Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanottiinko/sanotaanko teillä lapsuudenperheessänne, että rakastatte toisianne?

Vierailija
04.11.2018 |

On mielenkiintoista nähdä, että onko olemassa suomalaisia perheitä, joissa käytetään sitä vahvaa r-sanaa.

Meidän perheessämme ei lapsuudessani sanottu, että rakastetaan, eikä sanota vieläkään. Vasta aikuisiällä olemme alkaneet halata toisiamme. Kai sillä viestitämme samaa.

Olen saamassa oman lapsen, jolle olen päättänyt kertoa avoimesti, että rakastan. Osoitan sen tietysti myös teoilla, mutta ääneen sanominen on mielestäni aivan yhtä tärkeää.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanottu eikä juuri halailtu.

Vierailija
2/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanottu. Omassa perheessäni on sanottu ja sanotaan vieläkin, lapset ovat jo aikuisia. Tai ehkä käytetään muita sanoja nykyään, mutta kerrotaan, että olemme toisillemme tärkeitä ja pidämme toisistamme ja arvostamme toisiamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, eikä halailtu. Päinvastaista viestiä kyllä kuulin usein.

Vierailija
4/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanottu, ei halailtu, ei meillä ollut minkäänlaista läheisyyttä tai lämpöä. Omien lasten kanssa halataan ja suukotellaan poskille, kerrotaan rakastavamme päivittäin.

Vierailija
5/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin kerran lapsena äidille, että rakastan häntä, ja hän sanoi rakastavansa myös minua. Kun olin teini-iässä, isä sanoi rakastavansa minua, mutta en sanonut siihen mitään. Ei ollut kyllä mitään sanottavaakaan, ainakaan sellaista mitä isä olisi halunnut kuulla.

Vierailija
6/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanottu vaikka tiedänkin että vanhemmat kyllä rakastavat. Hellittelynimiä kyllä käytettiin. Omien lasten kanssa olen tietoisesti päättänyt että sanon ja ilmaisen muutenkin tunteita enemmän ja keskustellaan asioista. Sanon päivittäin että rakastan heitä.

Vierailija
7/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanottu, ei koskaan. Mutta kasvoin muutenkin lapselle ei suotavassa ympäristössä.

Omilleni olen sanonut rakkaudestani aina, aamuisin kun eroamme, välillä päivällä tekstiviestin mukana jos/kun viestiä pukkaa ja iltaisin halatessani, kun menevät nukkumaan. Ovat nyt 15v ja 17v.

Vierailija
8/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanottu. Omalle lapselleni sanon nykyään.

Vierailija
9/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan sanottu eikä kyllä

rakastettukaan. Itse sanon koirallenikin joka päivä että rakastan. Eli ei onneksi ole siirtynyt tuo kyvyttömyys ilmaista tunteita eteenpäin.

Vierailija
10/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti sanoi, isä ei. Omille lapsilleni kerron joka päivä rakastavani heitä.

Vierailija
11/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan isä sanoi sen ääneen aika useinkin, mutta ne sanat olivat tyhjää helinää sen juopon suusta. Äiti osoitti rakkautensa ihan huolehtimalla meistä.

Vierailija
12/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kyllä. Halattiin joskus harvoin. Nykyään halaan enemmän ja sanon/kirjoitan äidilleni, että rakas on. Äiti ei oikein osaa ottaa sitä vastaan, kun ei ole sellaiseen tottunut. Luultavasti en saa lapsia, mutta jos saan, niin he kyllä saavat kuulla olevansa rakkaita joka päivä.

Vierailija
13/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanottu. Se osoitettiin muuten kuin sanomalla. Hellittelynimillä ja sylissäpitämisellä. Tietysti myös muuten huolehtimalla ja rajat asettamalla.

Vierailija
14/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanottu enkä sano omille lapsillekaan tai miehelle. Tai no, joskus sanon lapsille että ovat rakkaita. Meillä on kyllä lämpimät ja hyvät välit.

Vierailija
15/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä sanoi, äiti ei . N61v

Vierailija
16/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sanottu enkä sano omille lapsillekaan tai miehelle. Tai no, joskus sanon lapsille että ovat rakkaita. Meillä on kyllä lämpimät ja hyvät välit.

Miksi? Onko sanominen jotenkin kauheaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan