Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
jos meinaavat viettää uv vain perheen kesken niin noita juomiahan on jokaista laatua jokaiselle oma litra 😅
Siinä edellisessä ruokaostosvideolla Taina sanoi, etteivät ikinä juo limsoja tai kaupan mehuja. Juovat vettä tai tekevät itse mehua, jossa ei ole sokeria...
En tajua miksi pitää valehdella tuollaisista asioista. Eikö se nyt ole ihan normaalia ja tavallista juoda joskus limsaa tai syödä karkkia?? Ei siinä ole mitään väärää tai ei se tee ihmisestä jotenkin huonompaa.
Onkohan Tainalla jokin syömishäiriö/ortoreksia? Itsekin valehtelin pitkään etten tykkää suklaasta kun minulla oli syömishäiriö ja yritin laihtua.
Taina ei näytä enää seuraavan Leonardoa Instasta... Vai oliko tää ihan last season infoa :D
Vierailija kirjoitti:
Taina ei näytä enää seuraavan Leonardoa Instasta... Vai oliko tää ihan last season infoa :D
Jotain tässä ketjussa oli tuosta jo keskustelua. Seuraa kuitenkin vaimoaan.
ja ainakin tainan videoissa on kyllä Leonardonkin kuva alussa.
Vierailija kirjoitti:
On aika last season. Joku oli kysynyt instassa asiasta Leolta, ja Leo oli vastannut raamatun jakeella jossa sanottiin, että vaikka vanhemmat hylkäävät, niin Jumala/Jeesus on silti aina kanssani tms. Myöhemmin oli poistanut ne viestit. YTMD:ssä keskusteltiin tästä myös.
Vierailija kirjoitti:
Siinä edellisessä ruokaostosvideolla Taina sanoi, etteivät ikinä juo limsoja tai kaupan mehuja. Juovat vettä tai tekevät itse mehua, jossa ei ole sokeria...
En tajua miksi pitää valehdella tuollaisista asioista. Eikö se nyt ole ihan normaalia ja tavallista juoda joskus limsaa tai syödä karkkia?? Ei siinä ole mitään väärää tai ei se tee ihmisestä jotenkin huonompaa.
Onkohan Tainalla jokin syömishäiriö/ortoreksia? Itsekin valehtelin pitkään etten tykkää suklaasta kun minulla oli syömishäiriö ja yritin laihtua.
Syömishäiriöisenä tunnistan käyttäytymistä. Ensin rajoitetaan syömistä kalorienlaskennalla, dieeteillä, poissulkemalla ruoka-aineita... Sitten jossain kohtaa ei vaan enää pysty ja ahmitaan. Olen itse ahmimishäiriöinen eli käytän suurimman osan ajasta ahmien, mutta myös omaan sairaudenkuvaani kuuluu syömisen rajoittamista ja paastoamista. Anorektikoilla/bulimikoilla homma on toisin päin - moni saa pidettyä itsensä "kurissa" pitkään ja joskus sitten homma vaan läjähtää käsiin. Syömishäiriö voi olla myös määrittelemätön, jolloin siihen liittyy esimerkiksi bulimian, anoreksian sekä ortoreksian oireita. Myös vegaaninen/plantbased voi olla yritys kontrolloida kaloreita ja laihtua, Taina ei olisi ensimmäinen... Joka tapauksessa, ääripäästä toiseen meneminen kielii jonkinlaisesta oudosta ruokasuhteesta nyt vähintään.
Vierailija kirjoitti:
On hänellä ainakin selvä aliravitsemustila, näkyy hyvin kesän bikinivideoissa. Ei näytä terveellä tavalla laihalta, vaan jänteet ja luut törröttävät. Voi tietysti johtua imettämisestäkin, kun energiaa kuluu todella paljon, mutta en ihmettelisi vaikka taustalla olisi jotain muutakin.
Nyt kun mietin tota Tainan "me ei siis ikinä koskaan millonkaan syödä mitään prosessoitua tai muuta herkkua" -toitotusta niin voihan se olla, että hän ei itse näitä herkkuja ota, mutta silti todellakin oikeastaan Emppulin tasoista itsensä pussiin puhumista ja liioittelua jokatoisella videolla sanoa suureen ääneen, etteivät ikinä ja seuraavalla sitten onkin karkin maistajaiset tai UV:n ostoksilla kärryt täynnä sipsiä, suolapähkinöitä, suolatikkuja ym, joita en itse edes pienimmille lapsille suolamääränkään takia antaisi kuin ehkä pari maistiaista. Enkä jotenkin jaksa uskoa, että pystyisivät tuon määrän vetämään yhden illan/päivän aikana, vaikka heitä monta ihmistä onkin. Enemmän tuohon Tainan prosessoituruoka-höyryämiseen olisi sopinut, että oisivat ottaneet tyyliin yhden pussin/paketin jokaista keräämäänsä juttua ja samalla suureen ääneen perustellut, että tämän kerran kun on uusivuosi tmv.
Veikkaan, että noita herkkuja on syöty useampana päivänä ennen uuden vuoden vaihtumista, koska videokin on kuvattu viime viikolla. Siksi niitä herkkuja on niin paljon. Joku sanoi, että yksi sipsipussi riittää hyvin viiden hengen perheelle, tässä kohtaa pyrskähdin aamukahviin... meillä perheessä 4hlöä ja kaksi pussia vähintään ostetaan jos pidetään leffailta ja herkutellaan sipseillä. Yhdentoistahengen perheessä menee varmaan muutama enemmän kun on isot teinipojatkin syömässä.
Mun mielestä on hyvä nähdä näitä videoita, joissa herkkujakin ostetaan kun perheen ateriat on tosi terveellisiä, esim hiilareiden osio on aika pieni. Leipää, pastaa, riisiä, perunaa he ei juurikaan syö. Lihaa ja maitotuotteita ei lainkaan. Eli arjen vastapainoksi saavat herkkuja, se on minusta ihan hyvä.
Jos video on kuvattu ennen joulua ja ehkä he eivät vietä joulua erityisesti, niin kiva että on riittävästi herkkuja vuoden vaihteen ajaksi.
Viettääkö perhe ollenkaan Joulua?
Vierailija kirjoitti:
Viettääkö perhe ollenkaan Joulua?
Jossain piparkakkutalojen kokoamisvideolla taisi sanoa, että koska eivät vietä joulua tekevät taloja uudeksivuodeksi🤔vai muistanki vaan väärin.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että noita herkkuja on syöty useampana päivänä ennen uuden vuoden vaihtumista, koska videokin on kuvattu viime viikolla. Siksi niitä herkkuja on niin paljon. Joku sanoi, että yksi sipsipussi riittää hyvin viiden hengen perheelle, tässä kohtaa pyrskähdin aamukahviin... meillä perheessä 4hlöä ja kaksi pussia vähintään ostetaan jos pidetään leffailta ja herkutellaan sipseillä. Yhdentoistahengen perheessä menee varmaan muutama enemmän kun on isot teinipojatkin syömässä.
Mun mielestä on hyvä nähdä näitä videoita, joissa herkkujakin ostetaan kun perheen ateriat on tosi terveellisiä, esim hiilareiden osio on aika pieni. Leipää, pastaa, riisiä, perunaa he ei juurikaan syö. Lihaa ja maitotuotteita ei lainkaan. Eli arjen vastapainoksi saavat herkkuja, se on minusta ihan hyvä.
Ai hiilareiden osio on vegaanisessa ruokavaliossa pieni? Kai tiesit, että hiilaria on ihan runsaasti myöskin linsseissä, pavuissa, spagetissa ja siinä vehnäjauhoseitanissakin, joita syövät arkiruoissaan. Samoin lähes kaikista kasviksista kuten bataatista ja porkkanasta vaikkapa saa hiilaria oikein hyvin. Se että ne hiilarit tulee muista lähteistä kuin paahtoleivästä tai perunasta ei tarkoita sitä, ettäkö sitä saisi liian vähän.
Terv. Itsekin vegaani
Olipa ostosvideolla paljon valmistuotteita, purkkeja ja muovia. Ruoka pääasiassa hiilarihöttöä, lisänä pussikaupalla rusinoita, siirappia, hienoa sokeria oli ainakin 8 kiloa ja lisänä irtokarkkia. Ruuasta suurin osa pelkkää hiilaria. Eikä edes mitenkään kologista eikä luontoa säästävää.
Olipa ostosvideolla paljon valmistuotteita, purkkeja ja muovia. Ruoka pääasiassa hiilarihöttöä, lisänä pussikaupalla rusinoita, siirappia, hienoa sokeria oli ainakin 8 kiloa ja lisänä irtokarkkia. Ruuasta suurin osa pelkkää hiilaria. Eikä edes mitenkään ekologista eikä luontoa säästävää.
Outoa jos eivät vietä joulua, kuitenkin ovat kristittyjä.
Kaikki kristityt ei vietä joulua koska pitävät joulua sitä alunperin pakanallisena juhlapäivänä. Eikä kaikki usko siihen, että Jeesus syntyi jouluna, vaan että syntyi jonain muuna ajankohtana jne.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kristityt ei vietä joulua koska pitävät joulua sitä alunperin pakanallisena juhlapäivänä. Eikä kaikki usko siihen, että Jeesus syntyi jouluna, vaan että syntyi jonain muuna ajankohtana jne.
Kuka ylipäätänsä edes uskoo, että Jeesus olisi syntynyt silloin? Tuskin kristityt koskaan on näin uskoneet. Joulua kun vietetään Jeesuksen syntymän muistoksi, on aina vietetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai hiilareiden osio on vegaanisessa ruokavaliossa pieni? Kai tiesit, että hiilaria on ihan runsaasti myöskin linsseissä, pavuissa, spagetissa ja siinä vehnäjauhoseitanissakin, joita syövät arkiruoissaan. Samoin lähes kaikista kasviksista kuten bataatista ja porkkanasta vaikkapa saa hiilaria oikein hyvin. Se että ne hiilarit tulee muista lähteistä kuin paahtoleivästä tai perunasta ei tarkoita sitä, ettäkö sitä saisi liian vähän.
Terv. Itsekin vegaani
En kirjoittanut, että vegaaniruoassa yleensä hiilihydraatteja olisi vähän, vaan että Licciardojen normi arkiruossa niitä on vähemmän (kuin yleensä ihmisillä). Heillä ei juurikaan syödä perunaa, pastaa, riisiä, leipää hyvin harvoin. Reissu videoilla syötiin paljon papuja, sipulia, kaalia, herkkusieniä jne jotka on aika vähähiilarisia.
Kyllä heidän ruokavalionsa poikkeaa suuresti monen suomalaisen ruokavaliosta myös muiden kuin eläinkunnan tuotteiden osalta. Mulla on myös vegaani ystäviä ja heillä kun syödään on tarjolla aina pastaa tai perunaa sekä leipää. Ihan tähän perustan mielipiteeni.
Siis mitä aktuaalista vittua :D Söivät siis kaupassa näitä ennen maksamista? Ymmärtäisin kyllä jos olis joku diabeetikko vaikka sokerit alhaalla mutta että Licciardo-Toivoloilla onkin sitten tälläinen etuoikeus.