Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00

Vierailija
03.11.2018 |

On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.

Kommentit (10856)

Vierailija
8181/10856 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo Tainan uudenvuoden vlogia, ei voi muuta kuin todeta, että Suomi on kaunis ja eksoottinen maa! Luulisi, että LT-perheellekin jäisi jonkinlainen ikävä tänne ja kaipaus puhdasta luontoa, puhdasta vettä ja ruokaa kohtaan. Tainan videoista ei mitenkään tule esille, että näitä asioita arvostaisi Suomessa. Ikävöi vain Australiaan. Huomaako vasta siellä, mitkä asiat Suomessa olikin ihan huippuja..

Miksi edes tulivat Suomeen kun vuosikausia ovat lähinnä kaivanneet takaisin Ausseihin?

Vierailija
8182/10856 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkää nyt ymmärtää, että suomen kielellä puhuttuna katsojakunta on pienempi. Kuin taas englanti on laajempi ja sitä nykyään ymmärtää melkein kaikki ja on laajemmin yleinen yhteinen kieli ympäri maapallon. Jolloin katsojakuntakin on isompi. Siksi puhuvat englantia mitä isolla todennäköisyyllä. Miksi rajoittaa jos mahdollisuus saada enemmän?

Joo, mutta ei kai silti tarvitse valehdella ettei osaa suomea? Kaiken lisäksi Tainan virheet ovat sellaisia, joita suomalainen tekee matkiessaan "hoonosuomea", eivätkä esim. englannista suomen kielelle suoraan käännettyjä lauserakenteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8183/10856 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kumma, jos Taina ei suomen kieltä osaisi kun sen vanhemmat puhuvat ja kirjoittavat suomea.

Mutta raha haisee, kun tekee videoita englannin kielellä.

Vierailija
8184/10856 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista sisältöä haluaisitte muut nähdä kanavalla? Mua kiinnostaisi kuulla videoilla enemmän Tainan näkemyksiä asioista, kun on noin erikoinen persoona ja hänellä on selvästi myös vahvat mielipiteet. Vauvoille lässyttäminen ei kiinnosta itseäni yhtään, suurin osa videoista on mielestäni aika tylsiä kun niissä vain näytetään lasten leikkimistä. Tainan poseeraushetket ovat myös aika epäkiinnostavia.

Sen sijaan olen kiinnostunut perheen tarinasta, näkemyksistä ja miksei uskonnosta ja ruokavaliostakin. Musta toi perhe on kokonaisuudessaan ihan kiinnostava ja on aina mielenkiintoista tutustua eri ihmisten ajatuksiin ja ideologioihin.

toivoisin noiden lisäksi myös kommunikointia seuraajien kesken.

Mä taas toivoisin ihan perus vlogeja heidän arkipäivistään. Ilman mitään näyttelyä. Missä näkisi millaista perheen elämä todella on. Niin että koko porukan ei tarvisi edes olla kasassa jos joku olisi vaikka kaverilla käymässä tai mitä vaan. Ois niin kiva nähdä että minkälaista elämä heidän perheessä IHAN OIKEASTI on. Vaikea uskoa, että missään perheessä oikeasti nyhvätään noin tiiviisti yhdessä ja aika paljon vaan kotona. Kameraa voisi jalustan kanssa käyttää kuvaamaan myös enemmän Tainaa heidän päivittäisissä toimissaan. Ja musta olis kyl tosi kiva joskus kuulla ihan kunnolla heidän puhuvan suomea! Varmasti ulkomaalaisiakin kiinnostaisi miltä se suomen kieli kuulostaa. Ja siihen voisi laittaa sitten englanniksi tekstitykset. Esim. Uv-video on mun mielestä paljon kivempi kun vaikka ”saman ikäiset mutta ei kaksosia” -videot, jotka ovat vaan tylsää liibalaabailua.

Komppaan, kunhan Taina tekisi itse jotain askareita sen sijaan, että muikistelee kameralle ja peilailee itseään ihaillen.<- senhän voi tehdä vaikka vessan peilin edessä niinkuin me muutkin.

Esimerkiksi uuden vuoden ruokien valmistamisesta olisi saanut hyvää sisältöä vaikka ihan vaan nopeutettua videota kokkauksesta ja välissä selostusta mitä tehdään.

Vierailija
8185/10856 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi kiva jos Taina kuvaisi välillä "omaa" vlogia siis tarkoitan että juttelisi itse kameralle vähän kuin Iholla-sarjassa. Omia ajatuksia, elämänkokemuksia, millaista Australiassa oli elää ja olla. Tällaisia.

Vierailija
8186/10856 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi kiva jos Taina kuvaisi välillä "omaa" vlogia siis tarkoitan että juttelisi itse kameralle vähän kuin Iholla-sarjassa. Omia ajatuksia, elämänkokemuksia, millaista Australiassa oli elää ja olla. Tällaisia.

Myöskin Paulin Instagram-tili on mielenkiintoinen ja antaa erilaista näkökulmaa:)) Paulin ajatuksia olisi myös kiva kuulla. Esim. millaista hänellä on asua Suomessa ja ikävöikö kotimaahansa.

Uskovaisena täytyy sanoa että breakdancing ei mielestäni kuulu kristityn elämään.

Vierailija
8187/10856 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista sisältöä haluaisitte muut nähdä kanavalla? Mua kiinnostaisi kuulla videoilla enemmän Tainan näkemyksiä asioista, kun on noin erikoinen persoona ja hänellä on selvästi myös vahvat mielipiteet. Vauvoille lässyttäminen ei kiinnosta itseäni yhtään, suurin osa videoista on mielestäni aika tylsiä kun niissä vain näytetään lasten leikkimistä. Tainan poseeraushetket ovat myös aika epäkiinnostavia.

Sen sijaan olen kiinnostunut perheen tarinasta, näkemyksistä ja miksei uskonnosta ja ruokavaliostakin. Musta toi perhe on kokonaisuudessaan ihan kiinnostava ja on aina mielenkiintoista tutustua eri ihmisten ajatuksiin ja ideologioihin.

toivoisin noiden lisäksi myös kommunikointia seuraajien kesken.

Tuo on kyllä niin loputon suo että en alkaisi siihen. Tästäkin palstasta näkee että kaikki hyvääkin tarkoittava väännetään heti valheeksi ja huijaukseksi ja vaikka miksi muuksi kun ei älykkyys riitä ymmärtämään sanottua tai kirjoitettua.

Niin, siksi arvostankin niitä todella suosittuja vloggaajia, jotka jaksavat keskustella seuraajiensa kanssa.

Vierailija
8188/10856 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöskin Paulin Instagram-tili on mielenkiintoinen ja antaa erilaista näkökulmaa:)) Paulin ajatuksia olisi myös kiva kuulla. Esim. millaista hänellä on asua Suomessa ja ikävöikö kotimaahansa.

Uskovaisena täytyy sanoa että breakdancing ei mielestäni kuulu kristityn elämään.

Kerro toki, mitä kristityn elämään kuuluu sitten? Missä kohtaa myös sanotaan, että ei kuulu?

Vierailija
8189/10856 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kumma, jos Taina ei suomen kieltä osaisi kun sen vanhemmat puhuvat ja kirjoittavat suomea.

Mutta raha haisee, kun tekee videoita englannin kielellä.

Totta kai raha haisee, jos tää somehomma on ainoo tulonlähde heille. Ei heillä oo järkeä laittaa suomeksi puhuttuja videoita youtubeen, sillä todennäköisesti suurin osa englanninkielisistä katsojista klikkaa aika nopeesti videosta pois, jos ei ymmärrä mitä siinä puhutaan. Katsotteko itse videoita, joissa puhutaan vierasta kieltä esim. espanjaa tai italiaa? Tuskinpa.

Vierailija
8190/10856 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin kieliset tekstitykset suomenkielisissä videoissa ei paljon auta kun esim jenkit ei niitä halua lukea kun ovat tottuneet että kaikki on englanniksi. Kyllä se laskisi katsojamääriä.

Vierailija
8191/10856 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin olisi kiinnostavaa nähdä heidän normi arkea, en usko että se on noin jäykkää ja teennäistä mitä videot osoittaa. Ei varmaan kukaan bloggaaja halua niitä pahimpia arjen hankaluuksia näyttää, jotkut kyllä avoimestikin kertoo; mutta tuntuu hassulta että noiden elämä olisi täynnä äidin söpötyksiä, ja lapset aina myönteisiä vailla uhmaikää ja murrosikää. Eivät lapset varmaan jaksa kaikkia päivän ruokailuja odotella rauhassa, niin että äiti saanut kuvattua tarpeeksi valmiiksi katettu pöytää ja siivottua keittiötä. Tuollaisen ruokamäärän valmistelu vie aikaa ja tuo epäjärjestystä. Olisi ollut kiinnostavaa nähdä tuo UV-aterian valmistusprosessi, kuka tekee mitäkin, kuka siivoaa jäljet, mitä pienet tekee sillä aikaa.

Itse olen lähtöisin vielä isommasta perheestä. Meillä oli kyllä leluja ja lasten leikkejä joka puolella taloa. Ja keittiössäkään ei kovin usein noin siistiä kun isolle porukalle monta kertaa päivässä ruokaa laitettiin. Ja ei kuljettu koko perhe tuollaisena laumana, vaan kaikilla varsinkin isommilla oli omat kiinnostuksen kohteet, ei tarvinnut pienemmistä noin huolehtia. Ja meillä oli myös paljon sosiaalista elämää oman perhepiirin ulkopuolella, meillä kävi myös paljon vieraita. Olen siis elänyt tasapainoisen ja onnellisen lapsuuden.

Mielenkiintoista olisi nähdä enemmän Tainan perheen sosiaalisesta elämästä perheen ulkopuolisten kanssa. Ja esim. harrastuksista kodin ulkopuolella. Ja syvällisempiä ajatuksia esim. lasten kasvatuksesta, sen haasteistakin. Ja Tainan päivästä olisi mukava saada kuvaus, millainen se kokonaisuudessaan on lastenhoitoineen, kotitöineen, harrastukseen.

Vierailija
8192/10856 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brisbanen alueella taitaa palaa.

Vierailija
8193/10856 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sinne Brisbanen seudulle varmaan suunnittelevat, kun Tainan vanhemmat asuu siellä, tuon yllä olevan tiedon mukaan.

Täällähän oli myös sellainen tieto, että olisivat Suomessa edelleen yhden perheenjäsenen terveydenhoidon vuoksi. Ilmeisesti joku joka tuntee/tietää heidät kertoi.

Vierailija
8194/10856 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä Jenna on päässyt aknesta eroon? Kertooko siis jonkun konkreettisen keinon?

Roaccutanilla

En ole Jennan videota katsonut. Mutta jos mainosti siinä Roaccutania niin se tosiaan on viimeinen lääke mitä kannattaa kokeilla. Itse sain siitä masennuksen; kaikki iho ja silmät ja limakalvot kuivuivat korpuksi, joten aivoihinkin tuollainen lääke kyllä jotenkin vaikuttaa. En pystynyt kuin kuukauden ajan kuuria syömään, sitten oli pakko lopettaa. Ehkäisypillerit veivät aknen myöhemmin pois. Nyt hiilihydraatiton ruokavalio, joka sisältää paljon hyviä rasvoja (oliiviöljy, kookosöljy, voi), myöskin kalaöljyä (Lysi nestemäinen) pitää aknen ja ihon rasvoittumisen kurissa.

Ihan vaan tiedoksi että jos joku Jennan videoita seurailee...

Vierailija
8195/10856 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovainen minäkin, mutta miksi mielestäsi breakdance ei ole ok? Ajatteletko, että kaikki tanssi on huono juttu vai ainoastaan tämä laji? Jos musiikki on (sanoituksiltaan) kohdillaan, niin ei kai siinä mitään ongelmaa ole?

Vierailija
8196/10856 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helluntalaispiireissä on ollut ennen kielteistä suhtautumista vääntelemisen ja muun rytmin mukaan heiluminen. Koska siinä kohdistuu itseensä ikäänkuin ruuminpalvontaa ja sehän ei kuuliaiselle uskovalle sovi, koska on vain yksi Herra jota palvotaan. Sittemmin on helluntalaispiireissä tullut muutosta.

Tainan vanhemmat lukeutuu ilmeisesti helluntalaispiireihin ja oletettavasti myös Paulin äiti, koska on käynyt  Suomessakin puhumassa helluntaisrk;ssa.

Suvaitsevaisuus näyttää laajentuneen helluntalaispiireissä siitä mitä se oli muutama vuosikymmen sitten, kokouksiin voi nykyisin mennä pitkissä housuissa, ja lyhyillä hiuksilla, nainenkin. Lestadiolaisilla taitaa olla nykyisin tiukemmat säännöt.

Vierailija
8197/10856 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin nuo uudenvuoden videot. Onko Jerusalemilla joku iso arpi nyt otsassa? Jiin mallinen, lähtee silmien välistä. Näkyy esim. 2/2 Uuden vuoden videossa kohdassa 1:13, ainakin jos pysäyttää. Vai näenkö ihan omiani.

Sinänsä ei olisi ihme, niin paljon fyysisiä riskejä ottavat ja temppuilevat. Tunnen yhden samanhenkisen pojan, jonka perheessä poikien on aina pitänyt näyttää oma rohkeutensa temppuilemalla (esim. korkeat uimahypyt), ja nyt pojalla 25-vuotiaana on selkä tosi huonossa kunnossa. Ei pääse unelma-ammattiinsa sen vuoksi. Selkä ollut kipeä nuoresta asti. Että nuo temppuilut ja riskinotto on oikeasti tosi tyhmää.

Vierailija
8198/10856 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helluntalaispiireissä on ollut ennen kielteistä suhtautumista vääntelemisen ja muun rytmin mukaan heiluminen. Koska siinä kohdistuu itseensä ikäänkuin ruuminpalvontaa ja sehän ei kuuliaiselle uskovalle sovi, koska on vain yksi Herra jota palvotaan. Sittemmin on helluntalaispiireissä tullut muutosta.

Tainan vanhemmat lukeutuu ilmeisesti helluntalaispiireihin ja oletettavasti myös Paulin äiti, koska on käynyt  Suomessakin puhumassa helluntaisrk;ssa.

Suvaitsevaisuus näyttää laajentuneen helluntalaispiireissä siitä mitä se oli muutama vuosikymmen sitten, kokouksiin voi nykyisin mennä pitkissä housuissa, ja lyhyillä hiuksilla, nainenkin. Lestadiolaisilla taitaa olla nykyisin tiukemmat säännöt.

Ei itse tanssimisessa varmasti ole koskaan ollut kyse vaan enemmän niissä muissa asioissa. Ennen vanhaa uskottiin siihen, että tanssipaikoilla oli useimmiten alkoholia tarjolla tai saatavilla ja tanssiminen lähekkäin vastakkaisen sukupuolen kanssa saattoi altistaa esiaviolliseen seksiin, joka taas ei ole hyväksyttävää. Itse tanssiminen ei oman käsitykseni mukaan ole ollut se synti.

Nykyään kuitenkin jokainen uskonto muuttuu ja ollaan suvaitsevaisempia monelta kohtaa. On ääripäitä joka uskonnossa tästä huolimatta edelleen. Lisäksi jokainen kuitenkin loppuviimeksi määrittelee itse oman uskonsa ja miten sitä noudattaa ja mihin uskoo.

Vierailija
8199/10856 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-hengellistä musiikkia on pitkään pidetty epäsopivana uskovaisille, kun se on maallista eikä Jumalan ylistämistä ja samassa yhteydessä se tanssikin, kun ei täällä virsien tahdissa tanssita. Siitä on siis oltu tarkkoja, ettei harrasteta sellaisia asioita, jotka voi viedä pois päin Jumalasta. Nykyään tämä meininki toki on löystynyt siitä mitä se on aiemmin ollut, niin kuin joku tuossa jo sanoikin.

Vierailija
8200/10856 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenna myy puhelintaan Torissa

Ketju on lukittu.