Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00

Vierailija
03.11.2018 |

On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.

Kommentit (10856)

Vierailija
10341/10856 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta, mutta ihmiset hyvät. Jotain sanoo sekin, että lapset ovat iloisia, innostuvia, hyväkäytöksisiä (pienet lapset eivät teeskentele kuvatessakaan) ja selvästi hyvin hoidettuja. Heillä on niin paljon kansainvälisiä seuraajia, että tulot ovat aika hyvät ilman mitään tukia valtiolta.

Kotikoulu ei ole mikään hullumpi vaihtoehto ja yleensä kotikoulun käyneet pärjäävät keskimäärin paremmin lukiossa ja/tai yliopistossa kuin normikoulun käyneet. Ihmiset eivät vaan tunne tätä konseptia ja mieleen tulee varmasti ensimmäisenä, että "hui, minä en ainakaan osaisi opettaa lapsilleni asioista yhtä hyvin kuin koulutetut opettajat".

Isoimmilla lapsilla jos on ammatit (niin kuin sanovat) niin voivat käyttää näitä hyväksi kun haluavat/tarvivat. Nyt ei olisi järkeäkään etsiä töitä, koska ovat muuttamassa. Ei se työnteko autuaaksi tee, jos pärjää muutenkin. Selvästi ovat myös fiksuja lapsia (Cleopatra, Jerusalem, Romeo), eivät missään mielessä hunningolla ja heillä on vahva, suuri perhe ympärillään. Minulla ei olisi mitään huolia heidän pärjäämisestään elämässä!

Tainan omin sanoin sanottuna ovat olleet muuttamassa Australiaan nyt 11 vuotta.

Niin lopeta sinäkin hyvä ihminen nyt tosta muutosta lätiseminen, sitä ei ole tapahtunut 11 vuoteen, niin sitä ei varmasti tule tapahtumaan ihan lähiaikoinakaan. Jos taina olis mun äiti, ja olisi mulle 11 vuotta valehdellut tuollaisesta (vanhimmille lapsille on tämä 11 vuotta nyt uskoteltu näin), olisin erittäin pettynyt äitiini. Kannattaa vähän miettiä myös lasten tunteita, sillä on todella sairasta valehdella omille lapsilleen tuollaisesta asiasta noin pitkään, _kukaan_ rakastava vanhempi ei tee noin.

Vierailija
10342/10856 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta, mutta ihmiset hyvät. Jotain sanoo sekin, että lapset ovat iloisia, innostuvia, hyväkäytöksisiä (pienet lapset eivät teeskentele kuvatessakaan) ja selvästi hyvin hoidettuja. Heillä on niin paljon kansainvälisiä seuraajia, että tulot ovat aika hyvät ilman mitään tukia valtiolta.

Kotikoulu ei ole mikään hullumpi vaihtoehto ja yleensä kotikoulun käyneet pärjäävät keskimäärin paremmin lukiossa ja/tai yliopistossa kuin normikoulun käyneet. Ihmiset eivät vaan tunne tätä konseptia ja mieleen tulee varmasti ensimmäisenä, että "hui, minä en ainakaan osaisi opettaa lapsilleni asioista yhtä hyvin kuin koulutetut opettajat".

Isoimmilla lapsilla jos on ammatit (niin kuin sanovat) niin voivat käyttää näitä hyväksi kun haluavat/tarvivat. Nyt ei olisi järkeäkään etsiä töitä, koska ovat muuttamassa. Ei se työnteko autuaaksi tee, jos pärjää muutenkin. Selvästi ovat myös fiksuja lapsia (Cleopatra, Jerusalem, Romeo), eivät missään mielessä hunningolla ja heillä on vahva, suuri perhe ympärillään. Minulla ei olisi mitään huolia heidän pärjäämisestään elämässä!

Niin lopeta sinäkin hyvä ihminen nyt tosta muutosta lätiseminen, sitä ei ole tapahtunut 11 vuoteen, niin sitä ei varmasti tule tapahtumaan ihan lähiaikoinakaan. Jos taina olis mun äiti, ja olisi mulle 11 vuotta valehdellut tuollaisesta (vanhimmille lapsille on tämä 11 vuotta nyt uskoteltu näin), olisin erittäin pettynyt äitiini. Kannattaa vähän miettiä myös lasten tunteita, sillä on todella sairasta valehdella omille lapsilleen tuollaisesta asiasta noin pitkään, _kukaan_ rakastava vanhempi ei tee noin.

Ja ihmemaa Australiaa odotellessa on päästetty perhe vielä asunnottomaksikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10343/10856 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noiden lasten ympärillä ei ole vahva perhe.

On vain kouluttamaton yhteiskunnan ulkopuolella oleva äiti ilman uraa tai ammattia ja yhtä yhteiskunnan ulkopuolella oleva näkövammainen ei-koskaan-työtä-Suomessa-tehnyt isä.

Ja sillä isällä on paha päihdetausta, huumeita ja muuta. Tosi vahva perhe. Niin vahva, että Leonardoakin lakattiin seuraamasta somessa, kun kertoi julkisesti masennuksestaan.

Vierailija
10344/10856 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuottako tuota muuttoa on tehty?! Itse törmäsin perheeseen tuon alkuperäisen aamuvideon yhteydessä ja luulin että muuttopuuhat on aloitettu silloin kun muuttivat pois ”linnatalosta”.

Vierailija
10345/10856 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ihmemaa Australiaa odotellessa on päästetty perhe vielä asunnottomaksikin.

Kyllä, sekin varmaan jonkinlainen saavutus Suomessa, tämä perhe ollut lähes 2 vuotta kodittomia.

Vierailija
10346/10856 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin viranomaiset aikovat tarkistaa kotikoulua tason ja lastensuojelu lasten mielenterveyden tilan?

Vierailija
10347/10856 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla käsitystä siitä miten yliopistoon päästään ?

Kysyy yliopistossa opiskelevien lasten äiti.

Omat lapset ovat myös yliopistossa. Kotikoulusta voi siirtyä milloin vain tavalliseen kouluun, useimmat taitavat siirtyä viimeistään lukioon, usein hankkimalla viimeistään ysiluokalta numerotodistuksen (kunta/oman kunnan koulusta opettaja) seuraa kotikoululaisten opiskelua jatkuvasti.

Vierailija
10348/10856 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 vuottako tuota muuttoa on tehty?! Itse törmäsin perheeseen tuon alkuperäisen aamuvideon yhteydessä ja luulin että muuttopuuhat on aloitettu silloin kun muuttivat pois ”linnatalosta”.

Kuten jo aiemmin sanoin, taina itse on sanonut vuosi sitten että ovat 10 vuotta muuttoa tehneet. He muuttivat tänne 12 vuotta sitten, tarkoitus oli asua Suomessa 1 vuosi ja muuttaa sitten takaisin Australiaan. Taina sanoi myös että vanhimmille lapsille tästä muutosta on puhuttu koko se aika.

Luuletko että tämä on joku minun keksimä juttu, miksi väittäisin tainan sanoneen noin jos se ei olisi totta? Taina on myös minulle ihan henkilökohtaisesti oikeassa elämässä sanonut alkuvuonna 2018 että ovat muuttamassa Australiaan ihan pian. Ihan pian taitaa olla aika suhteellinen käsite näemmä.

Vierailija
10349/10856 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin muutamia videoita heistä, jotain karmivaa on ... en tiedä mikä.

Vierailija
10350/10856 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat lapset ovat myös yliopistossa. Kotikoulusta voi siirtyä milloin vain tavalliseen kouluun, useimmat taitavat siirtyä viimeistään lukioon, usein hankkimalla viimeistään ysiluokalta numerotodistuksen (kunta/oman kunnan koulusta opettaja) seuraa kotikoululaisten opiskelua jatkuvasti.

Niinhän se menee teoriassa ja käytännössäkin jos oppimäärät on tullut suoritettua...

Siinähän se vaikeus onkin tässä tapauksessa.

Ihan vaikka nyt kiinnostusta jatko-opinnoille olisikin.

Vierailija
10351/10856 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kunta seuraa Licciardojen opiskelua kun eivät asu missään? Nuo lapset jäävät tällä menolla vaille minkäänlaisia todistuksia. Eikös D’Art ole kohta kasilla tai ysillä? Viimeiset uuden vuoden raketit on ammuttu jo monta kertaa, miksi eivät lähde? Kyllähän Ausseihin pääsee jollain aikataululla (jos on maan kansalainen) mutta vähän joutuu maksamaan karanteenista. Ei varmaan haittaa kun A:n synttärilahjatkin olivat kalliimmat kuin parin viikon karanteeni.

Vierailija
10352/10856 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vau, tykkäsin ihan tosi paljon Leon uusimmista videoista. Hän osaa kyllä editoida. Voisi harkita jotain media-alan opintoja. Herttainen pari ovat Jennan kanssa ja heille toivon pelkkää hyvää.

Vierailija
10353/10856 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi kyllä hyvää aikuisille lapsille nähdä vähän työelämää tai koulut käydä loppuun. Cleopatra ei tee edes omia vlogeja enää, teki vain yhden vlogin 3v sitten.

Tässä välissä ennen muuttoa sitä just kannattaisi tehdä rahaa töissäkäymällä.

Vierailija
10354/10856 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta juuri tuo synttäritytön krääsälahjavideo tuo esille sen , kuinka  eri maailmassa perhe elää . Onko se tietoista ?

Nyt, kun ekologiset t arvot ja maltillinen kuluttaminen ovat avainsanoja somevaikuttajien kesken, tämä perhe tekee täysin toisin. 

Vierailija
10355/10856 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän tyylin kultti-vibes ei ole ihan sitä jota ensimmäisenä yhdistää tietoisiin, ekologisiin valintoihin ja muutenkaan tieteisiin nojautumiseen.

Usein saattaa liittyä anti-vax juttuihin ja kaikenlaisiin omiin info kupliin.

Vierailija
10356/10856 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän tyylin kultti-vibes ei ole ihan sitä jota ensimmäisenä yhdistää tietoisiin, ekologisiin valintoihin ja muutenkaan tieteisiin nojautumiseen.

Usein saattaa liittyä anti-vax juttuihin ja kaikenlaisiin omiin info kupliin.

Perhe on anti-vaxxers. Eikös Paul jossain ps y koo sissaan on sellaista puhunut, että rokotteiden mukana laitetaan ihmiseen siru. Nyt ovat kai kusessa kun Ausseihin tai lentoyhtiölle pitäisi olla koronarokote.

Vierailija
10357/10856 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimevuoden puolella oli Jyväskylässä iso vuoraokt, olisivat muuttaneet siihen. Oli ainakin 8 huonetta ja hinta joku 1000e ja kulut päälle, ja keskustaan ehkä 5km

Vierailija
10358/10856 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin etteivät koskaan mihinkään Australiaan muuta. Suurperheen tuet Suomessa niin paljon paremmat ja sosiaaliturva yleensä. Eihän heillä oikein muita tuloja ole. Sitä mukaa kun lapset aikuistuu ja muuttaa pois kotoa, ei voi enää tehdä videoita suurperheen arjestakaan.

Vierailija
10359/10856 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset lapset voisivat ihan itsekseekin muuttaa Ausseihin, eihän heidän tarvitse odottaa perhettä. Varmaan olisi ihan kivaa omakin elämä

Vierailija
10360/10856 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimevuoden puolella oli Jyväskylässä iso vuoraokt, olisivat muuttaneet siihen. Oli ainakin 8 huonetta ja hinta joku 1000e ja kulut päälle, ja keskustaan ehkä 5km

Varmastikin halvempi kuin huvilan vuokra. Luulen että ovat tarkoituksella osoitteettomia niin on helpompi vältellä viranomaisia/lastensuojelua/mahdollisia velkojia/mitä sitten pakenevatkin. Tai okt ei olisi ollut tarpeeksi hieno esiteltäväksi somessa. Eihän siitä heidän ekasta (?) Suomen asunnostakaan tullut mitään materiaalia Tainalta, tavallinen rivari jostain haalittuine kirpparihuonekaluineen ja lastulevykeittiökaappeineen. Paul taisi jotain jakaa. Silloin lapsilla oli vielä ihan tavallisia vaatteita.

Ketju on lukittu.