Osakesalkkuni arvo laskenut huipustaan noin 84 000EUR, miten tulisi toimia?
suhteellisen nopeasti on salkku sulanut, aika tarkkaan kuukausi siihen on mennyt.
Miten itse toimisit? Onko käytössäsi jokin systeemi, mitä noudattamalla osasit myydä kaikki noin kuukausi sitten?
Kommentit (61)
Jos Mä oisin sä, kyl säki oisit munkaa.
Eiköhän se kannata pitää ja odotella nousukautta.
Pitihän moni salkussaan kamaa viime lamastakin ja vieläkään ei olla saavutettu maksutasoa.
Itse olen myynyt kaikki plussalla olevat paitsi Nokian. Huononee vain koko ajan näkymät. Mut mun salkku on minimaalinen sun salkkuun verraten.
Osta pienempi salkku, siis ohkasempi. ja laitappa sinne loput.
Oli osakesalkkusi arvo on nyt -83 000 euroa? Ei pitäis olla edes teoriassa mahdollista, mutta ehkä se teillä on sitten noin. Maksat nyt vaan pois sen minkä velkaa olet.
Näin on mulla on vieläkin 10000mk ostettua Skopin osaketta
Vierailija kirjoitti:
Ostaisit mieluummin jotain todellista jonkin hypoteettisen arvailun sijaan.
Talo ja auto on, en oikeestaan tarvitse mitään.
väliaikainen notkahdus. Trumpin kaudella näitä tullaan näkemään jatkuvasti. Kaikki mitä ukko toilaa, heijastuu tännekin. Tämäkin notkahdus lähtöisin sieltä. tällä viikolla piristyneet aasian pörssit korjaavat tilanteen
Vierailija kirjoitti:
Itse olen myynyt kaikki plussalla olevat paitsi Nokian. Huononee vain koko ajan näkymät. Mut mun salkku on minimaalinen sun salkkuun verraten.
Myymällä voitolliset laput, verottaja iskee ja salkkuun jää helposti ne huonot laput.
2014 tuli joku uniin ja sanoi myy kaikki ja vaihda omaisuus kultaan, koska sota on tulossa. Samaan aikaan alkoi romukullan osto muuallakin=O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myymällä voitolliset laput, verottaja iskee ja salkkuun jää helposti ne huonot laput.
No voitoista pitää maksaa verot, ei se ole ongelma. Huonoja siellä ei ole, tappiolla vain mut hyviä yhtiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voitoista pitää maksaa verot, ei se ole ongelma. Huonoja siellä ei ole, tappiolla vain mut hyviä yhtiöitä.
Sopiiko kysyä esimerkkejä noista tappiolla olevista?
Vierailija kirjoitti:
Oli osakesalkkusi arvo on nyt -83 000 euroa? Ei pitäis olla edes teoriassa mahdollista, mutta ehkä se teillä on sitten noin. Maksat nyt vaan pois sen minkä velkaa olet.
Miten tuon 83 000 euroa velkaa pystyi päättelemään avauksesta?
Vierailija kirjoitti:
Osta pienempi salkku, siis ohkasempi. ja laitappa sinne loput.
Tarviipa tätä pohdiskella. Kiitos vinkistä. ehkä ajattelin turhan monimutkaisesti asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veroihin menneet eurot eivät varmasti enään koskaan tuota mitään.
Palstan virtuaalisalkuilla ei ole merkitystä. Jääkää kotiin kasvamaan.
Älä hötkyile. Osta lisää säännöllisesti. Jos et velalla ole sijoittanut, tappiot realisoituvat vasta myydessä.
Pörssissä on aina nousuja ja laskuja. Itse en edes harkitse myyntiä ainakaan 25 vuoteen... Silloin toivottavasti viimeistään olen taloudellisesti riippumaton.
Vierailija kirjoitti:
Palstan virtuaalisalkuilla ei ole merkitystä. Jääkää kotiin kasvamaan.
Se on toki totta, mutta tämä ei ole virtuaalisalkku. Ihan kovan rahan salkku on.
Odottelisin tyynesti osinkokautta sinuna. Esim. Nordean osakkeen osinko alkaa lähennellä 10% näillä hinnoilla.
Ostaisit mieluummin jotain todellista jonkin hypoteettisen arvailun sijaan.