Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00

Vierailija
03.11.2018 |

On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.

Kommentit (10856)

Vierailija
6061/10856 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää noissa Leonardon videoissa se, että joka toinen asia minkä hän Jennalle sanoo on jonkinlainen loukkaus ja joka toinen asia ”I love you”. Siis ihan kuin yrittäisi jotenkin pehmitellä noita solvauksiaan joka välissä. Puistattavaa.

En ole katsonut Leonardon videoita, mitä solvauksia hän sanoo esimerkiksi?

Vierailija
6062/10856 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut todella pettynyt Tainan videoihin. Löysin joskus sattumalta hänen instatilinsä, ja perheen omaleimainen elämäntapa vaikutti kiinnostavalta. Youtube-kanava on kuitenkin osoittautunut todella tylsäksi. Videoilla ei tapahdu juuri mitään, ja aiheesta riippumatta näytetään lähinnä pienimpien lasten arkipäiväisiä touhuja tai sitten esitellään loputtomiin lautasilta löytyviä vihanneksia yksi kerrallaan selostaen, miten "yummy" mikäkin punajuuriviipale on. Teinien puhe, varsinkin silloin kun he vastaavat katsojien kysymyksiin, vaikuttaa äidin kömpelösti käsikirjoittamalta. Videot ovat sisältöön nähden aivan liian pitkiä ja huonosti leikattuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6063/10856 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää noissa Leonardon videoissa se, että joka toinen asia minkä hän Jennalle sanoo on jonkinlainen loukkaus ja joka toinen asia ”I love you”. Siis ihan kuin yrittäisi jotenkin pehmitellä noita solvauksiaan joka välissä. Puistattavaa.

En ole katsonut Leonardon videoita, mitä solvauksia hän sanoo esimerkiksi?

Esim. naureskelee Jennan englannille ja tekee Jennan lausumisesta jatkuvasti pilkkaa. Haukkuu Jennaa nörtiksi aina, kun Jenna tietää jostain aiheesta enemmän tai tulee puhe Jennan koulumenestyksestä tai lukuharrastuksesta. Antaa ymmärtää, että Jenna on jotenkin yksinkertainen ja puhuu koko ajan Jennalle alentuvasti muka läpällä. Tekee ilkeitä käytännön piloja Jennalle, koska ilmeisesti pitää niitä itse hauskoina.

Sun kannattaa katsoa muutama Leonardon video niin ymmärrät kyllä, mitä tarkoitan. Kyse on enemmänkin Leonardon yleisestä suhtautumisesta Jennaan kuin yksittäisistä lauseista.

Englanninkielisillä keskustelupalstoilla aiheesta on ollut paljon puhetta.

Vierailija
6064/10856 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taina sanoo pyykkivideolla, että ovat rakentamassa itselleen isompaa taloa kuin tuo entinen. Ei sanonut mihin maahan.

Puhuu toisaalla ihan avoimesti Ausseihin muutosta.

Mutta miksi isompi talo, kun vanhimmat lapset ovat jo poismuutto-iässä? No, ehkä kuulemme tulevaisuudessa.

Täytyyhän miniä saada samaan taloon käskytettäväksi.

Mutta täytyyhän noilla olla jotain mammonaa taustalla. Tuskin pelkillä sosiaalitukirahoilla ja puolen vuoden tubetuloilla (joiden jatkuvuudesta ei mitään takeita), mitään viidensadan neliön hulppeita asuntoja rakennella Ausseihinkaan.

Tainahan nyt valehtelee kaikesta muutenkin. Talo (se kivilinna) ei ollut heidän, mökit lapissa eivät olleet heidän, matkailuautokaan ei ollut heidän. Lapset eivät opiskele soitonopettajaksi jne. Varsinainen kristitty kun puhuu paskaa minkä ehtii.

Eli ei sitä taloakaan olla rakentamassa. Vielä vuosi katsotaan kivilinnavideoita vaikka sieltä on jouduttu muuttamaan aikaa sitten pois. Sen jälkeen tulee Euroopan ”kiertue” jolla eivät ole puolta vuotta kun heidät on nytkin nähty Keski-Suomessa. Sitten alkaa tulla videoita talon rakentamisesta jonkun muun tontilta ja salaperäisyys jatkuu.

Täys feikki koko ihminen.

Hän tekee perheellään osin fiktiivistä youtube-viihdettä. Se on elinkeino, jolla mahdollista tienata hyvin ja samalla levittää sanaa uskonnostaan.

Vierailija
6065/10856 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten he tienaavat videoilla? Onko siis jotain näkyviä sponsoreita vai mistä raha tulee? Mainoksista?

Vierailija
6066/10856 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on jäänyt epäselväksi miksi Taina jatkuvasti sanoo editoivansa videoita ja jonain päivänä ei tuu videota kun hän ei oo ehtinyt editoimaan kun hän kuitenkin samaan aikaan työllistää Jerusalemin ja maksaa hänelle videoiden editoinnista. Onko multa mennyt jotain ohi?

Vierailija
6067/10856 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vastikään löytänyt tooosi ihanan yt-kanavan (Kaksi äitiä & kaksoset). Katsoin tässä joku ilta heidän vlogejaan ja siirryin sitten tsekkaamaan Tainan uusinta vlogia.

Ero on huomattava. Konsepti yms. on toki aivan eri ja tietty kyseessä on eri henkilöt, mutta tässä ehkä korostui se, mikä Tainan vlogeissa ärsyttää/ihmetyttää: nimenomaan se aiemmin mainittu spontaaniuden puute ja liika ennalta-arvattavuus. Videot toistavat itseään ja ovat usein lähinnä clickbaitteja. Tuntuu, ettei mikään tai kukaan - paitsi ehkä perheen pienimmät - ole aitoa. Vielä n. vuosi sitten videot olivat ihan mielenkiintoisia ja niitä jaksoi katsoa läpikotaisinkin; nykyisin niistä yrittää vaan löytää jotain pointtia, jos edes senkään vertaa jaksaa.

Kai Taina kovasti haluaisi koko maailman ihmettelevän, miten erikoista se on, kun perheessä on 10 lasta, he (tai ainakin Taina itse) ovat minimalisteja ja miten toinen toistaan "radikaaleja" ratkaisuja he tekevät. Jo se, miten hän puhuu esim. kauppareissuvideoilla, saa heidän ratkaisunsa kuulostamaan lähinnä paasaamiselta ja ylemmyydentunnon hakemiselta.

Nyt uusimmista reissuunlähtövideoista tulee lähinnä vibat, että Taina haluaa haistattaa pitkät tyhmälle Suomelle, joka ei ymmärrä hänen erikoisuuttaan.

Vierailija
6068/10856 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tainassa häiritsee myös "apua olen prinsessa joku mies Jerusalem aaaa auttakaa" -asenne. Toivottavasti on vain videoista välittyvää pelleilyä, eikä normaalia, jokapäiväistä käytöstä. Tytöille tutut ja kaikkea tyttömäistä on myös jotenkin liioiteltua. Toisaalta itsekin kolmen tyttären äitinä tiedän, että jotkut tytöt vain tykkäävät ns. prinsessajutuista.

On paljon muutakin, esim. thinspiration-jutut ja teini-ikäisen laihuuden ihailu tai ylipäätään lasten vartalotyypin kommentointi. Kunpa Taina tietäisi, miten vahingollisia tuollaiset kommentit ja asenteet voivat olla.

Vierailija
6069/10856 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goodbye Finland videossa ihmetytti moni asia.

1) Miksi nukkuvat pienet piti herättää katsomaan laivaan ajoa, toinen alkoi itkemään, toinen nuokkui puoliunessa?

2) Jerusalem joutuu ottamaan ikäisekseen paljon vastuuta, Taina on ihan hukassa ja Jerusalem joutuu muistuttamaan moneen kertaan, että keskity ajamiseen, älä videoon (jota Jerusalem kuvaa).

3) Auto saadaan parkkiin niin pienet lapset itkee, mutta Taina jatkaa vaan itsensä kuvaamista, isoveljet joutuu huolehtia pienemmistä.

Hurjaa että lähtetät eurooppaa kiertämään tuolla porukalla kun äiti tuntuu keskittyvän videoihin ja lapset huolehtivät pienemmistä.

Vierailija
6070/10856 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taina tuntuu eläytyvän liikaa teini-ikäisten lastensa maailmaan. Toivottavasti oikeasti vaan videoissa. Ei se, että haluaa kovasti näyttää alle 40+ -vuotiaalta, tarkoita sitä, että pitäisi myös käyttäytyä niin.

Vierailija
6071/10856 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua sinänsä sekin, miten ihmeellisenä he tuntuvat pitävän tuota Euroopan-kiertelyä. Kävin itse lapsena perheeni kanssa ainakin kolme kertaa kiertämässä Eurooppaa miltei kauttaaltaan asuntoautolla. Ei se ollut kenenkään mielestä mitään woah-meininkiä, vaan suht normaalia keskiluokkaisissa perheissä.

Vierailija
6072/10856 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taina kyllä hämmästyttää joka kerta sillä, miten sisällöttömän videon pystyy tekemään. Samaa leikkipaikkasähellystä kuin aiempi video, ilmotus siitä että on saapunut Viroon, ja lisää sähellystä toisella leikkipaikalla.

Tällä tahdilla videoita reissulta riittänee kolmeksi vuodeksi.

Vierailija
6073/10856 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tylsyys ja sisällöttömyys vaan jatkuu. Ärsyttävää, kun klikkaukset kai lasketaan, vaikka itse videota jaksaa katsoa ehkä pari minuuttia.

Vierailija
6074/10856 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että 15-vuotias ei tiennyt mihin maahan saapuivat, kun laiva tuli satamaan?! Mä haluaisin niin nähdä sellaisen videon, jossa Taina ja Paul hoitaisivat pienet lapsensa ja isommat saisivat puuhailla omiaan.

Vierailija
6075/10856 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommille on sälytetty kyllä todella paljon vastuuta. Vaikuttavat tosin tykkäävän pikkusisarustensa hoitamisesta, mutta toivottavasti heillä on muutakin elämää. Kyllä niitä (omia) lapsia ehtii hoitaa myöhemminkin elämässään, mutta teini-ikä ja nuoruus menee nopeasti ohi. 

Vierailija
6076/10856 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, tylsyys ja sisällöttömyys vaan jatkuu. Ärsyttävää, kun klikkaukset kai lasketaan, vaikka itse videota jaksaa katsoa ehkä pari minuuttia.

Kyllä niillä minuuteilla mitä katsotaan on merkitystä, ts. Kuinka monta mainosta katsoo. Tämä toki näkyy vain Tainalle ja youtubelle. Klikkaus taas kaikille. Laita adblock päälle, koko netin käyttö selkiytyy ja videoita saa katsoa ilman keskeytyksiä

Vierailija
6077/10856 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niillä minuuteilla mitä katsotaan on merkitystä, ts. Kuinka monta mainosta katsoo. Tämä toki näkyy vain Tainalle ja youtubelle. Klikkaus taas kaikille. Laita adblock päälle, koko netin käyttö selkiytyy ja videoita saa katsoa ilman keskeytyksiä

Voisiko joku laittaa ohjeen, miten adblockin saa päälle, kiitos!

Vierailija
6078/10856 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleen Adblock ja lataa koneelle.

Toivoisin että matkavideoissa tulisi olemaan pääosassa ne itse matkakohteet eikä jatkuvasti olisi vain jotain leikkipaikoissa pyöriskelyä ja lasten hassuttelujen kuvausta. Ihan sama onko leikkikenttä Jyväskylässä vai Roomassa ei se katsojalle mitään uutta anna.

Vierailija
6079/10856 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Tainahan ei saa rahoja mainoksista jos niitä ei katsota loppuun (tai ainakin joku youtubettaja on sanonut :p) myös useat katsovat premiumilla joten mainosrahaa ei tule

Vierailija
6080/10856 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiinnostanut tietää enemmän tuosta pätkästä Leonardon videossa missä Jenna kastettiin. Siis mihin hänet kastettiin?? Eikö ole jo uskovainen? Missä lahkossa tuollaisia järvikasteita harrastetaan? 

Ketju on lukittu.