Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00

Vierailija
03.11.2018 |

On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.

Kommentit (10856)

Vierailija
5441/10856 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis musta nä esittelyt on ihana idea, mutta toi kontrollifriikkeys paistaa niin läpi, että tuli ikävä olo. Ikävää kirjoittaa niin paljon negatiivista, mutta pakko antaa nyt ulos tämä.

En tykännyt siitä, kun lähetulkoon aikuiset lapsetkaan eivät saaneet sanoa suunnilleen mitään itse. Taina käskyttää vieressä. "SEURAAVA KOHTA".

Sitten he lukivat kuin mitkäkin robotit paperista mitä äiti käski.

Painotukset kohdissa: lempivärejä on, mutta jättäisin muut vaatteet käyttämättä, kuin valkoiset, harmaat, mustat ja farkun siniset.

Ei vaikuttanut aidolta ainakaan Jerusalemin sanomana.

*just like your mommy* säestys vieressä.

Mitä väliä sillä on, tekeekö samoin kuin äiti!? Varsinkin Cleolta tämä tuntui olevan toivottua.

Jäi kans mietityttämään se kohta, missä taina väittää J:n, Cleon ja Leon opiskelleen Ausseissa aamuisin kotikoulua, ja iltapäivällä lähteneen tanssitunneille. J sanoo "luulin että lähdimme sinne aina aamusta??".

Ei kai tollasta voi muistaa väärin. Vai voiko? Joskus lapsuuden muistot muuttuu kun aikaa kuluu. Mut jos on usein lähdetty vaikka aamupalan jälkeen, niin ei kai sitä muista väärin.

Ja sitten tuo, että molemmat sanovat naureskellen etteivät halua olla töissä, vaan mieluummin kotona. Taina on kuulemma sanonut, että Jerusalmin pitäisi mennä töihin. Uskon kyllä tämän, mutta cleoa ei ole ilmeisesti paistettu töihin ollenkaan.

Katsojat on varmaan kyselleet paljon mitä tekevät ja siksi tuo on lisätty. Kuulostaa vaan tosi jäykältä tuokin. *lisää robotti ääni*

"En halua mennä töihin. Haluan olla kotona."

Nojoo, toisaalta kuka teini HALUAA mennä töihin, jos voi olla kotona. Ei minuakaan työnteko erityisesti kiinnostanut tuossa iässä.

Mutta mitä on J:n työskentely Tainalle? Kameralla kuvaaminen? Editointi? Ei videot ainakaan nopsempaa tule kuin ennen.

Silmät alkoivat loistaa, kun saivat vihdoin sanoa listalta omat kiinnostuksen kohteet, _joita sai olla vain kaksi_, mutta molemmilla enemmän. Ja Cleon kohdalla alkaa heti vittuilu nörttiydestä, kun häntä kiinnostaa joku muu asia kuin Tainaa.

Antakaa niiden lasten olla mitä ne on!!

Musta näyttää, että kyllä niillä on omat persoonat ja omia mielipiteitä, mutta varsinkin äippä on niin vahvatahtoinen, ettei sille oikein sanota vastaan. Isästä ei tiedä oisko se vähän rennompi.

Vierailija
5442/10856 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jerusalem on ihana. Vaikuttaa paljon paremmalta poikaystävä/aviomiesmateriaalilta kuin Leonardo. Onkohan ite edes halunnu raksa-alaa opiskelemaan? Toivottavasti pääsee lähivuosina pois kotoa ja aloittaa itselleen mieluisan elämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5443/10856 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt nuo lapset olisivat mielummin töissä, kuin kotona möllöttämässä. Töissä tienaisi rahaa, rahan avulla voisi muuttaa pois kotoa ja matkustella, vaikkapa nyt sinne Ausseihin.

Tai voihan sinne ausseihin mennä johonkin esim. farmille töihin, kuten vaikka moni tekee niin, moni sellainen joka viettää välivuosia tms Ausseissa.

Vierailija
5444/10856 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten tuo, että molemmat sanovat naureskellen etteivät halua olla töissä, vaan mieluummin kotona. Taina on kuulemma sanonut, että Jerusalmin pitäisi mennä töihin. Uskon kyllä tämän, mutta cleoa ei ole ilmeisesti paistettu töihin ollenkaan.

Katsojat on varmaan kyselleet paljon mitä tekevät ja siksi tuo on lisätty. Kuulostaa vaan tosi jäykältä tuokin. *lisää robotti ääni*

"En halua mennä töihin. Haluan olla kotona."

Nojoo, toisaalta kuka teini HALUAA mennä töihin, jos voi olla kotona. Ei minuakaan työnteko erityisesti kiinnostanut tuossa iässä.

Mutta mitä on J:n työskentely Tainalle? Kameralla kuvaaminen? Editointi? Ei videot ainakaan nopsempaa tule kuin ennen.

Työelämä varmaan tuntuukin ekstraikävältä, jos on parin ammattikouluvuoden lisäksi käynyt vain kotikoulua ja muutenkin tottunut, että asiat tehdään oman perheen tavalla. Onhan se nyt muutenkin kenestä tahansa mukavampi olla kotona ja editoida kotivideoita kuin paiskia hommia kuumalla raksalla. Sori nyt jo etukäteen stereotyypittely, mutta mun tuntemat raksamiehet on myös todella erityylisiä jutuiltaan ja luonteeltaan kuin Jerusalem ja aika ronskia läppää heittävät työmailla. En siis yhtään ihmettelisi, jos olisi jostain sopeutumisongelmastakin kyse. Ja tämä siis ihan Jerusalemin kunniaksi :D vaikuttaa todella fiksulta ja hyvätapaiselta pojalta.

Sitä mä vain en ymmärrä, että miksi fysiikasta kiinnostunut Cleopatra on laitettu opiskelemaan kampaajaksi? Turhautuisin minäkin. Onko vanhemmat/Taina tosiaan valinneet lapsilleen käytännönläheiset ja omaa perhettä hyödyttävät ammatit, vai miksi ihmeessä näitä fiksuja nuoria ei kannusteta yliopistoon? Mä niin toivoisin, että uskaltaisivat hakea sinne ihan itse. Tai vaikka media-alalle ammattikorkeaan, jos kerran Youtube-sisällöntuotanto kiinnostaa ammatiksi asti.

Vierailija
5445/10856 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekee pahaa katsoa noita videoita. Lapset tykkäävät niistä asioista joista heidän kuuluu tykätä ja kaikki ovat ah-niin-viisaita mutta nyhjäävät silti kotona eikä opiskele. Kuitenkin yleensä vanhemmat patistavat vähän pidemmälle kouluun kuin raksalle jos jotain lahjakkuutta löytyy ja koulu kiinnostaa. Toki tärkeää työtä rakentaminenkin on, mutta yleensä ammattikouluun hakeutuvat sellaiset, joita ei koulu ja teoria niin kiinnosta.

Ehkä eniten näissä ärsytti, että omat mielenkiinnon kohteet ja lempivärit luettiin paperilta eikä spontaanisti tyyliin "tykkään piirtää mutta laulaminen on vielä kivempaa ja ylipäätään luovat jutut" ilman "just like your mummy"-kommenttia perään. Ja sinänsä olisi ehkä erukoisempaa jos keltaisesta pitävä pukisi vain keltaista ylleen, mullakin on muutama neutraali perusväri vaatteissa mutta lempivärinä myös sellaiset sinisen sävyt joita en pukisi päälleni eikä pukeuduta vanhempieni kanssa identtisesti.

Vierailija
5446/10856 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista ettei yksikään lapsista kertonut tykkäävänsä kavereitten kanssa olemisesta. Se melkein poikkeuksetta kuuluu lasten top3-juttuihin.

Vierailija
5447/10856 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mä vain en ymmärrä, että miksi fysiikasta kiinnostunut Cleopatra on laitettu opiskelemaan kampaajaksi? Turhautuisin minäkin. Onko vanhemmat/Taina tosiaan valinneet lapsilleen käytännönläheiset ja omaa perhettä hyödyttävät ammatit, vai miksi ihmeessä näitä fiksuja nuoria ei kannusteta yliopistoon? Mä niin toivoisin, että uskaltaisivat hakea sinne ihan itse. Tai vaikka media-alalle ammattikorkeaan, jos kerran Youtube-sisällöntuotanto kiinnostaa ammatiksi asti.

Ettei nyt vaan olisi niin, että kotikoulusta saadut eväät eivät oikein kanna opintiellä amista pidemmälle..?

Vierailija
5448/10856 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän on saanut Leonardon houkuteltua tohon esittelyyn.

Vierailija
5449/10856 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän tylsiä nuo videot. Katsoin pätkät Cleon ja Jerusalemin videoista. Molemmat kivan oloisia nuoria mutta äiti siinä vieressä päsmäröimässä. Istuvat vierekkäin lukemassa paperista. Olisi Taina edes haastatelut jokaista ja tullut vähän spontaanimpaa juttua mutta ei. "Sinä unohdit lempiruokasi!"

Vierailija
5450/10856 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei tarkoiteta suomalaista lukiota, vaan jos ovat kotikoulussa käyneet läpi ja tenttineet australiailasen highschoolin? Nuoruuden ystävä joka ei kovin hyvin Suomessa koulussa pärjännyt, menestyi ihan mukavasti kun muutti Australiaan ja kävi lukion siellä.

Näitä ehkä juttuja alkaa olla niin paljon. Typerää kun sanotaan niin ympäripyöreästi.

Sanoisivat suoraan jos on tentitty joku aussien lukio.

Ja voiko niin tehdä alle 15-vuotiaana? Meillä on tosiaan oppivelvollisuus sinne asti. Voiko alle 15 v. aloittaa amiksen?

Siis mulle on tullu outo fiilis, että Jerusalemin ikä olis valehdeltu. :D ettei olis oikeesti noin nuori. Näyttää vanhemmalta ja tosiaan on paljon pidempi kuin seuraava veli Romeo!!

(vaikka kyllähän niinkin voi käydä, että saa geenilotossa ne "lyhimmät" geenit. Kokemusta on.)

Toi viulun opiskelu "right to the end" on varmaan joku konsan tai opiston tasojen läpikäynti ja näytöissä suoriutuminen.

Koska lapset ovat noinkin nuoria, on instrumenteista suoritettu luultavimmin musiikkikoulun osuus, joka on 3/3 tutkinto sekä instrumenteista, että teoriasta sekä yleinen musiikkitieto, joka on yksi kokonaisuus. Toisaalta ei kerro lasten valmistuneen musiikkikoulusta eikä näistä vaadittavista muista opinnoista. Musiikkiopiston puoli alkaa vasta tämän jälkeen ykköstutkinnolla pääinstrumentista.

Itsellä korvaan on ottanut myös baletissa kilpailu isompien lasten osalta. Tämä ilmeisimmin tapahtunut Australiassa. Suomessa ei taiteenopinnoissa kilpailla.

Musiikkipedagokiksi valmistaudutaan korkeakoulusta. Jos siis klassisen musiikin soitonopettajan opinnoista on kyse.

Taina antaa lapsilleen vääriä signaaleja. On hyvä, että luottaa itseensä ja on tunne, että pystyy tekemään asioita. Huonoa taas on se, että lapset pidetään kuplassa ja heille annetaan väärää tietoa. Perhe on niin kiinteä ja omien tapojen korostus, että aivopesu onnistuu jollain tavoin ja äitiä ei kyseenalaisteta.

Vierailija
5451/10856 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei tarkoiteta suomalaista lukiota, vaan jos ovat kotikoulussa käyneet läpi ja tenttineet australiailasen highschoolin? Nuoruuden ystävä joka ei kovin hyvin Suomessa koulussa pärjännyt, menestyi ihan mukavasti kun muutti Australiaan ja kävi lukion siellä.

Eikös Suomessa asuvien pidä käydä koulut Suomen järjestelmän mukaisesti? Muutenhan voi sanoa vaikka, että olen maoriheimon jäsen ja meillä on opetussuunnitelmassa nenien hieromista yhteen.

Vierailija
5452/10856 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tuota paperista lukemista. Itse ainakin osaan vastata kysymyksiin itsestäni ilman mitään lunttilappuja.

Vierailija
5453/10856 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä tieto lasten multilahjakkuudesta on peräisin? Tainalta itseltäänkö?

Vierailija
5454/10856 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tosiaankaan ole multilahjakkaita, ihan taviksia ovat ,tai alle sen.

Vierailija
5455/10856 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei nyt vaan olisi niin, että kotikoulusta saadut eväät eivät oikein kanna opintiellä amista pidemmälle..?

Kotikoulusta on kirjoitettu kymmenenkin laudaturia mutta ei tosin Licciardojen kotikoulusta.

Vierailija
5456/10856 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä tieto lasten multilahjakkuudesta on peräisin? Tainalta itseltäänkö?

Tainalta itseltään. Ei Leo koskaan mistään multilahjakkuudesta puhu videoillaan tai muut lapset sometileillään.

Vierailija
5457/10856 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Suomessa asuvien pidä käydä koulut Suomen järjestelmän mukaisesti? Muutenhan voi sanoa vaikka, että olen maoriheimon jäsen ja meillä on opetussuunnitelmassa nenien hieromista yhteen.

Suomessa toistaiseksi oppivelvollisuus päättyy peruskouluun, eikä koske 2. asteen opintoja eli lukio/high school on ihan vapaavalintainen. Jenkeistä muuttanut kaveri kävi sikäläistä high schoolia loppuun etänä, samalla kun suoritti suomalaista lukiota täällä. Opintosysteemit on ulkomailla usein paljon joustavampia, ja high school mahdollista suorittaa nopeammin. Mutta tämä vain spekulointia, mun on jotenkin vaikea uskoa että olisivat suorittaneet suomalaisen ylioppilas-tutkinnon.

Vierailija
5458/10856 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku katsonut uuden jääkaappi videon? 

Vierailija
5459/10856 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

taina teki varmaan oman ennätyksensä nyt näiden mainosten määrän suhteen tässä uusimmassa jääkaappi videossa... ihmeellinen meno tässäkin videossa kun _jokaisen_ tuotteen kohdalla on kerrottava ”teemme tomaatista itse pasta kastikkeen, teemme itse suolakurkkuja, teemme itse peston”...

turhauttaa näitä vanhoja videoita nähdä tietäen etteivät enää edes ole suomessa

Vierailija
5460/10856 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt katsonut näitä videoita missä pienempiä lapsia esitellään ja nää on mukavia. Paljon rennompia ja lapset saa itse kertoa mistä tykkäävät. Tosi kiva.

Ketju on lukittu.