Mitä ihmettä? Olen pitkästä aikaa vuokraamassa asuntoa
Kuinka voi olla että lemmikit on nykyään sallittu hyvin suuressa osassa asuntoja? Katsomistani ainakin 80% asunnoista lemmikit suoraan sallittu tai mahdollisuus sopia. Viimeksi kun asuin vuokralla noin 10 vuotta sitten, sai etsimällä etsiä asuntoa mihin saisi ottaa lemmikin. Mikähän juttu tää on...
Kommentit (13)
Ei todellakaan sallita, sanotaan kyllä että voi keskustella mutta todellisuudessa aina ennemmin valitaan se jolla ei ole lemmikkiä
En tiedä mitä asuntoja oikein kattelet, ei ainakaan Yksityiset ota lemmikkejä
Yksityiset ei ehkä ota mutta suurin osa yrityksistä sallii lemmikit.
Monella kun on niitä lemmikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisiltä ei kannata vuokrata.
Eikö sulla ole varaa ostaa omaa vai oletko vaan satunnaisella työkeikalla?
Vierailija kirjoitti:
Älä lässytä.
Mä olen vuokrannut kuusi yksityisen asuntoa vuosina 2009-2018 ja aina sain tosta noin vaan asunnon isohkosta koirasta huolimatta, tarjouksia tuli useita kun laitoin oman kyselyn asunnosta.
Mahdollisuus on sopia kyllä varmaankin 99% vuokrattavista. Lemmikkejä on monenlaisia, ei monikaan kiellä pientä akvaariota tms. ja monikaan ei innostu vasikan kokoisesta koirasta.
Maksukykyistä vuokralaista on hankala saada. Jostain on joustettava.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vuokralaiset talossa ja kerrostalo kolmiossa. Itse asun vuokralla rivitalo yksiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisiltä ei kannata vuokrata.
Tämäkin riippuu ihan vuokranantajasta sekä taloyhtiöstä, jossa asunto sijaitsee. Olen asunut vuokralla 5 yksityisellä vuokranantajalla ja kaikki ovat olleet hyviä, asunnot siihen elämäntilanteeseen sopivassa paikassa, taloyhtiössä hyvä yhteishenki ja sellainen vapaus elää omaa elämää naapurit huomioiden. Olen ollut vuokralla myös 7:ssä eri asunnossa, jossa yritys vuokranantajana, näistä 3 on liittynyt työnantajaan ja 4 on ollut isojen asuntovuokrausyhtiöiden kautta. Ainoastaan 1 asunnossa näistä oli alkuun ongelmia, mutta kun yläkerran naapurit saivat häädön, kaikki oli rauhallista.
Kuten jo aiemmin kirjoitin, yksityiselle muuttaessa on otettava vähän vuokranantajasta ja taloyhtiöistä selvää, muuten voi helposti tulla ikäviä yllätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas monta sataa tonnia on lainaa rotiskosta etnisen värinän keskellä, rotiskosta jonka arvo tippuu päivittäin?
Nyt on vuokraajan markkinat. Vuokraloodeilla on suuri hätä saada vuokra-asuntoihinsa maksajia, koska korot nousivat. Muuten menee bisnikset huppistakeikkaa.