Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uuden vuoden videosta välittyy itselleni sellainen asetelma, että cleopatra on tainan suosikki (voi tosin johtua osin iästäkin kun on vanhin) ja omaksunut tietynlaisen iloisen ja kiltin roolin, "ole positiivinen niin saat kehuja". muistuttaa tainaa. osa vanhemmista pojista näyttää varautuneemmilta videoilla, siitä tulee mieleen että haluaisivat teatterin päättyvän jo.
Ei kenenkään teini-ikäisen pojan ykköstavoite elämässä ole lastenrattaiden lykkääminen ja vaipanvaihto tai perheen kanssa hengailu. Mitä mahkuja Jerusalemillakaan on edes tutustua tyttöihin tai Cleopatralla poikiin kun joutuu olemaan perheessä kiinni kuin liimattu.
Kaikilla nuorilla tai vanhemmillakaan ihmisillä ei ole tavoitteena seurustelu. Esim. itse olen melkein 30 eikä minua kiinnosta seurustelu pätkääkään. Perheeni (vanhemmat ja sisarukset) ovat minullekin tärkeimpiä ihmisiä.
Kavereita uskon että noilla on, onhan niitä muutamia näkynytkin niillä vanhemmilla videoilla.
Asutko vielä vanhempiesi kanssa? Eikö sinulla ole ystäviä?
Leonardo meni naimisiin heti kun Jenna täytti 18. Voihan siitäkin jotain päätellä. Cleopatra on kertonut haluavansa omia lapsia. Missä välissä kun pitää äidin lapsia hoitaa. Kavereitakaan tuskin ehtii tapaamaan jos asutaan asuntoautossa tai jossain lomakohteessa ja matkallakin pitää hoitaa sisaruksia.
Asun yksin yksiössä ja viihdyn oikein hyvin. Käyn auttelemassa vanhempia silloin tällöin ja kokoonnutaan suht usein sisaruksien kanssa vanhempien luona. Sano nyt vielä että tässäkin on jotain epänormaalia.
Ja on minulla kavereita mutta koska asuvat pitkällä niin lähinnä nykyään viestitellään. Töissä on myös mukavia kavereita mutta en jaksa nähdä heitä enää vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taina tajusi jossain kohtaa, että persaukisen suurperheen kotiäidin sijaan hän voi olla supertubettaja botoxeineen ja valkaistune laminaattihampaineen. Lapset ovat vain väline äidin ehtymättömässä narsismissa.
Osut asian ytimeen.
Kyllä! Ja veikkaan, että tätä tubetushommaan on valmistauduttu jo hyvissä ajoin sen alkamista. Aikaahan ei hukattu sitten yhtään kun 10 lapsi oli viittä vaille syntymässä. Koneisto lähti vauhdilla pyörimään.
Ja myös licciardo-toivola feikkinimi ollut käytössä jo kun Cleopatra osallistui Kidssingiin. Myöskin tämä oli Tainalta suunniteltu harppaus
Siitähän on sitten 7 vuotta, vai muistanko että Cloepatra oli 13 osallistuessaan? Jännää seurata mihin tämä suunnitelma huipentuu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän joillakin videoilla mykistetään välillä yhtäkkiä äänet kokonaan. Siis myös kohdista, joissa ei näitä paljon paasattuja tekijänoikeusmateriaaleja ole.
Esimerkiksi uv-videolla kohdassa, jossa nousivat saunan lauteille. Mitä niin salaista joku on sanonut, vai onko joku herranjestas mennyt puhumaan suomea?! :D minusta vastaavaa mykistystä on ollut jollain aikaisemmallakin videollaKyllä itsellä ainakin kuuluu koko videossa äänet normaalisti. Myös sauna kohdassa. YT:ssa joku ongelma välillä äänien kanssa. Videossa on äänet mutta jostain syystä ne ei vain välillä kuulu. Auttaa kun poistaa historiatiedot ja päivittää, niin usein auttaa asiaan.
No nyt kun katsoin uudestaan, niin siinä kohtaa olikin vaan laitettu joku tehostemusiikki (aika hiljaa kuului), mitä en vissiin vaan kuullut ekakerralla, kun muun hälinän keskellä oon videota katsonut. Sorry!
Vierailija kirjoitti:
Taas uv videossa kohdassa, jossa lähdettiin saunasta kylmään ja ihosta nousi höyryä, olisi hyvin voinut ottaa kemian näkökulman, jos kerran haluavat kotikouluttaa ilmiöiden ja konkreettisten asioiden kautta niinkuin jollain matkavideolla sanoivat ja sitten tosiaan miettiä yhdessä, että miksi näin tapahtuu eikä vain kommentoida jotain tyyliin, että äiti on vaan niin kuuma...
....puuma🤩
Siinä kun Taina tsoomaili kasvojaan ja dekolteetaan, niin tunsin niin samaistumista! On meillä molemmilla vaan yli 40-vuotiaan kaulat! Siitä ei pääse mihinkään, leuan alta se näkyy..
Vierailija kirjoitti:
niin kirjoitti:
Mä en usko, että edes muuttaa Australiaan. He ja lapsetkin on asuneet Suomessa suurimman osan elämästään ja osa heistä täällä syntynytkin. Oletettavasti heidän sukunsa on suomessa ja ovat suomalaisia. Puhuvat vaan pitääkseen yllä jotain kulissia, kuulostaa jotenkin eksoottisemmalta olla jostain muualta kuin Suomesta. Olisi kiva, jos videoilla kuulisi puhuttavan Suomen kieltä.
Taina ja Paul ovat asuneet suurimman osan elämästään Australiassa. Leonardo puolet elämästään, muut suuremman osan ja viisi nuorinta syntyneet täällä.
Paulin suku asuu edelleen Australiassa, Tainan suvusta ei tarkempaa tietoa kuin että hänen isänsä asuu Suomessa. Tainalla on Suomessa myös serkkuja, mutta ovatko Tainan mahdolliset sisarukset tai osa heistä jäänyt Australiaan sitä ei ole kerrottu missään.
Perheessä on kaksi kotikieltä, suomi ja englanti. Miksi ihmeessä heidän tulisi puhua videoissa enemmän Suomea? Videoiden kohderyhmä ja valtaosa tilaajista ei edes ymmärrä Suomea, englanti taas on kansainvälinen kieli, jonka ymmärtäjiä on kaikissa kulttuureissa. Jos katsoo kuka seuraa Tainan instagramia ja oletetaan että valtaosa heistä seuraa myös videoita, niin suomalaiset ovat tosiaan vähemmistössä.
Totta, mutta miettikääpä miten eksoottista olisi video suomeksi! Tekstitys tietysti englanniksi. Why not? Sehän vois pian wörkkiäkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista sisältöä haluaisitte muut nähdä kanavalla? Mua kiinnostaisi kuulla videoilla enemmän Tainan näkemyksiä asioista, kun on noin erikoinen persoona ja hänellä on selvästi myös vahvat mielipiteet. Vauvoille lässyttäminen ei kiinnosta itseäni yhtään, suurin osa videoista on mielestäni aika tylsiä kun niissä vain näytetään lasten leikkimistä. Tainan poseeraushetket ovat myös aika epäkiinnostavia.
Sen sijaan olen kiinnostunut perheen tarinasta, näkemyksistä ja miksei uskonnosta ja ruokavaliostakin. Musta toi perhe on kokonaisuudessaan ihan kiinnostava ja on aina mielenkiintoista tutustua eri ihmisten ajatuksiin ja ideologioihin.
toivoisin noiden lisäksi myös kommunikointia seuraajien kesken.
Mä taas toivoisin ihan perus vlogeja heidän arkipäivistään. Ilman mitään näyttelyä. Missä näkisi millaista perheen elämä todella on. Niin että koko porukan ei tarvisi edes olla kasassa jos joku olisi vaikka kaverilla käymässä tai mitä vaan. Ois niin kiva nähdä että minkälaista elämä heidän perheessä IHAN OIKEASTI on. Vaikea uskoa, että missään perheessä oikeasti nyhvätään noin tiiviisti yhdessä ja aika paljon vaan kotona. Kameraa voisi jalustan kanssa käyttää kuvaamaan myös enemmän Tainaa heidän päivittäisissä toimissaan. Ja musta olis kyl tosi kiva joskus kuulla ihan kunnolla heidän puhuvan suomea! Varmasti ulkomaalaisiakin kiinnostaisi miltä se suomen kieli kuulostaa. Ja siihen voisi laittaa sitten englanniksi tekstitykset. Esim. Uv-video on mun mielestä paljon kivempi kun vaikka ”saman ikäiset mutta ei kaksosia” -videot, jotka ovat vaan tylsää liibalaabailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista sisältöä haluaisitte muut nähdä kanavalla? Mua kiinnostaisi kuulla videoilla enemmän Tainan näkemyksiä asioista, kun on noin erikoinen persoona ja hänellä on selvästi myös vahvat mielipiteet. Vauvoille lässyttäminen ei kiinnosta itseäni yhtään, suurin osa videoista on mielestäni aika tylsiä kun niissä vain näytetään lasten leikkimistä. Tainan poseeraushetket ovat myös aika epäkiinnostavia.
Sen sijaan olen kiinnostunut perheen tarinasta, näkemyksistä ja miksei uskonnosta ja ruokavaliostakin. Musta toi perhe on kokonaisuudessaan ihan kiinnostava ja on aina mielenkiintoista tutustua eri ihmisten ajatuksiin ja ideologioihin.
Mä taas toivoisin ihan perus vlogeja heidän arkipäivistään. Ilman mitään näyttelyä. Missä näkisi millaista perheen elämä todella on. Niin että koko porukan ei tarvisi edes olla kasassa jos joku olisi vaikka kaverilla käymässä tai mitä vaan. Ois niin kiva nähdä että minkälaista elämä heidän perheessä IHAN OIKEASTI on. Vaikea uskoa, että missään perheessä oikeasti nyhvätään noin tiiviisti yhdessä ja aika paljon vaan kotona. Kameraa voisi jalustan kanssa käyttää kuvaamaan myös enemmän Tainaa heidän päivittäisissä toimissaan. Ja musta olis kyl tosi kiva joskus kuulla ihan kunnolla heidän puhuvan suomea! Varmasti ulkomaalaisiakin kiinnostaisi miltä se suomen kieli kuulostaa. Ja siihen voisi laittaa sitten englanniksi tekstitykset. Esim. Uv-video on mun mielestä paljon kivempi kun vaikka ”saman ikäiset mutta ei kaksosia” -videot, jotka ovat vaan tylsää liibalaabailua.
Komppaan, kunhan Taina tekisi itse jotain askareita sen sijaan, että muikistelee kameralle ja peilailee itseään ihaillen.
Videoilla häiritsevintä on se, että Taina puhuu mikrofoni suussa kiinni. Ei kestä kuulla kun ääni tulee taustaan verrattuna liian läheltä, se peittää alleen kaiken muun, joutuu katsoa tekstityksellä koko videon.
Sisällöstä mua kiinnostais aitous, ajatukset, oikea arki. En nimittäin hetkeäkään usko, että oikeasti heräävät klo 03 ja iltarutiineina breikkaavat. Ihan vaikka joku ruoan valmistus, jotta nähtäis minkälaisessa kattilassa mahtuu sapuska tuolle sakille tms. Liikkuvatko koskaan muuten kuin laumana?
Kun katsoo Tainan uudenvuoden vlogia, ei voi muuta kuin todeta, että Suomi on kaunis ja eksoottinen maa! Luulisi, että LT-perheellekin jäisi jonkinlainen ikävä tänne ja kaipaus puhdasta luontoa, puhdasta vettä ja ruokaa kohtaan. Tainan videoista ei mitenkään tule esille, että näitä asioita arvostaisi Suomessa. Ikävöi vain Australiaan. Huomaako vasta siellä, mitkä asiat Suomessa olikin ihan huippuja..
UV-videon toisessa osassa käy kyllä erittäin selväksi, että Taina on ketjua käynyt lukemassa. Tosin mitään ketjussa kaivattuja muutoksia sisältöön ei ole näkynyt tai varmastikaan tule edes näkymään.
Samalla videolla oli kyllä taas niin turhaa sisältöä. Saman asian olisi saanut editoitua vartin mittaiseen videoon mielenkiintoisemmin, mutta kai hän luulee, että mm. muita ihmisiä muka kiinnostaa minuutti tolkulla katsella pienten lasten tanssimista.
Yksittäinen asia joka itseäni häiritsee on Tainan feikki ääni. Hän kuulostaa normaalisti puhuessaan paljon järkevämmältä kun sillä utuisella lähes kuiskaamiselta kuulostavalla sössötykseltä jota feikkaa aina kun puhuu katsojille.
Vierailija kirjoitti:
UV-videon toisessa osassa käy kyllä erittäin selväksi, että Taina on ketjua käynyt lukemassa. Tosin mitään ketjussa kaivattuja muutoksia sisältöön ei ole näkynyt tai varmastikaan tule edes näkymään.
Samalla videolla oli kyllä taas niin turhaa sisältöä. Saman asian olisi saanut editoitua vartin mittaiseen videoon mielenkiintoisemmin, mutta kai hän luulee, että mm. muita ihmisiä muka kiinnostaa minuutti tolkulla katsella pienten lasten tanssimista.
Yksittäinen asia joka itseäni häiritsee on Tainan feikki ääni. Hän kuulostaa normaalisti puhuessaan paljon järkevämmältä kun sillä utuisella lähes kuiskaamiselta kuulostavalla sössötykseltä jota feikkaa aina kun puhuu katsojille.
Mitä ihmettä varten katsot videoita? Tee jotain mikä sinua miellyttää. Eihän elämää kannata hukata asioihin jotka tuntuvat vain ikäviltä. Minä katson näitä aika usein koska ne ovat mielestäni mielenkiintoisia.
Tainalla on tosi karmiva, teennäinen ääni. Vähemmällä esittämisellä videoita ehkä pystyis katsomaankin.
Mä katson videot ilman ääntä ja käytän tekstitystä, miksi ihmeessä se mikki on kiinni ihan kitalaessa. Selostaa niinkuin urheilukilpailun selostaja liiaksi eläytyen ja puhuen sitä ylimakeaa imelän maireaa ääntä, ei vaan pysty kuunnella sellasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin kirjoitti:
Paulin suku asuu edelleen Australiassa, Tainan suvusta ei tarkempaa tietoa kuin että hänen isänsä asuu Suomessa. Tainalla on Suomessa myös serkkuja, mutta ovatko Tainan mahdolliset sisarukset tai osa heistä jäänyt Australiaan sitä ei ole kerrottu missään.
Perheessä on kaksi kotikieltä, suomi ja englanti. Miksi ihmeessä heidän tulisi puhua videoissa enemmän Suomea? Videoiden kohderyhmä ja valtaosa tilaajista ei edes ymmärrä Suomea, englanti taas on kansainvälinen kieli, jonka ymmärtäjiä on kaikissa kulttuureissa. Jos katsoo kuka seuraa Tainan instagramia ja oletetaan että valtaosa heistä seuraa myös videoita, niin suomalaiset ovat tosiaan vähemmistössä.
Totta, mutta miettikääpä miten eksoottista olisi video suomeksi! Tekstitys tietysti englanniksi. Why not? Sehän vois pian wörkkiäkin!
Vaikka on käynyt koulun Australiassa niin varmalla on ihan suomenkielinen. Vanhemmista löytyy helposti tietoa netistä Il ja Pi To. Äidin kuva on Paulin sivulla ja isän Faceb sivulla näkyy tytär Taina. ja kaveripiirissä esim tainan lapset. Tiedosissa näkee että asuu Brisbanessa.
Olis ihan mukava jos puhuisi suomea ja lapset puhuisi suomea, koska täällä asuvat. Nyt eivät käytä suomenkieltä lainkaan tai jos yrittää käyttää, niin Taina vaientaa heti puhumalla päälle.
Yrittäkää nyt ymmärtää, että suomen kielellä puhuttuna katsojakunta on pienempi. Kuin taas englanti on laajempi ja sitä nykyään ymmärtää melkein kaikki ja on laajemmin yleinen yhteinen kieli ympäri maapallon. Jolloin katsojakuntakin on isompi. Siksi puhuvat englantia mitä isolla todennäköisyyllä. Miksi rajoittaa jos mahdollisuus saada enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää nyt ymmärtää, että suomen kielellä puhuttuna katsojakunta on pienempi. Kuin taas englanti on laajempi ja sitä nykyään ymmärtää melkein kaikki ja on laajemmin yleinen yhteinen kieli ympäri maapallon. Jolloin katsojakuntakin on isompi. Siksi puhuvat englantia mitä isolla todennäköisyyllä. Miksi rajoittaa jos mahdollisuus saada enemmän?
Voisivathan he pitää videoiden pääasiallisena kielenä englannin, mutta voisi jonkun videon tehdä suomeksikin, johon sitten laittais tekstitykset.
Esimerkiksi ne lasten esittelyvideot olis ollu kivat suomeks, tosin tää nyt on mun suomalainen näkökulma asiaan. Tai kun tuntuu tekevän noita saman ikäisiä, mutta ei kaksosia tai kolme alle 3-vee -tyyppisiä videoita tasaisin väliajoin, niin eiks sellasenkin vois joskus vaihtelun vuoksi tehä suomeks ja sit niille ulkomaisille katsojille ne tekstitykset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä niin loputon suo että en alkaisi siihen. Tästäkin palstasta näkee että kaikki hyvääkin tarkoittava väännetään heti valheeksi ja huijaukseksi ja vaikka miksi muuksi kun ei älykkyys riitä ymmärtämään sanottua tai kirjoitettua.