Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leonardon pitäisi ottaa Jenna hyvin huomioon, kohdella arvostavasti. Hieman tuntuu, että Jenna tekee kuten Leonardo sanoo. Esimerkiksi siinä vedenruiskutusvideolla näkyi valtasuhteet, vaikka huumoriksi pistettiin.
Tulee kunnon riidat sit kun Jenna sanoo v***u, nyt riittää.
Tuskin sanoo. Kun tuollainen nuori epävarma tyttö on saanut unelmiensa pojan, hän ei koskaan pääse kasvamaan omaksi itsekseen vaan vast’edes hän on yksi valkeapaitaisista Licciardoista. Tytöistä kasvatetaan kilttejä, laihoja ja kuuliaisia. Jenna sopii pakkaan kuin valettu. Edelleen hän on videoilla todella todella epävarma Leonardon kanssa ja Leonardo nakkelee häntä hankeen, uhkailee (leikillään) kirveellä kaupassa, tiputtaa kahvin maahan Jennan nenän edessä ym. Pistää miettimään millainen Paulin ja Tainan keskinäinen dynamiikka on kun poika on saanut tuollaisen mallin.
Ei niin ettenkö Leonardon videoista pitäisi mutta meillä on samanikäisiä poikia jotka kohtelevat tyttöystäviään kuin kukkaa kämmenellä joten tuollainen käytös pistää silmään.
Ei siis herranjumala näitä spekulaatioita. Eivät ole muuttaneet talosta. Asuvat tuossa kyseisessä talossa siis edelleen. Oletteko seuranneet muita youtube-kanavia? Esimerkiksi tuo vegaanisuus ja sen mainostaminen on todella yleistä. Youtube on pullollaan erilaisia youtubettajia, jotka mainostavat vegaaniuttaan vieläkin ahkerammin, kuin Taina ja hänen perheensä. Minimalistisuudessa sama homma, jonka hyvänä esimerkkinä ihmemutsi. Niin naurettavaa, kun pitää väkisin yrittää keksiä mollauksen aihetta toisista ihmisistä.
Pyöräilyonnettomuudesta tuli kyllä selkeä "red flag". Juuri ilman appareita ajamaan oppineelle lapselle puhutaan alamäestä ja jotain, että aiotko ajaa tuonne, hihiihihihi. Hän ei osannut edes jarruttaa pyörällään. Ei tuon ikäinen ymmärrä sarkasmia ja oli oletettavissa että hän sinne lähtee. Puhuiko äiti tarkoituksella noin että sai draamaa videoonsa? Miksi lasta ei pysäytetty ajoissa? Kymmenen lapsen vanhemmat osaavat ennakoida mitä tulee tapahtumaan, lapsesta olisi pitänyt ottaa heti kiinni ja keskeyttää touhu. Vilkasta lasta, joka ei osaa jarruttaa, ei opeteta ajamaan alamäessä, normaali vanhempi ymmärtää tämän sanomattakin. Ja sattumalta kaikki tallentui videolle hihihihi prinsessa-aksentilla puhuttuna. Tässä on jotain hämminkiä, mutta vaikea sanoa tarkalleen mitä.
Kerro toki, miten tiedät että asuvat edelleen. Sellainen käsitys mullakin on.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on jotain hämminkiä, mutta vaikea sanoa tarkalleen mitä.
Hämmentyneen olon aiheuttaa katsojassa kenties se, että suuren katraan äiti kuvaa videoita ja kiljuu isompia lapsia milloin kenenkin pienen avuksi. Ja kuvaaminen vain jatkuu. Lastenhoitoa ei pitäisi tuolla tavoin jättää isojen sisarusten vastuulle, vaan jos on kymmenen lasta päättänyt hankkia niin hoitaa sitten itse ne kaikki.
Lasten kommentit äidin videoissa on kirjoitettu täysin samalla tyylillä kuin äidin omat kommentit. Esim. piste tai huutomerkki ennen emojia eikä ole välimerkkiä niiden välissä. Monta emojia peräkkäin ja ne ovat samoja kuin äidin käyttämät. Muutenkin kommentit ovat väkisin väännettyjä ja ihan kuin aikuinen olisi ne kirjoittanut. Hmmm...
Katsoin muutaman noista Leonardon videoista ja tuli kyllä paha olo Jennan puolesta. En tiedä, olisiko pitänyt, mutta minä en vain nähnyt mitään oikeasti hauskaa noissa, missä kaikissa vaikutti minusta olevan ikään kuin teemana Jennan sorsiminen.
En tiedä, onko se siksi, että niillä saataisiin lisää katsojia - onhan sketsisarjoissakin usein toistuvat jutut, jotka tekevät niistä hauskoja. Tai sitten olen vaan niin väärää kohderyhmää. Itse varmaan katson niitä liikaa valtasuhteiden näkökulmasta ja mietin, miten olisin itse 18-vuotiaana tyttönä kokenut tuon. ”Women are stupid - just joking!”
Jään odottamaan videota, missä Leonardo kohtelee Jennaa elämänsä, ei prinsessana, vaan Kuningattarena ja osoittaa muutenkin arvostusta naissukupuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Lasten kommentit äidin videoissa on kirjoitettu täysin samalla tyylillä kuin äidin omat kommentit. Esim. piste tai huutomerkki ennen emojia eikä ole välimerkkiä niiden välissä. Monta emojia peräkkäin ja ne ovat samoja kuin äidin käyttämät. Muutenkin kommentit ovat väkisin väännettyjä ja ihan kuin aikuinen olisi ne kirjoittanut. Hmmm...
Olen miettinyt tätä samaa jo jonkin aikaa. Kommentit ilmestyvät järjestään jokaiseen videoon ja ne on kovin yhdenmukaisella tyylillä kirjoitettu. Sitten taas jos katsoo Leonardon tai Cleopatran omia twittereitä vaikka (tai Leonardon kommentteja omiin tubevideoihinsa) näkee sitä heidän omaa tyyliään kirjoittaa.
Aika inhaa, jos äiti käy kirjoittamassa kommentteja lasten tileiltä...
Aika huvittavaa, että yhden lapsista nimi on KingJames, ja hän on ilmeisesti syntynyt vuonna 2015-2016? No kun katselin huvikseni vuonna 2016 hylättyjen nimien listaa, sieltä löytyi juurikin tuo KingJames. Mitenköhän siis mahdollista, että pojan nimi on KingJames.
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/201801262200697258
Heh, perhe hyvin edustettua kyllä...
"Viime vuosina nimilautakunta on jättänyt puoltamatta myös sellaisia nimiä kuin Ravenheart, Pasintero, Hukka, Karhukuningas, Lyricpoet, KingJames, Occo, Eevaingrid, Sweethoneybambi, Lucifero, Sälli, Eversti, Pinkbutterflytaina ja Xstina."
Vierailija kirjoitti:
Aika huvittavaa, että yhden lapsista nimi on KingJames, ja hän on ilmeisesti syntynyt vuonna 2015-2016? No kun katselin huvikseni vuonna 2016 hylättyjen nimien listaa, sieltä löytyi juurikin tuo KingJames. Mitenköhän siis mahdollista, että pojan nimi on KingJames.
Niin, mutta eihän tuo sukunimikään ole heidän oikea sukunimensä. Eli voihan poika olla virallisesti King James tai muuta, ja itse käyttävät tuota yhdistettyä kirjoitusasua.
Heillä kai on kotona ollut epätasa-arvoa jossain muodossa, koska Cleopatra sanoi "minun veljeni saavat leikkiä pitkään ulkona pimeässä, mutta tyttönä munun pitää tulla aikaisemmin sisälle."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta eihän tuo sukunimikään ole heidän oikea sukunimensä. Eli voihan poika olla virallisesti King James tai muuta, ja itse käyttävät tuota yhdistettyä kirjoitusasua.
Joku tässä keskustelussa jo tiesi/spekuloi aiemmin, että K-J olisi todellisuudessa kirjoitusasultaan väliviivan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/201801262200697258
Heh, perhe hyvin edustettua kyllä...
"Viime vuosina nimilautakunta on jättänyt puoltamatta myös sellaisia nimiä kuin Ravenheart, Pasintero, Hukka, Karhukuningas, Lyricpoet, KingJames, Occo, Eevaingrid, Sweethoneybambi, Lucifero, Sälli, Eversti, Pinkbutterflytaina ja Xstina."
Siis oikeasti huvittaa, onko oikeasti yritetty jollekin lapsista nimeksi Pinkbutterflytainaa? Eikös Cleopatranki toinen ja kolmas nimi ole "Taina Bride"?
Vierailija kirjoitti:
Minä heräsin aamuvuoroon radioon klo 3.30, että ehdin käydä lenkillä ja laittaa hiukset ja meikit. Aamuvuoro alkoi klo 5. Kun pääsin kotiin noin klo 13, menin aina suoraan nukkumaan pariksi tunniksi. En jaksaisi enää. Ei ne muutkaan siellä radiolla täydessä tällingissä kulje.
Pysyykö sun meikit ja hiukset sen koko päivän?
Vierailija kirjoitti:
Heillä kai on kotona ollut epätasa-arvoa jossain muodossa, koska Cleopatra sanoi "minun veljeni saavat leikkiä pitkään ulkona pimeässä, mutta tyttönä munun pitää tulla aikaisemmin sisälle."
Mun mielestä tää on hälyttävää ja vanhoillista!! Ei noin sanota tytölle!! Sitten tulee kaikki sisälle, jos yksi ei saa olla ulkona.
Näistä lasten nimistä, ja varsinkin nimilautakunnassa hylätyistä huomaa jo heti, ettei tällä Tainalla ole kaikki kotona.
Leonardo vrt perheen muut lapset. Leo on aivan toisenlainen, lähes ADHD mutta silti jotenkin herkkä ja/tai surumielinen. Onneksi myös kriittinen ja rohkeasti lähtee uhmaamaan sääntöjä.
Perheen muut lapset ovat ”hyvästä käytöksestä” huolimatta jotenkin lannistuneen oloisia. Kuin ohjattuja. Aivan kuin jossain SIMS-pelissä.
En jaksa yhtään katsoa noita Tainan videoita vaikka YouTube niitä suosittelee. Ahdistavaa Täydelliset naiset-muovia. Tunnen paljon suurperheitä ja jopa paljon uskovaisiakin monesta eri uskontokunnasta vaikka en itse niissä piireissä pyöri mutta ei kenelläkään ole tuollaista meininkiä. Näen tuossa taustalla vain mainoksen. Lahkon mainoksen. Menestysteologiaa.
Jenna on herttainen tyttö mutta Alfa-Leonardo näyttää jyräävän yli ihan pelkällä elinvoimallaan ja äänekkyydellään. Kumpikin todella nuoria avioliittoon.
Jerusalem on tosi kultainen ja opiskelee kunnollisen käytännön ammatin vaikka äiti yrittää vääntää lapsista soitonopettajia siitä huolimatta että opiskelevat amiksessa. Miksi ei voi rakastaa lapsia lapsinaan vaan tuotteina jotka tuovat hänelle mainetta ja kunniaa ja toteuttavat hänen (äidin) toiveet? Mamma voi itse mennä tanssimaan balettia tai opiskelemaan musiikkia tavoitteellisesti niin huomaa että se on muutakin kuin pinkki puku tai kivannäköinen soitinkokoelma.
Voi tietysti olla että tuokin J:n ammatti on vanhempien valitsema. Jeesuskin oli puuseppä ja työskenteli puuseppänä alkaen ikävuodesta 12 ikävuoteen 30. Tämä on ihan tieteen valossa todettu. Kyseinen henkilö eli aikoinaan mutta ihmeteot ym. ovat asia erikseen.
Mielestäni kumpikaan perheen vanhemmista ei ole henkisesti aivan terve. Maailmanloppua, pakkomielteitä, suoranaista liioittelua ja valehteluakin.