Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00

Vierailija
03.11.2018 |

On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.

Kommentit (10856)

Vierailija
1081/10856 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät he käy lääkärissä kuin äärimmäisessä hädässä. Miten muuten käy jos lapsia ei käytä neuvolassa edes yksityisellä? Puuttuuko jokin taho asiaan?

Kuvittelisin vaateasian johtuvan äidin tarpeesta hallita arkea, ja hänhän perustelikin jossain videossa asiaa pyykinpesun helppoudella. Kun ei ole kuin 3-4 eri väriä vaatteita, ei tarvitse lajitella sen kummemmin. Varmaan myös kierrättävät valkoiset t-paidat ja farkut lapselta toiselle, ovat ns. helppoja perusvaatteita jotka sopivat jokaiselle. Jonkinlainen ocd tuossa täytyy olla taustalla. Ymmärrettävää sinänsä kymmenlapsisessa perheessä.

Jep, ja tosta OCD:stä Taina on ite joskus ainakin jollain videolla maininnut ”läpällä” Cleopatralle, kun Cleo lajitteli sen saunomisvideon ykkösosassa ruuanlaiton lomassa veitsiä kokojärjestykseen keittiön laatikostoon :D muistan Tainan sanoneen ”Oh and you have serious case of OCD.” Eikä siinä, taitaa mulla itelläkin olla vähän samaa vikaa, en sit vaan tiiä kuinka pitkälle tää OCD tossa perheessä ylettyy.

Joo, mullakin on käsitys että Taina on maininnut tuosta ocd:sta välillä vitsin tapaan. C:llä luki yhdessä vaiheessa instassa "ocd tendenses". Nyt ei lue enää.

Heillä on siis selvästi puhuttu aiheesta.

Vaikuttaisi että ottavat aiheen kuitenkin kevyemmin, eikä mitään sairautta ole.

Oikeasti pakko-oireisesta häiriöstä kärsivä ei kyllä kirjoita siitä mihinkään.

Olen kyllä miettinyt voisiko Tainalla oikeasti olla tämän häiriön oireita??

Siis itse olen ollut pahasti pakko-oireinen. Tiedän mitä se on. Tainan käytöksestä ei saa selvää. Se on jonkun verran pakonomasta (siisteydessä, estetiikassa). Tavallaan vaikuttaa vähän muulta kuin pakko-oireisuudelta. Tai en tiedä mikä se suunta sitten olisi.

No tietty totaalisen järjestyksen tavoittelu voisi olla. Kokeeko elämän niin kaoottiseksi muuten? Kymmenestä lapsesta voisi olla aika huoli. Jos pakonomainen järjestys "auttaa" hallinnoimaan sitä? Se olisi ocd:ta. Tämä ihan omaa spekulaatiota.

Ocd:n määrittelee se kuinka paljon asiasta ahdistuu. Taina ei vaikuta ahdistuneelta.

Jos ihan vaan tykkää järjestyksestä ja tekee sitä mielellään, eikä haittaa, jos joskus joku paikka on vinksallaan, tai likainen - se on sitten vaan mieltymys. Jos tykkää että veitset näyttää kivalta koko järjestyksessä, mutta ei ajattelee asiaa sen enempää, sekin on vain mieltymys.

niin mäkin aattelin, että OCD voi toisaalta näiden tapauksessa vaan olla sellasta tiettyjen rutiinien suorittamista ja sitä että esim. ne leikkiautot on aina nätisti rivissä sen pianon vieressä (kiinnitin tähän huomiota vasta nyt kun ne tais synttärivideolla olla siinä kaikki nätisti parkissa ja sen jälkeen tajusin että on muillakin videoilla) eli toisinsanoen ei ehkä liity pakko-oireisiin, ehkä vaan siisteyteen. Kivempihan se on noin ison perheen ja talon asiat pitää selkeinä ja siististi. Ja kuten sanoit, elämä vois olla ton kokosella perheellä kaoottista ilman tollasta ”nämä tavarat on tässä jos niitä ei käytetä” -järjestelmää > auttaa hallinnoimaan.

Vierailija
1082/10856 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät he käy lääkärissä kuin äärimmäisessä hädässä. Miten muuten käy jos lapsia ei käytä neuvolassa edes yksityisellä? Puuttuuko jokin taho asiaan?

Kuvittelisin vaateasian johtuvan äidin tarpeesta hallita arkea, ja hänhän perustelikin jossain videossa asiaa pyykinpesun helppoudella. Kun ei ole kuin 3-4 eri väriä vaatteita, ei tarvitse lajitella sen kummemmin. Varmaan myös kierrättävät valkoiset t-paidat ja farkut lapselta toiselle, ovat ns. helppoja perusvaatteita jotka sopivat jokaiselle. Jonkinlainen ocd tuossa täytyy olla taustalla. Ymmärrettävää sinänsä kymmenlapsisessa perheessä.

Lapsilla on oikeus terveydenhoitoon. Ei ehkäisevän terveydenhoidon (kuten rokotteiden) puuttumiseen puututa. Mutta sairauksiin tulee saada hoitoa, ja kehitysviivästymiin tukea ja kuntoutusta.

Näitähän on aina välillä puitu käräjäoikeudessakin. Kauhein julkisuudessa ollut tarina oli se, kun pieni lapsi kuoli hoitamattomaan diabetekseen. Sairaus oli kyllä diagnosoitu lääkärin toimesta asianmukaisesti, mutta vanhemmat eivät sitoutuneet hoitoon koska eivät ns. uskoneet siihen. Lapsen diabetesta hoidettiin lääkkeiden sijaan mm. kuhnekylvyillä, ja lopputuloksena oli kuolema.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/10856 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teoriassa neuvola on vapaaehtoinen, käytännössä oikeastaan ei. Ainakin olen jostain lukenut että lasu lähtenyt jo siitä jos unohtaa neuvola-ajan tai hammashoitoajan.

Voihan olla että tuo perhe on jo lastensuojelun asiakas jos lasten perusterveydenhoito on jätetty pyhän hengen varaan. Ainakin tuon 4-vuotiaan tytön kehitysviivästymä olisi varmasti neuvolassa huomattu.

Pulloruokinta ym vauvattaminen osaltaan selittää sitä mutta ei kokonaan, hänellä on myös motorisesti jotain ongelmia, sen huomaa siinäkin kun hän avaa lahjapaketteja. Äiti tuskin kiinnittää asiaan huomiota kun kolme pienempää on siinä vieressä. Tuon ikäiset roikkuvat jo kiipeilytelineissä, hyppivät ja pomppivat ja ajavat polkupyörällä tai kaahaavat potkulaudoilla.

Jos hän ei saa tarvitsemaansa tukea niin parin vuoden kuluttua ero ikätovereihin voi olla jo paljon näkyvämpi.

Myös kielellinen kehitys on jäljessä, kaksikielisyydestä riippumatta. Voi johtua osin siitäkin että äiti puhuu hänelle kuin vauvalle.

Olen noista T-paidoista kuullut (lukenut) aika montakin selitystä. Yksi oli sellainen että valkoinen sopii lasten oliivinväriseen ihoon. (Siis MIHIN??)

Vierailija
1084/10856 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Nefertitiä nostetaan framille jatkuvasti? Puolet videoiden pikkukuvista on N:stä ja häntä kuvataankin eniten. Säälittää nuo väliinputoaja-pojat joiden puhettakaan ei ole koskaan  kuulunut ;(

Onhan hän sellainen enkelimäisen kaunis lapsi, joskin aika vauvamainen ikäisekseen, ja Taina vaikuttaa tosi ulkonäkökeskeiseltä. Kun N kasvaa niin alkaa varmaan sama fit vegan girl -mantra kuin Cleopatran kohdalla. Mielestäni Taina toimii vastuuttomasti kun edes esittelee lapsia nimeltä julkisuudessa. Joku vikapää löytää perheen helposti noilla nimillä ja alkaa ahdistelemaan lapsia.

Itse en ole antanut edes päiväkodille, koululle tai harrastusseuroille lupaa julkaista kuvia lapsistani missään yhteydessä. En halua että kukaan lähtee etsimään tiettyä lasta tietystä paikasta nähtyään kuvan tai kenties nimenkin.

Jenkeissä eräs äiti oli ottanut tyttärestään suloisen kuvan ekana koulupäivänä ja jakanut sen lapsen nimen kera julkisesti. Koululle saavuttuaan hän oli päivittänyt olevansa paikassa X (koulun nimi). Kun hän iltapäivällä saapui hakemaan lasta, kerrottiin että joku mies oli jo hänet hakenut - esitellyt itsensä ties keneksi tuttavaksi tai sukulaiseksi, en muista enää.

Siis toi on vaan sairasta. En syyttäisi tarinan äitiä kuvan julkaisemisesta. Ketää_ei_saa kaapata tai ahdistella, vaikka mitä julkaisisi. Toi on vaan typerää.

Joo Tainalla tuo esittely on mennyt vähän liian pitkälle, mutta KUINKA MONI TÄÄLLÄ ITSE KYSELEE NIMIÄ JA IKIÄ. Selvittää ihan itse missä nuo asuu. Voi herran jestas, ne olis tullu esille, vaikka mitään ei olis kerrottu!!

Kyllä se on ihan vanhemman vastuulla miettiä mitä kuvia ja tietoja lapsista julkaisee. Tästä sanoo jo lastensuojelulakikin.

Maailmassa on kieroon kasvaneita ihmisiä ja osa niistä vielä syyntakeettomia, ei voi elää siinä uskossa että ympärillä leijailee vaan enkeleitä ja perhosia.

Siis se on erittäin hyvä, että tällaisia lakeja on. Tietenkin vanhemmalla on joku vastuu, mutta ei tässä maailmassa voi alkaa varomaan jokaista asiaa.

Kuten sanoin, katsojat itse haluavat tietää.

Miksi samalla jaatte osoitetietoja ja samalla kauhistelette?

En ole mitään osoitetietoja jakanut enkä pyytänyt eikä minua kiinnosta missä asuvat. Suomen kokoisessa maassa vaan ei kannata kauheasti olla tyrkyllä jos ei halua stalkkereita ikkunan taakse. Tuollainen perhe erottuu aika helposti maisemasta. Julkisuuden hinta ei välttämättä ole se jonka he loppupelissä haluavat maksaa.

Vierailija
1085/10856 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musiikkikaupassa vierailu oli myös kiva video. Itse ahdistuisin valtavasti ajatuksestakaan viedä omiani musiikkikauppaan, olisin niin stressaantunut. Mutta hienostihan he siellä käyttäyttivät ja pienemmät olivat koko ajan tarkkailun alla, mitään eivät rikkoneet vaan uteliaina ja iloisella mielellä tutustuivat soittimiin ja paljon ostivat. Ja kuitenkin taas kommentoinnissa oli niin ikävää palautetta. Mutta niin se vain on, pitää olla voimakas ihminen kestääkseen kaiken roskapalautteen.

Omiani olen vienyt musiikkikauppaan pienestä pitäen ja nyt on jo ammattilaissoittajiakin perheessä. Mitään ei ole koskaan särkynyt, ei kaupassa eikä edes kotona - ei vaikka emme käytä blanket trainingia, jumalalla pelottelua tai edes jäähyä. Lapset saa kasvatettua ilman sensuuntaista henkistä väkivaltaakin. Tai fyysistä.

En ole kyseistä videota nähnytkään, täytyypä katsoa. Nuo vauvavideot eivät oikein kiinnosta mutta tuo kuulostaa kivalta.

Vierailija
1086/10856 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tehdään lasu anonyymisti?

Olen ottanut kaikenlaisia kuvankaappauksia ja haluaisin lähettää ne viranomaisille.

Vierailija
1087/10856 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herään joskus yöllä siksi, että työssäni on pelkkä provisiopalkka. Ei siis ollenkaan pohjapalkkaa. Jos myyntiä ei tule, joudun miettimään, miten maksan kaikki laskut.

Haen koko ajan uutta työtä. Voisinpa tulla avuksi jollekin, jolla on liikaa töitä!

Nimimerkki Huomenna on uusi päivä

Vierailija
1088/10856 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen videoiden maailmasta tulee jotenkin mieleen dokumentti The Wolfpack. Kertoo vanhempiensa (lähinnä isän) kotiinsa sulkemista veljeksistä. Pojat saivat katsoa elokuvia, loivat näiden pohjalta oman todellisuuden. Isällä joku oma uskonnollinen ideologia, äiti piti pojille kotikoulua. On uskomatonta ja pelottavaa mikä valta vanhemmilla on lapsiinsa, myös Suomessa.

Vierailija
1089/10856 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus t-paidat muissa väreissä voi pestä sekaisin koneessa joten pyykinpesu ei voi olla syynä. Itselläni kaiken lisäksi valkoiset t-paidat kunnon pesuaineista riippuen menee helposti keltaiseksi ihan valkoisten kanssa pestynä. 

Vierailija
1090/10856 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tainan aidinkieli on selvasti suomi, ei englanti. Tosin puhuu englantia australialaisella aksentilla, josta myos suomi kuultaa lapi.

Miksi tulin tahan paatokseen:

- grillausillasta puhutaan sanalla "grill"... esim. 'we are going to grill...' Tuo on siis kaannos suomesta, kun englanniksi termi olisi lahinna 'barbeque'.

- 'chicken butt' ei ole tunnettu termi englannissa. Suora kaannos suomesta siis.

- kuten sanottu, vaikka puhuukin austraalialaisittain, kuultaa lapi ihan selkea suomi aksentti

Vierailija
1091/10856 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lasten youtube-kommentit äidin videoissa on jotenkin outoja ja väkisin väännettyjä, ihan kuin olisi ”pakko” kommentoida jotain kaikkiin videoihin. Muutenkin näyttää kuin äiti pelaisi jotain Simsiä näillä lapsilla, että heillä ei olisi omaa persoonaa/tahtoa ollenkaan ja olisivat jonkun oudon kontrollin alaisena. Voin kuitenkin olla väärässäkin eikä tässä perheessä välttämättä ole mitään hämärää, onhan vanhin pojistakin ollut esim ulkomailla ja tehnyt siellä oman tahtonsa mukaisia asioita kuten syönyt lihaa jne.

Vierailija
1092/10856 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni lasten youtube-kommentit äidin videoissa on jotenkin outoja ja väkisin väännettyjä, ihan kuin olisi ”pakko” kommentoida jotain kaikkiin videoihin. Muutenkin näyttää kuin äiti pelaisi jotain Simsiä näillä lapsilla, että heillä ei olisi omaa persoonaa/tahtoa ollenkaan ja olisivat jonkun oudon kontrollin alaisena. Voin kuitenkin olla väärässäkin eikä tässä perheessä välttämättä ole mitään hämärää, onhan vanhin pojistakin ollut esim ulkomailla ja tehnyt siellä oman tahtonsa mukaisia asioita kuten syönyt lihaa jne.

Samaa miettinyt ja häiritsee kovasti kaikki epäaitous ja kontrolli, mitä epäilen olevan tuolla taustalla.

Vanhin poika joka kävi Puolan-matkalla, vai missä hän oli, on jo 20-vuotias, eli siis täysin aikuinen, ja naimisissakin vielä, joten ehkä siksi voi reissata ja enemmän päättää syömisistään.

Vierailija
1093/10856 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että heillä on muunkin värisiä vaatteita, mut videoissa enemmän valkoisia. Luulen, että siihen on se käytännön syy. Helppo kierrätää lapsilta toisille. Ei siinä välttämättä sen kummempaa ole.

Vierailija
1094/10856 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se aamuvideo oli selvästi lavastettu, kun eivät juoneet mitään siinä. Ei kannata kaikkea uskoa videoiden perusteella. Hyvä olla mediakriittinen

Vierailija
1095/10856 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymäpäivä-videolla lahjoja avatessa kuuluu miten hyvin Taina puhuu suomea, lausuu ärrät ja kaikki ihan natiivisti.

Vierailija
1096/10856 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oli huolestuttavaa miten viimeisessä hiekkalaatikkovideossa

Taina kysyy mieheltään saako Omega imeskellä lelulapiota (kohdassa 12.43 ”Can he suck on the shovel?”) Kyllähän äiti voi ihan itse päättää mitä antaa lapsensa laittaa suuhun, ei siihen pitäisi tarvita miehen lupaa. Tuli sellainen tosi patriarkaalinen kontrolloiva vaikutelma että mies on perheen pää ja Tainalla pitää olla hänen hyväksyntänsä kaikkeen.

Vierailija
1097/10856 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yritin katsoa videota, tällä kertaa Nefertitin synttärijuhlista, mutta en vain jaksanut paria minuuttia pidemmälle. Pikakelasin suurimman osan kunnes jätin katselun kesken kokonaan synttärikakun leikkaamisen jälkeen. Onko minulla huono keskittymiskyky vai ovatko videot tylsiä? 

Vierailija
1098/10856 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut koko ketjua enkä oikein pysty katsomaan kaikkia Tainan youtube-videoita, koska ne ovat pelottavia ja karmivia. En tiedä, onko joku jo tästä aiheesta kirjoittanutkin, mutta olen todella huolissani siitä, miten tuo äiti tekee lapsistaan syömishäiriöisiä. Yhden ig-kuvan yhteydessä hän kommentoi, että hänen vanhin tyttärensä on vegaani ja että she is fit. SIIS ÄITI LEUHKII, ETTÄ TYTÄR ON FIT!?? Aamurutiinivideolla tyttö lähti aamulenkille aamuyöllä! Tyttären istassa on jotain punnerruskuvia sun muuta. Ei hyvää päivää! Ei teinityttöä kasvateta noin, eikä kyllä poikiakaan.

Kaikki lapset ovat todella laihoja. Ei siinä mitään, vegaanius on ihan okei, mutta sen noudattaminen vaatii todella tervettä järkeä. Pitää tajuta, milloin ruokavalio muuttuu syömishäiriöksi.

Ja mitä, ne kolme lasta pinnasängyissä tuttipullot suussa kello 3.00 ja äiti mainitsee, että pullot johtuvat siitä, että lapset saivat juuri aamujuomansa. Toisessa yhteydessä ig:ssä nainen ylpeilee sillä, että lapsetkin heräävät kello 6.00 ja ovat täynnä energiaa. Mä en usko, että 10 lasta voi kaikki olla niin samanlaisia, että he heräävät luonnostaan kello 6.00. Mä esim olen iltavirkku ja siskoni aamuvirkku.

Mä oon jotenkin ihan sanaton tästä naisesta ja perheestä. En kerta kaikkiaan osaa pukea sanoiksi, mitä ajattelen. Tai no sen pystyn sanomaan, että melkoinen suorittaja. Hänen silmänsä eivät hymyile, ja se on pelottavaa.

Vierailija
1099/10856 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset heräävät helposti aikaisin, mutta teini-iässä harvemmin vapaaehtoisesti.

Vierailija
1100/10856 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin näyttää kuin äiti pelaisi jotain Simsiä näillä lapsilla,

*reps*

Ketju on lukittu.