Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osakesalkkuni arvo laskenut huipustaan noin 84 000EUR, miten tulisi toimia?

Vierailija
03.11.2018 |

suhteellisen nopeasti on salkku sulanut, aika tarkkaan kuukausi siihen on mennyt.

Miten itse toimisit? Onko käytössäsi jokin systeemi, mitä noudattamalla osasit myydä kaikki noin kuukausi sitten?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI kirjoitti:

Älä hötkyile. Osta lisää säännöllisesti. Jos et velalla ole sijoittanut, tappiot realisoituvat vasta myydessä.

Pörssissä on aina nousuja ja laskuja. Itse en edes harkitse myyntiä ainakaan 25 vuoteen... Silloin toivottavasti viimeistään olen taloudellisesti riippumaton.

Tämä onkin yksi vaihtoehtoinen toimintatapa, jota mietin. Joskin on niin, että lisäpanostukset ovat rajallisia eikä ole mielekästä odotella 25v. Olisin tuolloin noin 70v.

Vierailija
22/61 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sulla jokin strategia on? Menet sen mukaan.

Tai jos neuvon haluat niin myy kaikki ja polta salkku äläkä ikinä tule takaisin. Ollos hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos salkku on kyykännyt 84000€ niin ilmeisesti salkun koko on useita satoja tuhansia euroja? Jos sinulla on siellä hyviä yhtiöitä jotka maksavat vakaata osinkoa niin haittaako tuollainen pikku kyykkäys mitään? 

Jos sinulla on jotain osakkeita jotka ovat tappiolla (mitä epäilen), niin sellaisia voit toki myydä ja ostaa myöhemmin takaisin ja näin saada kevennettyä pääomatulojen verotusta. Nykyisin tappiot voi vähentää myös osingoista. 

Markkinoiden ajoittaminen on ihan arpapeliä, itse en viitsi edes yrittää. Ostelen lisää pikku hiljaa ja kun kurssit laskevat, niin sitä alkaa miettiä mistä löytyisi vielä enempi rahaa lisäostoihin. En osta osakkeita sillä mielellä, että myisin joskus hyvällä voitolla, vaan haluan pitää ne mieluiten hautaan saakka. Kerran vuodessa teen verottoman myynnin (alle 1000€).

Vierailija
24/61 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos salkku on kyykännyt 84000€ niin ilmeisesti salkun koko on useita satoja tuhansia euroja? Jos sinulla on siellä hyviä yhtiöitä jotka maksavat vakaata osinkoa niin haittaako tuollainen pikku kyykkäys mitään? 

Jos sinulla on jotain osakkeita jotka ovat tappiolla (mitä epäilen), niin sellaisia voit toki myydä ja ostaa myöhemmin takaisin ja näin saada kevennettyä pääomatulojen verotusta. Nykyisin tappiot voi vähentää myös osingoista. 

Markkinoiden ajoittaminen on ihan arpapeliä, itse en viitsi edes yrittää. Ostelen lisää pikku hiljaa ja kun kurssit laskevat, niin sitä alkaa miettiä mistä löytyisi vielä enempi rahaa lisäostoihin. En osta osakkeita sillä mielellä, että myisin joskus hyvällä voitolla, vaan haluan pitää ne mieluiten hautaan saakka. Kerran vuodessa teen verottoman myynnin (alle 1000€).

Kiitos asiallisista kommenteista. Verovinkkisi oli myös hyvä. 

Vierailija
25/61 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa laskea noin paljon niin tuskin oot pulassa. Kunhan tulit köyhille kettuilee, koska miks kysyisit täältä neuvoa tuollaiseen?Menisit pankkiin eli 0/5 provokaatioo taas.

Ite aikoinaan myin kaikki osakkeeni pois (miinus verot toki) ja sijoitin osan rahastoihin hajautetusti ja osan pistin säästötilille. Osakkeet on liian riskialtista shaissea. Riippuu kovasti toki siitä kuinka paljon sulla on osakkeita ja miten hajautetusti. Kyllä ne ajallaan nousee pöhlö.

Vierailija
26/61 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2014 tuli joku uniin ja sanoi myy kaikki ja vaihda omaisuus kultaan, koska sota on tulossa. Samaan aikaan alkoi romukullan osto muuallakin=O

Muut möivät kultansa pois ja ostivat bitcoineja.

Vierailija
27/61 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poikkeus kun itse ostan raportin jälkeen jos on kyykänyt ja kun nousee takaisin niin myyn. En ymmärrä ikiholdaajia. Osingot on pisara meressä myhntivoittoihin nähden.

Vierailija
28/61 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen myynyt kaikki plussalla olevat paitsi Nokian. Huononee vain koko ajan näkymät. Mut mun salkku on minimaalinen sun salkkuun verraten.

Myymällä voitolliset laput, verottaja iskee ja salkkuun jää helposti ne huonot laput.

No voitoista pitää maksaa verot, ei se ole ongelma. Huonoja siellä ei ole, tappiolla vain mut hyviä yhtiöitä.

Veroihin menneet eurot eivät varmasti enään koskaan tuota mitään.

tuottaa koneinsinöörejä

Vierailija
29/61 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Phöhöhööhöh. kirjoitti:

Jos on varaa laskea noin paljon niin tuskin oot pulassa. Kunhan tulit köyhille kettuilee, koska miks kysyisit täältä neuvoa tuollaiseen?Menisit pankkiin eli 0/5 provokaatioo taas.

Ite aikoinaan myin kaikki osakkeeni pois (miinus verot toki) ja sijoitin osan rahastoihin hajautetusti ja osan pistin säästötilille. Osakkeet on liian riskialtista shaissea. Riippuu kovasti toki siitä kuinka paljon sulla on osakkeita ja miten hajautetusti. Kyllä ne ajallaan nousee pöhlö.

Olen toki tietoinen, että pankissa ehdottavat osakkeiden myyntiä ja pankin omia, kuluiltaan kovia, rahastoja. Rahastojen osalta varmaa on vain kulujen periminen, kaikki muu on vähintään yhtä epävarmaa kuin suorissa osakesijoituksissa.

Hajautusta toki on osakkeissa, mutta ei ylettömän paljon, alle selkeästi alle 20 lappua on.

Vierailija
30/61 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen poikkeus kun itse ostan raportin jälkeen jos on kyykänyt ja kun nousee takaisin niin myyn. En ymmärrä ikiholdaajia. Osingot on pisara meressä myhntivoittoihin nähden.

Ei osingot poissulje myyntivoittoja. Aiemminkin mainitsin, että myyntivoittojen veroeurot eivät koskaan tuota korkoa korolle.

Vierailija
31/61 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräinen osinko Helsingin pörssissä on noin 3,5% ja Jenkeissä puolet siitä omien osakkeiden oston seurauksena. Ihmettelen suuresti, ettei teitä "hyvien osinkojen maksajien" arvostajia kurssimuutokset kiinnosta. Monen osakkeen arvosta häviää notkahduksessa helposti hetkessä vuosikymmenen osinkotuotto.

Vierailija
32/61 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osingot poissulje myyntivoittoja. Aiemminkin mainitsin, että myyntivoittojen veroeurot eivät koskaan tuota korkoa korolle.

Osingoista maksat yhtälalla verot ja et voi olla varma nouseeko koskaaan sille tasolle et saat edes omaf takasin. Esim. Hm, Kappahl, Stockman jne. Mites näiden ikiholdaajien kävi?

Vierailija
33/61 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisit mieluummin jotain todellista jonkin hypoteettisen arvailun sijaan.

Talo ja auto on, en oikeestaan tarvitse mitään.

Metsää, maata, keskustan kiinteistöjä vanhoista kivitaloista..

Vierailija
34/61 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräinen osinko Helsingin pörssissä on noin 3,5% ja Jenkeissä puolet siitä omien osakkeiden oston seurauksena. Ihmettelen suuresti, ettei teitä "hyvien osinkojen maksajien" arvostajia kurssimuutokset kiinnosta. Monen osakkeen arvosta häviää notkahduksessa helposti hetkessä vuosikymmenen osinkotuotto.

Kurssimuutokset toki kiinnostavat silloin kun on kyse riittävän syvästä laskusta.Itseasiassa kyse onkin siitä, jatkuuko nyt nähty lasku edelleen, vai tuleeko käänne? Tätä on itse kunkin hyvä pohtia salkun koosta riippumatta.

Vierailija
35/61 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sijoitin osakkeisiin sen verran kuin kelasin et kärsin hävitä. Satku on kiinni

Vierailija
36/61 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy pohjalla, osta huipulla. 

Vierailija
37/61 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottelisin tyynesti osinkokautta sinuna. Esim. Nordean osakkeen osinko alkaa lähennellä 10% näillä hinnoilla.

Ai sulla on jo tiedossa vuodelta 2018 maksettavan osingon määrä? Yleensähän kevään yhtiökokouksessa tuo vasta päätetään... Sitä paitsi Nordean osingoista saa maksaa ensi vuonna muhkeat verot saman tien, kun ei olla enää Ruotsin ennakonpidätyksen alaisia. Tuotot laskee.

Vierailija
38/61 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osingoista maksat yhtälalla verot ja et voi olla varma nouseeko koskaaan sille tasolle et saat edes omaf takasin. Esim. Hm, Kappahl, Stockman jne. Mites näiden ikiholdaajien kävi?

H&M:ää kommentoisin sen verran, ettei sitä voida verrata kahteen muuhun mainittuun. H&M:llä on täysin erilaiset voimavarat nousta pidemmästäkin laskukaudesta.

Vierailija
39/61 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2014 tuli joku uniin ja sanoi myy kaikki ja vaihda omaisuus kultaan, koska sota on tulossa. Samaan aikaan alkoi romukullan osto muuallakin=O

Muut möivät kultansa pois ja ostivat bitcoineja.

Niillä sitten ruokaa, vaatteita ja lääkkeitä ostamaan jos huonosti menee ja pska osuu tuulettimeen sotaherrojen takia.

Vierailija
40/61 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sijoitin osakkeisiin sen verran kuin kelasin et kärsin hävitä. Satku on kiinni

Sama se mullakin, mutta tarkoitus on toki tehdä voittoa, eikä tyytyä nolla tulokseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi