Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00

Vierailija
03.11.2018 |

On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.

Kommentit (10856)

Vierailija
3561/10856 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että Taina olisi ihminen jolla olisi tuollaiset kotiopetustilat, jaksaisi vääntää oppimateriaalia ja olisi kasvimaat jossa tutkittaisiin biologiaa yms niin kuin Youtubessa usein näkee. :D

Vierailija
3562/10856 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelläkään videolla yksikään lapsista ei ole puhunut mainittuja kieliä. Taitaa olla taas Tainatsun juttuja, kerran katsottu joku "näin esittelet itsesi japaniksi" ja se on sitten jAPaniNoPiskelUa!!! Katsokaa nyt kaikki Tainaa ja hänen perhettään, ovat niin uniikkeja!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3563/10856 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi todellakin tuo Tainan kotikoulu. Toivottavasti hän tekee videon siitä! Oon katsellut joululomalla YouTubesta aika paljon kotikouluvideoita ja niissä melkein kaikissa on ollut kotikouluhuone kotona, joten miksiköhän Tainan kotona ole sellaista vaikka tilaa näyttäisi olevan? Tuntuu, että pääsisi paljon helpommin opettajamoodiin, kun olisi oma tila sitä varten ja äitimoodin voisi jättää muihin tiloihin. Eikä tarvitsisi aina erikseen kaivella opiskelujuttuja esille, kun ne olisivat jo valmiina paikoillaan.

Koska Taina ei opeta oikeaa koulua. Vaan ne pienet ovat ''kotikoulussa''=kotihoito. Eihän hän voi opettaa kun ei osaa Suomea niin paljoa.

Vierailija
3564/10856 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdelläkään videolla yksikään lapsista ei ole puhunut mainittuja kieliä. Taitaa olla taas Tainatsun juttuja, kerran katsottu joku "näin esittelet itsesi japaniksi" ja se on sitten jAPaniNoPiskelUa!!! Katsokaa nyt kaikki Tainaa ja hänen perhettään, ovat niin uniikkeja!!

Jep. Siis oikeastikko lapset opiskelisivat koulun jälkeen noita kieliä :D

Vierailija
3565/10856 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielen opiskelu vaatii joka päivä toistoja, ihan hirveitä taukoja ei saa olla tai kielitaito rapistuu alussa hyvin nopeasti. Ihan älytöntä väittää, että lapset oikeasti opiskelisivat viittä kieltä vielä lisäksi. Eihän siitä kotikoulustakaan ole tullut kunnon videota, ja vähän veikkaan että Tainalla ei siihenkään olisi ajallisia resursseja (sitä ei voi miten tahansa hutiloida, vaatii jatkuvaa työtä) tai osaamista (heikko suomen kieli).

Vierailija
3566/10856 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän Taina pidä kotikoulua englanniksi ja Autr. systeemin mukaan.

Vierailija
3567/10856 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en jaksa minäkään uskoa, että Taina opettaisi lapsilleen mitään koreaa tai japania. Ei vaikuta kieli-ihmiseltä videoiden perusteella. Sen voisin uskoakin, että hän opettaisi (tai siis että lapset opiskelisivat yhdessä äidin kanssa) jotain espanjaa tai muuta vähän helpompaa kieltä. Mutta että kielipuoli ihminen opettaisi koreaa ja japania? Ei tod!

Ja miksi niitä vieraita kieliä pitäisi olla viisi? Eikö alkuun riittäisi joko korea tai japani eikä korea, japani sekä kolme muuta vielä. 

Vierailija
3568/10856 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän Taina pidä kotikoulua englanniksi ja Autr. systeemin mukaan.

JOS hän pitäisi kotikoulua kouluikäisille lapsilleen, niin uskon, että hän joutuisi opettamaan suomalaisen opetussuunnitelman mukaan, koska perhe asuu Suomessa vakituisesti. Kotikoulua valvoo suomalainen virkamies, jolta ei voi edellyttää kaikkien eri maitten opetussuunnitelmien tuntemusta. Miten virkamies pystyisi valvomaan Tainan opetuksen laatua, jos opetuksessa noudatettaisiin jonkun muun maan opetussuunnitelmaa? 

Vierailija
3569/10856 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että osaavat monia eri kieliä ja ovat superlahjakkaita musiikissa. Taina liioittelee selkeästi eri asioita. Jos osaisivat, siitä olisi tehty video. Eivät osaa edes kunnolla suomea, niin miten muka sitten noita muita kieliä. En usko kaikkea Tainan juttuja, kuulostaa alunalkaenkin hyvin epäuskottavilta/epärehellisiltä.

En usko, että hän herää kolmelta yöllä tai kielijuttuja tai lasten superlahjakuutta musiikissa. Cleopatra osaa ihan hyvin pianoa soittaa, mutta perhettä ei ole kuvattu musiikin parissa juuri lainkaan. Jos olisivat superlahjakkaita, saisimme varmasti videonäytteen. Muutenkin kulissit ovat karisseet hyvin videoiden myötä.

Vierailija
3570/10856 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taina voisi aloittaa siitä että opettelee itse suomea kirjoittamaan. Tämän jälkeen voisi auttaa lapsia suomessa. (Mikäli tarvitsevat en tiedä paljonko osaavat)

Vierailija
3571/10856 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, en jaksa minäkään uskoa, että Taina opettaisi lapsilleen mitään koreaa tai japania. Ei vaikuta kieli-ihmiseltä videoiden perusteella. Sen voisin uskoakin, että hän opettaisi (tai siis että lapset opiskelisivat yhdessä äidin kanssa) jotain espanjaa tai muuta vähän helpompaa kieltä. Mutta että kielipuoli ihminen opettaisi koreaa ja japania? Ei tod!

Ja miksi niitä vieraita kieliä pitäisi olla viisi? Eikö alkuun riittäisi joko korea tai japani eikä korea, japani sekä kolme muuta vielä. 

Siis onko jossain sanottu että viisi vielä arkikielten lisäksi? Minä olen ajatellut että noihin viiteen lukeutuu suomi ja englanti.

Joo, enpä usko että youtubea ihmeemmin opettelevat vieraita kieliä, kun Taina sanoi puolen tunnin Pikku kakkosen olevan lasten suomen kielen opetustuokio. Ja hehän puhuvat sitä muutenkin, niin miksi sitä tarvisi erikseen opettaa?

Vierailija
3572/10856 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko jossain sanottu että viisi vielä arkikielten lisäksi? Minä olen ajatellut että noihin viiteen lukeutuu suomi ja englanti.

Joo, enpä usko että youtubea ihmeemmin opettelevat vieraita kieliä, kun Taina sanoi puolen tunnin Pikku kakkosen olevan lasten suomen kielen opetustuokio. Ja hehän puhuvat sitä muutenkin, niin miksi sitä tarvisi erikseen opettaa?

Taina sanoi five foreign languages eli viittä vierasta kieltä. Tästä saa sen mielikuvan, että suomi ja englanti ei tähän kuulu, koska nehän on molemmat heidän äidinkieliään eikä mitään vieraita kieliä.

Vierailija
3573/10856 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taina sanoi five foreign languages eli viittä vierasta kieltä. Tästä saa sen mielikuvan, että suomi ja englanti ei tähän kuulu, koska nehän on molemmat heidän äidinkieliään eikä mitään vieraita kieliä.

Okei, no mitä tuosta nyt "suomentaa" niin luultavasti suomi kuuluu noihin viiteen kieleen. Kun puhuvat videoilla enkkua.

Vierailija
3574/10856 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole missään vaiheessa ajatellutkaan että tää perhe olis muuten erikoinen kun sillain että heillä on 10 lasta :D Cleo on varmaan musikaalisesti se lahjakkain ja muut lapset vaan harrastelee.

Vierailija
3575/10856 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi todellakin tuo Tainan kotikoulu. Toivottavasti hän tekee videon siitä! Oon katsellut joululomalla YouTubesta aika paljon kotikouluvideoita ja niissä melkein kaikissa on ollut kotikouluhuone kotona, joten miksiköhän Tainan kotona ole sellaista vaikka tilaa näyttäisi olevan? Tuntuu, että pääsisi paljon helpommin opettajamoodiin, kun olisi oma tila sitä varten ja äitimoodin voisi jättää muihin tiloihin. Eikä tarvitsisi aina erikseen kaivella opiskelujuttuja esille, kun ne olisivat jo valmiina paikoillaan.

Koska Taina ei opeta oikeaa koulua. Vaan ne pienet ovat ''kotikoulussa''=kotihoito. Eihän hän voi opettaa kun ei osaa Suomea niin paljoa.

Eli kotikoulu on yhtä kuin esim. Jenkeissä tavallisen koulun päälle tuleva ylimääräinen preppaus, joka on vanhempien vastuulla? On aika huvittavaa tuotteistaa pikkulasten kanssa tehtävä normaali puuhastelu kotikouluksi.

En ole edes uusimpia videoita katsonut, mutta japanin ja korean opiskelu kaikessa lennokkuudessaan ylitti odotukseni. Kai siellä kohta jo koodataan ja rakennetaan avaruusraketteja, mutta lapsille ei voida ihan vain lukea kirjoja?

Vierailija
3576/10856 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on laissa säädetty oppivelvollisuus jokaisella lapsella. Peruskoulun oppimäärä on suoritettava hyväksytysti ja vastuu on huoltajalla.

Vierailija
3577/10856 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ehdotan ihan tavallisesti kirjojen lukuja

Vierailija
3578/10856 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kotikoulu on yhtä kuin esim. Jenkeissä tavallisen koulun päälle tuleva ylimääräinen preppaus, joka on vanhempien vastuulla? On aika huvittavaa tuotteistaa pikkulasten kanssa tehtävä normaali puuhastelu kotikouluksi.

En ole edes uusimpia videoita katsonut, mutta japanin ja korean opiskelu kaikessa lennokkuudessaan ylitti odotukseni. Kai siellä kohta jo koodataan ja rakennetaan avaruusraketteja, mutta lapsille ei voida ihan vain lukea kirjoja?

Jos mä oon oikein ymmärtänyt jenkkejen kotiopetuksesta

Monet siellä opettavat 1v miten taas täällä on yleensä kotihoidossa. Oikeastaan 1v ei vielä tarvisi mitään matikkaa opetella :D

Tietenkin on myös näitä jotka opettavat oikeasti kotikoulua. (Taina ei kuulu näihin)

Yleensä nämä ovat vanhempia lapsia .

Vierailija
3579/10856 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaa olla vähän sama asia kuin se, että marraskuussa kaikki täällä olivat sitä mieltä, että perhe ei asu enää "linnassa". Tosiasiassa asuvat siellä kuitenkin, minkä uudet videot ovat osoittaneet.

Nyt kaikki on varmoja että heillä ei ole (oikeaa) kotikoulua. Luulen että kuitenkin on. Koska a) Taina on niin sanonut b) tekevät paljon sellaista minkä voi tulkita kotikouluksi, esim. se piirrustusvihkosysteemi. c) Taina ei ole mikään akateeminen ihminen joten ei tee koulukirjojen lukemisesta mitään suurta numeroa. Varsinainen  kotikoulu ei ole Tainalle kauhean tärkeä juttu, siksi niillä ei ole mm. omaa huonetta sitä varten.

Että odotellaan mammat nyt ihan rauhassa ennen kuin ollaan varmoja jostakin. 

Vierailija
3580/10856 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voidaan lopettaa tää täysin yurha keskustelu. Taina ei paljasta perheestään yhtään. Videot tulevat olemaan samaa lässytystä jatkossakin.

Ketju on lukittu.