Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hajusteyliherkkä tupakoi?!

Vierailija
03.11.2018 |

Nyt tulee aikas pitkä pohdinta ja avautuminen joten sorry jo etukäteen... :)
Eli juttu menee näin...Äitipuoleni väittää olevansa hajusteyliherkkä tai hajusteallergikko,ihan sama mutta silti itse tupakoi kun korsteeni!
En ymmärrä miten hajusteista kärsivä voi itse tupakoida eikä tupakanhaju aiheuta mitään oireita?!
Nimittäin eniten minua tässä asiassa riepoo se että hän aina syyllistää minua ja poikaani että miksi emme käy isääni moikkaamassa mutta aina kun sinne menemme äitipuoleni rupeaa heti yskimään keuhkojansa pihalle ja valittamaan päänsärkyä vaikka olisimme pojan kanssa EDELLISENÄ päivänä käyneet suihkussa emmekä käytä mitään hajusteita.Kumpikaan ei laita hiuksiin mitään emmekä myöskään laita dödöä silloin kun sinne menemme.Miten muka suihkusaippuamme voi haista hänen nenäänsä vielä seuraavana päivänä mutta hänen oma tupakointinsa ei haittaa häntä yhtään.Pahemmalle haisee juuri tupakoinut ihminen kun edellisenä päivänä suihkussa käynyt.Sen ehkä juuri ja juuri kestän että hän minulle huomauttaa siitä että tuoksun mutta sitä en todellakaan siedä että hän sanoo lapselleni että "sä haiset"
Yksi kesä erehdyimme lähtemään pojan kanssa isäni ja äitipuoleni kanssa laivalle niin äitipuoleni jopa toi pari päivää aikaisemmin meille hajuusteettoman shampoon,suihkusaippuan ja käsisaippuan että peskää näillä ennen kun tulemme heidän autoon.Pesimme niillä kyllä mutta poikani sanoi heti että ei ikinä enään halua pestä niillä kun häntä rupesi heti ne aineet kutittamaan ja sanoi että jää saippuainen olo ja sama olo tuli mulle.Sen jälkeen emme ole todellakaan käyneet missään samoilla reissuilla ja isällänikin käydään vaan kerran vuodessa,isänpäivänä vaikka asutaan samassa kaupungissa.Isäni tulee aina meille.Olen isällekkin suoraan sanonut että miksi en halua tulla poikani kanssa heillä käymään ja isäni ymmärtää.Kumma kyllä äitipuoltani ei yhtään häiritse kuitenkaan kulkea bussissa kaupungille shoppailemaan lähes joka päivä.Bussissa ja tavarataloissa sitä melkoinen tuoksujen sekamelska vasta vallitseekin.
Me ei poikani kanssa todellakaan aiota muuttaa meidän omia suihkussakäynti- ja pyykinpesutapojamme ilkeän äitipuolen takia!
Muutenkin minua ottaa nykyään niin päähän tämä "hajusteyliherkkien" mesoaminen kaikenmaailman tuoksuttomien viikkojen ja päivien yms. mainostaminen.He eivät todellakaan ole maailman napa ja voi kuvitella että kaikki rupeavat elämään heidän mukaansa.Jokaisella ihmisellä on oikeus tuoksutella päällensä vaikka pullollinen hajuvettä päivittäin jos haluaa ja jos jotkut sitä eivät kestä niin pysyköön itse kotona.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus. Mun kuntouttavan ohjaajalla oli sama vika ja kokoajan röökillä. Itse käytän dödöä normisti ja joskus hajuvettä, itseäni kyllä häiritsee enemmän tupakan haju.

Vierailija
2/5 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tällainen "hajusteyliherkkä" naapuri. Kerran jouduin työni puolesta käymään ja puhdistamaan lattian rajasta jotain sotkuja. Ilmaputsari hurisi olohuoneessa täydellä teholla. Asunto haisi kitkerälle vanhalle tupakalle ja lattialle oli jo muutaman viikon asumisen aikana ehtinyt kertyä valtava kerros pölypalloja ja -riekaleita. Oli siinä pokassa pitelemistä kun tämä naapuri oli kovin huolissaan siitä kuinka vahva tuoksu käyttämässäni puhdistusaineessa olisi...

Harmittaa tällaiset häröilijät. Hajusteyliherkkyys on aivan aito olemassaoleva ongelma josta kärsivän elämä voi pahimmillaan olla todella rajoitettua. Sitten on nää "hajusteyliherkät" jotka antavat ympäristölle ihan väärän kuvan todellisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriitaista! kun kävin viimeksi kirppiksellä, siellä eräs nainen totesi toiselle: "Nyt kyllä lähdetään tupakalle! Ei täällä voi olla, kun täällä haisee jokin pöly tms."

Vierailija
4/5 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti hajuste- ja/tai kemikaaliyliherkät ihmiset kärsivät katkuista. Itse en kuulu heihin, mutta inhoan tupakan ja eksoot tis ten hajusteiden löyhkää.

Vierailija
5/5 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omo ja varsinkin huuhteluaine comfort. Ei siihen yliherkkyyteen muuta tarvita.