Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Seuraan, koska ihailen heissä monia asioita ja voin samaistua heihin jollain tavalla. En ole itse uskossa.
Mä seuraan, koska asuimme melkein naapureina.
Seuraan, koska ihailen heissä monia asioita ja voin samaistua heihin jollain tavalla. Olen itse uskossa.
Eli laitoin tuollaisen "nelikentän", jossa toisella akselilla on sehtautuminen heihin (positiivinen vai negatiivinen) ja toisella akselilla uskossa Oleminen. Valitse vain yksi, ja vain tykkäykset lasketaan!
Vierailija kirjoitti:
Mä seuraan, koska asuimme melkein naapureina.
Sorry, tämä oli mielessä myös, mutta laitoin nyt tuollaisen nelikentän, eli valitse niistä joku! :)
Mulla on varmaan joku sovellusongelma, ei näy mitäön nelikenttiä.
T. Entinen naapuri
Voihan jöses mitä pintakiillotettua kakkaa.
En aio vastata kyselyyn mutta ihmettelen suuresti mitä tähän kyselyyn kuuluu se, onko uskossa vai ei? Ihmettelen koko kyselyä ylipäätänsä.
Seuraan keskustelua, koska niiden videot on vaikuttaneet aika oudolta. Videoita en ole kovin perusteellisesti katsonut ja löysin ne vasta muutama päivä sitten.
Itselläni on syvällinen suhtauminen asioihin, mutta videoissa en näe hengellisyyttä, vaan pikemminkin päin vastoin. Jos lapset ei kiroile, puhu rivoja tai huuda ja sano vastaan, niin ei se ole hengellistä, vaan on oppineet olemaan hiljaa, tai alistettu. Alistaminen yhtä hyvin kuin hyvän kautta lahjomalla, kuin pahan kautta. Lapset on sen verran inhimillisiä, että ei kehtaa sanoa vastaan, jos vanhemmat ovat mielestään hyvyydessään ylenpalttisia.
En ole kyselyn tekijä, mutta mun mielestä tää on ihan mielenkiintoinen. Uskossa olen itsekin ja kyllä se osittain vaikuttaa kiinnostukseeni. Huomaan, että heillä on hyvin samanlainen tapa ajatella ko. asioista kuin itsellänikin ja ymmärrän hyvin monia niitä juttuja heissä, joita moni täällä ihmettelee. Ja huomaan myös, että moni on täysin väärässä olettamuksineen.
Muilta osin sitten kyllä itsekin välillä ihmettelen perheen joitakin touhuja, mutta monia asioita myös ihailen. Ja vähintäänkin iloa saan kyllä jokaisesta videosta, jonka katselen - hauskaa, suloista ja rentouttavaa :)
Seuraan, koska on mielenkiintoista nähdä miten niin erilainen perhe kuin omani (10 lapsen suurperhe, uskossa, asuvat maalla) elää elämäänsä. Perspektiiviä siihen miten erilaisia me kaikki loppujen lopuksi ollaan. Seuraan myös siksi, että lapset ovat suloisia ja ihana nähdä teini-ikäisiä, jotka ovat noin sitoutuneita nuorempien sisarustensa hoitamiseen sekä hyväkäytöksisiä.
Niin ja jos he toisivat sitä hengellisyyttä esille videoissaan enemmän, seuraava aihe olisi valittaa heistä kun tuputtavat uskontoaan. Niin tai näin, aina väärinpäin. Toiselle kumarrat, väkisinkin pyllistät toiselle. Kaikkia ei voi ja ei tarvitsekaan miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Aphroditen hiukset on vuodessa ohentunut tosi paljon. Tossa two age three but not twins videossa oli pätkiä siitä vuosi sitte kuvatusta videosta jossa vielä oli paljon paksummat ja muutenkin terveemmän näköset hiukset :/
Katsoin samaa, mutta hämääkö se ainakin osittain, että ennen otsis oli liru, mutta nyt siihen leikataan paljon enemmän hiuksia. Joten ponnareihin ei sitten enää riitäkään.
Vierailija kirjoitti:
En ole kyselyn tekijä, mutta mun mielestä tää on ihan mielenkiintoinen. Uskossa olen itsekin ja kyllä se osittain vaikuttaa kiinnostukseeni. Huomaan, että heillä on hyvin samanlainen tapa ajatella ko. asioista kuin itsellänikin ja ymmärrän hyvin monia niitä juttuja heissä, joita moni täällä ihmettelee. Ja huomaan myös, että moni on täysin väärässä olettamuksineen.
Muilta osin sitten kyllä itsekin välillä ihmettelen perheen joitakin touhuja, mutta monia asioita myös ihailen. Ja vähintäänkin iloa saan kyllä jokaisesta videosta, jonka katselen - hauskaa, suloista ja rentouttavaa :)
Mitä siis ajattelet heidän ajatustapanaan ? tuo mitä joku ajattelee väärin?
Aargh tuo Tainan esitys ettei muka osaa suomea eikä osaa ääntää sanoja :D Miten lapset sitten puhuvat täydellisellä ääntämisellä, jos kerran Taina ei osaa ja käyvät kotikouluakin muka? Kaiken lisäksi Tainan enkku on harvinaisen heikko, mm. pizzamauste ei kääntynyt tältä kotikokilta ollenkaan englanniksi.
Myös olen huomannut että joskus kun lapset sanoo jotain suomeksi se on ihan suomalaisittain äännetty. Arvelen, että puhuvat kotona normaalisti suomea, mutta videoilla käytetään englantia, jos videolla joku lapsista on sanonut hei äiti, niin Taina on heti keskyttänyt jatkaen päälle englannilla. Jos näitä videoita tehtäs suomen kielellä, niin videpilla olisi katsojia ehkä vaan kymmenosa siitä mitä nyt.
Vierailija kirjoitti:
En aio vastata kyselyyn mutta ihmettelen suuresti mitä tähän kyselyyn kuuluu se, onko uskossa vai ei? Ihmettelen koko kyselyä ylipäätänsä.
Mielenkiinnosta, rakkaani mielenkiinnosta!
Terveisin kyselyn tekijä
Vierailija kirjoitti:
Mulla on varmaan joku sovellusongelma, ei näy mitäön nelikenttiä.
T. Entinen naapuri
Se on sellainen kuvitteellinen nelikenttä, ei pysty Vauva-palstalle mitään graafeja piirtämään...
Mutta hyvinhän tuohon kyselyyn on vastattu, kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille! Yksi ryhmä tuossa selvästi erottuu.
Terveisin kyselyn tekijä
Seuraan, koska perheen touhu on niin erikoista. Olen itse uskossa.