Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Olis kyllä mielenkiintoista tietää, että seuraako alkuperäinen ketjun aloittaja vielä tätä ketjua?Ja olisko ikinä osannut arvata, miten pitkään se tulee elämään ja kuinka paljon kommentteja kertyy..
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä niin koomista, että Instastoryihin laitetaan, että video on myöhässä, kun ajoin tänään kolmen maan läpi ja todellisuudessa Taina on tänäänkin ihan Suomessa ja Jyväskylässä eikä enää missään Euroopan kiertueella.
Tämä! Eikö se ole vähän niinkuin seuraajien (fanit, seuraajat, sukulaiset,ystävät) harhaanjohtamista? Voisko joku sanoa jopa valehtelua?
Melko raskasta varmasti miettiä, että missä sitä oltiinkaan muutama kuukausi sitten ja mitä sanoin ja lupasin ja mitä oli ostettu ja mitä ei oltu vielä ostettu jne. Eiku hei, eihän sillä ole mitään väliä🤭
Katsooko joku näitä videoita? Miksi uusi Belgium balls video on niin pitkä? Yli 24 minuuttia? Tosi pitkään videot on olleet nippanappa yli 10 minuuttia. (Onko tuo joku raja tiettyyn mainosmäärään?)
Onko uudessa videossa jotain sisältöä?
Nyt on lapsille ostettu uudet talvitakit, mikä on hyvä, koska sää alkaa viiletä euroopassa (tai alkoi kun noi videot on kuvattu). Joku kantoi täällä huolta liian kevyestä pukeutumisesta, mutta kyllä perhe huolehtii ettei lapset palele. Takit eivät muuten ole mustia vaan sinisiä. Ihan kiva, että jotain väriä saa olla vaatteissa.
Ne ticket to heavenin talvihaalarit varmaan odotti mummolan varastossa että palaavat takaisin Suomeen.
Onpa Cleopatra ja Jerusalem samannäköisiä tuossa autovideossa, jossa kummallakin harmaat hupparit päällä! Ihan kuin kaksoset :)
Vierailija kirjoitti:
Katsooko joku näitä videoita? Miksi uusi Belgium balls video on niin pitkä? Yli 24 minuuttia? Tosi pitkään videot on olleet nippanappa yli 10 minuuttia. (Onko tuo joku raja tiettyyn mainosmäärään?)
Mulla oli ekaa kertaa jotain tuplamainoksia videossa, en tiedä liittyykö jotenkin videon pituuteen? Mutta siis Nefe 5v on vihdoin oppinut laittamaan takin vetoketjun itse kiinni eikä tarvitse enää apua. Ja Omega roikkui tissillä koko ajan. Videolle, jonka Taina uskottelee olevan tuore, Taina oli kirjoittanut että Omega on 1-vuotias, vaikka O on täyttänyt kaksi jo 9.11. Ei taida Taina itsekään pysyä omien juttujensa perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ekaa kertaa jotain tuplamainoksia videossa, en tiedä liittyykö jotenkin videon pituuteen? Mutta siis Nefe 5v on vihdoin oppinut laittamaan takin vetoketjun itse kiinni eikä tarvitse enää apua. Ja Omega roikkui tissillä koko ajan. Videolle, jonka Taina uskottelee olevan tuore, Taina oli kirjoittanut että Omega on 1-vuotias, vaikka O on täyttänyt kaksi jo 9.11. Ei taida Taina itsekään pysyä omien juttujensa perässä.
Voi olla, että sinä et pysy juttujen perässä.Taina kirjoittaa lapsen iäksi sen vuoden jonka lapsi on videossa jo täyttänyt.Ei tulevaa vuotta.Videon tekoaikaan Omega oli 1 vuotta. Sehän se juuri tärkeää on mikä lapsen ikä oli silloin kun lapsi teki/sanoi/koki jotain. Nyt voit taas yrittää etsiä ja löytää lisää jotain negatiivistä josta sitten tänne kirjoittelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että sinä et pysy juttujen perässä.Taina kirjoittaa lapsen iäksi sen vuoden jonka lapsi on videossa jo täyttänyt.Ei tulevaa vuotta.Videon tekoaikaan Omega oli 1 vuotta. Sehän se juuri tärkeää on mikä lapsen ikä oli silloin kun lapsi teki/sanoi/koki jotain. Nyt voit taas yrittää etsiä ja löytää lisää jotain negatiivistä josta sitten tänne kirjoittelet.
Ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa? Jos luet uudestaan niin huomaat että sanoin, että videoon oli laitettu se ikä minkä Omega oli silloin kun video on kuvattu. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Olisihan se johdonmukaisempaa, että puhuisi videoissa lapsista sen ikäisinä, kuin he Tainan videoajanlaskussa ovat. Eli jos samaan aikaan uskottelee juuri ajaneensa kolmen maan läpi, ja postaavansa juuri kuvattua materiaalia, pitäisi Onegan olla 2 v. videon teksteissä.
Tämän ikäasiankin ymmärtää jotkut vanhemmat niin, että lapsi on sitkeästi sen 2-vuotta, vaikka parin päivän sisään täyttäisi 3. Ei voi mainita, että kohta kolmevuotias, tai 2,5-vuotias. Siinäkin on suuri ero kehityksessä jos lapsi on 1-vuotias kuin sen puolitoista!
Oma kokemus juuri em. asiasta kun lapseni leikki eräällä leikkikentällä ennestään tuntemattoman pojan kanssa. Pojan äiti kysyi lapseni ikää ja minä vastasin 5-vuotta. Pojan äiti ilmoitti lapsensa olevan 4. Kävi siinä kuitenkin ilmi, että pojilla oli ikäeroa vain 3kk. Ilmankos viihtyivät niin hyvin yhdessä.
Joillakin ihmisillä näyttää olevan taipumus ikään kuin takertua pitämään lapsi pienempänä kuin oikeasti onkaan.
Ja tuo Omegan imetys.. Saahan sitä taaperoitaan imetellä kuka haluaa, mutta kyllä Suomessa on perinteisesti vallalla se käsitys, että jos lapsi osaa jo sitä itse sitä tissiä huudella, niin ei se sitä enää tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te vas.puoleisen liikenteen ja laivaan ajamisen ihmettelijät koskaan aja missään muualla kuin samoja tuttuja reittejä, in Finland?
Ajetaan. Itse olen ajanut Irlannissakin eikä ollut helppoa! Tiet olivat kapeita ja mutkaisia. Liikenne vasemmanpuoleista, kuljettajan paikka auton oikealla puolella, jolloin vaihteiden vaihtaminen tapahtui vasemmalla kädellä. Oletkos itse kokeillut, in Ireland?
Jos Suomesta lähtiessä ratti on ihan normaalisti vasemmalla ja vaihdekeppi oikean käden puolella niin ei kai ne paikkaa vaihda siinä vaiheessa kun ajetaan Irlantiin....
Vierailija kirjoitti:
Tämän ikäasiankin ymmärtää jotkut vanhemmat niin, että lapsi on sitkeästi sen 2-vuotta, vaikka parin päivän sisään täyttäisi 3. Ei voi mainita, että kohta kolmevuotias, tai 2,5-vuotias. Siinäkin on suuri ero kehityksessä jos lapsi on 1-vuotias kuin sen puolitoista!
Oma kokemus juuri em. asiasta kun lapseni leikki eräällä leikkikentällä ennestään tuntemattoman pojan kanssa. Pojan äiti kysyi lapseni ikää ja minä vastasin 5-vuotta. Pojan äiti ilmoitti lapsensa olevan 4. Kävi siinä kuitenkin ilmi, että pojilla oli ikäeroa vain 3kk. Ilmankos viihtyivät niin hyvin yhdessä.
Joillakin ihmisillä näyttää olevan taipumus ikään kuin takertua pitämään lapsi pienempänä kuin oikeasti onkaan.
Ja tuo Omegan imetys.. Saahan sitä taaperoitaan imetellä kuka haluaa, mutta kyllä Suomessa on perinteisesti vallalla se käsitys, että jos lapsi osaa jo sitä itse sitä tissiä huudella, niin ei se sitä enää tarvitse.
WHOn suositus maailmanlaajuisesti on imettää 2 vuotiaaksi. Ihme nillitystä tarttua imetykseen josta on todistettua hyötyä sekä lapselle että äidille.
Vierailija kirjoitti:
On raja. Alle 10 min videoon ei voi laittaa mainoksia.
Eilen tuli instastorya kun ajoivat matkailuatossa ja Jerusalem editoi. Taina ei muuten ajanut, onko isällä ajokortti? Äsken tuli story, jossa kertoi "travellin again, tonights vlog will be late". Hmm... Onko joku OIKEASTI nähnyt heidät nyt Jyväskylässä, vai uskotteko jonkun anonyymin sanomaan? Voiko joku todistaa heidän olevan suomessa?
Nettiinhän voi kirjoittaa ihan mitä tahansa, ihan yhtä hyvin Licciardot voivat olla Suomessa tai manner-euroopassa, siinä missä Taina voi huijata voi joku anonyymi huijata nähneensä heidät Jyväskylässä.
Vierailija kirjoitti:
Nettiinhän voi kirjoittaa ihan mitä tahansa, ihan yhtä hyvin Licciardot voivat olla Suomessa tai manner-euroopassa, siinä missä Taina voi huijata voi joku anonyymi huijata nähneensä heidät Jyväskylässä.
Näin se kyllä on. Kovasti toitottavat, että eivät enää palaisi (ainakaan asumaan) Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Eilen tuli instastorya kun ajoivat matkailuatossa ja Jerusalem editoi. Taina ei muuten ajanut, onko isällä ajokortti? Äsken tuli story, jossa kertoi "travellin again, tonights vlog will be late". Hmm... Onko joku OIKEASTI nähnyt heidät nyt Jyväskylässä, vai uskotteko jonkun anonyymin sanomaan? Voiko joku todistaa heidän olevan suomessa?
Ihan hyvin heitä voitu nähdä JKL:ssä.
Heidän piti matkata europassa vaan 6kk ja kaikkien laskujen mukaan se on tullut täyteen.
Myöskin on todistettu, että Tainan videot ovat jotain 2 kk jäljessä.
Eli videot tulevat jäljessä joka tapauksessa, olivat sitten Suomessa tai eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo Omegan imetys.. Saahan sitä taaperoitaan imetellä kuka haluaa, mutta kyllä Suomessa on perinteisesti vallalla se käsitys, että jos lapsi osaa jo sitä itse sitä tissiä huudella, niin ei se sitä enää tarvitse.WHOn suositus maailmanlaajuisesti on imettää 2 vuotiaaksi. Ihme nillitystä tarttua imetykseen josta on todistettua hyötyä sekä lapselle että äidille.
Kirjoitinkin, että saahan sitä imettää! Ja olen myöskin tietoinen suosituksesta. Tässä kohdalla videolta kuitenkin katsojalle välittyy vain lapsen paha mieli kun joutui muiden naureskelemaksi tissiä kinutessaan. Sitten se vielä jää ikuisiksi ajoiksi kummittelemaan kun julkista materiaalia on, kuka tahansa voi tulevaisuudessa käyttää tätä asiaa ihmistä kiusatakseen. Senhän Taina on hyväksynyt lapsiensa puolesta tietysti kun on tälle YouTube- tielle lähtenyt. Eikä nuo imetysketket nyt niin auvoisilta näytä Tainankaan puolesta katsottuna. Tämä on vain siis mikä pomppaa silmään, senkin voisi välttää jos miettisi, että jospa editoisin vähän kriittisemmin!
On ihan oikeasti Jyväskylässä. Käyvät todella usein Seppälän Prismassa. En näe syytä valehdella siitä, että olisin nähnyt. Itse en ymmärrä Tainan epätotuuksia ja harhaanjohtamista ollenkaan.
Toi viimeisin video oli oikeasti ihana kun vanhimmat lapset pääsi keskenään seikkailemaan kaupungille, näitä lisää. Varmaan tekee nuorille hyvää olla välillä ilman vanhempia ja pikkulapsia :)