotona.
[/quote]
Kyllä minä voin ottaa puhelimen vessaan, mutta en kyllä mielelläni siihen vastaa.
Enkä itsekään haluaisi, että minulle vastataan kesken vessa-asioinnin.[/quote]
En minäkään. Ihmettelen sellaisia joiden mielestä tuollainen (vielä vaatimuksena) on ookoo.
Omituista.
[/quote]
Ja tämä kaikki edellä mainittu olisi vältetty, mikäli se ensimmäinen tekstiviesti olisi ollut se täsmällinen soittoaikoineen.[/quote
Mission imbossible.