Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voivatko mies ja nainen olla vain ystäviä?

Vierailija
04.11.2018 |

Olen tutustunut hiljattain mieheen joka on ihan varkain alkanut tulla ajatuksiini vähän liikaakin. En ensin ajatellut häntä yhtään sillä silmällä, mutta mitä paremmin tutustumme, sitä enemmän tulen kiinnostuneeksi muutenkin kuin kaverillisessa mielessä. Hän ei ole tehnyt mitään aloitteen tapaistakaan, paitsi kutsui kyllä tapaamiseen (treffit?) kun eka kerran nähtiin. Onkohan mies ihan ystäväpohjalta liikenteessä? Jos on, miksi haluaa olla tosi tiiviisti tekemisissä? Jos ei ole, miksei tee aloitetta johonkin muuhun? Itse koen että tässä oikeasti olisi aineksia johonkin suureenkin, koska olemme yllättävänkin samanhenkisiä ja -arvoisia. Kukaan existäni ei ole yltänyt samaan.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh kyllä voivat jos ovat tunteneet toisensa lapsista asti tai sitten heillä on tosi voimakkaita yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja kokemuksia. 

Mutta muussa tapauksessa aika monet ystävyyssuhteet ovat varmaan sitä, että mies on laitettu pehmeästi friend zonelle ja mies häpeää omaa seksuaalisuuttaan niin paljon, että pysyy siellä friend zonella ja pahimmassa tapauksessa tekee naiselle ilmaisia muuttohommia, makselee laskuja ja toimii varaterapeuttina yms. saamatta takaisin mitään sellaista, millä olisi hänelle itselleen oikeaa arvoa. Yleensä tästä syyllistetään miehiä ja sanotaan miten kiltit miehet ovat oikeasti hyväksikäyttäjiä jne. mutta ei oteta huomioon sitä, että nainen näkeekin kilometrin päästä mitä tarpeita miehellä on, mutta näyttelee tietämätöntä ja lypsää miestä. 

Jos naisella kuitenkin tulee riita poikaystävän kanssa, on pieni mahdollisuus että nainen sinkkuna jo 12 tuntia kärvisteltyään valitsee some-tililtään jonkun miehen lievittämään oloaan ja joskus sänkyyn voi päätyä se friend zone -mies. Tai sitten muuten vain kännissä rojahtaa miehen syliin tms. 

Varmaan on sitten niitäkin tapauksia, missä nainen joutuu pehmeästi friend zonelle ja jää pyörimään passiivisesti miehen sosiaalisiin ympyröihin ja naisella on ikään kuin lottorivi vetämässä, että mies joskus yhtäkkiä kiinnostuisikin hänestä romanttisesti. 

Vierailija
22/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli heteropoika parhaana ystävänä lukioajan. Sitten muutin opiskelemaan muualle ja se ystävyyssuhde kylmeni. tästä siis vuosikymmen jo aikaa. Muuten on ollut miespuolisia kavereita, muttei enää parhaana kaverina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naiset muuttuvat minun silmissäni ystäviksi, kun alkavat parisuhteeseen (siis jonkun muun kanssa). Sinkkunaisten kanssa olo on aina enemmän tai vähemmän jännittynyt, kun on olevinaan jonkinlainen mahis muuhun kuin ystävyyteen. Siksipä toivoisinkin, että naiset pariutuisivat mahdollisimman pian, ettei tarvitsisi jännittää kokoajan. m25

Vierailija
24/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-vaimon kanssa ollaan edelleen ystäviä ja autellaan puolin ja toisin. Mitään seksuaalista vetoa tai jännitettä ei kuitenkaan ole eikä tule.

Vierailija
25/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskoisin että on mahollista olla ihan vaan kavereita, mutta en usko etteikö miespuolinen henkilö (tai miksei nainenkin) joskus tätä kaveriakin miettisi seksuaalisesti. Se ei kuitenkaan välttämättä tarkoita että ei vois olla ystävä, jos niiden ajatuksien innoittamana ei lähdetä toimintaan. Ite en kyllä toisaalta haluais olla keveri sellasen kanssa johon olis mitään seksuaalista vetoa jos tiedän että toinen ei tunne samoin tai on varattu tai itse olen varattu yms. 

Mietin kovasti joskus kun mies on aika hyvä kaveri yhden ystävänsä tyttöystävän kanssa, että jos minua ei olis kuvioissa eikä se nainen seurustelis mieheni kaverinkaa, niin oisko hän siinä tapauksessa mielummin tän toisen naisen kans :D joskus siis tullut mieleen ajatus, mutta koitan olla ajattelematta sitä aktiivisesti. 

Sitten taas mulla on miespuoleinen kaveri jonka joskus tapasin tinderissä, mulla ei oo kertakaikkiaan mitään seksuaalista tai romanttista vetoa häntä kohtaan, mutta kaverina on ihan kiva. Tiedän että hänellä taas on ainakin alussa ollut sellasia tuntemuksia minun suuntaan (on itse sanonut) mutta hän silti halusi olla mun kaveri. En itse olis hänen tapauksessa alkanu kaveeraamaan jossei romanttiset tuneet ois kuolleet ja oikeasti ok siihen että on vaan kavereita :D mietin vaan onko monesti nää missä mies ja nainen on kavereita kuitenkin niin, että toinen osapuoli haluais enemmän mutta on joutunut tuonne friend-zonelle? eikä uskalla tehdä sen suhteen syventämisen takia mitään, ettei se kaverisuhde ja sitä kautta koko kontakti häviäisi? En usko että kuitenkaan ihan 100% pelkkiä kavereita voisovat olla, ihan biologian takia. Mutta valinnat on tietysti ne mitkä meidät ihmiset erottaa eläimistä, että me ei mennä vaan sen biologisen viettimme mukaan :D 

Vierailija
26/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
27/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän sääntökirja

kappale 6: ''Parisuhde, seksi ja suhteet''

toinen sivu, alalaita:

''mies ja nainen eivät valitettavasti voi olla ystäviä.''

Siinä se. Eli eivät voi. Valitan.

Vierailija
28/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämän sääntökirja

kappale 6: ''Parisuhde, seksi ja suhteet''

toinen sivu, alalaita:

''mies ja nainen eivät valitettavasti voi olla ystäviä.''

Siinä se. Eli eivät voi. Valitan.

Haluaisin tämän elämän sääntökirjan

Vierailija
29/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole yhtään naispuolista ystävää vaan kaikki kiinnostus on aina jollain tavalla seksuaalista joka joko johtaa tai ei johda, makuu huoneeseen.

M46

Tämä. Tosi vaikeaa keksiä sellaista skenaariota missä minulla olisi joku naispuolinen kaveri? Jotain tuttuja toki on joita näkee harrastuksissa ym, mutta sanoisin että olisi tosi outoa jos pyytäisin vaikka jotain heistä elokuviin tms.

Vierailija
30/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyssäri ap:lle : asutko Etelä-Savossa eräässä pienessä kaupungissa? 

Vierailija
31/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on pitää varalla "ystävää", jonka sänkyyn hypätä jos kotona tulee pienikin vastoinkäyminen. Silloinhan se on aivan oikeutettua.

Vierailija
32/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tutustunut hiljattain mieheen joka on ihan varkain alkanut tulla ajatuksiini vähän liikaakin. En ensin ajatellut häntä yhtään sillä silmällä, mutta mitä paremmin tutustumme, sitä enemmän tulen kiinnostuneeksi muutenkin kuin kaverillisessa mielessä. Hän ei ole tehnyt mitään aloitteen tapaistakaan, paitsi kutsui kyllä tapaamiseen (treffit?) kun eka kerran nähtiin./quote]

Kuinka tapaaminen meni? Miten päättyi? Mitä tapaamisen jälkeen tapahtui?

Vierailija
33/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan uskonut että mies ja nainen voisivat oikeasti olla vain kavereita. Jos mies on homo niin silloin voivat, muutoin ei. Hyvänpäiväntuttuja tmv toki voivat, mutta oikein kavereita... Ei.

VMP

Vierailija
34/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miehiä, jotka näkevät naiset vain kävelevinä pilluina ja jokainen kelpaa. Eli he eivät pysty vain ystävyyteen.

Ja on naisia, jotka luulevat jokaisen miehen olevan sellaisia.

Molemmat saavat kaltaiseni HETEROmiehen näkemään punaista.

Vierailija
35/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumilla ja pullukoilla on miespuolisia kavereita. Mutta hoikka ja hyvännäköinen pimu.... se nyt vain ei ole olematta sen kaverimiehen ajatuksissa myös "sillä tavalla".

Vierailija
36/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumilla ja pullukoilla on miespuolisia kavereita. Mutta hoikka ja hyvännäköinen pimu.... se nyt vain ei ole olematta sen kaverimiehen ajatuksissa myös "sillä tavalla".

Vaikkei minulla naispuolisia ystäviä juuri olekaan (ainakaan irl) niin usein leffoissa ja sarjoissa tulee sellasia tapauksia vastaan, että vaikka nainen onkin periaatteessa ihan hyvän näköinen niin ei vaan sytytä seksuaalisesti. Sitten mietin, että voisinkohan sellaisen naisen kanssa olla pelkästään ystävä vai heräisikö ne halut kuitenkin tutustumisen myötä.

Vierailija
37/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan kivaa kun olisi naispuolinen ystävä. Naiset vaan ei oikein tuppaa pitämään minusta.

Vierailija
38/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan uskonut että mies ja nainen voisivat oikeasti olla vain kavereita. Jos mies on homo niin silloin voivat, muutoin ei. Hyvänpäiväntuttuja tmv toki voivat, mutta oikein kavereita... Ei.

Sinä et kykene uskomaan, että kukaan tämän planeetan miljardeista miehistä voisi olla erilainen kuin sinä? Jep jep.

Miehet ovat hyvinkin erilaisia kuin minä, alkaen siitä että olen nainen. Mutta puhtaasti pelkkiä ystäviä ne eivät kykene naisen kanssa olemaan, elleivät ole homoja. Eivät ainakaan sillä tavalla mitä tarkoitan itse ystävyydellä. Hyvänpäiväntuttuja, suvun kautta tuttuja tmv voivat olla, mutta kahdenkeskinen ystävyys... Ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme